Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan vaihtaa sokeroidun jogurtin maustamattomaan. Miten siitä saa hyvää ilman sokeria?

Vierailija
16.05.2025 |

Millä peittää jogurtin hapan maku ja taittaa sitä? Makeutusaineet eivät sovi.

Kommentit (181)

Vierailija
21/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei off topic, mutta se läski-liisoja ja fitness-fiinoja erottaa on, että kiinnittääkö ylitsepääsemättömästi huomiota ruoan makuun. Luuletteko te, että kun se kehonrakentaja vetää raejuustoa ja ananasta sekaisin, että se on joku vitullisen gastronominen elämys? Luuletteko?

Herkuttelut on asia erikseen, mutta muuten siihen ruokaan voi suhtautua polttoaineena. Syöt menemään, pistät lautasen tiskariin ja jatkat elämääsi. Get over it, kuten entinen pääministeri sanois. Ei sen tarvitse olla hyvää, riittää että nälkä lähtee. Tämä on just sitä kun sanotaan, että lihavuus on tahdonlujuuden puutetta. Mä voin syödä vaikka stora enson selluloosaa, jos sillä nälkä lähtee ja kroppa pysyy kuosissa.

Vierailija
22/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoja tai hedelmiä sekaan. Tai vaikka mysliä (tosin niissäkin on sokeria).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastimesta itsekerättyjä marjoja kreikkalaisen jugurtin päälle. Jos välttämättä haluaa makeutta niin hieman hunajaa sekaan.

Vierailija
24/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei off topic, mutta se läski-liisoja ja fitness-fiinoja erottaa on, että kiinnittääkö ylitsepääsemättömästi huomiota ruoan makuun. Luuletteko te, että kun se kehonrakentaja vetää raejuustoa ja ananasta sekaisin, että se on joku vitullisen gastronominen elämys? Luuletteko?

Herkuttelut on asia erikseen, mutta muuten siihen ruokaan voi suhtautua polttoaineena. Syöt menemään, pistät lautasen tiskariin ja jatkat elämääsi. Get over it, kuten entinen pääministeri sanois. Ei sen tarvitse olla hyvää, riittää että nälkä lähtee. Tämä on just sitä kun sanotaan, että lihavuus on tahdonlujuuden puutetta. Mä voin syödä vaikka stora enson selluloosaa, jos sillä nälkä lähtee ja kroppa pysyy kuosissa.

Kas kummaa kun mä pudotan painioa ja silti syön hyvältä maistuvaa ruokaa.

Vierailija
25/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tottunut syömään ripulia, niin kaipa se ripuli hyvää on. 

Itse olen tottunut syömään maukasta ja terveellistä ruokaa, joka maistuu muultakin kuin lemmikkieläimen raksuilta.

Vierailija
26/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpäivän aamupala: Fit maustamaton jugurtti ja sen sekään pari desiä kotimaisia mustikoita pakkasesta, vajaa desi mysliä ja sokeritonta mansikkamehukeittoa päälle. 

Vierailija
27/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämähän ei liittynyt aiheeseen, mutta hyvä sulla. Jatka samalla tiellä. Ja joku varmaan maailman ihmisistä aidosti nauttii siitä ananaksesta ja raejuustostakin, mikäs siinä. Se vaan nyt ei ole pointti. Pointti on suhtautuminen ruoan makuun.

Vierailija
28/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan hunajaa ja mustikoita. 

Eli sokeria ja mustikoita.

Vierailija
29/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muroja löytyy kaupasta sokerittomina, mysliä löytyy sokerittomana. mysliä voi tehdä myös itse. jos haluaa jotain makeutta siihen voi vaikka lisätä hunajaa tai vaikka rusinoita, tai muita kuivattuja hedelmiä. Toiset tykkää lisätä mantelia ja pähkinöitä .

netistä löytyy reseptejäkin itse tehdylle myslille

Vierailija
30/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysliä 

Vierailija
31/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valion kefir on muuten hyvää ja kuulemma vatsaystävällistäkin.

Vierailija
32/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luraus hyvää mehukeittoa sekaan ja NAM. Se mehukeitto voi olla sokeritontakin jos lääkäri määrää.

Vierailija
33/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämähän ei

Mun pointti oli se, että voi syödä terveellisesti ja hyvältä maistuvaa ruokaa. En ymmärrä miksi pitäisi väkisin syödä jotakin mikä ei maistu hyvältä. Ei ole mikään pakko syödä ananasta ja raejuustoa. Sä voit syödä mitä haluat, mutta anna muiden syödä hyvältä maistuvaa ruokaa. Ihmeellinen ja hyökkäävä asenne sulla.

Vierailija
34/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työpäivän aamupala: Fit maustamaton jugurtti ja sen sekään pari desiä kotimaisia mustikoita pakkasesta, vajaa desi mysliä ja sokeritonta mansikkamehukeittoa päälle. 

Olenkin ihan unohtanut mehukeitot. Niitähän on sokeroimattomia eri makuja

Vierailija
35/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luraus hyvää mehukeittoa sekaan ja NAM. Se mehukeitto voi olla sokeritontakin jos lääkäri määrää.

Makeutusaineita ei haluttu

Vierailija
36/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin tykkään maustmattomasta. En laita sekaan mitään. Syön paljon turkkilaista jogurttia, jossa runsas rasva pehmentää makua. Syön myös kotimaista - merkin maustamatonta. Lemppari on kuitenkin punainen viili. Eikä mitään makuja sekaan. 

Voi, en ole koskaan maistanut! Mistä punaista viiliä saa? Eri

Vierailija
37/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaista rasvaton ei ole yhtään hapan, mutta ab-jogurtti on.

Kotimaista ab-jogurtti ei ole erityisen hapan, käytän sitä useimmiten. Mutta tavallinen kotimaista rasvaton jogurtti on hapan. Turkkilaiset ja kreikkalaiset jogurtit maistuu pehmeämmiltä, koska niissä on paljon rasvaa, jopa 15 %, ja se taittaa happamuutta. 

Myös makeus taittaa happamuutta. Yksi klassikko on sekoittaa jugurttiin ananasmurskaa. Sokeriahan se hedelmien ja marjojen sokerikin tietysti on. Ilman sokeria saa happamuutta taitetuksi esimerkiksi Valion sokerittomalla mansikkakeitolla. 

Vierailija
38/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön Paulunsin granolan ja banaaninpalojen kanssa. Mansikkaa heitän myös sekaan.

Vierailija
39/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon jaffaa siihen kylkiäisenä

Vierailija
40/181 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt sitä maustamatonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän