Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja totta jotta ei ne kaikki päivät kamalia ole. Tämä päivä on avautunut jo hivenen parempana. Sokeri vaan taitaa hiipiä yhä ylös kun meinaa nukuttaa aamiaisen jälkeen niin vietävästi. Aloin virkkaamaan mattoa, lp langasta tulee ihanan pehmeä. Ajattelin sen hoitopöydän eteen laittaa niin on pehmyt varpaille siinä kikkailla. Oikeasti täällä pitäisi aloittaa tavaroiden syväraakkaus ja uudelleen sijoittelu. Taitaa jäädä viimetippaan. Syyhyten odotan kuivausrumpua jolla saa antaa lähöt pölylle ja ainakin osalle koirankarvoista.

Vessassa ravaamisesta sen verran, että vitsit on saanut tutustua kauppojen vessoihin..välillä oikein hävettää kysellä jotta olisiko teillä asiakasvessaa..kamalinta oli kun pysähdyimme Varkauden citymarkettiin ja kysyin vessaa neuvonnasta niin tädit siellä kertoivat tälle jalat ristissä huojuvalle hautomolle, jotta remontin takia...meillä ei ole nyt asiakasvessoja...voi hele..tuli pienesti kiire kammeta seuraavaan osoitteeseen..mutta ehdin.

Napapiiri on 108 cm edelleen. Tuntuu että korkeimmalle kohdalle on tullut lisäpinta-alaa.

Tänään on vatsakohokas 31+6 lukemissa.

Vierailija
2/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruutin sitten MPR-rokotuksen, kun tuo flunssa ei ota lähteäkseen. uusi aika 2 viikon päähän, toivottavasti ollaan silloin terveitä :)

Onneksi täällä on joku muukin joka ei ole vielä laittanut kotia kuntoon uutta tulokasta varten. Mä jo viikonloppuna tuskailin, ostetaanko toinen pinnis vai laitetaanko taapero jo isojenpoikien sänkyyn... Nyt on 2 pinnaa olleet sängystä pois pari yötä ja poika on nukkunut paljon paremmin* ihmettelee* olisko sillä ollut olo kuin vankilassa, nyt kun tietää itse pääsevänsä pois sängystä on unikin rennompaa ???

Ei kukaan haluisi tuota cross traineria?? ;) Alkaa olemaan asunnossa tilanpuutetta... Turhaan ostettiin tuo tietokonepöytäkin, kamalan kokoinen ja meillä on läppäri, hei, haloo!!! Ainoa mikä on tietokoneeseen liittyvää, niin ukon sämplerit musan tekoon ja tulostin :)

Tarvinnee viikonloppuna laittaa paikkoja pikkuhiljaa kuntoon, en ole edes pessyt tulokkaan vaatteita ja olo on sellainen, että hyvä jos 37 viikolle päästään...

Vessasta sen verran, että joka yö herätään ja edellisyö oli tosiaan poikkeus, vain kerta riitti, nyt ravasin 3 kertaa plus aamulla hoputin ukon aamutoimilta, kun meinas tulla housuun..

( . ) napapiiri on varmaan sen saman 108, en jaksa mitata. Yritin epätoivoisesti kuvata teille mahaa, mutta tulos oli se, että selkä näytti lantiolta ja maha perseeltä ;)

En mä nyt sellaista kuvaa halua laittaa :)

Oikein mukavaa päivän jatkoa kaikille!

plussia...

+ poika nukkui hyvin, yskästä huolimatta

+ eiliset päikyt kesti 3 tuntia, sain itsekin nukuttua

+ lounaaksi pizzaa ;)

+ ei tarvitse lähteä hakemaan sitä rokotusta!

OP, Käpy 33+0 :) ja " Iivari" 1v6kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viude sentään.. nyt se on sitten lähdettävä taas äippäpolille näytille ku ei noi supparit ota loppuakseen.. kiva jos pistävät vuodelepoon ku sitä mä oon täällä kotonakin harrastanu eikä oo auttanu *harmistunut*

Soitin miehelle, että pitäs lähteä käymään synnärillä kun neuvolasta ohjasivat sinne.. ni tää oli ihan että " MITÄH?! apuva.." :D

Vitsit että inhottaa.. saa nähdä mitä ne siellä tekevätten..

Sussu + Timpu rv 32+3

Vierailija
4/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta palauduin juuri ja heti piti tulla kertoilemaan teille kuulumiset.:)

Laitetaas faktat pöytään noin:

Rv: 32+1

paineet: 120/56

Paino: +428/vk (yhteensä siis 7.5kg)

Fundus: 31,5-32

sydämensykkeet: 140

Mahanympärys: 104cm (kotona siis mitattu:))

Tjatja.. Vähän hömppä toi meijän neuvolatäti, kun ei merkannu ollenkaan noita fundus, sydämensykkeitä, liikkeitä, eikä tarjontaa tohon korttiin. Luulen, että alkaa toi vanhuus vähän vaivaa tätiä.;D

Yläkäyrällä ollaan tossa fundus mitassa ja kyselinkin, että taitaa olla iso kaveri tulossa? Täti meinasi, että voi olla kun tunnustellessa kaveri aika iso ja päätä ei ees saanu kiinni/tuntenut.

Kysyi sitten, että haluanko sokerimittaukseen ja meinasin, että samahan se on mennä, ettei pääse kasvamaan ihan liian isoksi.:)

Nyt sitten varattiin torstaille jo aika tonne TAYS:siin ja siellä sitten tesmaillaan noi sokerit.:) Kauheeta vaan toi, että pitää olla 12h syömättä ja juomatta.:/

Onneks mies heittää mut tonne ja saan varmaan autolla kotiin ajelle, miehellä kun on toi työpaikka tossa vieressä niin auton voin pöllästä sitten siltä, kun valmis oon.

Te jotka ootte käyny noi sokerit mittaasmassa, niin kertokaahan mitä siis siellä tehtiin ja kauanko menee? Sain sen kuvan tädiltä, että ne tulokset saisi sitten heti siellä paikanpäällä? Onkos TAYS:sissa moni käynyt? Kokemuksia? Vai onko kaikkialla sama käytäntö?

T: Daim ja iiiiso pömppis

Vierailija
5/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussu_89: Toivottavasti ei tarvi sairaalaan jäädä. Voi olla aika tylsät loppuviikot muuten sulla. Toivotaan parasta.:) Ja ajetaan supparit pois porukalla sulta!

....Daim lähettää supparinkarkotus ajatuksia sinnepäin...

Vierailija
6/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olis taas neuvola, ihanaa!!! =) Eilen kyllä miehellekkin sanoin, että taidan kieltäytyä siitä punnituksesta.. Siis eihän MUN paino kuulu millekkään neuvolan tätsylle!!! =D No joo... kai se on pakko siihen puntarillekkin hypätä...

onnipapunen: Niin mehän siirrettiin neiti nyt sitten kuitenkin jo tuollaiseen jatkettavaan sänkyyn ja hyvin on nukkunut! On innoissaan vaan kun pääsee sinne itse kiipeämään! Ja laitoja on kuitenkin hyvin, ettei yöllä tipahda. Vähän jännitettiin miehen kanssa että alkaako iltaisin pelleilemään ja kiipeää pois kun on nukkumaan laitettu mutta vielä ei ole ainakaan kertaakaan sitä tehnyt! Kiltisti jää itse sänkyyn nukahtamaan! Pinnasänky laitettiin piiloon ja kasataan uudestaan sitten lähempänä la:ta.

Enkä mäkään ole muuten vielä vaatteita pessyt. Mulla on vähän sellainen olo, että " pölyyntyvät" vaan jos liian aikaisin pesen.. Ehkä sitten n. vko36 alan laittamaan kaikkea valmiiksi.

Eilen kävin kyllä ostamassa harsokangasta niin saan vauvalle muutamat harsot ommeltua.

kaksostenrattaat alkavat todella tuottamaan päänvaivaa... Miten hyvien, hienojen, halpojen tuplien löytäminen voikin olla näin vaikeaa!!! Aloin jo miettimään saksasta/hollannista tilaamista...

Sussu89:Toivottavasti supparit loppuvat!! Vauvan olisi kuitenkin hyvä pysyä masussa vielä monta viikkoa!!! (Tai ainakin vielä muutaman viikon)

Itsekkin olen vähän toivonut että jospa tää masu-kaveri päättäis syntyä inan aikasemmin.. Esikoinen syntyi 41+1, toivottavasti tää syntyis edes 40+! Olo on ainakin paljon raihnaisempi jo, mutta eihän se tietty vauvaa tuolla vatsassa häiritse... =/ Ei auta muu kuin odottaa..

Olin eilen muuten kaverin kanssa kaupungilla pari tuntia ja sen jälkeen olin aivan kuollut!!! Siis miten voikaan parin tunnin reissu väsyttää niiin paljon!! Kyllä on kunto huonontunut!

Noh, jos lopettelen... neuvolakuulumisia myöhemmin!!!

-Alpukka rv33+2 & " Pinsku" 1v6kk

Vierailija
7/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussulle supparinkarkoitusta täältäkin oikein roppakaupalla!!! Toivottavasti loppuvat ja pääset vielä kotiin odottelemaan parempia viikkoja.

Mäkään en ole mitään ottanut esille tulokasta varten, kaikki esikoiselta pieneksi jääneet vaatteet on tuolla vaatekaapin perällä sellaisessa muovilaatikossa tiiviisti pakattuina. Ihan pienet yhdessä ja vähän isommat toisessa laatikossa... Ne on pestyinä laiteltu sinne mutta pitäisköhän niitä edes vähän tuuletella? Ja hoitopöytälipaston laatikot on täynnä esikoisen vaatteita.. pitäisköhän sieltäkin raivata edes yksi laatikko uudelle tulokkaalle? Hmm. ehkä pitäis hieman alkaa kohta jo valmistautua!

Omassa navassa ei erityistä raportoitavaa, liitoskivut kiusaavat vaihtelevasti, joskus niin että tähtiä näkyy ja joskus vähän vähemmän. Kotona ollessa ei ole onneksi enää supistellut. Mahassa käy kamala muljaaminen koko ajan: Peppua työnnetään tuonne kylkikaariin ja jalat potkuttelevat sarvia mahan pintaan. Käsien nyrkkeilyt tuntuvat " kivasti" tuolla virtsarakon tietämillä :[. Mutta en valita :o).

Mukavaa tiistaita kaikille toivottaa

Gandalfiina rv 33+5

Vierailija
8/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä unohtu tosta neuvolajutusta, että pissa oli tosiaan puhdas. Mitähän sillä muuten mitataan tai katotaan? Jotenkin nyt ajatus hukassa ihan..:) Pitää varmaan tyttöjen kanssa lenkille lähteä, et saa raitista ilmaa ja ajatus selkenee. Vähän hämilläni vielä tosta sokerijutusta..

Niin juu. Sitähän mun piti kommentoida. Tavaroista.:) Oon noita kirppiksiä kolunnu ja saanu vaatteita hankittua varmaan ihan riittävästi. Enää pitäisi joku lämpöinen puku hakea vauvalle, mitä vois sitten kotiutumisen yhteydessä käyttää. oiskohan 60cm parempi hankkia, kuin se 56cm? menis kauemmin?

Vaunut ollaan jo varattu. Oottaa hakemista kaupassa. Päädyttiin sitten niihin Hartan Toplineen ja saatiin vähän halvemmallakin ne kun olivat vuoden 2006 kuosiset. Kaikki sälä/tarvikkeet saatiin kaupanpäälle, ainoastaan hoitolaukku ei kuulunut hintaan ja sitä ei kyllä nyt sitten erikseen otetttu. Vielä pitäisi kaukalo saada haettua ja hoitoalusta. Niin ja rintareppu, vaippoja ja muuta tollasta pientä..:)

Pikkuvaatteet olen aikoja sitten pessyt ja noi mitä nyt taas löysin kirppikseltä oottaa pesemistä.:) Varmaan on tullu liikaa ostettua,mut kun halvalla oon löytänyt niin en oo voinu vastustaa kiusausta.:D

Jepjep..Nyt tilaa muillekin.:)

T: Daim

Vierailija
9/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeevät sit yläkerrassa remonttia ja aloittivat heti kahdeksan jälkeen :( Se mun pitkään nukkumisesta...

Sussulle täältä kans supparien karkoitus ajatuksia! Olin itse PHKSssä( jonne ilmeisesti olet menossa?) esikoista odottaessani melkein kaksi viikkoa vuodelevossa vaikean raskausmyrkytyksen vuoksi ja ei ollut herkkua ei!!

Eilen hain varastosta vauvanvaate ja tarvike laatikon =D En vaan muistanut, etä miten rankalla kädelle pistin niitä kakkosen jälkeen menemään... Eli ostoksille pitäisi lähteä! On vaan niin hankala miettiä, et mitä tarvitsen, kun on ensimmäinen joka syntyy kesää vasten! Esikoinen marraskuussa ja kakkonen syyskuussa... ELI VINKKIÄ tulemaan!

Olen ollut ahkerasti pois kotoa, kun tuntuu siellä niin yksinäiseltä. Kavereiden luona kyläillyt jne... Torstaina tuleevat kotiin reissusta, eli vielä voin ottaa rauhallisesti. Onkin kylä olo kuin toisella ihmisellä, ei liitoskipuja ja selkäkin on mitä mainioin =D

Toivottavasti aurinko tulis tuolta pilvien takaa esille, ni sais mun siivous päivä puhtia!

reemis 33+6

Vierailija
10/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

DAIM: me varmaan ollaa tayssissa aikalailla samaan aikaan koska menen itsekkin äitiyspolille sokereiden takia (mähän jäin kiinni sokeriseurannassa),olen äitiyspolilla noin klo 10.30 aikoihin,menetkö sinä vain labraan siellä mulla luki ainakin että varaa aikaa 2-4h.

Tänään olotila on vähän parempi sain nukuttua yöni hyvin(varmaan liiankin hyvin) koska päätä särki aamulla mutta onneksi se loppui aika nopeasti en edes lääkettä ehtinyt hakea tais olla niskat vaan jumissa.

Mä herään joka yö vaan kerran vessaan ,onneksi.

Mä olen pessyt jo kaikki vauvan vaatteet kaappiin valmiiksi,mutta pinnasänky ja vaippoja ja jotain muuta pientä pitää vielä ostaa.

Viikonloppuna mennään kattoon ekaa kämppää jyväskylään, jotta oisko se hyvä meille, ainakin palvelut on lähellä.

Mut nyt ruuan tekoon.

HeidiS23 rv 29+5

Vierailija
11/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon menossa jo klo 8.15 sinne. En oikein tiiä missä päin mikäkin osasto on. Jotain se neuvolatäti selitti, että pääovelta vasempaan ja että eka kerroksessa on? Pitää varmaan ajoissa mennä, että jos eksyn siellä niin ehtii ajoissa oikeelle paikalle.:)

Oon tosiaan kerran eläissäni käynyt TAYS:sissa, joten voipi olla, että löydän itteni ihan jostain muualta missä oikeesti pitäis olla...;D

T: Daim

Vierailija
12/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin joo labraan sain ainakin ton lapun. Onkohan vaikea löytää? Siellä varmaan kyllä sitten nähdään, jos labraan oot tulossa?

Vierailija
13/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan käynyt ilmoittautumassa, kun on niin hektistä ollut elämä. Jotenkin uudestaan alkanut väsykin vaivata-onko muilla samaa? Yöunet pyrin pitämään noin 8h, mutta sen lisäksi on saatava ummistaa päivälläkin silmät hetkeksi-yleensä 30-60min. Onneksi meillä naperot nukkuu päikkärit vielä molemmat, niin saan levätä päivälläkin hetken. Pienempi vesseli valitettavasti herättelee huutelullaan yhäti vaan (1v 8kk) noin 5krt yössä, isompi (3v 11kk) taasen tulee aina aamusta/aamuyöstä väliin... Ja siihen kun pistää lisäksi vielä karmeat iskias-kivut ja muuten vaan valas-olotilan maatessa...

Minulla on tullut hieman jo turvotustakin, otin jo sormukset pois ettei tarvitse yllätystä kokea joskus myöhemmin niiden kanssa. Sukat kiristää iltaisin myös. Mitkään äitiyshousut ei pysy ylhäällä ja olo on varsin turpea. Ei siis enää hehkeää keskiraskautta todellakaan vaan vaivaista viimeistä kolmannetta.

Mahannahka on kuin tiikerin raateleman jäljiltä. Valitettavasti kuulun siihen väestönosaan, joka saa nauttia pahoista raskausarvista. Kun painoa vielä tullut aika reipasta tahtia, on raskausarpia ilmestynyt yökötyksekseni myöskin lonkkiin :/

Kyselyä pistin eilen milloin pestä vauvan vaatteet valmiiksi, mutteihän noita vastauksia montaa tullut. Ehkä täällä asiaa jo puitukin, kun en ole aikoihin käynyt juttuja seuraamassa? En ole siis itse oikein minkään asian eteen tehnyt mitään, mutta pinnasänky on meidän makkarissa jo, kun nuorempi vasta muutti omaan huoneeseensa jatkettavaan ja sieltä siirrettiin myös hoitopöytä meidän makkariin. Kaikki tavarat ovat sentään tiedossa missä ovat-paitsi että kantoliinaa ei nyt ole, kun möin sen vuosi sitten pois ja tuplarattaat tarvitaan vielä. pitäisi käydä tässä jonain päivänä läpi vauvan vaatteet. Onneksi ne on laatikossa siten, etttä kokoon 60cm on samassa loodassa, otan käyttöön siihen kokoon asti olevat heti. Meillä on naperot olleet 53cm syntyessään molemmat, tuskin lyhyempi tämä tulevakaan vesseli. Aika paljon möin vauvan vaatteita ja kirppareilta+alesta olen jotain jo ostanut tilalle, joten pitäisi tehdä inventaariota, ettei käy niin että on 20 56cm bodya ja yhdet housut :)

Meillä on pojilla kova flunssa, hieman kuumettakin. Seinät meinaa talosta kaatua kun ollaan toista päivää jo sisällä kotona. Videot on jo pyörineet tänäänkin, ja voi olla että ennen pikkukakkosta pyörii vielä toisenkin kerran... Onneksi isompi tykkää niin videoista kuin kirjoistakin, aika kuluu hieman paremmin.

Kohtapa saadaan sitten odotella jo milloin alkaa vauva-uutisia kuulua. Pian ollaankin siinä vaiheessa, että toukojen henki ei olisi uhattuna jos päättäisivät ulostautua. Tsempitystä vaivaisille-ja toivotaan ettei moni joudu sairaalalepoon ennen synnytystä!

tölökki 33+3

Vierailija
14/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussukos taas oli pulassa suppareiden kanssa? Ajetaanpas ne maaliksille, hus hus!

Minä olen pessyt vauvan vaatteita sitämukaa kun olen niitä hommannut, paikka niille on vähän mietinnässä. Hoitopöytää emme aio hankkia, koska laitan alustan vessaan pyykkikoneen päälle ja muutenkin tykkään enemmän hoitaa sylissä. Sänkynä meillä on alkuun kattoon ripustettava kehto, mutta luulen että samassa sängyssä ollaan kaikki loppujen lopuksi :) Tehtiin leveä peti 90+120 sängyistä. Vaunut on edelleen mietinnässä ja kaikkea pikku sälää: vaippoja, muovitetut froteet, pari aluslakanaa, tutteja, pulloja yms. Kiva päästä kokeilemaan kantoliinailua, kun semmoinenkin on meille kulkeutunut.

Viime yö meni mulla ihan harakoille, kun piipero uneksi taas vieressä; tällä kertaa olin vienyt häneltä nuken? Sydäntä särkevästi itki, että äiti vei nuken, aivan minä julmuri. Enpä saanut sitten unta ja vessa kutsui. Ihme suonen vetojakin alkanut olemaan koskee varpaasta olkapäähän. Nyt olo ihan raihnainen, mutta päikkärit vois korjata asiaa.

Tosiaan täällä joillakin la lähestyy hurjaa vauhtia, onneksi ollaan pitkälle päästy.

Eilinen apatia tympimys jatkuu, kaipa tää tästä helpottaa. Perjantaina olis taas lääkäri, mitähän kivaa se nyt keksii?

rv30+4

Vierailija
15/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi noita raksamiehiä! Tänään niiden pitäisi korjata nuo rappuset, jotka silloin taannoin hajosivat. Rakennusmestari soitti eilen ja sanoi, että tulevat klo8. No, kävihän se ja häipyi samantien ja nyt ei ole näkynyt. Siivoojat tulevat huomenna klo 12 ja rappujen olisi pakko olla valmiit siihen mennessä muttei hyvältä näytä..

DAIM: Aivan mahtava idea tuo äitihälyytin! Ostan sellaisen heti, jos löydän!

Oli kyselyä muiden ihmisten aktiivisuudesta valmennuksissa. Me ollaan nyt käyty isyysvalmennuksessa ja toisessa perhevalmennuksessa. Olisin kaivannut tiukkaa faktaa vauvan hoitamisesta mutta jutut olivat " vauvaa olisi hyvä joskus pestä" -linjalla. Ja kaikki istuvat tuppisuuna ja kun itse kysyt tai kommentoit, tuntuu kuin olisit häirikkö.

Mirmuskan miehen innostus on mun mielestä aika suloista. Ehkä alkaa tulevaa iskääkin synnytys jännittää..

Sussu_89: Kylläpäs sua nyt supparit kiusaa! Koetahan jaksella! Pidän peukkuja!

Pitääpä tästä lähteä neuvolaan. Mulla on ollut jonkin verran hankaluutta hengityksen kanssa. Kuin olisi iso kivi rinnan päällä ja pienikin liikunta saa mut haukkomaan kuin kala kuivalla maalla. Ajattelin, että johtuu vauvan koosta enkä ole asiaa ottanut neuvolassa esiin. Nyt kuitenkin mies patisti soittamaan sinne. Neuvolan täti käski heti näytille ja varasi lääkärinkin huomiseksi. Haluavat tarkistaa paineet yms yms. Tuntuu vähän hassulta, kun en ole tottunut pienistä syistä lääkäriin säntäämään.

Vointeja kaikille, nähdään myöhemmin.

Jansku 32+3

Vierailija
16/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessareissuista. Ääh, mun pitää nousta sen 3-4 kertaa yössä vessaan, ja aina on masu supistuksista kovana kun palaan takaisin sänkyyn..

Mulla on kahtena päivänä ollut nyt ihan todella paha olo, semmonen kummallinen, tekisi mieli oksentaa. Yölläkin ihan järkyttävä oksetus oli. Onkohan tämä nyt sitten jotain vaarallista..? Täällä oli joskus puhetta tuosta pahoinvoinnista, että jos ilmestyy yhtäkkiä, niin ei ole hyvä juttu. Maha ei mulla kuitenkaan ole sekaisin. Onneksi huomenna on neuvola, niin sanon tästä sitten siellä, tottapahan osaa arvioida onko aihetta huoleen. Ja katsoo pissat ja paineet ym. Hui..

Mullakin on tuo hengittäminen käynyt hankalaksi, pitää istua selkä suorassa eikä saa " lysähtää" , muuten ei voi hengittää kun masu painaa.

Sain anopilta muuten mieheni käyttämiä vauvavaatteita, eli semmosia 28v. vanhoja. Ne on tosi hyväkuntoisia, ja pesua odottavat tuossa. Siinä on joukossa niitä ihania froteisia potkareita joita nykyään ei enää näe! Ja väritkin on ihanan kirkkaita, nykyään kun on vaan noita pastelleja. Kyllä täytyy sanoa, että miten onkin säilytetty niin hyvin nuo vaatteet, että uusiokäyttöön pääsevät! :)

Mitäs tässä muuta.. Sussulle tsemppiä, toivottavasti vauva ei vielä synny! Ja tölökistäkin oli kiva kuulla pitkästä aikaa. :)

sämpyläinen 30 (jeeee)

PS. Tänään on se " ihana" eka kerta perhevalmennusta..

Vierailija
17/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut lukenut viestejä torstain jälkeen ja ihan hirveästi oli juttua. Kirjoittelin ylös jotain mihin pitää kommentoida, joten koittakaa taas kestää tätä kilometriviestiä :)

Sussulle toivon kovasti, että kaikki olisi hyvin. Viikkoja onneksi on niin paljon, että vauva selviää, jos syntyy, mutta kurjahan se on silti se keskosuus ja sairaalaan jääminen tarvittaessa. Toivottavasti supparit ei olisi tehneet sen pahempaa jälkeä.

Ihania kuvia oli monet laittaneet, niin masuista, kun lapsistakin. Tosi sulosia lapsia.

Sinu, kyselit vaunun kopasta. Meillä on noissa vaunuissa kova koppa ja mä olen siihen ollut esikoisella tosi tyytyväinen. Vauvelia oli helppo nukuttaa kylässäkin tutussa kopassa. Aina oli nukkumapaikka. Ja musta tuntuu, että aika kauan kuitenkin sitä koppaa käytettiin. Lisäksi nyt kun on tulossa kesävauva, niin toi kova koppa tuntuu hyvältä ajatukselta, jos kesä on kuuma kuten viime vuonna. Yhdistelmiä käytettiin muutenkin tosi pitkään eli itse koin että saatiin rahoille vastinetta yksillä vaunuilla. Sen jälkeen meillä on ollut käytössä vaan sellaset yksinkertaiset Brion rattaat, ilman mitään lisäominaisuuksia. Pehmeisiin koppiin en ole juuri tutustunut ja nekin on varmaan käytössä ihan omiaan.

Martina, hyvä kuulla, että jollain muullakin on ollut tota ponnistamisen tarvetta. Mä luulen, että mulla se tosiaan liittyi mahan toimintaan, joka on nyt muutenkin ollut tosi outoa tässä viikon sisällä. Mulla ei todellakaan ole ollut ummetusta, päinvastoin. Toissayönä oli aika hurjaa, kun istuin puoli tuntia ripulilla. Olin varmaan syönyt jotain outoa, joka pyrki ulos. Olo oli tosi oksettava, mutta mä en ikinä oksenna, vaan kaikki tulee alakautta ulos. Eilenkin oli vielä ilmaa mahassa tosi paljon ja oikein kuului, kun maha suhisi ja pulputti, kun kuplat kulki tossa ylhäällä.

Martinalla oli ollut tykyttävää tunnetta ja ahdistusta ja muilla myös hengenahdistusta. Mulla on pari kertaa myös tullut sellanen tunne, että maha painaa jotenkin niin, etten saa kunnolla henkeä. Vaikka olisin seisoma-asennossa. Jotenkin kauhulla odotan viimeisiä viikkoja. En tiedä onko tämä vaan psyykkistä, kun mulla on vähän sellanen suljetun paikan kammo, joka siis pitää sisällään kaikki muutkin tilanteet, joista ei pääse pois ja tämä raskaus on aika pitkälle sellanen olotila :)

Jansku mietti jalan kasvua. Valitettavasti se on niin, että jalka jää siihen kokoon, johon nivelet löystyy raskauden aikana. Tilannetta voi kuitenkin vähän ennalta ehkäistä venyttelemällä ja jumppaamalla jalkaterää nyt odotusaikana. Näin lihakset tukee niitä kaaria, eikä ne laske niin paljon = jalka ei leviä niin paljon.

Minnis, minä kyselin ainakin niistä kestoista. Kiitos kommenteista sinulle ja muillekin. En ole ostanut vielä mitään, mutta ajattelin tosiaan kokeilla harsoja niiden pul-kuorien kanssa ja lisäksi luultavasti Tots Botsin bambusisävaippoja ja jotain pehmeää froteeta olevia sisävaippoja. Katsotaan, kun oikein innostun. Odottelen tässä seuraavia saikkurahoja ;) Ehkä mäkin vielä innostun niistä villahousuista.

Onnipapunen, sait mut kyllä nauramaan, kun kirjotit tosta sun kuvausyrityksestä :)

Muuten mieliala onkin ollut vähän heittelehtivä viime aikoina. Aiemmin ajattelin, että pinnan lyhyys miehen kanssa johtuu siitä, että mies on ihan omissa maailmoissaan ollut viime aikoina, eikä yhtään mukana missään kotijutuissa. Nyt on kuitenkin tunnustettava, että ehkä pitää katsoa peiliinkin, kun hermostun poitsullekin ihme jutuista tosi tulisesti.

Lisäksi huomasin viikonloppuna, että olin tosi mustasukkainen miehestä. Yleensä en siis ole. Oltiin isossa kaupassa ja kassalla nuori kaunis kassaneiti alkoi sitten rupatella miehen kanssa. Oli oikein nätti hoikka tyttö ja vähän miehen exän tyyppinen (siis jostain vuosilta yks ja kaks). Siinä niillä kahdella oli oikein hauskaa, eikä kumpikaan huomannut mua ollenkaan. Mies vielä hehkutti koko illan, kuinka hyvää palvelua oli saanut ja kuinka haluaisi itselleen palkata juuri tuollaisia työntekijöitä. Mulla kiehu oikeesti sisällä ja vaikka kuinka yritin pitää suuni kiinni, niin en voinut olla kettuilematta miehelle, kuinka se vaan flirttaa muiden naisten kanssa. Tämä varmaan liittyy siihen, että itsellä ei ole juuri nyt kauhean varma olo oman ulkonäön tai viehättävyyden suhteen.

Jotenkin siis tuntuu, että en ole ollut viime päivinä ihan oma itseni ja odottelenkin innolla sitä normaalia minää takaisin :)

Fyysisesti olo on ollut tavallaan hyvä, mutta jotenkin voimaton. Perjantain siivous ja lauantain kauppareissu veivät voimat niin, että loppupäivät meni kyllä ihan löhöillessä. Öisin närästys on ollut ihan kauhea ja jos sattuu yöllä heräilemään, niin varmasti saa valvoa närästyksen tai levottomien jalkojen takia. Välillä yöt onkin ihan silppua ja välillä taas nukun kun tukki.

Voiko muuten siitä, että nukahtaa selälleen olla oikeasti vauvalle jotain haittaa? Nimittäin viime viikolla heräsin muutaman kerran niin, että olin kääntynyt selälleni ja herätessä toinen käsi oli ihan tunnoton, vaikka se ei ollut mitenkään puristuksissa. Ajattelin, että kuinkahan kauan olen mahtanut olla selälläni. Lisäksi kun vauva oli perjantaista eiliseen iltaan asti tosi vaisu, niin aloin jo vähän huolestua. Tänään on onneksi liikkeitä tullut normaaliin tyyliin.

Lisäksi mua ärsyttää tämä kipeä jalkapöytä, joka siis on mitä ilmeisemmin tällasta liitoskipu tyyppiä tämä kipu. Tänäänkin jalka on naksunut täällä kotona joka askeleella ja ollut niin kipeä, ettei mitään kävelylenkkiä voi ajatellakaan. Silloin ennen flunssaa viimeksi kävin kävelyllä ja jalkapöytä oli sen jälkeen kaksi päivää ihan turvoksissa.

Viimeksi kirjoitin, ettei mitään raskausarpia ole vielä tullut. Viikonloppuna aloin kuitenkin katsoa peilistä, että mitä ihme pilkkuja mulla on tossa lonkkaluun päällä. Mulla oli siinä ilmeisesti vanhat arvet pidentyneet parilla millillä. Ja samoin rintojen alapinnalla oli vanhojen arpien päät punaisena noin sentin matkalta, että nekin on varmaan nyt pidentyneet ne arvet. Masussa ei vielä ole arpia, mutta varmasti tulee, jos nyt on alkaneet vanhat arvet " aueta" lisää.

Onko teillä muilla muuten kuuma? Mä käyn täällä ilmeisesti ihan kuumana ;) Normaalisti mulla on aina villasukat ja paksu pusero, mutta nyt olen hyppinyt t-paidassa ja laittanut lämpöjä pienemmälle. Muuten sen voisi laittaa ilmojen lämpenemisen piikkiin, mutta kun mies on joutunut pukemaan normaalia enemmän päälle täällä sisällä, että sillä olisi lämmin :)

Valituksesta huolimatta plussia on paljon mm.

+ ilmojen lämpiäminen

+ vauvan taas voimistuneet liikkeet

+ lupa lepäillä rauhassa kotona

+ tärkeimpänä se, että vauva ylipäätään on vielä masussa

+ tieto siitä, että pääsen pelkopolille juttelemaan synnytyksestä

+ eilinen kampaaja käynti ja ihanan helpot hiukset leikkauksen jälkeen

Hyvää tiistain jatkoa toukotaapertajat! Minä ainakin taaperran täällä jo :)

Laru ja masukki rv 29+6 (huomenna jo kolmosella alkaville viikolle, jee!)

Vierailija
18/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Kävin tekemässä pienen happihyppelyn, menikin ihan mukavasti, vaikka sit lopuks alko tuntuu ikävältä reisissä. Muuten päivä alkanut hyvin voinnin suhteen. Koira on mummulassa ja pääsee niiden mukana mökille, joten mä oon ihan yksin:( Kerrankin sain lukea aamulla lehdet rauhassa ja nukuinkin puol kymppiin asti!

Mä joudun öisin heräileen aika usein vessaan, mutta siihen on tullut selkeä rytmi. Alkuyö menee vessassa ravaten, sitten saan nukkua sinne 3-4 asti ja taas alkaa ravaaminen. Mulla kans vatsa supistelee vessassa käynnin jälkeen.

Valmennuksista. Meille oli aika pettymys nää turun valmennukset. Kaks kertaa käytiin neuvolassa " luennolla" . Ensin oli synnytyksestä, kivunlievityksestä ja sit katottiin video. Toisella kerralla oli imetyksestä ja millanen on hyvä vanhemmuus. Ei siis mitään käytännön vauvanhoitoon liittyvää, ei isille mitään omaa ym. Mua riepo, kun kaikki istuivat tuppisuuna, jotkut fiksut sentään tervehtivät tullessaan sinne tilaan. Toiset katteli seiniä, kun mäkin kiekaisin, että MOI! Lähdettäessä pois, jengi vaan puki tuppisuuna kengät jalkaan. No, tää on turku:) Mies muuten ihmetteli, kun oltiin Raumalla, että siellä myyjät juttelee kaupassa asiakkaille:) TYKS järjestää vielä oman valmennuksensa, jossa esitteen mukaan on synnärille tutustumista ja imetysinfo. Pitäis sinnekin aika sit tilata.

Sussulta supparit pois. Toivotaan niitä pikemminkin noille maaliskuulaisille! Oliko Heidi kun kyseli madam.mammasta(@luukku.com). Ihan ilmainen juttu se oli.

Omassa navassa ollut liikettä kiitettävästi ja parit uudet mustelmat ilmestyneet vasemman rinnan alle. Voiko todellakin tulla vauvan potkuista? Hengenahdistus on lisääntynyt ja varasin ajan omalle lääkärilleni, josko ois taas jotain allergiajuttuja. Viime vuonna todettiin heinäallergia ja keuhkoissa jotain, mutta testit ja hoidot jäivät kesken, kun tulin raskaaksi. Aattelin varautua kevään tuloon ajoissa ja jutella hoidoista lääkärin kanssa. Onko kellään muulla allergiahoitoja? Mietin vaan, kun mulle on määrätty sellasta ventoline diskusta helpottaan tota ahdistusta, että voiko sitä käyttää raskaana? Sain lääkärille ajan vasta 16.4. ja unohdin tietty kysyy aikaa tilatessa tosta..

Nyt lounastamaan!

Almis 31+3

Vierailija
19/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on aurinko?!?! Oli niin ihanaa kun aurinko paistoi ja sää oli tosi keväinen... Paljon kivempi ulkoillakin aurinkoisella säällä.

Täällä turvotusta esiintynyt. Aamuisin kasvot ihan pönäkät ja sormet jumissa. Aikaisemmissakin raskauksissa ollut turvotusta ja olisi se kai ihme jos tässä ei tulisi. Ananasta olen popsinut päivittäin ja välttänyt suolaisia ruokia. Päätä särki viikko sitten useamman päivän ja mittailin sitten paineita kotona ja olihan ne hieman koholla. Nyt onneksi normaalisoituneet. Kerkesinpä stiksaamaan pissankin kun on jäänyt noita liuskoja aikaisemmista raskauksista... puhdasta näytti =)

Vatsa painaa kylkiluihin ja selkä suorassa ja takakenossa saa istua. kaikin puolin hiukan tukala olo. Olisin jo valmis luopumaan tästä vatsasta ... =)

Vessassa saan minäkin käydä öisin 1-2 kertaa. Ei onneksi sen enempää. Vatsanympärys on 94cm, lähtö oli 68cm eli lisää tullut 26cm. Mitä teillä ollut lähdöt?

Huomenna on lääkäri. Kiva mennä ja saada vähän osviittaa vauvan koosta kun viimeksi rvkolla 23 sanoi olevan pieni kokoinen. Ja kiva kuulla kohdun suun tilanne. Vihlontaa alapäässä ja supistuksia on ollut, osa kipeämpiä, osa kivuttomia.

Ja jos lääkäri näkisi vielä ultralla sukupuolenkin, niin olisipa kiva. Rakenneultrassa saimme veikkauksen tytöstä. Jos toinen lääkäri on vielä samaa mieltä ja isommilla viikoilla, niin kait sitä voisi jo enemmän siihen luottaa.

Vaatteita en ole vielä jaksanut pestä. Olen ostanut niitä kirpparilta ja alesta ja saanut siskoltani. Tänään leikkasin ostamani 10 metriä harsoa sopivan kokoisiksi räteiksi. Vielä pitäisi hurauttaa saumurilla reunat kiinni. Odottaa tuolla lakanakangaskin ompelua...

Aurinkoista kevättä odotellessa Emilia 30+3

Vierailija
20/33 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kun teki hyvää nukkua 45 min. unet.

Laru; Täällä hikoillaan kuin pieni porsas, tuntuu siltä, että olisi kokoajan jonkun lämpölampun alla. Tosi inhottavaa, kun heräilee uniltakin siihen kuumuuteen. Ulkonakin sais mennä takki auki.

Emilialle; laitat vain viestiin ikäsi, montako lasta sinulla jo on ja lasketunajan.

Ja ukkoni on vieläkin sitä mieltä, että ennustuksen tekee joku automaatti, ja pöh sanon minä ;)

Kiva kuulla Tölökistäkin pitkästä aikaa :)

Eipä tässä taas kummempia...

-OP