Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ne leipäjonossa tietää, kuka oikeasti tarvitsee ruokaa ja kuka vain kitsastelee?

Vierailija
19.11.2022 |

Olen pitkään jo pohtinut kun eihän siellä tulotietoja kysytä

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään.

Vierailija
2/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne tiedä mutta harvalla hyvin toimeentulevalla on pokkaa jonottaa siellä tunteja usein päiväysvanhan ruoan ja tähteiden vuoksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoindeksistä näkee

Vierailija
4/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on cuccin puku niin tarvitsee kun kävi asu niin kalliiksi. Tämä yksi varma tärppi.

Vierailija
5/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu tietääkään mistään

Vierailija
6/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan suhtautua että siellä käy laidasta laitaan porukkaa. Niitä jotka oikeasti tarvitsee niitä ruokia ja sitten niitä jotka eivät niin tarvitse.

Kokemuksesta voin kertoa että näin todella on.

Vierailija
7/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs heppu kehui voittaneen kenossa 10000 niin vain sinne jonoon meni. Kyllä mä kattelin ihmeissäni.

Vierailija
8/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa homeista leipää niin jos sitä pystyy syömään niin on oikeasti köyhä eikä ole muuta tarjolla.

Vierailija
9/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran eräs heppu kehui voittaneen kenossa 10000 niin vain sinne jonoon meni. Kyllä mä kattelin ihmeissäni.

Rahapeliriippuvainen? Rahat menevät pelaamiseen, eivät riitä ruokaan ja muuhun välttämättömään.

Vierailija
10/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä on kuka käy ?

Kukaan ei tiedä miten toisella oikeasti menee.

Ei sieltä mitään erikoista saa, että kannattaisi tuomita tai olla kateellinen

Vierailija
11/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahapeliriippuvainen? Rahat menevät pelaamiseen, eivät riitä ruokaan ja muuhun välttämättömään.

Ei ollut, asiallinen vanhempi mies. Minä olin peliriippuvainen enkä kymppitonnin jälkeen jonossa seisoisi. Mieti nyt vähän.

Vierailija
12/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia joita leipäjonoruoka auttaisi, mutta eivät viitsi mennä jonottamaan. Mun mielestä jokainen joka jaksaa ja kehtaa seisoa jonottamassa sitä vanhaa ruokaa, ansaitsee saada sen.

Vierailija
13/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee naamasta. Köyhällä on tietynlainen katse, sitä on vaikea selittää, mutta sen vain tietää kun näkee.

Vierailija
14/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakassin hakuun tarvitaan ruokaseteli. Asiakkaaksi pääsee tulemalla haastatteluun, jossa selvitellään oikeus ruoka-apuun. Haastattelussa selvitetään tulot ja menot.

(Kulukorvaus ruokakassista vuoden 2022 alusta on 4€ / kassi.)

https://www.jklkl.fi/ruoka-apu/

Vierailija
15/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani oli niin pihi vaikka oli hyvä eläke ja omistusasunto ettei vaan raaskinut ostaa ruokaa jne. Leipäjono oli hänelle osittain kuin "taivas". 

Vierailija
16/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä: onko kukaan palstan kotiäiti tai eläkeläinen koskaan harkinnut mennä vapaaehtoistyöhön leipäjonoon?

Nämähän eivät pyöri ilman vapaaehtoisia. Itse olen työssäkäyvä mutta jos mulla olisi aikaa tehdä vapaaehtoistyötä, tekisin leipäjonotyötä.

Työttömät eivät saa mennä vapaaehtoistyöhön, koska se katsotaan esteeksi ottaa vastaan tarjottua palkkatyötä. Tai ainakin ennen oli näin.

Vierailija
17/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut, asiallinen vanhempi mies. Minä olin peliriippuvainen enkä kymppitonnin jälkeen jonossa seisoisi. Mieti nyt vähän.

Tunsit siis sen miehen? Vai päättelitkö vain että asiallinen vanha mies ei voi olla peliriippuvainen?

Vierailija
18/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ns. leipäjonossa muutaman päivän työkokeilussa. Kovaa hommaa ja asenne työntekijöitä oli hyvin kylmä ja käskevä/alistava. Sain vakkarityön muualta niin siksi lopetin jonkun päivän jälkeen. Onneksi! 

Vierailija
19/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheen vierestä: onko kukaan palstan kotiäiti tai eläkeläinen koskaan harkinnut mennä vapaaehtoistyöhön leipäjonoon?

Nämähän eivät pyöri ilman vapaaehtoisia. Itse olen työssäkäyvä mutta jos mulla olisi aikaa tehdä vapaaehtoistyötä, tekisin leipäjonotyötä.

Työttömät eivät saa mennä vapaaehtoistyöhön, koska se katsotaan esteeksi ottaa vastaan tarjottua palkkatyötä. Tai ainakin ennen oli näin.

Miten se kotiäiti sinne vapaaehtoistyöhön ennättää mennä, kun on lapset hoidettavana? Eikös nämä ruokajakelut ole useimmiten päiväsaikaan?

Vierailija
20/26 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis eihän kenenkään oikeesti tarttis edes käydä leipäjonossa, jos olisivat tarkan markan ihmisiä. Kaikille jätetään kyllä suojaosa/ minimitulot, joilla pärjää. Eli tavallaan ihan turhia koko jonot. Mut näppärä tapa jakaa päiväysvanhoja elintarvikkeita pois ja jos joku saa ruuan sijaan ostettua jotain muuta, niin eihän se ole keneltäkään pois, lähinnä järkevää.