Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaisa Merelä ja romantisoitu abortti

Vierailija
14.05.2025 |

Kommentit (926)

Vierailija
101/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ei vielä, rakkaani."

"Vielä" on väärä termi tämän kyseisen rakkaan kanssa, sillä häntä ei enää ikinä voi olla. Se on sitten joku toinen rakas, jos päättää olla tappamatta häntä.

Kuvissa näkyy vimpan päälle rakennekynnet ja kallis autokin on saatu esiteltyä siinä sivussa. Oksettavaa touhua.

Ja samalla logiikalla joka kerta, kun jättää kk-kierrosta hedelmöittymättä, vie joltain tietyltä yksilöltä mahdollisuuden ainutkertaiseen elämään? Juuri siitä munasolusta syntynyttä ihmistä ei voi enää koskaan olla, joten miten kehtasit jättää seksin väliin tai vielä kauheampaa, käyttää ehkäisyä, joka vei juuri tuon yksilön mahdollisuuden aloittaa elämänsä!

Vierailija
102/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen tehnyt abortin, siinä mielessä en ole tuota bloggaajaa parempi ihminen. MUTTA siinä kuitenkin menetin oman lapseni ja lapseni menetti elämänsä. Ei se ole mikään pikkujuttu mikä olankohautuksella ohitetaan.

Minä olin 16 vuotias ja olin käytyäny jopa ehkäisyä, en oikein muuta voinut. Ainakin silloin luulin etten voinut. Mutta aikuisen ihmisen, joka ei ole tullut raskaaksi mistään väkivaltaisesta väkisinnakaamisesta luulisi ymmärtävän kantaa vastuunsa. Jos päätyy abortin niin kunnioittaisi edes sitä lopettamaansa elämää sen verran ettei puhuisi siitä kuin olisi kakalla käynyt. 

Sinulle se ei ollut pikkujuttu, hänelle on. Kas näin me ihmiset ollaan erilaisia. 

Kummallekaan abortoidulle ihmiselle se EI ollut pikkujuttu vaan vei heiltä koko elämän. Siinä mielessä tilan

Myös ehkäisyn käyttö vie koko elämän siltä ihmiseltä, joka olisi voinut syntyä siitä seksikerrasta, jolloin ehkäisyä käytettiin. Silti ehkäisyn käyttö on täysin normalisoitu asia, ja hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ehkäisynä joku kierron seuraaminen? Lisäksi ihmetyttää kun on kertonut että edellisessä suhteessa seuraava vaihe olisi ollut perheen perustaminen ym. muttei sitä halunnut toki nyt on uusi puoliso mutta hämmentää vaan nämä omituiset postaukset joissa selitetään milloin mistäkin pyhyydestä tai elämän rakkaudesta kun on tunnettu muutama hassu kuukausi 😅 lisäksi kuukautisverellä kasvojen maalailu ja sen kuvaaminen someen jotenkin kielii siitä että halutaan huomiota keinolla millä hyvänsä. 

On ainakin aikaisemmin kertonut käyttävänsä tämän tyyppistä hormonitonta menetelmää. Lisäksi hänellä on joku kuukautiskierto-verkkokurssi myytävänä. Pidän todennäköisenä, että tämä on ollut syynä yllätysraskaudelle. Itselläni ei sinänsä mitään ole luonnollisia menetelmiä vastaan mutta jos näin epävarmaa ehkäisymenetelmää käyttää, pitäisi olla myös valmis kantamaan vastuun vahingon sattuessa eikä pitää aborttia jonain epävarman ehkäisyn back up planina! 

Vierailija
104/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hirveää. Tällaistako naiset ihannoivat? Sitten katsotaan vähän sex and the cityä, jotta voimaannutaan jatkamaan ku**llikarusellia. Kaikin tavoin kuvottava ihminen. Hyi hitto, tuli oikeasti pahoinvoiva olo tuosta naisesta. 

Vierailija
105/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävä ihminen. Toivottavasti ei enää koskaan tule raskaaksi, eikä saa adoptiolasta, eikä muutenkaan saa olla lasten kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
106/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari vuotta sitten perhevapaasijaisena naistentautien polilla ja minut yllätti se aborttien määrä, joka naisille oli joskus 15-20 vuotta sitten tehty ja joiden vuoksi he päätyivät etsimään apua, kun toivottua vauvaa ei tullutkaan. Äiti oli valmis, kaikki oli valmista, mutta raskaus ei alkanutkaan tai meni uudestaan ja uudestaan kesken. Hurjan moni heistä selitti, että esikoinen olisi jo 18v, kyllä he voivat vielä lapsen saada. Hirveän surullisia tarinoita ja hirveän surullista toivotonta odotusta.

Onneksi kaikille abortti ei aiheuta fyysisiä ongelmia.

Vierailija
107/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä että päätyivät aborttiin jos eivät halunneet lasta tai vanhemmiksi tai kokeneet olevansa valmiita.

On, olen samaa mieltä. Mutta miksi tämäkin asia täytyy kertoa julkisesti julistaen?

Koska julkisuuden henkilö joka on työstänyt paljon seksuaalisuuteen liittyviä teemoja aiemminkin julkisesti? Raskaus on osa naisen seksuaalisuutta.

Kukaan ei pakota seuraamaan sellaisia julkkiksia, joista ei tykkää.

Minä en esimerkiksi seuraa ketään, mutta tuo abortti-asia hyppää silmille mediassa. En olisi tarvinnut yhtään tietoa hänen kohtunsa sisällöstä ja sen kohtalosta. 

Vierailija
108/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On ainakin aikaisemmin kertonut käyttävänsä tämän tyyppistä hormonitonta menetelmää. Lisäksi hänellä on joku kuukautiskierto-verkkokurssi myytävänä. Pidän todennäköisenä, että tämä on ollut syynä yllätysraskaudelle. Itselläni ei sinänsä mitään ole luonnollisia menetelmiä vastaan mutta jos näin epävarmaa ehkäisymenetelmää käyttää, pitäisi olla myös valmis kantamaan vastuun vahingon sattuessa eikä pitää aborttia jonain epävarman ehkäisyn back up planina! "

Hänhän kantoi vastuun ja teki abortin.

Vierailija
109/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä että päätyivät aborttiin jos eivät halunneet lasta tai vanhemmiksi tai kokeneet olevansa valmiita.

On, olen samaa mieltä. Mutta miksi tämäkin asia täytyy kertoa julkisesti julistaen?

Koska julkisuuden henkilö joka on työstänyt paljon seksuaalisuuteen liittyviä teemoja aiemminkin julkisesti? Raskaus on osa naisen seksuaalisuutta.

Kukaan ei pakota seuraamaan sellaisia julkkiksia, joista ei tykkää.

Minä en esimerkiksi seuraa ketään, mutta tuo abortti-asia hyppää silmille mediassa. En olisi tarvinnut yhtään tietoa hänen kohtunsa sisällöstä ja sen kohtalosta. 

Sitten sinun täytyy varmaan sirtyä lukemaan erilaisia medioita. Ei minuakaan erityisesti äidinmurhat ja r aiskaukset kiinnosta, mutta niistäkin uutisoidaan. Samoin esimerkiksi inkeleistä. Se että abortti on sinulle tabu on sinun ongelmasi.

Vierailija
110/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkei ollut valmis äidiksi. Tai se mies isänä. Mutta mikä ehkäisy sitten tehoaa tarpeeksi, ellei ole ilman parisuhdetta.

Noihan on boomereita, mies lähes 50 v ja muidu 30.Kannattaa käyttää ehkäisyä.

Vierailija
111/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pari vuotta sitten perhevapaasijaisena naistentautien polilla ja minut yllätti se aborttien määrä, joka naisille oli joskus 15-20 vuotta sitten tehty ja joiden vuoksi he päätyivät etsimään apua, kun toivottua vauvaa ei tullutkaan. Äiti oli valmis, kaikki oli valmista, mutta raskaus ei alkanutkaan tai meni uudestaan ja uudestaan kesken. Hurjan moni heistä selitti, että esikoinen olisi jo 18v, kyllä he voivat vielä lapsen saada. Hirveän surullisia tarinoita ja hirveän surullista toivotonta odotusta.

Keskenmenoill ei ole mitään tekemistä aborttien kanssa.

Ja tekivät oikean ratkaisun silloin aikanaan, voipi olla että jumala vaan armollisesti suojeli heitä nytkin himojensa hedelmiltä. Sikiämistä glorifioidaan, mutta jeesuskin kehotti olemaan sikiämättä. Sitä voi miettiä. 

Vierailija
112/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkei ollut valmis äidiksi. Tai se mies isänä. Mutta mikä ehkäisy sitten tehoaa tarpeeksi, ellei ole ilman parisuhdetta.

Noihan on boomereita, mies lähes 50 v ja muidu 30.Kannattaa käyttää ehkäisyä.

30v nainen on milleniaali, sitten siinä on välissä vielä xenniaalit, ja sitten vasta tulevat boomerit. Mies taitaa olla xenniaali.

Vierailija
113/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi lukea koko juttua, mutta niinhän se on jo ihan tutkitustikin, ettei se abortti paina mieltä, jos sen on itse halunnut tehdä. Eri asia, jos olisikin halunnut vauvan.

Kummasti se on vaan monesti täysin vaiettu aihe heille, jotka sen ovat tehneet. Joku siinä painaa, kun ei siitä voi kerran puhuakaan. Tämä Kaisa oli toki nyt poikkeus.

Siinä ei paina yhtään mikään. Ei vaan huvita kaikkien kiihkomielisten kanssa vääntää omista henkilökohtaisista asioista. Hyvä että joku viitsii ja asia normalisoituu.

Itse voin vääntää aiheesta kuin aiheesta tuntikausia, koska omatuntoni on puhdas. Jos ihmistä painaa jokin asia, hän yleensä vaikenee siitä.

Ei, vaan selvässä asiassa ei ole mitään väännettävää.

Miksi vääntäisi tuntikausia jotain HAUKI ON KALA-tason juttua? :D Tosiaan jossain itse toivotussa raskaudenkeskeytyksessä ei ole mitään puhuttavaa. Ainoastaan sen voi jokainen kokemuksena kertoa, että millainen toimenpide käytännössä oli ja jos on jotain vinkkejä esim. kipuun tai jälkivuodon kanssa, mutta itse asiassa ei ole mitään epäselvää.

Jos ihminen ei halua lasta, ei halua lasta sen ihmisen kanssa josta raskaus saanut alkunsa tai ei halua lasta siinä elämäntilanteessa, niin ehdottomasti suosittelen aborttia, ettei mitään lasta edes pääse kehittymäänkään. 

Vierailija
114/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

29v: Sielu kulta ei vielä

35v: Sielu kulta ei vielä

45v: Miksi en tule raskaaksi?

näinhän se ehkä tulee menemään, mutta tuo sielukulta, ja someen postaaminen. Käsittämätöntä. Mutta, tuohan saa elantonsa klikkauksista, joten kaikki vaan esille. 

Vierailija
115/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"ei vielä, rakkaani."

"Vielä" on väärä termi tämän kyseisen rakkaan kanssa, sillä häntä ei enää ikinä voi olla. Se on sitten joku toinen rakas, jos päättää olla tappamatta häntä.

Kuvissa näkyy vimpan päälle rakennekynnet ja kallis autokin on saatu esiteltyä siinä sivussa. Oksettavaa touhua.

Ja samalla logiikalla joka kerta, kun jättää kk-kierrosta hedelmöittymättä, vie joltain tietyltä yksilöltä mahdollisuuden ainutkertaiseen elämään? Juuri siitä munasolusta syntynyttä ihmistä ei voi enää koskaan olla, joten miten kehtasit jättää seksin väliin tai vielä kauheampaa, käyttää ehkäisyä, joka vei juuri tuon yksilön mahdollisuuden aloittaa elämänsä!

Olet ihan sairas päästäsi. Olisipa sinut abortoitu. Yhteiskunta ei olisi menettänyt yhtään mitään. Olet varmasti itse murhannut lapsesi, ja nyt yrität puolustella sitä kaikin tavoin. Tuo on täysin eri asia.

Vierailija
116/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Kaisa on kyllä hassu, kun olin aina olettanut hänen olevan noin nelikymppinen, mutta onkin 29v?????????

Eli vuosien ajan kun häntä on jossain somessa/mediassa nähnyt, niin kuvissa onkin ollut esim. 25v nuori nainen ja minä olen luullut 38-vuotiaaksi siinä vaiheessa. Varmaan tuo tätimäinen tyyli, tätimäisen valkoiseksi blondattu tukka ja tätimeikki tekee ulkonäköön 10-20 vuotta lisää. Hänellä taisi olla vaatteet ja hymy ja kaikki sitä samaa tätimäistä linjaa. 

Vierailija
117/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä olisi halunnut tulla abortoiduksi, koska äiti oli itsekäs paska! 

Vierailija
118/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskenmenoill ei ole mitään tekemistä aborttien kanssa.

Ja tekivät oikean ratkaisun silloin aikanaan, voipi olla että jumala vaan armollisesti suojeli heitä nytkin himojensa hedelmiltä. Sikiämistä glorifioidaan, mutta jeesuskin kehotti olemaan sikiämättä. Sitä voi miettiä. 

Nykyaikainen lääketiede on kanssasi eri mieltä. Raskaus - päättyipä se aborttiin, keskenmenoon tai synnytykseen - vaikuttaa aina naiseen. Mitä useampi abortti, sen varmemmin saa keskenmenon. Jonkun tutkimuksen mukaan on olemassa hormonaalinen muisti tms. eli elimistö olettaa, että tämäkin päättyy kuten edelliset.

Vierailija
119/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen meistä olisi halunnut tulla abortoiduksi, koska äiti oli itsekäs paska! 

Ihan sama se olisi, tietysti. Eihän minua olisi silloin edes syntynyt, joten en minä mitään asiasta tietäisi :D

Aivan se ja sama siis, olisiko minut abortoitu vai ei. Tai siis se alkio, josta minä aikanaan pikkuhiljaa sitten kohdussa kehityin. 

Vierailija
120/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävä ihminen. Toivottavasti ei enää koskaan tule raskaaksi, eikä saa adoptiolasta, eikä muutenkaan saa olla lasten kanssa missään tekemisissä.

Eikä tienaa bisneksillään yhtään mitään. Toivottavasti ihmiset muistavat tuon nimen kuullessaan vielä 30 vuoden päästäkin, mitä hän teki. Boikotoikaa kaikkea hänen tekemäänsä, myös yhteistyökumppaneita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi