Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty. Oli tuo esikoinenkin mukana mutta taisi tytöllä olla sellanen EVVK asenne päällä. Häntä kun ei tää vauva vois vähempää kiinnostaa. Muiden vauvat kyllä on söpöjä mut ei meille sellasta tarvita (neiti siis 3 v 7 kk)

Kaikki oli ihan ok. Tai no, paino EI ole ok, sitä tullu melkein kilo/vko!!! Mut onneksi neuvolantäti ei sanonu painosta mitään, harmittaa se sen verran paljon ihan ilman saarnaakin. Mut verenpaineet, sokerit, sydän äänet yms ok. Oli vauva kääntyny pää alaspäin. Tosin tuntuu niin paljon liikkuvan että ehtii käydä vielä monet kerrat perätilassakin.

Painon nousu suututtaa ja vetää mieltä alas. Ei ole kivaa olla norsu! Mut toisaalta hyvähän se on että muuten kaikki ok; ei kipuja eikä supistuksia. Jotenkin vaan toivois et mies olis enempi mukana. Tuntuu halaukset olevan kortilla ja kun valitan painon noususta niin hiljaisuuden sijaan vois vaikka sanoa että vaikka painaisit 100 kiloa niin rakastan silti. Tai jotain! Nyt vaan tuntuu et oikeesti hää katsoo kanssa minuu ja ajattelee et hyi hitto miten läski! No joo, ehkä aika turhamaista. Varmasti joku jolla on pahoja supistuksia tai muita OIKEITA ongelmia vaihtais ne mielellään miun turhiin kiloihin.

No aina löytyy jotain hyvääkin

+ 20 työpäivää enää

+ aurinko paistaa

+ on vapaapäivä

mukavaa päivää kaikille!

T: hiukan alavireinen Moskuliini 30+1

Vierailija
22/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin madamelle viestiä katotaan kuinka pitää paikkansa kun meillä tiedetään jo kumpi tulee 100% varmuudella.

DAIM: labra on siinä heti pää ovista kun kävelet vasemmalle niin näkyy kyltti (niitähän TAYS:ssa on ihan riittävästi),Sulla menee siellä noin 2h ainakin mulla meni kun sokeriseurannan kokeet otettiin ,eka

otetaan paastosokeri ja sen jälkeen juodaan sitä kolajuomaa(nam)0.33 pullo ja sitten odotetaan tunti ja taas verikoe sitten taas istutaan tunti ja viimeinen verikoe , näin ainakin mulla meni.Kannattaa varata sokeripitoista juomaa ja vaikka viinirypäleitä verensokeria ostamaan.Mulla ei ainakaan tullut huono olo.

Mä olen hankkinut huuto.netistä kaikki vauvan vaatteet ja suurimman osan tarvikkeista ,myös rintarepun huusin sieltä ja hinta taisi olla 4E.Tuttipulloja mulla on varmasti liikaa kun huusin niitä eka ja sitten äitinikin oli salaa hankkinut niitä.Tekis mieli myydä osa pois mutta taidan vaan kattoa niistä huonommat pois elikkä neidin vanhat jotka myös löysin vaikka luulin hävittäneeni ne.

Mulla auttoi eilen illalla lämmin jalkakylpy(ämpäriin sopiva lämmintä vettä ja jalat vaan sinne)levottomiin jalkoihin.

Me ostettiin hobby hallista sillon tarjouksen aikaan brion wave yhdistelmät uudelle tulokkaalle ja niissä on kova kantokoppa,olen kanssa kuullut että kova kantokoppa ois kesävauvoille hyvä.carenan turvakaukalokin tuossa odottaa käyttäjäänsä.Pinnasänky vaan isoista ostoksista on vielä kaupassa.

Missäs kaikki jyväskyläläiset toukomammat oikein piileskelee.

HeidiS23 rv 29+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas pitkästä aikaa!

Kävimme aamulla myös neuvolassa. Päältäpäin kaikki hyvin: pissa puhdas, painoa 400g/viikko...nyt yhteensä jotain 7.5kg. Hemppa 119, verenpaine ok, ei turvotusta, sydänäänet 150-160, sf30, liikkuu hyvin jne.

MUTTA MUTTA...sain lähetteen lääkäriin ylimääräiseen tarkistukseen maanantaiksi tarkistuttamaan tilanteen. Mulla muuten hyvä olo...mutta outoja supistuskramppeja tulee....ja nyt pari viimeistä ollut menkkamaisen kipeitä. Ja kun esikoinen syntyi rv36+5, ollaan nyt tietty varovaisia. Jeps. Ja puhui jo PERHETYÖNTEKIJÄN saamisesta yms...esikoinen kun vilkkaassa 1v1kk kävelyiässä.....ja kiipeää jo nojatuoliinkin...

MITÄ TÄSTÄ NYT PITÄISI AJATELLA????

Mut joo....vaaleanpunaista kävin minäkin kirpparilta vähän ostamassa tuon edellisen ultran jälkeen. Kovasti odotellaan tytärtämme...mutta tänään rv30+6, joten saisi pysyä sisällä viellä...ainakin sen rv34 täyteen, jolloin elimet kehittyneet. Mutta kun vielä PIENIPAINOISEKSI oli ultralääkäri sanonut...hmmm....MITEN SAISI TUON SIKIÖN PAINOA YLÖS TURVALLISESTI (eli ei sokerilla)???? E-vitamiinista olen lukenut...tietääkö kukaan????

SKYY2.....sä olit jo OYSissä käynyt piikkejä saamassa. Mikä sun tilanne nyt on???? Meidänhän piti tavata OYSissä vasta toukokuussa!!!

Plussatuulella täällä muuten ollaan.....on ihanaa, että 3 viikkoa rv34Öään ja 6 viikkoa täysiaikaisuuteen.....ihanat nyytit ovat tulollaan....yesyesyes...nyt vaan positiivisuutta peliin ja saadaan nämä viimeiset viikot " taltutetuiksi" .

Tsemppiä kaikille..supparit ja muut pahat pois....ja oikein iloista mieltä kaikille...turhat murehtimiset pois...! :)

Mama 2006 5v30+6

Vierailija
24/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalareissu takana, eikä tarvinnut (ainakaan vielä) jäädä vuodeosastolle, HUH!

Vauvalla oli kaikki ok, ja kohdunsuu oli edelleen kiinni.. vitsit oon helpottunu! :)

Ainoo mikä harmitti oli lääkäri, joka tosi tylysti puhui ja käyttäytyi,

tuli vähän sellanen olo että kiusallani siellä olen.. vissiin vähän huono päivä tai jotain..

Kiitos kaikille tsempityksistä <3

Nyt mie lähen takas lepäilemään noudattaen orjallisesti lääkäriä.. :)

Sussu + Timpu rv 32+3

Vierailija
25/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moskuliinille tsempit, älä murehdi niitä kiloja :) Mulla oli kanssa viimeksi tullut reilu kilo/viikkoon, hui! No, kyllä se tästä tasaantuu ( olen jopa lopettanut suklaansyömisen melkein kokonaan :) )

Sussulle, kiva, ettet vielä sairaalaan joutunut, koitahan ottaa iisisti. :)

Nyt pojan kanssa touhuamaan..

T; PATE = OP

Vierailija
26/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olikaan sun sp-osoite? Yritin laittaa sulle meiliä, mutta taisi olla virheellinen osoite...

Emilia

Vierailija
27/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tossa mieleen, kun noita huhtikuisten pinoja lueskelin (kiva käydä kurkkimassa muitakin pinoja välillä), niin siellä oli jo jotkut poksahdelleet!:)

Aatelkaa oikeesti..eihän meilläkään enää pitkämatka ole siihen, että ekat saavat nyytit.:) Ihanaa!:D

Toivotaan, että ensimmäiset saavat kuitenkin vasta viikko 36 jälkeen, et vauvoilla on kaikki kehittynyt valmiiksi ym.:)

Täällä Tampereella alkoi aurinko ihanasti paistamaan. Olis kiva kävelylle taas mennä, mut pitää varmaan kauppoihin lähteä noille koiruleille hakemaan lisää ruokaa..ahmatit..:)

Eipä tässä kummoisempia. Ihmettelen vaan miten on nopeesti mennyt meillä tää raskausaika.

Voikaahan kaikki hyvin ja mahoille terkkuja!:)

T: Daim ja pömppis rv 32+1

Onnipapunen: unohtu taas. Puhuit silloin kun nähtiin, että jos isoa vauvaa veikkaavat tulevaksi, että kannattaa vaatia joku ultra tai jokin vk 36? Sun kaverilla oli iso vauva tullu yms. Aattelin vaan, et jos meilläkin nyt sitten jättiläinen tulossa niin pitäiskö mun tonne neuvolan suunnalle painostaa asiasta..? Jotain silloin puhuit tosta asiasta?

Vierailija
28/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh noita miehiä!

Mä oon ollu koko päivän yksin täällä ja nyt kun haluaisin mennä johonkin (kaupungille), niin yks ei haluu lähtee mihinkään, vaan kattoo jotain #¤&/&/jääkiekkoa, vaikka sen rakas TPS putos jo. HMPH! Mun ois paljon kivempi mennä sen kans autolla ja vois vaiks käydä jossain kahvil jne. kuin se, että meen yksin bussilla ja menetän hermoni mummojen kanssa!!

no, joo. helpotti, kun sai laittaa ton kirjallisena. Onhan toinen kuitenkin tehnyt koko päivän raksalla hommia, mutta silti...vois ees vähän ny hemmotella!

Almis skitsoilee...

Vierailija
29/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks linkki masukuvaan;

http://www.aijaa.com/v.php?i=389599.jpg

Daim;

Suuri sf-mittahan ei välttämättä kerro lapsen koosta vaan syy siihen saattaa olla myös runsas määrä lapsivettä.

Juuri keskustelin terkan kanssa sf-mitasta ja sokerien vaikutujksesta vauvaan, hän totesi että ultraan pääsee vain jos sf-mitta yht´äkkiä lähtee nousuun, siis huomattavaan nousuun.

Juu, ja mainitsin tutustani joka oli mennyt kokoajan yläkäyrällä ja iso melkein 5 kilonen lapsi syntynyt sekä useita pahoja repeämiä. Tästä juttelin terkan kanssa myös, hän totesi, että hyvin pienetkin naiset ovat alateitse ilman repeämiä ja eppareita synnyttäneet 5 kilosia lapsia ja isolta näyttävä ihminen on saattanut revetä todella pahasti vaikka lapsi ollut normaalinkokoinen...

Eli ihmisen koko ja suuri sf-mitta ei kerro kaikkea...

Siis asiaan ;)

Jos sua huolestuttaa masuasukin mahtuminen, pyydä päästä ultraan. Tampereella on tosin hirveä ruuhka kunnalliseen ultraan joten eivät välttämättä laita sinne vaan TAYS:iin jos eivät osaa sanoa vauvan ulostuloreitistä.

Mehän käytiin pojasta yksityisellä, ihan oman mielenrauhan säilyttämiseksi, ja arvio oli 36 viikolla 2750g. Todellisuudessa pikkuinen painoi 3220g, mutta oli jo niin alhalla tuolloin, ettei saanut kunnon mittaa päästä...

Tässäraskaudessa aion mennä yksityiselle ultraan vielä viikolla 37 ( jos yhtenä kappaleena ollaan ) koska istukkani oli viimeksi aikas kalkkeutunut.

Sitten vielä tapaamisesta;

Eli millonkas Tamperelaisille sopii nähdä?

Olikos se Grill hyvä vaihtoehto?

Ja Unelma sitten kanssa mukaan :)

Laittakaahan vaikka meiliä tuosta ajankohdasta ja paikasta.

OP, joka nyt lopettaa tältäpäivältä!!!

Vierailija
30/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittolainen eihän tässä saa rauhassa luettua teidän kuulumisia...nopeasti lukasin läpi ja paljon tekstiä:D noo tuun illalla uudelleen(toiv. pääsen..)...nyt tuo poika on mahdoton kiehnaamaan tässä ja ukkokaan ei oo tullu kotia:;( grrr!!

mut nopeasti yritän jotain;

Me tultiin pojan kans reilu tunti sitte kotia...koko päivä ollaan oltu menossa:) aamulla mulla oli neuvola niiku näköjään muillakin tänään neuvola ollut;) joo ja neuvolan jälkeen mentiin kerhossa käymään ja sieltä sit lähettiin pojan sänkyä hakemaan ku oli sotkalle tullut.

ONNIPANUNEN puhuikin sängystä...me ostettiin pojalle nyt jatkettava lasten sänky joten saadaan pinnasänky vauvalle. ei viittitty toista pinnasänkyä ajatella kun jossain vaiheessa kumminkin siirto isompaan olis varmaan hyvä pojalle.

SUSSULLE lepoa ja supistuksia hus hus häädetään pois!!Onneks kuitenkin vielä sairaalareissu jäi käynniks etkä joutunut sinne jäämään! nyt vain rauhassa oleilua ja toivotaan että vauva pysyy vielä muutaman viikon mahassa turvallisesti:)

(.)neuvolassa ei mitään erikoista...painoakaan ei ollut tullu ku 1.2kg viime käynniltä,tosin 3viikkoa sitten....nooo...ja sf mittakin oli 26 vaikka viimeks saatiin 28!terkkari kyllä ihmetteli sitä mittaa ja hän ei viimeks ollut vaan sijainen mittas niin ehkä se oli vähän " huonosti" mitannut,heh joo että sillä lailla tuli parempi mieli vauvan koon puolesta...nyt mennään ihan keskikäyrää tolla sf-lukemalla!ei terkkari kyllä antanut mitään syytä murehtia vauvan kokoa!! muutenkin kaikki ooli ok ja nyt sitte seuraava aika onki jo 2viikon päästä!!

ööh olikohan vielä muuta.....palailen illemmalla kun poika nukkumassa:D

toymama 30+3

Vierailija
31/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta kerkeen koneelle, on tämä elämä niin kiireistä nykyään. Tänään kävin laitattamassa rakenne kynnet ja nyt on niin naisellinen olo että. Olen näitä käyttänyt monta vuotta mutta alanvaihdon yhteydessä jouduin otattamaan pois, suurtalouskeittiössä kun ei riskejä oteta että kynsi hävii ruokaan:) AI että on ihanaa, timantteja ja hileitä ja kaikkia, ihanaa kun on nätit kädet:)

Meillä ei ole mitään valmiina vauvalle. Aattelin vasta tossa kk päästä ruveta siihen hommaan. Ei vielä ole kummmempaa mielenkiintoakaan sitä kohtaan, mutta eiköhän sekin tule. Toisaalta jos lähtö tuleekin jostain syystä ennenaikojaan, osaahan tuo mieskin kasata sängyn ja kaivaa sitterit ja muut tuolta varastosta. Vaatteet on valmiina kyllä jo kaapissa, sinne kun olenniitä kerännyt kun on lapsilta jäänyt pieneksi. Taidan olla ainut ihmeellisyys kun ei niin kiinnosta tuo tavaroiden laitto ja hankkiminen. Meillä nyt ei kyllä oikeestaan tarvii hankkia muuta kun vaipat ja tutit:)

Sussulle tsemppiä!! Nyt otat vaan oikeesti rauhassa, ettei vauva missään nimessä vielä syntyisi. Mutta eikait sitä mikään pitele jos on tullakseen:)

Vessassa käyn vaihtelevasti 1-5 krt yössä. Viime yöoli paha, kauhea jano jonka aiheuttamana sitten sain ravata ainakin sen 5 krt vessassa. Lisäksi heräsin monia kertoja siihen ettei happi kulje ja toiset monet kerrat kääntämään kylkeä... Alkaa olemaan aikamoista. Mitenhän sitä kaksosten odotusaikana selvisi, kun nyt tuntuu ettei tule mistään mitään ja vaivoja on vaikka muille jakaa...

Täytyy kyllä tunnustaa että kun kaksosia odottelin en voinut käsittää sitä miten yhtä lasta odottavat valittivat niin paljon. Eihän heillä ollut kuin yksi kannettavana.. No onneksi olen nyt aikuistunut ja kokemuksella voin sanoa että voi olla jopa raskaampaa, musta ainakin nyt tuntuu siltä.

Sämpyläinen ihmetteli sitä pahoinvointia. Meistä on vähän yks sun toinenkin kärsinyt siitä, sen tarkoittamatta mitään sen kummallisempaa. Ellei sulla ole korkea verenpaine, päänsärkyjä ja muita näköhäiriöitä, tuskin mitään hätää on. Mulla yökkö valtaa muutaman kerran päivässä, joskus koko päivänkin.

Laru mietti sitä selällään nukkumista. Jotenkin mä olen aina ajatellut että jos sitä itsestään menee selälleen siitä ei voi olla haittaa. Jotenkin ajattelee että kyllä luonto hoitaa hommansa jotenkin. Mä ainakin herään siihen heti jos olen selälläni. Happi vaan yksinkertaisesti ei kulje. Mä en usko että siitä vauvalle olis kummempaa haittaa, äidille varmaan senkin edestä, siis jos on pitkään selällään. En tiiä:) Selitän taas kuin mikäkin asiantuntija tietämättä aiheesta mitään:)!!!

Kuumuudesta kärsitään täälläkin. Ennen ihminen jonka ei ole dödöä tarvinnu käyttää, joutuu laittamaan sitä tätä nykyä rintojen allekkin kun hikoan niin kovasti. Kuuma on jatkuvasti ja kuljenkin kans pelkkä t-paita päällä onnellisena. Ällöttävää ja inhottavaa tuo.

Vauva on TAAS pyörähtänyt perätilaan, sillä ei näytä olevan mitään aikomustakaan pysytellä paikallaan. Suurimman osan ajasta on kyllä selkeesti rt:ssä, mutta aina välillä huomaa sen pyörähtäneen pt:hen kun alkaa ikävät potkut virtsarakkoon ja muihin elimiin.

Eikait tässä sitten sen kummempaa kerrottavaa, lapset menivätkin jo nukkumaan kun eivät olleet tänään nukkunu päikkäreitä:) Ihanaa saa hetken huilata!!

martina 33+1 ja kaksi nukkuvaa 2v10kk!

Vierailija
32/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpäs uudestaan tänne:D taas meinas alkaa suututtaa kun ei millään mukamas ehtis lukemaan tänne!!No nyt kumminkin jeejee poika nukkuu ja mies kattoo simpsoneita;) hihh

PAINOSTA murehtijat hei älkäähän nyt,kyllä ne kilot siitä sitten karisee synnytyksen jälkeen:D näin on pakko ajatella,eihän sitä muuten jaksa!! mä en jaksa välittää kiloista,tulkoot mitä tulee:)heh ei kuulkaas välitetä,nyt eletään täysillä:D

ONNIPAPUNEN oli laittanut masukuvan,ihana :D osaisinkohan mäkin laittaa jonkun pallokuvan tonne aijaa.comiin...hmmm

Vessassa tulee tääläkin käytyä joka yö vähintään 2kertaa! nyt kyllä on janottanut niin paljon joka ilta ja mun tekee mieli juuoda maitoa kauhee kasa aina iltapalalla et ei ihme että janottaa!maito vaan on niiiin hyvää :P viime yönäkin kyllä kävin 3kertaa vessassa..melkein aina ku herää niin pakko kävästä ku painaa niin ärsyttävästi rakkoon. kyllä tää vauveli välillä päällänsäkki niin pukkii tuola alaalla et auts!ja kyynärpäilllä ilmeisesti " sohii" ku välillä aivan hassulta tuntuu! ai niin ja pää alaspäin tää edelleen on että sen puoleen hyvä...toivottavasti nyt pysyykin vaan loppuun asti:)

SELÄLLÄÄN NUKKUMISESTA;mä en pysty selälläni olemaan kovin kauan,het alkaa painamaan,mut aika jännä juttu ku nyt muutamana yönä oon herännyt ja oon ollu selälläni. ihmettelen kyllä ettei ees tunnu mitenkään oudolta....mut jos meen näin hereillä ollessani selälleen makaamaan nii ei tarvi kauan maata ku henkee ahistaa ja painaa!kummallista...ehkä mä unissani lepuutan lonkkia...ne ku tulee aina tosi kipeeks kun kylellään yleensä aina nukun. nyt vaan ollu muutama poikkeus yö et oon heränny selälleen:o

Pieni HIKINEN sika on tääläkin;) tosi ällöttävää ku tekis mieli paitaa vaihtaa 5min. välein ku kainalot kastuu:( yök!!

Sellasta tällä kertaa...nyt pää alkoi lyödä tyhjää...tai sitten mulle tuli jo kiire jääkaapille:P taidan tästä häippästä lukemaan vielä tämän päivän lehen ja syömään:) Nukkukaahan mammat hyvin ens yö :D

toymama jälleen

Vierailija
33/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUSSULLE: Onneksi pääsit kotiin. Nyt rauhassa ja toivotaan,e ttä pysyy viä matkassa. Täytyy kyllä muistaa, että mulla on kaveri jolla on tällä viikolla LA ja sillä ollu suppareita aikasin ja aateltu, että tulee aikasin, mutta niin vaan porskuttelee ja kohta menee LA:kin ohi.

HEIDIS_23: Mulla samanlaisia tuntemuksia.....

Maha kinnaa. Jos oikein pahasti niin sen kyllä huomaa muussakin olossa, kun tuntuu ettei saa happea ja oksella pitää käydä. Välillä myös pyörryttää, mutta paineetkin on aika alhaset. Tosin mulla ennen raskauttakin ollut hengitys välillä vaikeeta ja pyöryttänyt, mutta sillon niskat jumis ja erityisesti tuntuu tua lapojen välis eli mulla noi nykysetkin hengitysvaikeudet voi osittain johtua, että lapojen välistä kiristää, kun nukkuu kummassa asennossa. ja kyllä toi mahakin alkaa painaa.

ALMAEINO: Vai sellasta syntymäaikaa se Madam meinas. Meillähän ois sama LA ja mulla kyllä on tuntemus itellä, että tää menee yli, oon siis jännittynyt, jos jo noin aikasin pääset mahasta...siis oishan tuo optimaalinen aika.

Tää kauheat kelit ja sähkökin oli pois ainakin 7h. Tuli sitten maalailtua niitä virheitä, mitä edellinen vuokralainen oli jättänyt ja sähkön tultua sain imuroituakin. Siinä tosin meni hermot, kun tuntu, että imuri takertu joka kulmaan tai putki irtoili ym. Sit oli miehenki akn värinkäsitystä ja odottelin tää tuntitolkulla sitä syömään. MRrr. Joku muukin kommentoi, että miehen kans menee hermo. Musta tuntuu, että erityisesti viime aikoina on alaknu pinna palaa sen kans, kun tuntuu ettei se muista mitään mistä ollaan juteltu. No munkin jutut on vaan tätä raskautta, että kait laskee vaan toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.

Toivotaan kaikille rauhallista ja rentouttavaa yötä!

Huuheli 31+3