Kaisa Merelä ja romantisoitu abortti
Aika härskiä..
Kommentit (926)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi jeesustella. Ei siitä mitään hyvää seuraa, että nainen tekee vauvan jota ei halua.
Kumosit juuri itsesi tuossa väitteessä. Miksi kukaan ihminen tekisi vapaaehtoisesti sellaista, mitä ei edes halua?
Aika iso osa maaimlan väestöä haluaa paritella ilman vauvoja. Onko siinä järkeä on asia erikseen, mutta näin se maailma nyt makaa. Mitään "hälpällä" tehtyjä vauvoja ei tarvita, ei ole niin iso juttu ihan kunnolla avata se vauvatehdas kunnollisiin olosuhteisiin sitten kun on sen aika. Näillä sinne päin -vauvoilla on isot riskit, sillä eivät synny vakaisiin oloihin.
Lähdettä väitteellesi. Esimerkiksi Afrikassa asuu aika iso osa maailman ihmisistä ja siellä ei ehkäisyn käyttö ole mitenkään yleistä. Samoin Int
Jestas, ei mikään tuossa tarkoita että siellä erityisemmin haluttaisiin vauvoja joka kerta kun seksiä harrastetaan, tai ettei haluttaisi ehkäistä. Samoilla alueilla HIV on usein myös kohtuullisen yleinen. Sanotko että siellä halutaan sairastua, koska ei käytetä ehkäisyä?
Minäkin olen tehnyt abortin, siinä mielessä en ole tuota bloggaajaa parempi ihminen. MUTTA siinä kuitenkin menetin oman lapseni ja lapseni menetti elämänsä. Ei se ole mikään pikkujuttu mikä olankohautuksella ohitetaan.
Minä olin 16 vuotias ja olin käytyäny jopa ehkäisyä, en oikein muuta voinut. Ainakin silloin luulin etten voinut. Mutta aikuisen ihmisen, joka ei ole tullut raskaaksi mistään väkivaltaisesta väkisinnakaamisesta luulisi ymmärtävän kantaa vastuunsa. Jos päätyy abortin niin kunnioittaisi edes sitä lopettamaansa elämää sen verran ettei puhuisi siitä kuin olisi kakalla käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi lukea koko juttua, mutta niinhän se on jo ihan tutkitustikin, ettei se abortti paina mieltä, jos sen on itse halunnut tehdä. Eri asia, jos olisikin halunnut vauvan.
Kummasti se on vaan monesti täysin vaiettu aihe heille, jotka sen ovat tehneet. Joku siinä painaa, kun ei siitä voi kerran puhuakaan. Tämä Kaisa oli toki nyt poikkeus.
Siinä ei paina yhtään mikään. Ei vaan huvita kaikkien kiihkomielisten kanssa vääntää omista henkilökohtaisista asioista. Hyvä että joku viitsii ja asia normalisoituu.
Abortin ei pitäisi koskaan normalisoitua. Sen pitäisi olla aina hyvin poikkeuksellinen tilanne.
Sen sijaan vastuunkannosta pitäisi tulla uusi normaali. Normalisoitumista olisi se, että ihmiset ottavat vastuun itsestään ja tekemistään valinnoista. Nykyään ehkäisy on niin tehokasta, että ei toivotut raskaudet saa estettyä lähes 100 prosenttisesti. Kaikki täysi-ikäiset ja -järkiset saavat estettyä ei toivotut raskaudet ihan vaan vastuullisella toiminnalla eli ehkäisystä huolehtimalla. Aina on olemassa joku promille, jonka kohdalla edes säännöllisesti otettu lääke ei toimi tai kierukkakaan estä. Mutta isossa kuvassa varmaan toimii.
Elämä on valintoja. Jos lapsi ei sovi mitenkään elämään, niin aina on mahdollisuus pidättäytyä yhdynnästä ja harrastaa seksiä muutoin. Tiedän, että tämä on tähän maailman aikaan "jyrkkä ja vanhoillinen näkemys", kun kaikkien on saatava paneskella ympäriinsä kaikkien kanssa ja toteuttaa itseään. Kyllä, laittakaa minut Ateneumiin nähtäville muinaisjäänteenä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen tehnyt abortin, siinä mielessä en ole tuota bloggaajaa parempi ihminen. MUTTA siinä kuitenkin menetin oman lapseni ja lapseni menetti elämänsä. Ei se ole mikään pikkujuttu mikä olankohautuksella ohitetaan.
