Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuvat emätintulehdukset vievät elämänilon

Vierailija
16.05.2025 |

Olen kärsinyt toistuvasta emätintulehduksesta (aerobinen emätintulehdus DIV) jo vuosikausia. Yleensä tämä toistuu puolen vuoden välein, mikä olisi jo riittävän usein, mutta nyt edellinen tulehdus oli maaliskuussa! En ehtinyt olla edes kahta kuukautta terveenä.

Joka kerta saan tähän Dalacin-paikallisantibiootin, joka yleensä lähteekin heti auttamaan. Nyt kauhukseni sain huomata, että olen ilmeisesti kehittänyt resistenssin tähän (onko ihme jatkuvan käytön takia?), koska nyt olen viisi päivää käyttänyt lääkettä ja ei mitään vaikutusta. Miten nyt pääsen tulehduksesta?

Tämä kutina ja kirvely on aivan sairasta. Äskenkin yritin nauttia kauniista, lämpimästä päivästä kävelyllä. Kävely kuitenkin aiheuttaa hankausta, ja JOKA askeleella kutina ja kirvely paheni. Teki mieli vain itkeä tuskasta.

On vielä kuukautisetkin, ja on pakko pitää hiertävää, hautovaa sidettä. Aivan kamalaa.

Viime käynnillä lääkäri totesi, että limakalvoni ovat myös kuivat. Se on kai syynä jatkuviin tulehduksiin. Mutta niiden kosteuttaminen ei ole auttanut.

Ja tosiaan, seksielämää minulla ei ole, eli seksistä nämä tulehdukset eivät johdu. Ja muutenkin kaikki perusasiat ovat kunnossa, kuten alusvaatteiden pesu 60 asteessa, puuvillaiset alushousut, sokerin välttely jne

Itkettää... Onko muilla kokemuksia, miten olette päässeet tulehduskierteestä? :(

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei vähän samanlaista oireilua, vaikkei ehkä ihan noin pahaa. Mulle gyne määräsi paikallisestrogeenin. Se kuulemma jotenkin tasaa hormonien aiheuttamaa vaihtelua limakalvoilla (tmv.), ja estää sitä kautta tulehduksia. Kuulosti ihan loogiselta kun selitti sen. Mulla auttoi! Ei ihan heti, mutta pikkuhiljaa parin kierron aikana. Eli jos sulla ei jo ole, niin aloita kuuri. Itsellä on Vagisan.

Minkä ikäinen olet? Voiko näin nuori (30v) käyttää paikallisestrogeenia?

Ap

Vierailija
62/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiseeko se sinun tulehtunut alapääsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä saatua, pitkissä suhteissakin pitää aina käyttää kumia. Miesten kanssa intiimielämä on kun venäläistä rulettia. 

Vierailija
64/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samanlaiselta kierteeltä joka itselläni oli. Vaiva olikin sytolyysi, jota olin maitohappobakteerien ym käytöllä tietämättäni pahentanut. Lue sytolyysista. Kyseessä liian puhdas ja hapan emätin. Sitä tunnetaan ja diagnosoidaan huonosti. Hoitona mulla on auttanut soodavesihuuhtelu, siihen löytyy ohjeet googlaamalla. 

Vierailija
65/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen muiden vinkkien lisäksi bambu-kuukautisalkkareita. Ihan parhaat.

Käytätkö e-pillereitä?

Vierailija
66/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa samanlaiselta kierteeltä joka itselläni oli. Vaiva olikin sytolyysi, jota olin maitohappobakteerien ym käytöllä tietämättäni pahentanut. Lue sytolyysista. Kyseessä liian puhdas ja hapan emätin. Sitä tunnetaan ja diagnosoidaan huonosti. Hoitona mulla on auttanut soodavesihuuhtelu, siihen löytyy ohjeet googlaamalla. 

Ei ole sytolyysi, kellertävästä vuodosta tunnistaa tulehduksen. Kiitos kuitenkin.

Ap

Vierailija
67/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen muiden vinkkien lisäksi bambu-kuukautisalkkareita. Ihan parhaat.

Käytätkö e-pillereitä?

Mistä tuollaisia saa? Eivät varmaan kestä 60 asteen pesua?

En käytä e-pillereitä

Ap

Vierailija
68/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän Modibodi-merkkisiä. Netistä voi tilata, Suomesta tai ulkomailta. Pesua suositellaan 40 asteessa (ja huuhtominen käytön jälkeen).

Vierailija
69/80 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiseeko se sinun tulehtunut alapääsi?

HAISEE KIINAAN ASTI, YÖK.

Vierailija
70/80 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaajalla on masentunut vagina.

Vierailija
71/80 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Femiflor-maitohappobakteerivalmistetta? Kapseli otetaan suun kautta 10 päivän kuurina. Se muuttaa alakerran flooraa.

Vierailija
72/80 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että masentunut vagina käyttäytyy noin. Hanki hormonikierukka ja aloita vakituinen parisuhde terveen, uskollisen miehen kanssa.

Vierailija
73/80 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä parani kun söin n. 6kk erilaisia maitohappobakteereita. Redditistä lopulta löysin kierteeseen toimivan ratkaisun (maitohappobakteereita pitäisi saada monipuolisesti ja ei liian pitkään eli tuo 6kk voi olla aika maksimi)

Johtui kierre ilmeisesti siis siitä että vatsan bakteerikanta oli "pilalla" ja nuo jatkuvat antibioottikuurit vaan pahensi asiaa eivätkä korjanneet varsinaista ongelmaa

Etenkin kuukautisten aikaan paheni aina bv. Maitohapot aluksi pahentaa bv:tä kunnes alkavat korjata ongelmaa, jos on tämä kyseinen ongelma. Niin ja tosiaan kuten joku täällä jo kirjoittelikin, niin sokeri tosiaan ylläpitää sitä vatsan huonoa bakteerikantaa, jos siinä on häikkää

Vierailija
74/80 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi maitohappobakteerit, söin niitä pitkän kuurin, nyt ei ole ollut 3 vuoteen enää vaivaa

Vierailija
75/80 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hapankaalia ja juo piimää. Jätä sokeri kokonaan pois! Johan alkaa bakteeritasapaino löytyä. Piimää voi laittaa myös vatiin ja istua siihen.

Vierailija
76/80 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ohentuneiden limakalvojen ongelma hoidetaan supoilla, jotka auttaa limakalvojen kuntoon, jos se aiheuttaa jatkuvia infektioita (usein esim infektioi aina uimahallireissun jälkeen tms)

Vierailija
77/80 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Minä se maustamaton luonnonjogurttihullu täällä! Aina jos mulla on kutinaa, ja yks ohut sipaisu hydrokortisonia ei auta niin laitan reilusti (jääkaappikylmää) maustamatonta luonnonjogurttia sinne, terveysside pikkareihin, kato telkkuu jotain tunnin verran, pese haalealla vedellä. Mulle toimii. Yritin etsiä jeesiä sulle hakusanoilla intimate itch ayurveda, löyty kaikenlaista. Toivottavasti parannut  

Vierailija
78/80 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
79/80 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan ota kierukkaa. Mun elämästä tuli ihan helvettii, meni yöunet/mielen tasapaino/ihan kaikki x

Vierailija
80/80 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheltä saatua, pitkissä suhteissakin pitää aina käyttää kumia. Miesten kanssa intiimielämä on kun venäläistä rulettia. 

Pitkissä suhteissa, joissa molemmat ovat uskollisia ei kannata käyttää kumia.