Torin "onko tää vielä myynnissä" kyselijät
Miksi osa kysyy tavarasta "onko tää vielä myynnissä" ja sitten kun vastaa että on, tulee radiohiljaisuus?!
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se ole iso vaiva laittaa tietoa, että on yhä myynnissä, koska kun tämä kyselijä pari päivää myöhemmin aktivoituu kyselemään lisää, voi todeta, että myyty tänä aamuna.
Eiköhän se ole myynnissä jos ilmoa ei ole poistettu tai merkattu myydyksi. Vain typerykset kyselee
Äläpäs luule semmoista. Vähintään 1/3 tuotteista onkin jo myyty kun niiden perään kyselee. Niin että ihan on aiheellinen kysymys.
Isoille tavaroille joutuu kyytiä kysymään, siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se ole iso vaiva laittaa tietoa, että on yhä myynnissä, koska kun tämä kyselijä pari päivää myöhemmin aktivoituu kyselemään lisää, voi todeta, että myyty tänä aamuna.
Eiköhän se ole myynnissä jos ilmoa ei ole poistettu tai merkattu myydyksi. Vain typerykset kyselee
Toridiilin "osta heti" on hyvä kun se poistuu heti kun joku on maksanut vaaditun summan ja jää vain "lähetä viesti" kyselijöille. Niistä joissa ei ole toridiiliä ollenkaan voi jo heti toridiilin puuttumisesta päätellä että myyjä ei välttämättä viitsi olla aktiivinen kaupanteossa ja monesti on kuukausia vanhoja ilmoituksia liian kovalla hinnalla, joka ei kuitenkaan sitä estä että tuote olisi myyty heti ensimmäisenä päivänä ja eri hintaan kuin ilmoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toridiilin "osta heti" on hyvä kun se poistuu heti kun joku on maksanut vaaditun summan ja jää vain "lähetä viesti" kyselijöille. Niistä joissa ei ole toridiiliä ollenkaan voi jo heti toridiilin puuttumisesta päätellä että myyjä ei välttämättä viitsi olla aktiivinen kaupanteossa ja monesti on kuukausia vanhoja ilmoituksia liian kovalla hinnalla, joka ei kuitenkaan sitä estä että tuote olisi myyty heti ensimmäisenä päivänä ja eri hintaan kuin ilmoituksessa.
Voit päätellä Toridiilin puuttumisesta, ettei myyjä halua luovuttaa oman pankkitilinsä katseluoikeutta jollekin Vendille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitus poistetaan kun tavara on myyty, yksinkertaista
Tuokin on perseestä. Tosimyyjä merkitsee tuotteen "myyty" ja ilmoitus menee piiloon heiltä joilla ei ole ilmoitus kirjanmerkeissä, tai viestitelty myyjänkanssa -> ostaja voi vielä jälkikäteen tarkistaa ilmoituksesta mitä tuli ostettua. (ja antaa myös palautteen) Jos myyjä poistaa ilmoituksen heti maksun saatuaan ja ei viestittele, ostaja ihmettelee viikon että tuleekohan se paketti, joka vähän hermostuttaa, mukavampi fiilis kun ilmo on jäljellä "myyty" merkinnällä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en vastaa enää yhteenkään viestikyselyyn. Minun ilmoituksissa on puh nro. Ne ketkä ei osaa soittaa ja lähettelee pelkästään viestejä, ei ikinä osta mitään. Joutavia kyselijöitä, ihan jokainen ja on pelkkää ajanhukkaa niihin vastailu. Tämä on 100% kokemus viestikyselijöistä. Niin nähty ja koettu, kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja.
Minä taas olen tehnyt kymmeniä ja kymmeniä kauppoja ja tuhansien eurojen arvosta, ihan ilman puhelinnumeroa. En anna numeroani kaiken maailman kyselijöille, vaan sitten vasta jos joku ihan oikeasti on tulossa vaikka sitä antiikkihuonekalua ostamaan. Ja hänellekin vain jos nyt kauheasti pelkää eksyvänsä tms, muuten hän ei numeroa tarvitse. 95% kaupoista toteutuu niin ettei numeroja vaihdella.
Toinen vaihtoehto: Laitan myyjälle viestin "ostaisin tuotteen". Sitten radiohiljaisuus ja viiden päivän jälkeen tulee vastaus "on jo myyty"
Pakko myöntää että EN vastannut mitään sille henkilölle, jolta tammikuussa kysyin onko pöytä vielä myynnissä, ja jos on niin milloin sopisi tulla hakemaan. Hän kun vastasi huhtikuun lopussa.
Harmi sinällään koska sen pöydän olisin halunnut, mutta olin jo 3 kuukautta aiemmin ostanut toisen. Mutta hän varmaan siellä nyt ihmettelee radiohiljaisuutta.
Päivitä sitä myynti-ilmoitustasi jotta on jotain elonmerkkejä, kaikkein kamalinta on koettaa ostaa myyjältä joka on jossakin tietymättömissä, ostoaika on kuitenkin yleensä aika lyhyt, pari päivää, koska ne kiinnostavat menee ohi.
On tämä absurdia, kuinka voidaan tehdä yksinkertainen asia näin vaikeaksi, kun nykyään pitäisi olla helpompaa. Keltaisen pörssin aikoihin myyjälle vaan saman tien soitettiin, ja siinä heti joko saatiin sovittua kaupoista tai sitten ei.
Suorastaan suututtaa tämä "torittaminen", jossa helposta kaupankäynnistä tehdään jotakin halvatun tsätti- ja keskustelufoorumia. Ihan sairasta paskaa sanon minä. No, kai se on joillekin ajanvietettä? Ärsyttää vaan ajan hukkaaminen moiseen pelleilyyn, kun asiat voisi hoitaa sujuvammin, eikä odotella mahdollisia vastauksia päiväkaupalla.
Siirtykää vaan kaikki kokeilemaan findit.fi myyntialustaa.. on formaatissa kuten Tori oli kauan sitten...
Jos vaikka vastaan tulee flyygeli ja saan hullun ajatuksen, että se ois kiva. Tiedostan kuitenkin sen, ettei sen saaminen olohuoneen nurkkaan ole kovin helppoa ja ennen kuin edes alan suunnittelemaan kyseistä operastiota, varmistan että se flyygeli on yhä saatavilla. Aikani pohdittua voin todeta, että liian suuri urakka. Tässä vaiheessa kai sitten jää vastaamatta myyjälle enää mitään. Itse toki pyrin vastaamaan jos mieli muuttuu.
Lopuksi vielä kaksi viimeisintä kokemusta torista. Tuote 1, kysyin onko saatavilla. Vastaukseski tuli, ettei myyjä tiedä että onko hänellä enää kyseistä tuotetta. Tuote 2, myyjä ei ole vastannut mitään viikko sitten esitettyyn kysymykseen, että mistä saa noutaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka vastaan tulee flyygeli ja saan hullun ajatuksen, että se ois kiva. Tiedostan kuitenkin sen, ettei sen saaminen olohuoneen nurkkaan ole kovin helppoa ja ennen kuin edes alan suunnittelemaan kyseistä operastiota, varmistan että se flyygeli on yhä saatavilla. Aikani pohdittua voin todeta, että liian suuri urakka. Tässä vaiheessa kai sitten jää vastaamatta myyjälle enää mitään. Itse toki pyrin vastaamaan jos mieli muuttuu.
Lopuksi vielä kaksi viimeisintä kokemusta torista. Tuote 1, kysyin onko saatavilla. Vastaukseski tuli, ettei myyjä tiedä että onko hänellä enää kyseistä tuotetta. Tuote 2, myyjä ei ole vastannut mitään viikko sitten esitettyyn kysymykseen, että mistä saa noutaa.
Mitäs jos turhien kyselyjen sijaan laittaisit "ostan tuotteen" tai "tarjoan xx€"
Laittakaa siihen ilmoitukseen teksti: Tuote on myynnissä kunnes ilmoitus on poistettu. Ei enää turhia kyselyitä ja jos tulee niin niihin ei tarvitse vastata. Silloin ei olla edes ilmoitusta viitsitty lukea loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, mä en koskaan kysy onko myynnissä, kerron vain että tarjoan pyytämäsi hinnan ja voin tulla esimerkiksi tänään klo 19 jälkeen tai huomenna klo 14 jälkeen hakemaan?
Melkein koskaan en ole saanut näihin mitään vastausta, eikö viestiäni ole luettu, sitten joskus 3 päivän päästä ilmoitus onkin jo poistunut, viestiin ei ikinä tule mitään vastausta.
Pitäisi olla joku laki että puh.numero oltava, jos et halua laittaa niin älä myy mitään, tämä anonyymi homma myös lietsoo ihmisiä välinpitämättömyyteen ja tehdään ohareita, eikä pidetä sovitusta kiinni ja lietsoo se myös huijauksiin.
Juuri olin ostamassa jotain, ja kysyin, koska tuotteen voi hakea. "Oi sori kauheesti. Tää on jo myyty, unohdin poistaa ilmoituksen". Että ois pitänyt ensin kysyä, onko se vielä myynnissä. Joten niin tai näin, aina väärin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitus poistetaan kun tavara on myyty, yksinkertaista
Näin kun kaikki tekisi, maailma olisi parempi paikka.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse joskus vastannut näille typerille kyselijöille että on myynnissä, mutta ei typerille kyselijöille tai muille ajanhaaskaajille. Olen saanut joskus aivan suunnatonta raivoa aikaiseksi sillä 😂
Kyllä mä aina vastaan että kyllä on, outoa on se, kun tuota usein kysytään joku 2 minuuttia ilmoituksen laittamisen jälkeen?
Ja tosiaan outoa, että tämän jälkeen ei kuulu mitään, tulee vähän sellainen olo että "ai se on vielä tarjolla, no en mä sitten ole kiinnostunut"?????
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla sellainen markkinapaikka, johon ei pääsisi myyjäksi eikä ostajaksi ellei ole säännöllisessä ansiotyössä eli ei eläkeläisille, lapsille eikä persaukisille tai kelaeläteille, ja samalla pitäisi läpäistä älykkyystesti jolla varmistettaisiin ettei ole tyyppi jolla palaa vintillä valot mutta ketään ei ole kotona. Moni ongelma katoaisi saman tien.
Riittäisi kun tilin saisi tehtyä vain omalla nimellä ja puh.numerolla ja ne tarkistettaisiin, että täsmäävät ja nämä tulisivat ilmoitukseen näkyviin.
Väitän että 99% kaikista ongelmista, huijauksista, ohareista ja muista kikkailuista poistuisi.
Mistä näin päättelet? Ethän tiedä kuinka monelle myyjälle se sama viesti on laitettu.