Temuttamisen seuraus: Tokmanni ei pärjää enää
Kohta meiltä loppuu kivijalkaliikkeet. Jää vain duopolin ruokakaupat.
Kommentit (450)
Tokmanni on surkein, ei minkäänlaista asiakaspalvelua, kalliit hinnat, mainostavat tuotteita mitä ei ole myymälässä, veloittavat vääriä hintoja toistuvasti, emme enää asioi siellä.
Vierailija kirjoitti:
Myisivät halvemmalla.
Jos vaan ois orjia töissä jolle ei tarttis maksaa palkkaa.
Itse sijoittajana, tosin Tokmanni on salkussani melko marginaalinen, olen jo pitkään havahtunut temub ja sheinin "uhkaan".
Vaikka on loogista olettaa, että temusta kannattaa ostaa pikemmin kuin Stockmannilta, kauppa käy silti, voittoa tulee ja osake on poikkeuksellisen halpa, lisäksi osinkoa tulee mukavasti. En ole Tokmannin myymässä pois,.tosin en lisäämässäkään.
Vaikka itsekin olen temusta ostanut jotain työkaluja tms, en uskalla ostaa mitään mitä käsitellään paljain käsin. Mitä tässä tutkimuksia on tehty, joka ikisessä esineessä on riskipitoisia yhdisteitä kun mahdollisimman halvalla, ihmishengistä piittaamatta noita tuotetaan uiguuriaalueiden tarjotessa alusta työvoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse sijoittajana, tosin Tokmanni on salkussani melko marginaalinen, olen jo pitkään havahtunut temub ja sheinin "uhkaan".
Vaikka on loogista olettaa, että temusta kannattaa ostaa pikemmin kuin Stockmannilta, kauppa käy silti, voittoa tulee ja osake on poikkeuksellisen halpa, lisäksi osinkoa tulee mukavasti. En ole Tokmannin myymässä pois,.tosin en lisäämässäkään.
Vaikka itsekin olen temusta ostanut jotain työkaluja tms, en uskalla ostaa mitään mitä käsitellään paljain käsin. Mitä tässä tutkimuksia on tehty, joka ikisessä esineessä on riskipitoisia yhdisteitä kun mahdollisimman halvalla, ihmishengistä piittaamatta noita tuotetaan uiguuriaalueiden tarjotessa alusta työvoimaa.
Toki Temun tuotteista löytyy joskus ftalaatteja, Pfas-yhdisteitä, ym. haitallisia aineita yli sallittujen raja-arvojen, mutta niin löytyy myös Suomen kaupoissa myytävistä tuotteista.
Ohessa pari esimerkkiä Suomessa myytävistä, vaatimustenvastaisista tuotteista. Elintarvikeviraston sivuilla listataan tuotteita, joiden on katsottu olevan niin haitallisia, että ne täytyy poistaa Suomen markkinoilta.
https://www.ruokavirasto.fi/elintarvikkeet/ohjeita-kuluttajille/takaisi…
Vaarallisia sähkölaitteita vedetään myös pois Suomen markkinoilta suuria määriä. Alla olevan Tukesin linkin takaa löytyy listaus 371 vaarallisesta ja takaisinvedetystä tuotteesta.
Niinhän siinä taas kävi, että Mr. Tokmanni ei saanut neuvoteltua parempia hintoja kuin Temu.
Temusta saa parhaat purutikut lemmikeille. Niitä pureskeltuaan juoksevat onnesta soikeina pitkin seiniä suu vaahdoten.
Joskus sitä haluaa ostaa kivijalkakaupasta heti omin silmin nähdyn tavaran eikä jännätä tulisiko ehkä joskus ensi kuussa kiinannyssäkkä postiin ja minkälainen mysteerituote paketista paljastuu.
No jaa, hain eilen liimapuulevyjä Tokmannilta koska en pidä fiksuna tilata niitä Temusta. En muuten ikinä ole ostanut Temusta mitään. Maalaismiehet sieltä tutkitusti eniten tilailee, persujen äänestäjät ja kepulaiset.
N
Temusta tilattu tuote ei ole automaattisesti krääsää eikä huonolaatuinen eikä vaarallinen eikä orjatyöllä teetetty. Temua haukkuvat voisivat pysähtyä miettimään omia ennakkoluulojaan ja mahdollista rasismiaankin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa tavaraa myy tokmanni mutta kertoo hinnan piillä !
Liiketilat eivät ole ilmaisia ja työntekijöille pitää maksaa palkat. Siinä on vaikea kilpailla hinnoilla kun kiinalainen toimija voi käyttää lapsityövoimaa ja saa vielä tukea kiinan valtiolta.
Eikö edes yhtään harmita syytää rahaa Kiinan rikkaimmalle miehelle?
Arvaatko miten hänestä tuli Kiinan rikkain?
... No tietenkin temun ansiosta.
Ei kai valtaosa temuta. Luulenpa vaan, että ihmiset eivät vaan kuluta taloustilanteen takia.
Juuri satuin keskustassa hipelöimään Tokmannin Pola-vaatteita, ja ovathan ne ihan kamalia rättejä. Temusta olen saanut monin verroin parempaa laatua. Mietitytti myös, mihin nekin rätit päätyvät, kun eivät takuulla kaikki tule myydyiksi. Luulisi siellä ketjun alkupäässä olevan helpompi säädellä tuotantoa menekin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tässä tutkimuksia on tehty, joka ikisessä esineessä on riskipitoisia yhdisteitä
Ai, itse olen törmännyt vain niihin, joissa vain murto-osasta tuotteita on löytynyt jotakin yli Euroopassa määriteltyjen raja-arvojen. Näissäkään tapauksissa tuotteita ei tietenkään ole edes pesty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki Temun tuotteista löytyy joskus ftalaatteja, Pfas-yhdisteitä, ym. haitallisia aineita yli sallittujen raja-arvojen, mutta niin löytyy myös Suomen kaupoissa myytävistä tuot
Suomen kaupoissa myytäviä tuotteita testataan. Niitä vedetään pois markkinoilta aina kun jotain löytyy. Se on hyvä asia, eikä mikään puolustus temun myrkkytuotteille.
Temun tuotteita ei testata. Sieltä voi tulla ihan mitä vaan.
Kivijalkaliikkeiden tuotteita on valmistettu Kiinassa ja Aasiassa. Jopa vaatteita ja kaulahuiveja.
Tullista on kantautunut hätähuuto kieltää kiinankauppa. Hukkuvat pieniin paketteihin missä on selänrapsuttumia, lemmikin vaippoja, muovista kudottuja vaatteita, erektiopillereitä ja joululauluja soittavia dildoja.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen juttu Tokmannien seuraavat myymäläetsivät. Eikö siinä kaupassa nimenomaan pitäis pystyä kiertelemään ja hypistelemään asioita. Tutkimaan hintoja ja tarjouksia.
Mutta pian tulee myymäläetsivä ja alkaa hengittää niskaan. Joten jos jotain pitää hakea, niin pitää olla reipas ja välttää esimerkiksi sovittamista.
Oman koon etsiminen voi näyttää myös todella epäilyttävältä. Tai sekavista telineistä talvihanskojen etsiminen.
Todella rasittavaa.
Monissa vaatekaupoissa on pantu vaatteet liian ahtaisiin telineisiin. Kun haluaisit löytää oikean koon ja katsoa tietoa materiaaleista ja tuotteen pesuohjetta, niin heti ottamasi tuotteen vieressä olevia vaatteita tipahtaa lattialle. Vaihtoehtoisesti vain hipaiset vahingossa vaatteita ohikulkiessasi ja jotakin putoaa. Se on stressaavaa. Monista myymälöistä puuttuu nykyisin hintatiedot. Itsellä on sen verran tiukka talous, etten voi ostaa mitään sokkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://tokmannigroup.com/sijoittajat/tokmanni-konserni-sijoituskohteen…
Tosi huonosti menee kun avaavat uusia liikkeitä. Ei niitä ihan huvikseen avata
No edesmennyt Tiimari avasi uuden myymälän kaksi viikkoa ennen konkurssi ilmoitusta.
Tiimari takaisin! Tiimarilla oli ihania joulumainoksia, joita jaettiin koteihin.
Mä en ole vielä - toistaiseksi - tilannut Temusta yhtään mitään, mutta kyllähän se vähän ärsyttää, että kun alan Googlesta etsiä jotain, niin ensimmäisenä tulee Temu. Ja sitten, kun koitan löytää vastaavaa jostain muualta, niin eipä useinkaan löydy ja jos jotain vähän sinnepäin löytyykin, niin ei sitäkään myy yksikään suomalainen verkkokauppa. Just tilasin - ei ole vielä tullut, mutta varmaan viimeistään ensi viikolla tulee - ison taulun olohuoneen seinälle ja sekin on sitten Ruotsista. Aiemmin olen tilannut paljon Hollannista, Saksasta, Italiasta ja Puolasta. Niin ja joo, Irlannin matkallani ostin aivan ihanan villatakin, joka on oikeasti 100%:sta villaa. Maksoi siellä 129 €. Suomesta ei sellaisia edes saa ja jos saisikin, maksaisi varmaan ainakin 400 €. Ja yhden pöydän tilasin USAsta.
Ymmärrän hyvin, että jotkut temuttaa hinnan takia ja jotkut ihan vaan siksi, ettei edes Tokmannilta tai Rustasta saa sellaista. Mun mielestä suomalaisten kauppiaiden ongelma on, että he kuvittelevat kaikkien suomalaisten olevan täsmälleen samanlaisia ja ostavan täsmälleen samaa tusinatuotetta kuin kymmenet tuhannet muutkin ikätoverinsa tässä maassa. Ei se enää nykypäivänä noin mene, kun kuluttajatkin voivat ostaa ympäri maailmaa.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/