Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Temuttamisen seuraus: Tokmanni ei pärjää enää

Vierailija
16.05.2025 |

Kohta meiltä loppuu kivijalkaliikkeet. Jää vain duopolin ruokakaupat. 

Kommentit (341)

Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vielä - toistaiseksi - tilannut Temusta yhtään mitään, mutta kyllähän se vähän ärsyttää, että kun alan Googlesta etsiä jotain, niin ensimmäisenä tulee Temu. Ja sitten, kun koitan löytää vastaavaa jostain muualta, niin eipä useinkaan löydy ja jos jotain vähän sinnepäin löytyykin, niin ei sitäkään myy yksikään suomalainen verkkokauppa. Just tilasin - ei ole vielä tullut, mutta varmaan viimeistään ensi viikolla tulee - ison taulun olohuoneen seinälle ja sekin on sitten Ruotsista. Aiemmin olen tilannut paljon Hollannista, Saksasta, Italiasta ja Puolasta. Niin ja joo, Irlannin matkallani ostin aivan ihanan villatakin, joka on oikeasti 100%:sta villaa. Maksoi siellä 129 €. Suomesta ei sellaisia edes saa ja jos saisikin, maksaisi varmaan ainakin 400 €. Ja yhden pöydän tilasin USAsta. 

Ymmärrän hyvin, että jotkut temuttaa hinnan takia ja jotkut ihan vaan siksi, ettei edes Tokmannilta tai Rustasta saa sellaista. Mun mielestä suomalaisten kauppiaiden ongelma on, että he kuvittelevat kaikkien suomalaisten olevan täsmälleen samanlaisia ja ostavan täsmälleen samaa tusinatuotetta kuin kymmenet tuhannet muutkin ikätoverinsa tässä maassa. Ei  se enää nykypäivänä noin mene, kun kuluttajatkin voivat ostaa ympäri maailmaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi