Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten ihmisten ammattiliittovastaisuus johtuu siitä, että he eivät ole eläneet kovia aikoja

Vierailija
15.05.2025 |

Heillä ei ole mitään käsitystä mistä asioista on ajan saatossa sovittu. He vain ottavat itsestään selvyytenä asiat kuten lomarahat, äitiysvapaat sekä 40h/5pv työviikko. Siinä vain muutama asia mainitakseni. Tässä vielä lista AY-liikkeen saavutuksista:

https://www.sak.fi/tietoa-saksta/tama-on-sak/ay-liikkeen-saavutuksia/

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, mun elämä ei ole koskaan edennyt kun ei ole ollut kuin pätkätöitä. 

- 90-luvulla syntynyt

Sama

Vierailija
42/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, mun elämä ei ole koskaan edennyt kun ei ole ollut kuin pätkätöitä. 

- 90-luvulla syntynyt

Sama

Samaa on monella keski-ikäisellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me insinöörit ei teyä mitään insinööriliiton jäsenyydellä ku meillä ei oo omaa tessiä ja meiän palkat sovitaan paikallisesti

Vierailija
44/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua kaavoihin kangistunutta työsopimusta vaan sopia itse ne ehdot joilla työtä teen. Nytkin minulla on etätyösopimus ruotsalaisen yrityksen kanssa.

Sinäkin voit sairastua. 

Vierailija
45/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Osan nuoria ammattiliittovastaisuus. Veikkaan että tämä koskee niitä kermaperseitä tai siinä mielessä kultalusikka perseessä olleita joilla on ollut terveyttä tavoitella unelmiaan ja jaksaa yhteiskunnan vaatimuksia. 

Varmaan pahimpia on ne jotka luulee kaiken olevan itse saavutettua eikä mitään osaa tai arpaa näyttele esim turvallinen yhteiskunta, koulutusresurssit, tukiverkosto, tuuri, esim se että olet syntynyt tilastojen valossa hyvinkoulutettuun perheeseen mikä lisää todennäköisyyksiä tutkimusten valossa esim korkeakouluttautua mallin ja tuen kautta. He on voittamattomia, kaikki omaa saavutusta. Suojattu vielä vakuutuksinkin ja nekin kaikki itse maksettu. Mihin he enää yhteiskuntaa tarvii? Kokoomus on oikeassa kaikessa. Eikä ole mitään ymmärrystä entisajjasta. Minun tätini on kertonut ajasta ennen ammattiliittoja ja sanon että huh huh. Kannatan itse kovaonnisempana terveyden kanssa kamppailleena todellakin liittoja

Vierailija
46/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me insinöörit ei teyä mitään insinööriliiton jäsenyydellä ku meillä ei oo omaa tessiä ja meiän palkat sovitaan paikallisesti

Ja ei kiinnosta kuin vain minäminä

Vierailija
47/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden päivän työviikko ei liity ammattiliittoihin mitenkään. Sen kehitti Henry Ford houkutellakseen ihmisiä töihin hyvillä eduilla.

Tyypillista vasemmistolaisten valehtelua omia tuollainen omiksi saavutuksikseen. Vasemmisto ei ole keksinyt kuin kolhoosit ja holodomorin. 

Vierailija
48/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua kaavoihin kangistunutta työsopimusta vaan sopia itse ne ehdot joilla työtä teen. Nytkin minulla on etätyösopimus ruotsalaisen yrityksen kanssa.

Sinäkin voit sairastua. 

Maksaako ammattiliitto sairaseläkettä sairauspäivärahaa?

Vierailija
49/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihmiset eivät saa ansiosidonnaista enää niin he eroavat liitoista.

Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. 

Kun liitot loppuvat niin ei ole enää työehtosopimuksia eli ei ole minimipalkkaa eikä sairaspäivärahoja eikä rahaa sairaan lapsen kotona hoitamisen ajalta eikä lomarahaa eikä sunnuntailisiä jne. 

Asuntovelkaisia käy sääliksi. 

Vuokra-asuntoon saa asumistukea ja toimeentulotukea. 

Suomi nousuun. Kukaan ei uskalla ostaa enää asuntoa jos vähänkään pelkää esim ikärasismia työmarkkinoilla tai terveyden menoa. Uudelleenkouluttautuminenkin tehty hankalammaksi jos esim tekoäly syö työt. Mitä hittoa sitä perheitä tai omistusasuntoja hankkimaan kun liikaa riskejä pudota? Onneksi kansanedustajilla on sopeutumisraha

Vierailija
50/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Osan nuoria ammattiliittovastaisuus. Veikkaan että tämä koskee niitä kermaperseitä tai siinä mielessä kultalusikka perseessä olleita joilla on ollut terveyttä tavoitella unelmiaan ja jaksaa yhteiskunnan vaatimuksia. 

