Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaisa Merelä ja romantisoitu abortti

Vierailija
14.05.2025 |

Kommentit (926)

Vierailija
61/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiipas, ja juuri sillä tavalla elämästä tulee mielekästä kaikille. Lait ovat sitten sitä varten, ettei rikota toisten vapautta elää mielekkäästi, vastaan.

Miten sitten toimisit siinä tilanteessa, jos Venäjä hyökkäisi Suomeen? Sanoisitko vaan kaikille, että lähtekää maasta ja ajatelkaa omaa etuanne. Vai ajattelisitko siinä tilanteessa yhteistä etua ja kehottaisit kaikkia puolustamaan tätä maata osallistuen myös itse puolustamiseen?

Miten itse toimisit, jos asuntoosi ryntäisi nyt ryöstäjä-r aiskaaja? Tai lapsesi jäisi auton alle? Entä jos itse saisit tietää, että sinulla on aivokasvain ja 1 päivä aikaa elää? Mitähän muita katastrofeja keksisin...

Katastrofiajattelu on sairaus. Olet ehkä perinyt jonkun sotatrauman, mene korjaamaan se äläkä levitä sitä kuin vir

Tuo sotatilanne ei ole edes mitenkään kovin kaukainen katastrofi. En yllättyisi, jos Venäjä hyökkäisi melko piankin tänne. Toivottavasti Suomessa on silloin vielä jäljellä ihmisiä, jotka ajattelevat muutakin kuin vain omaa etuaan.

Vierailija
62/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka kyselette miksi teki sen ja miksi piti tuoda asia julkisuuteen jne, miksette vain kuuntele kyseistä jaksoa jossa hän vastaa näihin ja perustelee asiansa? Jos aihe ei pätkääkään kiinnosta niin miksi sitten edes ihmetellä ja kysellä kommenttikentissä. Jos taas ei halua kyseiselle podcastille tai nimelle huomiota, niin hyvä ymmärtää että tällaisiin ketjuihin osallistuminen vain lisää sitä huomiota. Moni ei ymmärrä muunlaisia tapoja nähdä tätä maailmaa, koska ei itseasiassa halua ymmärtää muunlaisia tapoja. Itse kuuntelin jakson ja mielestäni se oli mielenkiintoinen ja koskettava, josta kirposi monenlaisia ajatuksia. Aina ei myöskään ole pakko osata muodostaa valmista mielipidettä kaikesta ja kaikista, vaan voi kuunnella monenlaisia näkemyksiä myös sellaisesta kulmasta joka ei ole itselle se tutuin. Mielestäni hän vaikutti siltä että on todella prosessoinut omaa suhdettaan asiaan ja perustelee oman kantansa enemmän ajatuksella kuin yksikään kommentoija kritiikkiään täällä, oli siitä hänen kannastaan sitten mitä mieltä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ehkä luottaisi seksuaalineuvojaan ketä ei osaa käyttää kondoomia

Vierailija
64/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi jeesustella. Ei siitä mitään hyvää seuraa, että nainen tekee vauvan jota ei halua.

Kumosit juuri itsesi tuossa väitteessä. Miksi kukaan ihminen tekisi vapaaehtoisesti sellaista, mitä ei edes halua? 

Aika iso osa maaimlan väestöä haluaa paritella ilman vauvoja. Onko siinä järkeä on asia erikseen, mutta näin se maailma nyt makaa. Mitään "hälpällä" tehtyjä vauvoja ei tarvita, ei ole niin iso juttu ihan kunnolla avata se vauvatehdas kunnollisiin olosuhteisiin sitten kun on sen aika. Näillä sinne päin -vauvoilla on isot riskit, sillä eivät synny vakaisiin oloihin.

Lähdettä väitteellesi. Esimerkiksi Afrikassa asuu aika iso osa maailman ihmisistä ja siellä ei ehkäisyn käyttö ole mitenkään yleistä. Samoin Intiassa. Ehkäisy on enemmän länsimaalaisten juttu.

Vierailija
65/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiipas, ja juuri sillä tavalla elämästä tulee mielekästä kaikille. Lait ovat sitten sitä varten, ettei rikota toisten vapautta elää mielekkäästi, vastaan.

Miten sitten toimisit siinä tilanteessa, jos Venäjä hyökkäisi Suomeen? Sanoisitko vaan kaikille, että lähtekää maasta ja ajatelkaa omaa etuanne. Vai ajattelisitko siinä tilanteessa yhteistä etua ja kehottaisit kaikkia puolustamaan tätä maata osallistuen myös itse puolustamiseen?

Vertaatko tosissasi vauvan saamista sotaan? Toivottavasti et ole itse tehnyt tuollaisia uhraudun nyt-vauvoja.

Otin esimerkin yhteisen edun ajattelemisesta elämässä. Aiemmassa viestissä joku totesi, että elämässä tärkeintä on oman edun tavoittelu. Minä kritisoin väitettä pe

No lasta ei todellakaan kannata tehdä minkään yhteisen edun nimissä. Ainoa syy saattaa lapsi maailmaan on se, että haluaa rakastaa sitä lasta ja tarjota sille parhaan mahdollisen alun elämään. Mikään yhteiskunta ei välitä siitä lapsesta paskan vertaa, joten ei sitä yhteiskunnalle kannata pusertaa. Ihan päävikainen ajatus.

Vierailija
66/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

afrikassa lisäännytään kyllä

ja sen huomaa hesan katukuvassa

Vierailija
67/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lasta ei todellakaan kannata tehdä minkään yhteisen edun nimissä. Ainoa syy saattaa lapsi maailmaan on se, että haluaa rakastaa sitä lasta ja tarjota sille parhaan mahdollisen alun elämään. Mikään yhteiskunta ei välitä siitä lapsesta paskan vertaa, joten ei sitä yhteiskunnalle kannata pusertaa. Ihan päävikainen ajatus.

Lapsen edulla ei siis ole mitään väliä? Itse en vaan ymmärrä tätä ajattelua, että halutaan vapaasti maata jokaisen ihmisen kanssa ja sitten, kun käy vahinko, tehdään heti abortti. Esimerkiksi tämäkin aloituksen tilanne olisi vältetty erittäin helposti ihan vaan sillä, että ei olisi oltu alun perinkään missään sukupuoliyhteydessä. Jos kerran haluaa välttää raskauden, niin miksei elä selibaatissa sitten? Itse olen elänyt selibaatissa vuosikausia, koska en halua vanhemmaksi tällä hetkellä.

Vierailija
68/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk seurusteltu, ja nyt jo elämän rakkaus? Ja pariskunnalla on ihan jäätävä ikäero? Joo, ihan samaa mieltä oon, et ehkä ei oo paras hetki perheen perustamiselle, joten pisteet siitä. Päätös on varmasti ollu vaikea, mut todennäköisesti jo ihan lähitulevaisuus tulee osoittamaan sen oikeaksi

Vierailija
69/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten itse toimisit, jos asuntoosi ryntäisi nyt ryöstäjä-r aiskaaja? Tai lapsesi jäisi auton alle? Entä jos itse saisit tietää, että sinulla on aivokasvain ja 1 päivä aikaa elää? Mitähän muita katastrofeja keksisin...

Katastrofiajattelu on sairaus. Olet ehkä perinyt jonkun sotatrauman

Niinkuin sodanlietsojia ja naisvihaajia, kuten sinä vai? Hmm... En ole ehkä samaa mieltä.

Vierailija
70/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
71/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
72/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi jeesustella. Ei siitä mitään hyvää seuraa, että nainen tekee vauvan jota ei halua.

Kumosit juuri itsesi tuossa väitteessä. Miksi kukaan ihminen tekisi vapaaehtoisesti sellaista, mitä ei edes halua? 

