Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Torin "Onko vielä myynnissä?" kyselijät

Vierailija
19.06.2015 |

Minulla on tuote tori.fi:ssä myynnissä ja siitä on tullut jo lähes kymmenen kyselyä, että onko tuote vielä myynnissä tai onko vapaa. Kun vastaa, että on myynnissä/vapaa, niin niistä ei kuulu enää mitään. 

Mikä juttu tämä oikein on? Miksi ihmiset tekee tuota? Onko tuollaisella kyselijällä aikomustakaan ostaa ja kannattaako niille edes vastata? 

Kai se on myynnissä,  kun ilmoitus siellä torissa on? Ärsyttävää.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ärsyttävää! Ihmiset ei varmaan tiedä miten muutenkaan lähestyä. Jos on 10 ihmistä jonossa ja joku kyselee tuon lisäksi jotain muuta/ehdottaa tapaamista niin valitsen kyllä hänet niiden 9:n 'onko vielä vapaan' sijasta.

Vierailija
2/56 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kysyn jos tuote on ollut pitkään myynnissä, esim juuri ostin tuotteen joka oli ilmoitettu huhti- tai toukokuussa. Kaikki eivät niitä ilmoituksia poista vaikka tuote olis myyty/hävitetty joten ihan asiallista kysyä että onhan vielä kaupan.

Itse kylläkin olen aina ostanut tuotteen kun se on kaupan ollut että en osaa sanoa miksi noin. Ehkä kyselevät monesta samanlaisesta tuotteesta ja ovat yhteydessä enempi sitten vain siihen jonka ostavat lopulta. Kohteliasta olisi ilmoittaa muillekin ettei olekaan kiinnostunut mutta olen kyllä huomannut että myyjissäkin on näitä törppöjä. Esimerkiksi me olimme sopineet erään myyjän kanssa että ilmoittaa myöhemmin samana päivänä että ostiko ensimmäinen ostajaehdokas tuotteen vai saisimmeko me sen jos tämä eka ei ostakaan, myyjästä ei sen keskustelun jälkeen enää koskaan kuulunut mitään. Ja jotkut eivät vastaa mitään "onko vielä myytävänä, haluaisin ostaa"-kyselyihin, ilmeisesti koska tuote on jo myyty...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kysyn aina ennen ostoa ja aina olen kyllä ostanut tuotteen jos olen kysellyt. Usein vastaus myös on ollut "myyty jo" eli mielestäni ihan aiheellinen kysymys.

Siihen olen itsekin törmännyt, että kysellään tuotteesta ja ollaan kiinnostuneita mutta sitten ostaja katoaakin, ei kuulu mitään!? Miksi edes kysellä jos ei aikomusta ostaa!?

Vierailija
4/56 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas kysyn kun usein soitin oli jo myyt!!! mutta ei poistettu ilmoitusta..ei voi tietää..

Vierailija
5/56 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki eivät poista ilmoituksiaan.

Vierailija
6/56 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:02"]

Minulla on tuote tori.fi:ssä myynnissä ja siitä on tullut jo lähes kymmenen kyselyä, että onko tuote vielä myynnissä tai onko vapaa. Kun vastaa, että on myynnissä/vapaa, niin niistä ei kuulu enää mitään. 

Mikä juttu tämä oikein on? Miksi ihmiset tekee tuota? Onko tuollaisella kyselijällä aikomustakaan ostaa ja kannattaako niille edes vastata? 

[/quote]

Taidat ap vastata niille kyselijöille jotenkin luotaankarkottavasti, ehkäpä vika on sinussa? Mietippä sitä..

Vierailija
7/56 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuin kerran yrittänyt Torista jotain ostaa ja sekin meni puihin. Hain polkupyörää ja soitin yhdelle. "Ai se, ei sitä enää oo mutku mun tunnukset on hävinny..". Soitin toiselle. "Ei sitä oi, en oo muistanu poistaa.." Soitin komanbelke. Ei vastausta, jätin vastaajaviestin että haluan ostaa pyörän. Ei ole soittanut vieläkään takaisin (tästä aikaa useampi viikko). Neljännelle laitoin sähköpostin koska puhelinnumeroa ei ollut. Ei ole vastannut.
Kävin lopulta pyöräliikkeestä ostamassa pyörän. Ilmeisesti nuo kaksikin olivat pyöränsä myyneet koska eivät takaisinäin koskaan yhteyttä ottaneet. Jos vielä joskus erehdyn sieltä katsomaan, kysyn kyllä ensimmäisenä onko tuote vielä myynnissä.

Vierailija
8/56 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä vastaa tylysti "on vielä myynnissä, siksihän siellä on se ilmoituskin, senkin urpo ", niin jätän kyllä ostoaikeet siihen. :)

Vierailija
9/56 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:02"]

[/quote]

Niinhän sen pitäisi olla myynnissä, mutta onkin jo myyty. Se on myös ärsyttävää.

Me olimme kerran jo sopineet kaupan puhelimitse ja noutoaikakin oli sovittu. Myyjä sitten tekstitti pari tuntia ennen noutoa, että hinta pompsahtikin juuri 50€, koska oli saanut tarjouksen ja ehdotti sitten meille, että 60€ lisää alkuperäiseen ja kauppa on selvä.

Sanoin että pidä tunkkis nuija, kauppa oli jo sovittu.

Siellä se edelleenkin myy niitä kamoja, alkuperäiseen hintaan.

Kaikki ei oikein tunnu tajuavan jo sovitun kaupan merkitystä. Tori ei ole huutonet.

Vierailija
10/56 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:10"]

Se on ärsyttävää! Ihmiset ei varmaan tiedä miten muutenkaan lähestyä. Jos on 10 ihmistä jonossa ja joku kyselee tuon lisäksi jotain muuta/ehdottaa tapaamista niin valitsen kyllä hänet niiden 9:n 'onko vielä vapaan' sijasta.

[/quote]

Voisitko kertoa OIKEAN lähestymistavan. Minä en muutakaan ole keksinyt, kuin "onko vielä myynnissä" kyselyn. Jos on niin ostan. Usein on vanha ilmoitus ihan vaan "unohtunut" poistaa.

Jos torilla myy jotain, pitää varautua näihin "ärsyttäviin" kysymyksiin. Aika vaikeata se on vaan rynnätä ostamaan myynnin kohdetta, jos sijaintipaikka on vaikkapa Uudenmaan lääni.

Vierailija
11/56 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toki sen, että siksi kysellään, että tiedetään senhetkinen tilanne (onko ilmoitus vielä voimassa). Sitä en vaan ymmärrä, että kysytään ja sitten ei enää vastata mitään, kun kerron, että tuote (esim. pyörä) on vielä myynnissä ja sitä saa tulla katsomaan/koeajamaan ihan milloin vain. En siis koskaan vastaa epäkohteliaasti tai näsäviisaasti siihen kun kysytään onko tuote vielä myynnissä.

Vierailija
12/56 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on myös kyselty useasti ja kun vahvistaa, että on myynnissä ja kysäisee, haluatko sopia noutoajankohdasta -> ei vastausta.

Toinen ärsyttävä piirre on, kun ilmoituksessa lukee selkeästi, etten myy erikseen tai hinnasta ei voi neuvotella niin siitä huolimatta kyselevät... Voihan sitä ostaa kokonaisuutena ja myydä/lahjoittaa/heittää ylimääräiset pois...

Vierailija
13/56 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:37"]

Jos myyjä vastaa tylysti "on vielä myynnissä, siksihän siellä on se ilmoituskin, senkin urpo ", niin jätän kyllä ostoaikeet siihen. :)

[/quote]

Itse kyllä vastaan aina kohteliaasti että on vielä myynnissä, tarviiko postittaa jne. ja silti ihmiset häipyy ja jättää vastaamatta.:-(

Vierailija
14/56 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto tälle, sillä nyt alkaa mennä hermo näille turhan kysyjille?! Kuus kysyjää tuotteelleni, haluttais heti tehdä kaupat ja hakea, mutta ei vastata viestiin mitään kun kysyn milloin tulet?

What is wrong with u people?

Vai pitääkö paikkansa että tori lähettää feikkiviestejä myyjille, että pysyvät "langoilla"??

Tämmöinen alkaa ottaa päähän...

Vierailija
15/56 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen toriostaja:

"Oon kiinnostunut"

"Löytyykö vielä"

Sitten 5-6 viestin jälkeen katoaa kuin tuhka tuleen kun pitäisi tuote maksaa.

Lienee jotain ÄO < 100 tapauksia.

Fiksu ostaja laittaisi:

"Moi, vieläkö tuote x löytyy? Mikäli kyllä, voisin ostaa sen pyyntihintaan/tarjoan xx€ ja voisin noutaa esim. Ylihuomenna klo 18"

Noin 2/10 kyselijää johtaa kauppoihin, ja näistäkin toisen kanssa saa säätää ties kuinka monta viestiä.

Lisäksi vielä tyhmien kyselijät, esim jos ilmoituksessa kerrotaan mitat, väri, kunto ym = silti tollot kyselee noita samoja. Miksi ei voi lukea ilmoitusta ja katsoa kuvia??

Vierailija
16/56 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ilmeisesti juuri tuollainen kyselijä.

Kysyn, onko tuote vielä myynnissä, sillä porukka ei usein edes tajua poistaa ilmoituksiaan, vaikka tuote olisi jo mennyt.

Lisäksi kun ostan esimerkiksi uudenveroista elektroniikkaa, ne tuntuvat menevän sekunnissa, jolloin on ihan paikallaan kysyä, onko tuote vielä myynnissä, sillä yleensä vastaus onkin että se on varattu tai kaupat on jo sovittu saman päivän aikana.

Yleensä olen ihan ostoaikeissa, mutta jos vastauksessa kestää ja tarvitsen tuotteen nopasti, saatan käydä hakemassa sen muualta tai sitten olen löytänyt paremman tarjouksen.

En koe tarvetta ilmoittaa, että en olekaan enää kiinnostunut, sillä tuotehan myydään sille, joka ensin ilmoittaa tulevansa sen hakemaan. Kai sitä nyt saa tiedustella ihan muutenkin vain, varsinkin kun netin kautta myydään jotain?

Vierailija
17/56 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itteä kyllä on alkanu tympimään myyjät, jotka eivät vastaa viesteihin. Ilmoitus näkyvillä, sekä mahdollisesti puhelinnumero ja vähintään sähköposti, mutta viesteihin ei osata vastata! Asiallisesti olen ilmoittanut kiinnostukseni tuotteen ostamisesta, en ole tingannut tai ”osittain” ollut ostamassa, en ole kysellyt mittojen tai lisäkuvien perään, ihan vain ilmaissut ostoaikeeni. Alkanut kyrsiä homma, jos ei halua käydä kauppaa, niin jätetään ne ilmoituksetkin laittamatta.

Vierailija
18/56 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioisin että 2/3 myyjistä on jättänyt vastaamatta mun kyselyihin. Pari ihme raivopäätäkin tullut vastaan. Kerran olin pöytää ostamassa ja hakupäivänkin jo myyjän kanssa sopinut. Muutamaa päivää myöhemmin myyjä alkoi pommittaa mua sähköpostiin (jota en usein lue ja myyjällä mun numerokin tiedossa) "TULETKO VARMASTI HAKEMAAN!?!?!?" Mun mielestä oli itsestäänselvyys, että menen hakemaan, kun niin oli jo sovittu. No en sitten ollut muutamaan tuntiin huomannut sähköpostia, jolloin myyjä veti herneet nenään ja laittoi "HAISTA V***U ÄRSYTTÄÄ TOLLASET TYHJÄNPÄIVÄISET VARAILIJAT JOLLA EI AIKOMUSTAKAAN HAKEA TAVARAA!!!!" No yllättäen en mennyt sitten hakemaan ja piti pakuvuokrakin perua.

Vierailija
19/56 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on tosi paljon ilmoituksia tavaroista jotka on myyty aikaa sitten.

Vierailija
20/56 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan vielä tämän pointin. Nimittäin, tori.fi meni johonkin Schibsted-konserniin. Se ei siis ole enää suomalaisissa käsissä, vaan ulkomaisen sijoittajarahan (norjalaisen).

Yrityksen ainoa tehtävä on tehdä voittoa osakkailleen, sanoo laki. Vapaaehtoisuuteen sun muuhun uskonnolliseen toimintaan liittyvä ilmainen hyväntekeväisyys käsitellään eri tavoin.Koska tori.fi:ssä ilmoittaminen on ilmaista (yksityisille) on voitto tehtävä mainostuloilla (OK, yritysten ilmoitukset ovat maksullisia). Koskapa voitonteko on ainoa tarkoitus luuleeko joku että norjalaisia sijoittajia kiinnostaa edes välttämättä juurikaan ylläpitää (suomeksi) sivuja kunhan mainostila myy ja joku lowlife-kirpparijobbari maksaa verottaja-ilmiannon pelossa. Saatuaan valtakunnallisen peiton sivut olikin hyvä myydä, ja norjalaisilla alkaa öljy loppua ja sillä rahalla juuri pitääkin tehdä jotakin uusia aluevaltauksia.