Minä olin 16 vuotias ja olin käytyäny jopa ehkäisyä, en oikein muuta voinut. Ainakin silloin luulin etten voinut. Mutta aikuisen ihmisen, joka ei ole tullut raskaaksi mistään väkivaltaisesta väkisinnakaamisesta luulisi ymmärtävän kantaa vastuunsa. Jos päätyy abortin niin kunnioittaisi edes sitä lopettamaansa elämää sen verran ettei puhuisi siitä kuin olisi kakalla käynyt.
Sinulle se ei ollut pikkujuttu, hänelle on. Kas näin me ihmiset ollaan erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei itseäni paina abortti jonka tein 20 vuotta sitten. Sen sijaan mieltäni painaa esimerkiksi joka päivä Gazassa kuolevat lapset, joista uskovaiset ei välitä pätkääkään. Nämä on kuitenkin tuntevia ja pelkääviä elossa olevia lapsia, toisin kuin joku muutaman viikon ikäinen sikiö, joka ei vielä tiedosta yhtään mitään.
Millä perusteella väität ettei uskovaiset välitä? Kannattaa muutenkin lukea muutakin kuin Hamas uutisia jotta saisit edes jotain totuudenmukaista sieltä Gazasta tietoosi.
PPs.hyvä ettet lisäänny. Pidä tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle se ei ollut pikkujuttu, hänelle on. Kas näin me ihmiset ollaan erilaisia.
Kummallekaan abortoidulle ihmiselle se EI ollut pikkujuttu vaan vei heiltä koko elämän. Siinä mielessä tilanne oli tosmalleen sama..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tällainen on elämän halveksuntaa. Eräs tuttuni teki abortin, vaikka hänellä oli vakiintunut suhde. Eipä sitten mennyt kauan, kun hän oli uudestaan raskaana ja piti vauvan. Tietysti voi ajatella, että eka abortti antoi tuolle toiselle vauvalle mahdollisuuden, mutta tuntui vastenmieliseltä kuitenkin, siis elämän lahjan heittäminen heppoisin perusteluin menemään.
Onko tullut koskaan mieleen, että vauva on voinut olla esim pahasti kehityshäiriöinen ja siksi tuttusi päätyi aborttiin. Anna kun arvaa, ei ole. Sinä vain oletat ja luulet.
Olin hyvin perillä tilanteesta. Abortti johtui vain siitä, että hän ei halunnut lasta juuri silloin, vaikka mitään estettä elämäntilanteessa ei ollut. Nykyään monet suhtautuvat aborttiin ehkäisykeinon tavoin. Itse kunnioitan elämää niin paljon, että mielestäni abortti vaatii hyvää harkintaa.
Eikö heillä ollut joku Maria Magdaleena ja Jeesus illallinen? En pysy enää perässä, mutta vaikuttaa sellaiselta että on vähän taikauskoinen tyyppi jolla on tarve kokoajan uudistua erilaiseksi ja tehdä siitä iso juttu.
Kuunnelkaa se jakso niin tajuatte ettei ollut mikään pikkujuttu eivätkä pidä aborttia ehkäisykeinona. Alkiolle oli pidetty hautajaiset, se oli haudattu maahan ja istutettu puu siihen jne. Ystävät olivat mukana tukemassa jne. Iltapaskat vaan haluavat triggeröivän otsikon jotta keskustelu kääntyisi siihen suuntaan, että tehtiin muka pilkkaa ja haettaisiin huomiota vaikka oikea tarkoitus oli nimenomaan pitää aborttia pyhänä asiana jota ei vain salata ja vedetä vessasta alas.
"ei vielä, rakkaani."
"Vielä" on väärä termi tämän kyseisen rakkaan kanssa, sillä häntä ei enää ikinä voi olla. Se on sitten joku toinen rakas, jos päättää olla tappamatta häntä.
Kuvissa näkyy vimpan päälle rakennekynnet ja kallis autokin on saatu esiteltyä siinä sivussa. Oksettavaa touhua.
Vierailija kirjoitti:
Kuunnelkaa se jakso niin tajuatte ettei ollut mikään pikkujuttu eivätkä pidä aborttia ehkäisykeinona. Alkiolle oli pidetty hautajaiset, se oli haudattu maahan ja istutettu puu siihen jne. Ystävät olivat mukana tukemassa jne. Iltapaskat vaan haluavat triggeröivän otsikon jotta keskustelu kääntyisi siihen suuntaan, että tehtiin muka pilkkaa ja haettaisiin huomiota vaikka oikea tarkoitus oli nimenomaan pitää aborttia pyhänä asiana jota ei vain salata ja vedetä vessasta alas.
Kuuntelin podcastin ja se oli todella outo. Pyhä abortti? onko se jokin ihmisuhri? Vai mikä siitä tekee pyhän. Erikoista.
Ihminen voi elää ihan kusipäänä koko elämänsä ja tehdä kaiken lakia rikkomatta. Onko tällainen ihminen elänyt eettisesti oikein on eri asia.
Joidenkin vauvat ku0levat kohtuun. 💔 Se on äärimmäisen raskasta vanhemmille. Tällaiset ihmiset ansaitsevat kaiken sympatian. Eivät sellaiset, jotka aiheuttavat tarkoituksella saman tilanteen.
Onkohan ehkäisynä joku kierron seuraaminen? Lisäksi ihmetyttää kun on kertonut että edellisessä suhteessa seuraava vaihe olisi ollut perheen perustaminen ym. muttei sitä halunnut toki nyt on uusi puoliso mutta hämmentää vaan nämä omituiset postaukset joissa selitetään milloin mistäkin pyhyydestä tai elämän rakkaudesta kun on tunnettu muutama hassu kuukausi 😅 lisäksi kuukautisverellä kasvojen maalailu ja sen kuvaaminen someen jotenkin kielii siitä että halutaan huomiota keinolla millä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hyvä että päätyivät aborttiin jos eivät halunneet lasta tai vanhemmiksi tai kokeneet olevansa valmiita.
On, olen samaa mieltä. Mutta miksi tämäkin asia täytyy kertoa julkisesti julistaen?
No tuodaanhan julkisuuteen sekin jos joku julkkis on onnellisesti raskaana, synnyttänyt tai mennyt naimisiin! Miksi nuo asiat saa kertoa julkisuuteen mutta abortista ei?
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa teidät kuvittelemaan, että lapsen hedelmöittyminen olisi sen kummempaa, kuin kakalla käyminen? Edelleen naisella on satoja munasoluja ja miehillä miljoonia siitiöitä. Puhutte tuosta tapahtuma kuin se olisi joku luonnonihme. Ei se ehkä ihan yhtä yleistä ole kuin kakalla käynti, mutta ei se mikään ihmekään ole. Hedelmöittyminen ei ole vaikeaa.
Ja hänhän kantoi vastuunsa. Teki abortin. Ei tuossa tilanteessa oikein voi muuta kuin kantaa vastuunsa ja se on vastuunottoa ihan minkä tahansa ratkaisun valitseekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi lukea koko juttua, mutta niinhän se on jo ihan tutkitustikin, ettei se abortti paina mieltä, jos sen on itse halunnut tehdä. Eri asia, jos olisikin halunnut vauvan.
Kummasti se on vaan monesti täysin vaiettu aihe heille, jotka sen ovat tehneet. Joku siinä painaa, kun ei siitä voi kerran puhuakaan. Tämä Kaisa oli toki nyt poikkeus.
Siinä ei paina yhtään mikään. Ei vaan huvita kaikkien kiihkomielisten kanssa vääntää omista henkilökohtaisista asioista. Hyvä että joku viitsii ja asia normalisoituu.
Abortin ei pitäisi koskaan normalisoitua. Sen pitäisi olla aina hyvin poikkeuksellinen tilanne.
Sen sijaan vastuunkannosta pitäisi tulla uusi normaali. Normalisoitumista olisi se, että ihmiset ottavat vastuun itsestään j
Jeps. Mutta kaikilla on myös oikeus virheisiin ja vahinkoihin. Pienen lapsen virheet ovat mitä ovat, aikuisen virheet toisenlaisia.
Ehdottomasti abortti kuten ehkäisykin saavat olla olemassa ja ihmisten tulee saada näitä käyttää ja harjoitella, kunnes ovat asiansa oppineet.
Sinullakin on vielä pari oppituntia esim. toisten tuomitsemisesta käymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallekaan abortoidulle ihmiselle se EI ollut pikkujuttu vaan vei heiltä koko elämän. Siinä mielessä tilan
Vaikuttaisi siltä etä koska tämä aihe herättää monissa niin asiattomia tunteita ja ajatuksia toisten (naisen) oikeuksia kohtaan, että voisi olla paikallaan erottaa tietyt tahot lisääntymisasioista kokonaan. Miesten ja mahojen ei ole ollenkaan tarpeellista olla lähelläkään hedelmällisiä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt vaikka tämänkin keskustelun reaktioita katselee, niin ei ole kovin kummaa, että monet asiasta vaikenevat. Ja näin Suomessa, joka sentään on tässä suhteessa vapaamielinen maa.
Persuli, mene jo nukkumaan.