Aika iso osa maaimlan väestöä haluaa paritella ilman vauvoja. Onko siinä järkeä on asia erikseen, mutta näin se maailma nyt makaa. Mitään "hälpällä" tehtyjä vauvoja ei tarvita, ei ole niin iso juttu ihan kunnolla avata se vauvatehdas kunnollisiin olosuhteisiin sitten kun on sen aika. Näillä sinne päin -vauvoilla on isot riskit, sillä eivät synny vakaisiin oloihin.

Lähdettä väitteellesi. Esimerkiksi Afrikassa asuu aika iso osa maailman ihmisistä ja siellä ei ehkäisyn käyttö ole mitenkään yleistä. Samoin Int

Eivät ne paritteluhalukkaat (afrikassa ja intiassa) niitä vauvoja halua, siksi ne jäävät niiden naisuhrien harteille. Kongossa jopa juuri r aiskattiin ja TAPETTIIN joku 150 naista lapsineen siihen päälle - ehkä se oli näiden miesten mielestä hyvä ehkäisytapa.

Vierailija
73/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

29v: Sielu kulta ei vielä

35v: Sielu kulta ei vielä

45v: Miksi en tule raskaaksi?

Vierailija
74/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuomitse, että päätyi aborttiin, mutta halveksin tapaa, jolla hän siitä suomessa oikein hehkuttaa ja mässäilee. Aikuinen nainen! Olisi hiljaa ja pitäisi omana tietonaan. Kaikkea ei tarvitsee jakaa koko Suomen kansalle.

Vierailija
75/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen edulla ei siis ole mitään väliä? Itse en vaan ymmärrä tätä ajattelua, että halutaan vapaasti maata jokaisen ihmisen kanssa ja sitten, kun käy vahinko, tehdään heti abortti. Esimerkiksi tämäkin aloituksen tilanne olisi vältetty erittäin helposti ihan vaan sillä, että ei olisi oltu alun perinkään missään sukupuoliyhteydessä. Jos kerran haluaa välttää raskauden, niin miksei elä selibaatissa sitten? Itse olen elänyt selibaatissa vuosikausia, koska en halua vanhemmaksi tällä hetkellä.

Tuohan se olisi ideaalia niin, mutta parempi abortti on kuin hankalassa tilanteessa oleva lapsi. Ja se tilanne taas ei kuulu kenellekään, kuten se pillukaan, kuin sille naiselle.

Vierailija
76/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 kk seurusteltu, ja nyt jo elämän rakkaus? Ja pariskunnalla on ihan jäätävä ikäero? Joo, ihan samaa mieltä oon, et ehkä ei oo paras hetki perheen perustamiselle, joten pisteet siitä. Päätös on varmasti ollu vaikea, mut todennäköisesti jo ihan lähitulevaisuus tulee osoittamaan sen oikeaksi

Miksi alun perinkään lähtivät tuollaiseen suhteeseen tai menivät edes sänkyyn? Näin ulkopuoliselle vaikuttaa, että tuossa on tehty monta huonoa valintaa jo kauan ennen aborttia.

Vierailija
77/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tuomitse, että päätyi aborttiin, mutta halveksin tapaa, jolla hän siitä suomessa oikein hehkuttaa ja mässäilee. Aikuinen nainen! Olisi hiljaa ja pitäisi omana tietonaan. Kaikkea ei tarvitsee jakaa koko Suomen kansalle.

Jakoi kylläkin koko maailmalle. Mitäs mieltä siitä olet?

Vierailija
78/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi 2025

naiset tekee abortteja someklikkausten toivossa

Vierailija
79/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alun perinkään lähtivät tuollaiseen suhteeseen tai menivät edes sänkyyn? Näin ulkopuoliselle vaikuttaa, että tuossa on tehty monta huonoa valintaa jo kauan ennen aborttia.

Nyt alkaa mennä jo ihan klassiselle av-keksimällä-keksitään-negatiivista-spekulaatiota-tasolle. Oletko karannut jostain blogiketjusta? 

Vierailija
80/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi 2025

naiset tekee abortteja someklikkausten toivossa

Niin vähän niinkuin menevät r aiskattavaksikin rahan toivossa ... Vai miten se menikään teidän naisvihaajien fantasioissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän