Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Temuttamisen seuraus: Tokmanni ei pärjää enää

Vierailija
16.05.2025 |

Kohta meiltä loppuu kivijalkaliikkeet. Jää vain duopolin ruokakaupat. 

Kommentit (341)

Vierailija
301/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni luuli erheellisesti ennen tätä Kiinasta tilaamisen ilmiötä että voi itse myydä halpaa made in chinaa vuodesta toiseen nostaen koko ajan hintojaan ja vähentäen henkilöstöään. Monet hintatietoiset ihmiset näkivät että laatu huonontui ja hinnat nousi koko ajan. Näin käy kun myynti vähenee ja kulut ei myyntiketjulla. Jotain pitäisi uudistaa, myymälät ovat usein liian vähllä henkilöstöllä, nuhjuisia ja epäjärjästyksessä siellä täällä.

Itse tilaamalla näitä kiinatuotteita saa tottakai parempaa laatua koska suomi-myyjän oma kate jää pois. Tätä on turha valittamalla saada pois, 90-luvulla alkoi kiina-tavaran myynti, kun kaupat huomasi että niistä saa puolet kaketta itselle. 

Minä muuten kehun edelleen tosi hyväksi edesmennyttä Maxi-Makasiinia jossa oli osaavat, viisaat ja peli silmää omaavat osastopomot. Siellä möivät parempaa laatua edullisemmin, valikoima oli ajan hermolla ja sieltä teki heräteostojakin. Tälläiseen myyntii sopii minusta että kokeillaan erilaisia tuotteita rohkeasti ottaa myyntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täkäläisten Tokmannien parkkipaikat on aina täynnä autoja. Kassoilla on myös pitkät jonot, mikä voi tietysti johtua siitäkin, että vain yksi kassa on auki ja Klubi-jäsenyystarkistus on hidasta kuin etanan eteneminen.

Vierailija
304/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://tokmannigroup.com/sijoittajat/tokmanni-konserni-sijoituskohteen…

Tosi huonosti menee kun avaavat uusia liikkeitä. Ei niitä ihan huvikseen avata

Vierailija
305/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilla on ollut jo monta vuotta todella usein vartijoita. Tulee kiusallinen olo, kun vartija seuraa perässä koko ajan, eikä tuotteita saa rauhassa katsoa, ihan kuin pidettäisiin varkaana, joskus vielä kassallakin vastassa sama vartija. Mieluummin katson temusta, kun kukaan ei ole niskassa hengittämässä. Tätä tapahtunut monessa myymälässä, todella ahdistavaa. 

Tokmanni on ainoa kauppa, missä vartija on pysäyttänyt meikäläisen. Tyyppi pyyhälsi paikalle jostakin tyhjästä ja pakotti avaamaan laukun. Muistaakseni ei tarvinnut esittää edes kuittia, halusi vain nähdä mitä kassissa on 😂

Vierailija
306/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi Tokmanni myy aTemusta tilattuja tuotteita 10-kertaiseen hintaan.

Vierailija
307/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni on suomen surkein, emme enää asioi siellä.

Vierailija
308/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myisivät halvemmalla.

Miksi? Tokmannilla on jo tosi halpaa. Heillä on myös erilainen kulurakenne kuin myrkky- ja riistäjä-Temulla.

Vierailija
309/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Kiinasta tilattuna saa samaa tavaraa kolmasosan hintaan kuin Tokmannilta ja valikoima on tuhatkertainen, niin kuka ostaa Tokmannilta? Jos rahaa on enemmän, suoraan Kiinasta tilattuna saa  premium-laatua samaan hintaan kuin Tokmannin rihkamalaatu.

Kiinasta tilattua tavaraa ei tarkisteta myrkyistä, mutta Suomen tulli tarkastaa esim Tokmannin ym tavaratalojen tavarat tarkkaan.

Ite en uskaltaisi ikinä ostaa Temu-myrkkyjä - pelottaa naapurin puolesta, kun tilaa pikkulapselle ja vauvalle sieltä leluja. Huh!

Suomessa ei ole mitään, huom. MITÄÄN instanssia, joka tarkastaisi jokaisen maahantuotavan tavaraerän.

Täällä tehdään silloin tällöin pistokokeita, mutta muuten ollaan maahantuojan rehellisyyden ja hyvän tahdon armoilla.

Vierailija
310/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun rahat on tosi tiukalla, niin Temu on ollut hyvä. Alushousut muutaman euron kpl ja ERINOMAISET urheiluliivit 9€. Minulla yhdet n.60€ maksaneet ja nämä on ihan yhtä hyvät ja tukevat.

Takki 15€. 

Täytyy vaan olla tarkkana kuvauksen kanssa ja lukea mitä muut sanoo. 

Vierailija
311/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun rahat on tosi tiukalla, niin Temu on ollut hyvä. Alushousut muutaman euron kpl ja ERINOMAISET urheiluliivit 9€. Minulla yhdet n.60€ maksaneet ja nämä on ihan yhtä hyvät ja tukevat.

Takki 15€. 

+Opiskelun tueksi olen löytänyt nepsylle monia asioita. Matikassa hän on aivan erityisen hyvä, niin olen ostanut vihkon jossa on kivoja laskuja. Fidget-leluja jne. Ihan sama ostaako ne Saiturin pörssistä vai Tempusta.

Pakko myöntää, että koen kuitenkin häpeää kun paketti tulee. Olin kovasti Temua vastaan. Mutta köyhyys opettaa. 

Täytyy sanoa, että en ostaisi mitään ladattavaa laitetta Temusta. En edes taskulamppua.

Vierailija
312/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava suuntaus. Tilatkaa tilatkaa...kiina tarvitsee teidän rahoja. Aivan hurjia metropoleja niiden kaupungit. Täällä kuihtuu kaikki.

Vierailija
313/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, kuka tilaa jostain Temusta. Kävelkää ihmiset kauppaan, saatte liikuntaa.

Vierailija
314/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä mielenkiintoinen tämä Tokmanni-keissi. Osake laskee kuin lehmänhäntä vaikka saman tyyppinen osake, Puuilo, nousee.

Kaupat ovat yhtä ankeaa sekamelskaa, työntekijät tyytymättömiä, vaikuttaa siltä että johto juoksee ideasta toiseen sen kummemmin asiaa pohtimatta. Pari vuotta sitten tuotiin ns. luksustuotteet Tokmanniin. Mahtoiko olla kannattavaa?

Sitten luotiin tämä MINY-brändi joka myy teineille Temu-roskaa kalliimmalla hinnalla. Aika monta muovitavaraa saa myydä, jotta tuo menoerä saadaan parkittua. Tyhjältä näyttää Miny-alue yleensä kun siitä ohi kävelen.

Nyt haaveillaan SPAR-kauppojen paluusta. Aika iso investointi kilpailulla alalla, mahtaako kannattaa vai pitäisikö panostaa olemassaolevan bisneksen parantamiseen?

Vierailija
315/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilla on ollut jo monta vuotta todella usein vartijoita. Tulee kiusallinen olo, kun vartija seuraa perässä koko ajan, eikä tuotteita saa rauhassa katsoa, ihan kuin pidettäisiin varkaana, joskus vielä kassallakin vastassa sama vartija. Mieluummin katson temusta, kun kukaan ei ole niskassa hengittämässä. Tätä tapahtunut monessa myymälässä, todella ahdistavaa. 

Tokmanni on ainoa kauppa, missä vartija on pysäyttänyt meikäläisen. Tyyppi pyyhälsi paikalle jostakin tyhjästä ja pakotti avaamaan laukun. Muistaakseni ei tarvinnut esittää edes kuittia, halusi vain nähdä mitä kassissa on 😂

Ihan hirveää oikeasti kun joku seuraa koko ajan. Olen senkin takia käynyt Tokmannilla vähemmän. Kerran laittoi karkit uusintapunnitukseen. Hah hah. 

Mulla kori täynnä tavaraa silloinkin. Varmaan jonkun karkin takia alan hölmöillä

Vierailija
316/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen juttu Tokmannien seuraavat myymäläetsivät. Eikö siinä kaupassa nimenomaan pitäis pystyä kiertelemään ja hypistelemään asioita. Tutkimaan hintoja ja tarjouksia.

Mutta pian tulee myymäläetsivä ja alkaa hengittää niskaan. Joten jos jotain pitää hakea, niin pitää olla reipas ja välttää esimerkiksi sovittamista. 

Oman koon etsiminen voi näyttää myös todella epäilyttävältä. Tai sekavista telineistä talvihanskojen etsiminen.

Todella rasittavaa.

Vierailija
317/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takki 15€. 

Tomta-

Rinta- ja kohdunkaulasyöpää odotellessa. Kuinka voi olla noin saamarin tyhmä! Rinnat ovat pelkkää rasvakudosta ja alapäässä limakalvot. Ei jumamiste! Pese myt vielä bensiinillä alkkarisi Einstein 

Vierailija
318/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takki 15€. 

Tomta-

Rinta- ja kohdunkaulasyöpää odotellessa. Kuinka voi olla noin saamarin tyhmä! Rinnat ovat pelkkää rasvakudosta ja alapäässä limakalvot. Ei jumamiste! Pese myt vielä bensiinillä alkkarisi Einstein 

Olen jo beyond help. Mikromuovi, Tshernobyl, radon, homeet, hirveä määrä lääkkeitä. Todennäköisesti leikkinyt lyijyä sisältävillä leluilla, ehkä pureskellut pinnasängyn reunaa joka maalattu lyijymaalilla. 

Käytän jatkuvasti dödöä jossa alumiinia. Kasviksia jotka sisältävät torjunta-aineita.

Värjäsin hiuksiani lähes 25 vuotta. 

Elämästä ei selviä hengissä.

Vierailija
319/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takki 15€. 

Tomta-

Olen jo beyond help. Mikromuovi, Tshernobyl, radon, homeet, hirveä määrä lääkkeitä. Todennäköisesti leikkinyt lyijyä sisältävillä leluilla, ehkä pureskellut pinnasängyn reunaa joka maalattu lyijymaalilla. 

Käytän jatkuvasti dödöä jossa alumiinia. Kasviksia jotka s

Niin ja puhumattakaan muovinpehmentimistä joille olen altistunut. Uusi sohvakin on tullut ostettua kymmenen vuoden välein. Uudessa pränikässä asunnossa on kova määrä päästöjä uusista materiaaleista. 

Ymmärrän kyllä täysin, että Temusta tilaaminen ei sovi kaikkien arvoihin. Mutta minä haluan uusia tavaroita. Ennen ostin ne vaikka Prismasta, mutta hinnat ovat karanneet käsistä. Kai töissä käyvä ihminen saa hankkia jotain uutta elämäänsä? 

Harmi tietysti, että rahat menevät Kiinaan suoraan. Mutta eipä tässä ole enää kansallishenkeä. Siitä kiitän kokoomusta ja persuja.

Vierailija
320/341 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitään! Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saa. 

Niin ja sitten ne ei täytä EU-standardeja vaan sisältävät myrkkyjä ja sytyttävät tulipaloja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi