Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Temuttamisen seuraus: Tokmanni ei pärjää enää

Vierailija
16.05.2025 |

Kohta meiltä loppuu kivijalkaliikkeet. Jää vain duopolin ruokakaupat. 

Kommentit (450)

Vierailija
381/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normal on halvempi kuin Tokmanni, niiltä osin asiakas valitsee. Tokmannin vaatteista katson aina valmistusmaan, onko Kiina vai Turkki ja ostanko sittenkään.

No eipä se Turkkikaan hyvä vaihtoehto ole. Itse ostan ainoastaan Euroopassa tehtyjä tuotteita.

Tarkkana saa olla, Design in EU, on hämäävää.

Vierailija
382/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mr. Tokmanni on tehny huonoja kauppoja. kääntäs rekan nokan kohti kiinaa ja kävis neuvottelee vielä halvemmalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se tokmanninkin halpa rihkama enimmäkseen tulee...

Miksi siellä pitäisi ostaa rihkamaa? Itse ostan suomalaisista kosmetiikkaa, pesuaineita ja piha/puutarhatarvikkeita. 

Sama.

Temusta olen pari kertaa tilannut mutta siihen se jäi. Kuvasta kun ei yhtään näe, millaista laatua materiaali on (esim tuote näyttää tukevalta ja kestävältä, mutta onkin oikeasti 10g kevyt vimpula joka kaatuu kun kävelee ohi jne) ... eli mieluummin ostan kivijalkaliikkeestä jos sellainen lähellä on. 

Ja kosmetiikkaa en uskalla kiinasta suoraan tilatakaan. Käytän pääosin eurooppalaisia (eu-säädeltyjä) merkkejä... 

Vierailija
384/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy Tokmannilla, koska sieltä ei löydä mitään. Puuilot, Biltemat, Motonetit, näkee missä kamat on ja onko niitä hyllyssä.

Vierailija
385/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vi tusti kiitoksia temuttajille, taas lähtee työpaikkoja Suomesta.

Ne työpaikat lähtee kyllä hallitusten ansiosidonnais leikkausten takia.

Vierailija
386/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa tavaraa myy tokmanni mutta kertoo hinnan piillä !

niin, onhan se hankalaa kun pitää maksaa kuljetukset, palkat, verot yms, jota pingopongit ei maksa. 

ja mistä tiedät että on 1:1 samaa. 

Vierailija
387/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Mihin Tokmannia tarvitaan kun ihan samat tavarat saa sieltä Temusta halvemmalla. Ja niillä hinnoilla millä luvataan. Tokmannilla olen joutunut kolmesti vuoden sisällä menemään takaisin kauppaan, kun hyllyn hintalapun alennushinta ei olekaan näkynyt kuitissa. Enkä edes käy siellä usein.

Vierailija
388/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyykin tänään taas tilata Temusta kaikkea tarpeellista.

Köyhä, omaa oksaasi sahaat, äläkä kysy miten.

Vierailija
389/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testit ovat jälkijättöisiä, joten Suomen kaupossa ehditään myydä kuukausien ajan vaarallisia tuotteita ennen kuin takaisinvetoon ruvetaan eikä tieto välttämättä tavoita kaikkia. En ole varma, testataanko ihan kaikkia Suomessa myytäviä tuotteita milloinkaan, tuskinpa vain.

Vierailija
390/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Mihin Tokmannia tarvitaan kun ihan samat tavarat saa sieltä Temusta halvemmalla. Ja niillä hinnoilla millä luvataan. Tokmannilla olen joutunut kolmesti vuoden sisällä menemään takaisin kauppaan, kun hyllyn hintalapun alennushinta ei olekaan näkynyt kuitissa. Enkä edes käy siellä usein.

Ikävä kyllä sama havainto. Tokmannissa on hyviä tarjouksia, mutta kassalla kannattaa olla tarkkana, mikä hinta tuotteelle lyödään.

Vierailija
391/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sijoittajana, tosin Tokmanni on salkussani melko marginaalinen, olen jo pitkään havahtunut temub ja sheinin "uhkaan". 

Vaikka on loogista olettaa, että temusta kannattaa ostaa pikemmin kuin Stockmannilta, kauppa käy silti, voittoa tulee ja osake on poikkeuksellisen halpa, lisäksi osinkoa tulee mukavasti. En ole Tokmannin myymässä pois,.tosin en lisäämässäkään.

Vaikka itsekin olen temusta ostanut jotain työkaluja tms, en uskalla ostaa mitään mitä käsitellään paljain käsin. Mitä tässä tutkimuksia on tehty, joka ikisessä esineessä on riskipitoisia yhdisteitä kun mahdollisimman halvalla, ihmishengistä piittaamatta noita tuotetaan uiguuriaalueiden tarjotessa alusta työvoimaa.

Toki Temun tuotteista löytyy joskus ftalaatteja, Pfas-yhdisteitä, ym. haitallisia aineita yli sallittujen raja-arvojen, mutta niin löytyy myös Suomen kaupoissa myytävistä tuot

Tämä johtuu siitä ettei sähkölaitteita oikeasti tarkasteta mitenkään, vaan luotetaan valmistajan vakuutukseen. Vaaralliset laitteet paljastuvat pistokokeissa. Toki testauslaboratorio on hyvin hajulla, mitä tuotteita kannattaa pistokokeisiin valita.

Vierailija
392/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä vielä kovin huonosti nene, kun liikevoitto viimeksi 68 miljoonaa.

Vierailija
393/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä siis oikeasti pyörii joku tyyppi joka mainostaa kiinanpaskaa aamusta iltaan ja toivoo, että ne loputkin vähät työpaikat karkaa pois? 

Toivottavasti et ole se tyyppi joka myy niitä tavaroita vielä pimeästi eteenpäin ilman veroja 

Vierailija
394/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen juttu Tokmannien seuraavat myymäläetsivät. Eikö siinä kaupassa nimenomaan pitäis pystyä kiertelemään ja hypistelemään asioita. Tutkimaan hintoja ja tarjouksia.

Mutta pian tulee myymäläetsivä ja alkaa hengittää niskaan. Joten jos jotain pitää hakea, niin pitää olla reipas ja välttää esimerkiksi sovittamista. 

Oman koon etsiminen voi näyttää myös todella epäilyttävältä. Tai sekavista telineistä talvihanskojen etsiminen.

Todella rasittavaa.

Monissa vaatekaupoissa on pantu vaatteet liian ahtaisiin telineisiin. Kun haluaisit löytää oikean koon ja katsoa tietoa materiaaleista ja tuotteen pesuohjetta, niin heti  ottamasi tuotteen vieressä olevia vaatteita tipahtaa lattialle. Vaihtoehtoisesti vain hipaiset vahingossa vaatteita ohikulkiessasi ja jotakin putoaa. Se on stressaavaa. Monista myymälöistä puutt

Siitäkin Temu on hyvä. Kertaakaan ei ole tarvinnut tuotetta lähettää takaisin, vaan ainoastaan rahat on palautettu. 

Vierailija
395/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testit ovat jälkijättöisiä, joten Suomen kaupossa ehditään myydä kuukausien ajan vaarallisia tuotteita ennen kuin takaisinvetoon ruvetaan eikä tieto välttämättä tavoita kaikkia. En ole varma, testataanko ihan kaikkia Suomessa myytäviä tuotteita milloinkaan, tuskinpa vain.

Temussa ei tehdä testejä edes jälkijättöisesti joten et saa koskaan tietää kuinka myrkyllistä tuotetta päivittäin näpelöit 

Vierailija
396/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä siis oikeasti pyörii joku tyyppi joka mainostaa kiinanpaskaa aamusta iltaan ja toivoo, että ne loputkin vähät työpaikat karkaa pois? 

Toivottavasti et ole se tyyppi joka myy niitä tavaroita vielä pimeästi eteenpäin ilman veroja 

Ilmeisesti se tyyppi kuuluu kolmanteen kolonnaan. Ei ole normaalin suomalaisen tuotoksia 

Vierailija
397/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myisivät halvemmalla.

Ja minä lopetin ostamisen kun myyvät kuraa. Ostin blenderin, paketti oli kiinni ja en edes ensimmäistä hyllystä ottanut, suurin osa sisällöstä puuttui piti lähteä sitten uudestaan että saa kaikki mitä pitää. Ei ole minulle muuta kuin tarjous pesuaine kauppa. Joskus olen erehdyksessä kenkiä sieltä ostanut ja huomannut ettei ne ole käyttöön tarkoitettu, s koon vaatteet on telttoja jne 

Joo, itse olen ollut M-kokoinen viimeiset 30 vuotta ja Tokmannin M-koon alushousut kirjaimellisesti tippuivat jalasta 😂 Kenkiä olen katsonut, viimeksi poistohyllyssä ihan tavallisten lenkkarriden alennushinta 60€. Jäivät kauppaan. Tokmannilta ostan tarjousvessapaperit, mitään muuta ei sitten kannatakaan.

Vierailija
398/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä vielä kovin huonosti nene, kun liikevoitto viimeksi 68 miljoonaa.

Tuo on ennen veroja, todellinen tulos vaan kaksi miljoonaa euroa vaikka liikevaihto yli miljardi. 

Vierailija
399/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi? Lainaamasi oli ensimmäinen viestini tähän ketjuun niin nyt ihan mainostan kiinapaskaa. Okei 😃 Temusta olen tilannut peräti kolmesti, ja ihan niin paskaa, että tuotteet on olleet järjestäen hyviä. Sukkahousuja kahdella eurolla, Tokmannilla hinta 18.90€. Kahdet verhot kotiin alle kahdella kympillä, eikä mitään vikaa. Ja ei, en tasan myy itselleni tilaamiani tarpeellisia tuotteita yhtään mihinkään. Ilmeisesti tällä palstalla on tekstistäsi päätellen muitakin, jotka ovat Temuun tyytyväisiä. Ajatella.

Vierailija
400/450 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi? Lainaamasi oli ensimmäinen viestini tähän ketjuun niin nyt ihan mainostan kiinapaskaa. Okei 😃 Temusta olen tilannut peräti kolmesti, ja ihan niin paskaa, että tuotteet on olleet järjestäen hyviä. Sukkahousuja kahdella eurolla

Veriverhot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi