Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori kyselijät: Onko myynnissä/vapaana

Vierailija
18.03.2024 |

Ottaa päästä kun ihmiset ei ymmärrä Torissa olevien tavaroiden olevan myynnissä.  Ei sittenkään ymmärrä vaikka ilmoituksessa lukisi myytävänä tai lukisi :  ilmoitus poistetaan kun tuote on myyty tms.  Ensimmäinen viesti on usein: Onko vapaana tai onko vielä myynnissä. SIIS ON VAPAANA JA MYYNNISSÄ.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten, jotkut vaan laittaa eka viestin jotenkin ja siitä keskustelu sitten jatkuu, mikäli myyjä on riittävän älykäs sitä jatkamaan eikä takerru avaukseen.

Vierailija
2/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee ilmoituksissa 2-3 kertaan missä pienellä asuinalueella tuote on ja silti läytyy ostajaehdokkaita jotka kysyy missä ne on😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki eivät vain poista/muokkaa heti ilmoituksiaan.

Ja toisaalta nyt Tori-uudistus on aiheuttanut kaikenlaista: itse menen keskiviikkona ostamaan yhden tuotteen, joka olikin vielä myymättä, vaikka kohteessa luki jo "myyty".

Kiitos Tori-uudistus. 😡

Vierailija
4/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kysyin postikuluja, en tingannut, sain vastauksen. Lähetin osoitteeni ja kysyin tilinumeroa tai mobilepaytä. Viikkoa myöhemmin kysyin maksutietoja uudelleen. Tästä on nyt reilu viikko.

Ilmoitus on edelleen torissa. JOS vielä tuolta myyjältä mitään kysyn, niin kysyn kyllä että onko tuote myynnissä. Harmi että sen verran harvinaisempi juttu, ettei voi vain siirtyä seuraavaan myyjään.

Vierailija
5/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni myyjä unohtaa ilmoituksen poistamisen, kun tavara on myyty. Siksi nuo Ap:n ihmettelemät kysymykset.

Vierailija
6/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monesti käynyt niinkin että tuote on jo myyty, mutta myyjä ei ole saanut poistettua ilmoitusta tai ehtinyt poistaa sitä koska alussa saattaa tulla useita kyselyitä lyhyessä ajassa.

Vierailija
7/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on ihan kohtelias keskustelunavaus, vaikka viekin yhden viestin verran 'turhaa' eforttia.

Vierailija
8/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyn onko tuote vielä myynnissä, ja jos on, niin laitatko tilinumerosi niin maksan sen heti.

Vierailija
9/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä olen parille tuollaiselle kyselijälle joutunut sanomaan, että kaupanteko on kesken toisen kanssa, tai mahdollinen ostaja tulossa hakemaan huomenna tms. Ilmoituksen poistan vasta sitten kun se tavara oikeasti on lähtenyt ostajalle. Sen verran usein on kuitenkin kaupat peruuntuneet.

Että saahan sitä kysyä, ei se väärin ole.

Vierailija
10/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useampaan otteeseen käynyt niin, että ensimmäiset yhteydenotot tulee hyvin pian ilmoituksen julkaisemisen jälkeen ja käytännössä kaupoista parhaassa tapauksessa jo osin sovittukin vartti ilmoituksen laittamisesta, jolloin en vielä ole ehtinyt poistamaan ilmoitusta. Poistan ilmoituksen siinä kohden, kun maksutosite on esitetty tai tuote noudettu. 

Torissa on niin paljon näitä eipäsjuupaskysynmummoltavielä/katoan parin viestin jälkeen kun pieru Sahataan -ostelijoita, että ei oikein viitsi poistaa ilmoitusta heti ekan yhteydenotot jälkeenkään enää nykyään. Veikkaan, että samaa on muillakin, ja ihan relevantti kysymys tuo mielestäni on ensimmäiseen viestiin, että onko tuote x vielä myynnissä. 

Vierailija
11/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää ne kyselijät, jotka myönteisen vastauksen saatuaan eivät ikinä enää palaa asiaan.

eli jostakin syystä haluavat tietää, onko tuote edelleen myynnissä ja saatuaan tietää että on, eivät olekaan kiinnostuneita. Mitä ihmettä? Miksi edes kysyä?

Vierailija
12/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten varaajat jotka alkavat arvuuttelemaan tarvitsevatko sittenkään tuotetta ja lopulta lakkaavat vastaamasta viesteihin. Kaupankäynti näyttää olevan monella todella haastavaa, mitenköhän selviävät elämästä?

Vierailija
13/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää eniten tinkaajat. Varsinkin sellaiset, jotka eivät usko, että hinta on se mikä on. Sanovat, että tarjoan --e ja tulen tänään hakemaan. Sitten kun en enää vastaa, niin huhuillaan, että olisin nyt tulossa hakemaan tuotetta (hänen hintaansa), vaikka ei ole kaaliin mennyt, että en anna alennusta. 

Itse aloitan kyselyn, että onko tuote vapaana, olen kiinnostunut ostamaan ja ehdotan/kysyn aikaa milloin voisi noutaa tms. En tinkaa ikinä. Niin paljon ärsyttää itseäni noi persaukiset ja huonotapaiset.

Vierailija
14/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaukset vain varausmaksulla jota ei palauteta. 

Vierailija
15/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää eniten tinkaajat. Varsinkin sellaiset, jotka eivät usko, että hinta on se mikä on. Sanovat, että tarjoan --e ja tulen tänään hakemaan. Sitten kun en enää vastaa, niin huhuillaan, että olisin nyt tulossa hakemaan tuotetta (hänen hintaansa), vaikka ei ole kaaliin mennyt, että en anna alennusta. 

Itse aloitan kyselyn, että onko tuote vapaana, olen kiinnostunut ostamaan ja ehdotan/kysyn aikaa milloin voisi noutaa tms. En tinkaa ikinä. Niin paljon ärsyttää itseäni noi persaukiset ja huonotapaiset.

Ah, nämä tinkaajat on kyllä oma lukunsa. Joskus jopa aggressiivisia, "maksan summan x, anna osoite nyt niin tulen hakemaan!!!!". 

Pahin oli tyyppi, jonka kanssa oli sovittu nouto ja hinnasta ei ollut mitään puhetta ensimmäisessä viestissä mainitun ilmoituksenmukaisen summan xx lisäksi. Tyyppi tulee ovelle ja haluaa maksaa käteisellä, mukana on 50 % ilmoituksessa mainitusta hinnasta. Kaupat oli kuulemma jo sovittu!

Vierailija
16/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin onko vaatepaketti vielä vapaana, vastasin kyllä ja milloin haluaisit noutaa. Ostaja vastasi että en ole ostamassa, kunhan kyselin. :D

Vierailija
17/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan ekaan viestiin aina tyylii "onko tämä vielä vapaana? Jos on, niin voisin ostaa tuotteen". Noin joka kolmas kerta myyjä vastaa, että ei ole, tuote on varattu. Joskus ei ole vastattu mitään, mutta tuote on kysymyksen jälkeen merkitty myydyksi (eli siis ilmeisesti on myyjältä vain unohtunut ilmoitus Toriin) Kaikki eivät siis merkitse tuotetta varatuksi, enkä muista että ikinä olisin nähnyt mitään "ilmoitus poistetaan kun tuote myyty" tekstiä missään ilmoituksessa ja niitä myytyjä tuotteitakin on Torissa säännöllisesti.

Vierailija
18/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakilla meillä on omat vaikeuteme.

T. Susanna Koski/ kokoomus

Vierailija
19/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksessa "maksu käteisellä noudettaessa, vain nouto". Ensin tingataan hintaa, sitten kysytään seuraavalla viestillä milloin voisit tuoda, maksan paypalilla.  En todella vienyt ja maksutapa käteinen, oikea ostaja tuli seuraavana päivänä seteleiden kanssa noutamaan.

Vierailija
20/74 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOM:  Jos laitatte jotain OSTETAAN puolelle,  niin älkää koskaan altako PUHELINNUMEROANNE !  Keskustelkaa vain Sibsted-tili linkin kautta.

Nyt on kuulunut  paljon, ( vanhemmat ihmiset ainakin),  että jos  LIETTUALAISET HUIJARIT  saavat puhelinnumeron,  he ottavat yhteyttä Whatsappin kautta ja heillä on aina  "just se myytävänä"....

Laittavat  netistä kuvia......pyytävät nimesi ja osoitteesi ...    Ja  lähettävät tilinumeronsa,  johon voi maksaa tuotteen . Eikä ko.tuotetta ole olemassakaan.  

Tällaista huijausta Latvialta. Ja muistakin Baltian maista.