Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuvat emätintulehdukset vievät elämänilon

Vierailija
16.05.2025 |

Olen kärsinyt toistuvasta emätintulehduksesta (aerobinen emätintulehdus DIV) jo vuosikausia. Yleensä tämä toistuu puolen vuoden välein, mikä olisi jo riittävän usein, mutta nyt edellinen tulehdus oli maaliskuussa! En ehtinyt olla edes kahta kuukautta terveenä.

Joka kerta saan tähän Dalacin-paikallisantibiootin, joka yleensä lähteekin heti auttamaan. Nyt kauhukseni sain huomata, että olen ilmeisesti kehittänyt resistenssin tähän (onko ihme jatkuvan käytön takia?), koska nyt olen viisi päivää käyttänyt lääkettä ja ei mitään vaikutusta. Miten nyt pääsen tulehduksesta?

Tämä kutina ja kirvely on aivan sairasta. Äskenkin yritin nauttia kauniista, lämpimästä päivästä kävelyllä. Kävely kuitenkin aiheuttaa hankausta, ja JOKA askeleella kutina ja kirvely paheni. Teki mieli vain itkeä tuskasta.

On vielä kuukautisetkin, ja on pakko pitää hiertävää, hautovaa sidettä. Aivan kamalaa.

Viime käynnillä lääkäri totesi, että limakalvoni ovat myös kuivat. Se on kai syynä jatkuviin tulehduksiin. Mutta niiden kosteuttaminen ei ole auttanut.

Ja tosiaan, seksielämää minulla ei ole, eli seksistä nämä tulehdukset eivät johdu. Ja muutenkin kaikki perusasiat ovat kunnossa, kuten alusvaatteiden pesu 60 asteessa, puuvillaiset alushousut, sokerin välttely jne

Itkettää... Onko muilla kokemuksia, miten olette päässeet tulehduskierteestä? :(

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama tilanne AP! Et ole yksin!

Mitä se auttaa?

Vierailija
42/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi tulehduksen estolääkitys. Eli 1kpl antibiootti/vrk. Lisäksi kosteuttava geelivoide Elivo sekä syötävät maitohappibakteerit Femiflor. Ei tiukkoja farkkuja yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oreganoöljy sisäisesti tulehduksia estämään 10-12 tippaa päivittäin ja ravitse sitä kuivaa pimpsaa! Anna sille seksiä ja voitele luonnollisella metsäbiomivoiteella, aloevera jne. Tottakai tulehtuu jos kosteustasapaino on rikki ja ruokit sitä lääkeyhtiöiden kuvattavilla voiteilla vrt. vaseliini. Tarkasta myös lääkitys, kaikki hormoonilääkkeet heti mäkeen. Ja vaihdat siteet kuukautissieneen. 

Vierailija
44/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ikääsi yms taustaa mutta kuivuuteen voisi auttaa (kuivuuden juurisyystä riippuen toki) paremmin paikalliset estrogeeni valmisteet esim vagifem. Jos siis hormonaaliset syyt aiheuttavat kuivuutta. Tätä kautta kun saisi kuivuuden pois niin limakalvot voisivat olla vastustuskykyisempiä :) Apteekista saa apua oikean tuotteen valitsemiseen!

Vierailija
45/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Olet paskasi ansainnut nainen.

Vierailija
46/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää yritän hei syödä tässä samalla :(

Minkä vi tun takia sitten avasit tämän keskustelun?

Pun intended...?

V tun tulehdukset ovat tällä palstalla aina ihan superkiinnostavia, kuten peukuttajien määrästä voi havaita. Tiedon nälkä on suunnaton.

Vierailija
47/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus lukenut, että asunnon/työpaikan sisäilmaongelma voi pahentaa tällaistakin ongelmaa ja tulehduskierre on loppunut, kun on päässyt puhtaisiin tiloihin. 

Itsellä epäspesifisiin tulehduksiin ja jatkuvaan kutinaan ja kirvelyyn auttoi, kun jätin viljat vähiin ja muutenkin vähensin hiilareita. Sokerin jätin kokonaan pois. Myös kahvi pahensi tilannetta. Nykyään silloin tällöin herkuttelu ei aiheuta oireita ja kahvia juon päivittäin. 

Minulla oli juuri näin. Jatkuvasti virtsatietulehduksia, kunnes pääsin puhtaisiin tiloihin. Kertaakaan ei ole enää ollut virtsatietulehdusta sen jälkeen. En edes osannut yhdistää näitä asioita kuin vasta jälkeenpäin. 

Vierailija
48/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ikääsi yms taustaa mutta kuivuuteen voisi auttaa (kuivuuden juurisyystä riippuen toki) paremmin paikalliset estrogeeni valmisteet esim vagifem. Jos siis hormonaaliset syyt aiheuttavat kuivuutta. Tätä kautta kun saisi kuivuuden pois niin limakalvot voisivat olla vastustuskykyisempiä :) Apteekista saa apua oikean tuotteen valitsemiseen!

Olen 30 v. Ei siis ole esivaihdevuodet vielä. Olen mietittinyt, uskaltaisiko hormonia sisältäviä puikkoja kokeilla...

Ap

Vierailija
49/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto. Älä tällaista kirjoita tänne. Ei kukaan halua tietää. Yök.

Vierailija
50/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon ylipainoa? Kokeilehan tiputtaa se 45 kg, niin loppuu kummasti hautuminen.

Vierailija
51/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni auttoi tulehduksen estolääkitys. Eli 1kpl antibiootti/vrk. Lisäksi kosteuttava geelivoide Elivo sekä syötävät maitohappibakteerit Femiflor. Ei tiukkoja farkkuja yms.

Varmaan se estolääkitys voisi olla tarpeen, mutta jatkuva antibioottien käyttö ei ole hyvä sekään :(

Femifloria aloin käyttämään juuri ennen kuin tulehdus tuli.

En tiedä, miten hel vetissä tämä tulehdus nyt edes parannetaan, jos antibiootti ei enää auta? Ei hel vetti sentään...

Ap

Vierailija
52/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinebase kylpyjä jos kylvet, ravitsee ei kuivata. Tasoittaa kehon ph arvoja.

Vierailija
53/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinebase kylpyjä jos kylvet, ravitsee ei kuivata. Tasoittaa kehon ph arvoja.

Kiitos <3

Ap 

Vierailija
54/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkäriin valittamaan, turhaan täällä vingut. Ketään ei kiinnosta sun alapääsi.

Esitän eriävän mielipiteen. Olisiko kuvia? En ole gynekoloogi, mutta voisin vilkaista.

Hakee popcornit.

Vierailija
55/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka suosittelit Gyneviaa, tarkoititko muuten kapseleita? Tuota kun on geelinäkin näköjään. Vaikuttaa kyllä hyvälle tuotteelle.

Ap

Vierailija
56/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ylipainoa? Kokeilehan tiputtaa se 45 kg, niin loppuu kummasti hautuminen.

Olen, kuule, ihan tavallinen (hoikka), suomalainen nainen: 165 cm ja 76 kg.  ap

Vierailija
57/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli feikki-ap. Oikea ap on 171 cm ja 59 kg

Ap

Vierailija
58/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olet kyllä ylipainoinen! Minä olen 171 cm pitkä ja painan 58 kg ja olen normaalipainoinen. Olen sinua 2 vuotta nuorempi eli lähes saman ikäinen. Hämmästyisin, jos joku sanoisi minua hoikaksi. Lihaksia löytyy.

Vierailija
59/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tulla parantamaan emättimesi. 😘

Reiska

Vierailija
60/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vähän samanlaista oireilua, vaikkei ehkä ihan noin pahaa. Mulle gyne määräsi paikallisestrogeenin. Se kuulemma jotenkin tasaa hormonien aiheuttamaa vaihtelua limakalvoilla (tmv.), ja estää sitä kautta tulehduksia. Kuulosti ihan loogiselta kun selitti sen. Mulla auttoi! Ei ihan heti, mutta pikkuhiljaa parin kierron aikana. Eli jos sulla ei jo ole, niin aloita kuuri. Itsellä on Vagisan.