Torin "onko tää vielä myynnissä" kyselijät
Miksi osa kysyy tavarasta "onko tää vielä myynnissä" ja sitten kun vastaa että on, tulee radiohiljaisuus?!
Kommentit (61)
Ihmeellistä on lähinnä se, että samaan viestiin ei osata kirjoittaa muuta, esimerkiksi "Ostaisin tämän, jos on vielä myynnissä. Voin hakea tänään."
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa siihen ilmoitukseen teksti: Tuote on myynnissä kunnes ilmoitus on poistettu. Ei enää turhia kyselyitä ja jos tulee niin niihin ei tarvitse vastata. Silloin ei olla edes ilmoitusta viitsitty lukea loppuun asti.
Minä myyn tuotteita lähinnä noudolla ja minä poistan ilmoituksen vasta, kun se käyty noutamassa ja maksettu samalla. Jos myyn jotain postituksella, niin odottelen niin kauan, että maksu näkyy tililläni ja olen sen lähettänyt. Yritän muistaa laittaa varattu tekstin ilmoitukseen kun kaupat ovat kesken. Toridiiliä en käytä. Jos myy tuotetta sopivan edullisesti, niin silloin kyselijöitä tulee jopa toistakymmentä samantien, kun ilmoitus on julkaistu. Silloin jaksaa ilmoitella jokuselle ensimmäisen ostajaehdokkaan jälkeiselle, että ensimmäinen on tulossa hakemaan, mutta jos jostain syystä jääkin tulematta, niin otan sitten yhteyttä.
Minua ei häiritse onko myynnissä kyselijät. Enemmän häiritsee ne naurettavan alhaisia tarjouksia tekevät, kun tavara on jo halpaan myyntiin mennessä. Aina on ollut ostaja, joka on ilomielin maksanut sen pyytämäni hinnan.
Itse kysyn, koska se on keskustelun aloitus, eikä kaikki myyjät poista myymiään tuotteita. Vastaan aina myyjälle ja olen vakavissani ostamassa ellei tuote ole jo myyty tai varattu toiselle.
Haluaisin kysyä ap:lta, eivätkö entiset ketjusi riittäneet tästä aiheesta ihmettelyyn?
Tässä esimerkkejä, haulla lisää :)
https://www.vauva.fi/keskustelu/2041144/torin-onko-viela-myynnissa-kyse…
https://www.vauva.fi/keskustelu/5733762/miksi-kysyt-torissa-onko-viela-…
https://www.vauva.fi/keskustelu/2630885/torifi_ja_onko_viela_myynnissa_…
https://www.vauva.fi/keskustelu/5196924/torifi-onko-myynnissa-kyselijat
https://www.vauva.fi/keskustelu/5510309/tori-kyselijat-onko-myynnissava…
https://www.vauva.fi/keskustelu/4113241/miksi-torissa-turhia-kyselijoit…
Mitä sä multa kysyt?
Ihmiset, teillä on päässä vikaa kun ette kommunikoi suoraan ostajien/ puolusoidenne/ sukunne/ ystävienne kanssa asioista vaan vauvavitunfin kanssa.
Mistä minä voin tietää, miksi joku muu jotain kysyy/ tekee/ sanoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en vastaa enää yhteenkään viestikyselyyn. Minun ilmoituksissa on puh nro. Ne ketkä ei osaa soittaa ja lähettelee pelkästään viestejä, ei ikinä osta mitään. Joutavia kyselijöitä, ihan jokainen ja on pelkkää ajanhukkaa niihin vastailu. Tämä on 100% kokemus viestikyselijöistä. Niin nähty ja koettu, kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja.
Näin minäkin teen mutta nyt tulee joka toisen ilmoituksen kohdalla "emme voi julkaista kun ilmoituksessa on joko puh.numero tai sähköpostiosoite".
Sitten laitoin numeron sinne kirjoittamalla kirjaimin, eivät julkaisset sitäkään.
Onko tässä sivusta tullut sellainen, että pakko olla huijari tai joku vetkuttelija, sitten saat laittaa ilmoituksia?
Lue palvelun säännöt ja noudata niitä.
Ap, ootko yrittänyt teettää Munsalan kansallispukua?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse joskus vastannut näille typerille kyselijöille että on myynnissä, mutta ei typerille kyselijöille tai muille ajanhaaskaajille. Olen saanut joskus aivan suunnatonta raivoa aikaiseksi sillä 😂
Siis. Sinulta kysytään, että onko tämä vielä myynnissä, ja koet hyväksi myyntikikaksi vttuilla takaisin?
Minullekin joskus myyjä vastannut todella epäasiallisesti, enkä tietenkään ole siihen mitään vastannut enää takaisin.
Ei ilmeisesti tämän kohdalla toiminut tämä myyntikikka, kun parin viikon päästä laittoi viestiä, jossa yritti vastata alkuperäiseen kysymykseeni nyt uudestaan vähän asiallisemmin, ja että olisinko vielä kiinnostunut.
No ei, en tosiaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä on lähinnä se, että samaan viestiin ei osata kirjoittaa muuta, esimerkiksi "Ostaisin tämän, jos on vielä myynnissä. Voin hakea tänään."
Koska joku ottaisi nokkiinsa tuollaisestakin. Tyyliin "no et voi hakea tänään, luuletko, että päivystän koko ajan kotona ostajien varalta?"
Kyllä se on ostajan nykyään niin tarkkaan harkittava sanansa kirppismyynnissä, että helpommalla pääsee kun ostaa uutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse joskus vastannut näille typerille kyselijöille että on myynnissä, mutta ei typerille kyselijöille tai muille ajanhaaskaajille. Olen saanut joskus aivan suunnatonta raivoa aikaiseksi sillä 😂
Kyllä mä aina vastaan että kyllä on, outoa on se, kun tuota usein kysytään joku 2 minuuttia ilmoituksen laittamisen jälkeen?
Jos myymäsi tavara on oikeasti haluttua, niin pari minuuttia on jo pitkä aika. Itse sovin kaupat 5min siitä, kun se oli Toriin ilmoitettu (sattumalta olin sivulla juuri, kun ilmoitus julkaistiin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se ole iso vaiva laittaa tietoa, että on yhä myynnissä, koska kun tämä kyselijä pari päivää myöhemmin aktivoituu kyselemään lisää, voi todeta, että myyty tänä aamuna.
Eiköhän se ole myynnissä jos ilmoa ei ole poistettu tai merkattu myydyksi. Vain typerykset kyselee
Höpöhöpö. Muutamia kertoja käynyt niin, että tuote on jo myyty, eikä myyjä ole jaksanut/viitsinyt poistaa ilmoitusta.
Tämä. Aika usein tällaisia myyjiä Torissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en vastaa enää yhteenkään viestikyselyyn. Minun ilmoituksissa on puh nro. Ne ketkä ei osaa soittaa ja lähettelee pelkästään viestejä, ei ikinä osta mitään. Joutavia kyselijöitä, ihan jokainen ja on pelkkää ajanhukkaa niihin vastailu. Tämä on 100% kokemus viestikyselijöistä. Niin nähty ja koettu, kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja.
Minä taas olen tehnyt kymmeniä ja kymmeniä kauppoja ja tuhansien eurojen arvosta, ihan ilman puhelinnumeroa. En anna numeroani kaiken maailman kyselijöille, vaan sitten vasta jos joku ihan oikeasti on tulossa vaikka sitä antiikkihuonekalua ostamaan. Ja hänellekin vain jos nyt kauheasti pelkää eksyvänsä tms, muuten hän ei numeroa tarvitse. 95% kaupoista toteutuu niin ettei numeroja vaihdella.
Mulla oma numero (prepaid) ihan näihin kauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee vertailua ja päättää sitten, minkä valitsee.
Jos rutiinilla poistettaisiin ne myytyjen tuotteiden ilmoitukset, niin ei tarvitsisi varmustella onko tämä vielä oikeasti myynnissä vai ei.
Yhtä tavaraa kun etsin ja laitoin kyselyjä, niin viidennen "myyty jo" -vastauksen kohdalla luovutin ja ostin sitten vaan uutena.
EI NÄIN!
Laita viesti sille myyjälle jonka tavaran haluaisit ykkösvaihtoehtona. Viesti: Haluaisin ostaa tämän postitettuna/noudettuna.
Jos on myyty tai varattu, sitten seuraavaan kohteeseen.
En tiedä miksei mulle osu noita myyty jo-vastauksia, ostan paljon torista ja huutiksesta, tälläkin viikolla tuli 4 pakettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se ole iso vaiva laittaa tietoa, että on yhä myynnissä, koska kun tämä kyselijä pari päivää myöhemmin aktivoituu kyselemään lisää, voi todeta, että myyty tänä aamuna.
Eiköhän se ole myynnissä jos ilmoa ei ole poistettu tai merkattu myydyksi. Vain typerykset kyselee
Toridiilin "osta heti" on hyvä kun se poistuu heti kun joku on maksanut vaaditun summan ja jää vain "lähetä viesti" kyselijöille. Niistä joissa ei ole toridiiliä ollenkaan voi jo heti toridiilin puuttumisesta päätellä että myyjä ei välttämättä viitsi olla aktiivinen kaupanteossa ja monesti on kuukausia vanhoja ilmoituksia liian kovalla hinnalla, joka ei kuitenkaan sitä estä että tuote olisi myyty heti ensimmäisenä päivänä ja eri hintaa
Eikä pelkästään katseluoikeutta, vaan veloitusoikeus myös, kun pitää antaa kortin tiedot.
Huutonetissä Huutopaketissa raha menee huutonetin tilille, kummankaan myyjän tai ostajan ei tarvitse antaa korttitietoja, maksaa vain normaalisti tilisiirtona.
On Torissa osa myyjistäkin kummallisia. Kolme viikkoa sitten laitoin viestin, että olen kiinnostunut ostamaan erään tuotteen myyjän asettamaan hintaan ja muillakin ehdoilla. Viestiäni ei ole vieläkään luettu ja tuote on yhä myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa siihen ilmoitukseen teksti: Tuote on myynnissä kunnes ilmoitus on poistettu. Ei enää turhia kyselyitä ja jos tulee niin niihin ei tarvitse vastata. Silloin ei olla edes ilmoitusta viitsitty lukea loppuun asti.
Minä myyn tuotteita lähinnä noudolla ja minä poistan ilmoituksen vasta, kun se käyty noutamassa ja maksettu samalla. Jos myyn jotain postituksella, niin odottelen niin kauan, että maksu näkyy tililläni ja olen sen lähettänyt. Yritän muistaa laittaa varattu tekstin ilmoitukseen kun kaupat ovat kesken. Toridiiliä en käytä. Jos myy tuotetta sopivan edullisesti, niin silloin kyselijöitä tulee jopa toistakymmentä samantien, kun ilmoitus on julkaistu. Silloin jaksaa ilmoitella jokuselle ensimmäisen ostajaehdokkaan jälkeiselle, että ensimmäinen on tulossa hakemaan, mutta jos jostain syystä jääkin tulematta, niin otan sitten yhteyttä.
Minua ei häiritse onko myynnissä kyselijät. Enemmän häiritsee ne naurettavan alhaisia tarjouksia tekevät, kun tavara on jo halpaan myyntiin mennessä. Aina on ollut ostaja, joka on ilomielin maksanut sen pyytämäni hinnan.
Minä taas en välitä noista alhaisen tarjouksen tekevistä. Ärsyttävämpää on nämä kyselijät, onko vielä myynnissä. Jos ei vastaa, niin et tiedä onko oikeasti ostamassa ja menetät potentiaalisen ostajan. Mutta suurin osa näistä, 90%, oman kokemuksen mukaan, vain kyselevät ajankuluksi. Sen takia laitan ilmoitukseen tekstin että myynnissä niin kauan kuin ilmoitus näkyy tai toisin ilmoitetaan (esim. varattu).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rutiinilla poistettaisiin ne myytyjen tuotteiden ilmoitukset, niin ei tarvitsisi varmustella onko tämä vielä oikeasti myynnissä vai ei.
Yhtä tavaraa kun etsin ja laitoin kyselyjä, niin viidennen "myyty jo" -vastauksen kohdalla luovutin ja ostin sitten vaan uutena.
EI NÄIN!
Laita viesti sille myyjälle jonka tavaran haluaisit ykkösvaihtoehtona. Viesti: Haluaisin ostaa tämän postitettuna/noudettuna.
En tiedä miksei mulle osu noita myyty jo-vastauksia, ostan paljon torista ja huutiksesta, tälläkin viikolla tuli 4 pakettia.
Kokeilepa kuule joskus, että moniko myynnissä oleva on oikeasti jo myyty.
Kun riittävän monta "on jo myyty" -vastausta tulee, niin siinä kohtaa etsii useamman kiinnostavan ja laittaa kaikille kysymyksen. Ostaa sitten sen, joka vielä on myynnissä.
Poistakaa ne vanhat ilmoitukset, niin näin ei tarvitsisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI NÄIN!
Kokeilepa kuule joskus, että moniko myynnissä oleva on oikeasti jo myyty.
Kun riittävän monta "on jo myyty"
Johan mä sanoin että ostan paljon ja ehkä muutaman kerran viimeisen 15 vuoden aikana jota olen tori ja huutonettiä käyttänyt, olen saanut vastauksen että myyty jo. Ostan vaatteita ja kosmetiikkaa lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Muuten vaan. Mä ainakin kysyin six, kun tiesin, että eläke tulee parinpäivän päästä, niin suunnittelin, mihin sitä käytän. Varuiksi kysyin.
Jos vastaus on että on vielä myynnissä, se tarkoittaa että NYT. Huomenna se voi olla jo myyty. Ärsyttää vastailla tollaisille tyhjän kysyjille.
Näin minäkin teen mutta nyt tulee joka toisen ilmoituksen kohdalla "emme voi julkaista kun ilmoituksessa on joko puh.numero tai sähköpostiosoite".
Sitten laitoin numeron sinne kirjoittamalla kirjaimin, eivät julkaisset sitäkään.
Onko tässä sivusta tullut sellainen, että pakko olla huijari tai joku vetkuttelija, sitten saat laittaa ilmoituksia?