Varmaan pahimpia on ne jotka luulee kaiken olevan itse saavutettua eikä mitään osaa tai arpaa näyttele esim turvallinen yhteiskunta, koulutusresurssit, tukiverkosto, tuuri, esim se että olet syntynyt tilastojen valossa hyvinkoulutettuun perheeseen mikä lisää todennäköisyyksiä tutkimusten valossa esim korkeakouluttautua mallin ja tuen kautta. He on voittamattomia, kaikki omaa saavutusta. Suojattu vielä vakuutuksinkin ja nekin kaikki itse maksettu. Mihin he enää yhteiskuntaa tarvii? Kokoomus on oikeassa kaikessa. Eikä ole mitään ymmärrystä entisajjasta. Minun tätini on kertonut ajasta ennen ammattiliittoja ja sanon että huh huh. Kannatan itse kovaonnisempana terveyden kanssa kamppailleena todellakin liittoja

Jokainen ay-jäärä on näissä keskusteluissa luulo- ja monisairas. Vaivaa löytyy vaikka muille jakaa ja sohvalla on pakko maata ja palkka senkun juoksee.

Hanki paremmat elintavat, läski.

Vierailija
51/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan työmarkkina on menossa siihen että tehdään kenties paria kolmea työtä kutakin osa-aikaisesti, Työpaikkoja vaihdetaan säännöllisesti. Nykynuoriso ei jaksa odottaa liikennevalon vaihtumista vihreäksi niin ei ne samassa työpaikassakaan ole kuin pätkiä. Enää ei tule 50v työuria samassa paikassa

Vierailija
52/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun liitot loppuvat niin ei ole enää työehtosopimuksia eli ei ole minimipalkkaa eikä sairaspäivärahoja eikä rahaa sairaan lapsen kotona hoitamisen ajalta eikä lomarahaa eikä sunnuntailisiä jne. 

Suomi nousuun. Kukaan ei uskalla ostaa enää asuntoa jos vähänkään pelkää esim ikärasismia työmarkkinoilla tai terveyden menoa. Uudelleenkouluttautuminenkin tehty hankalammaksi jos esim tekoäly syö työt. Mitä hittoa sitä perheitä tai omistusasuntoja hankkimaan kun liikaa riskejä pudota? Onneksi kansanedustajilla on sopeu

Eli rahasi on lopussa ja sen sijaan että keksit niille parempaa käyttöä, sinä sponsoroit liiton pamppujen safareja mielummin kuin ostat vaikkapa kämpän?

Nuoret ovat sinua älykkäämpiä.

Monellako safarilla liiton pampun on rahoillasi rellestettävä että sinulla on varaa perheeseen?

Vierailija
53/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen velan maksuun ole ennenkään tukea saanut.

Vierailija
54/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnostakaan. Ei vasemmistolaisiakaan kiinnosta kuin muiden työllä maksetut tuet.

t. Eri

Vierailija
55/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin voit sairastua. 

Mitä se ammattiliitto siihen auttaa :D

Vierailija
56/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäskö mun liittyä solidaarisuudesta rakennusliittoon tai akt:hen?

haha ei ne varmaan kelpuuta mua jäseneks

Vierailija
57/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen velan maksuun ole ennenkään tukea saanut.

Vasemmistolaisen mielestä yksityistä omaisuutta on saatava kartuttaa julkisella rahalla.

Vierailija
58/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi nousuun. Kukaan ei uskalla ostaa enää asuntoa jos vähänkään pelkää esim ikärasismia työmarkkinoilla tai terveyden menoa. Uudelleenkouluttautuminenkin tehty hankalammaksi jos esim tekoäly syö työt. Mitä hittoa sitä perheitä tai omistusasuntoja hankkimaan kun liikaa riskejä pudota? Onneksi kansanedustajilla on sopeu

Asunnot ostetaan kolmikymppisenä ja siinä iässä ei koeta ikärasismia

Vierailija
59/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatanan kusinen vassarirotta tunge ne liitot persereikääsi.

Hyvä riikka! Ei mitään armoa työntekijöille!!!

Riitu lle kokardi otsaan. 

Vierailija
60/138 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 30v naisena olen kyllä huomannut tämän ilmiön lähipiirissä. Ei nähdä oikeastaan muuta kuin se että "lähtee vaan paljon maksuja tilistä" ja "mitään" ei saa vastineeksi. Moni kavereistani, jotka johonkin liittoon kuuluu, suunnittelee eroavansa ja vaihtavansa ytk:hon tai ei ole edes liittynyt liittoon.

Itse olen alalla, jossa on melko vahva järjestäytyneisyys edelleen ja siksi olemmekin ehkä duunareiden eliittiä, vaikka heikennyksiä on ajansaatossa tullut meillekin. Silti, koen tärkeäksi sen että työntekijät vetää yhtä köyttä. Monet eivät ymmärrä että jos yhä useampi eroaa liitoista, niiden vaikutus lakkaa olemasta kokonaan ja ne haittavaikutukset tulee näkymään pidemmällä aikavälillä, ei välttämättä edes heti ekan 10v sisällä mutta myöhemmin, aivan varmasti. Jokainen yritys tavoittelee talouskasvua ja yhä suurempia voittoja ja aina löytyy joku joka suostuu vähän halvemmalla tekemään. Tai vaikka saisitkin neuvoteltua hyvän palkan itsellesi, mikä velvoittaa työnantajaa pitämään sen? Tai heikentämään työoloja muuten, no ei mikään, et voi muuta kuin äänestää jaloillasi, jos uskallat. Ehkä joillakin spesiaaleilla erikoisempaa ammattitaitoa vaativilla aloilla voisikin "tessittömyys" toimia, mutta tavallista suorittavaa työtä tekevien aloilla ei todellakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan