Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaisa Merelä ja romantisoitu abortti

Vierailija
14.05.2025 |

Kommentit (926)

Vierailija
21/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä että päätyivät aborttiin jos eivät halunneet lasta tai vanhemmiksi tai kokeneet olevansa valmiita.

On, olen samaa mieltä. Mutta miksi tämäkin asia täytyy kertoa julkisesti julistaen?

Jollainhan se yhteinen aika mitä kaipailivat täytyy kustantaakin, niin miksei sitten huomiohuo*auksella? 

-eri 

Vierailija
22/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä että päätyivät aborttiin jos eivät halunneet lasta tai vanhemmiksi tai kokeneet olevansa valmiita.

Sitten kannattaisi se seksikin jättää pois, jos ei vanhemmuus huvita. Rusinat pullasta meininki ei kanna kovin pitkälle tässä elämässä.

Nimenomaan se kantaa. Elämässä ei pääse yhtään mihinkään jos tekee muiden mieliksi asioita joita ei itse halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi lukea koko juttua, mutta niinhän se on jo ihan tutkitustikin, ettei se abortti paina mieltä, jos sen on itse halunnut tehdä. Eri asia, jos olisikin halunnut vauvan.

Kummasti se on vaan monesti täysin vaiettu aihe heille, jotka sen ovat tehneet. Joku siinä painaa, kun ei siitä voi kerran puhuakaan. Tämä Kaisa oli toki nyt poikkeus.

Vierailija
24/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, olen samaa mieltä. Mutta miksi tämäkin asia täytyy kertoa julkisesti julistaen?

Koska julkisuuden henkilö joka on työstänyt paljon seksuaalisuuteen liittyviä teemoja aiemminkin julkisesti? Raskaus on osa naisen seksuaalisuutta.

Kukaan ei pakota seuraamaan sellaisia julkkiksia, joista ei tykkää.

En seuraakaan. Tietenkään. En edes ole kuullut tuota nimeä koskaan ennen, täysin tuntematon ihminen. Tämän ketjun avasin ja uutisen. Ja olen edelleen sitä mieltä etten käsitä, miksi tällainen asia pitää tuoda julkisuuteen. Järjen puutetta.

Vierailija
25/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tällainen on elämän halveksuntaa. Eräs tuttuni teki abortin, vaikka hänellä oli vakiintunut suhde. Eipä sitten mennyt kauan, kun hän oli uudestaan raskaana ja piti vauvan. Tietysti voi ajatella, että eka abortti antoi tuolle toiselle vauvalle mahdollisuuden, mutta tuntui vastenmieliseltä kuitenkin, siis elämän lahjan heittäminen heppoisin perusteluin menemään. 

Jokainen nainen voi synnyttää elämässään 10+ vauvaa ja on hedelmällinen joka kuukausi eli joku 300 munasolua. Miksi ihmeessä se hedelmöittyminen olisi niin super poikkeuksellinen ihmejuttu, ettei kestetä apottia. Ennemminkin kyse on siitä, että on sattunut vahinko eikä ollut tarkoitus tulla hedelmää. Lapsitehdas suljettu. 

Elämän halveksuntaa on se, ettei naisille tarjota kunnollisia ja mukavia olosuhteita tulla äideiksi. Siksi ne pitävät sen lapsitehtaan kiinni. Groteskia ihailla jotain estoyrityksistä huolimatta vahinkolaukauksesta vahingossa alkanutta elämää.

Vierailija
26/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhasi lapsen!

Vierailija
27/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska julkisuuden henkilö joka on työstänyt paljon seksuaalisuuteen liittyviä teemoja aiemminkin julkisesti? Raskaus on osa naisen seksuaalisuutta.

Kukaan ei pakota seuraamaan sellaisia julkkiksia, joista ei tykkää.

En seuraakaan. Tietenkään. En edes ole kuullut tuota nimeä koskaan ennen, täysin tuntematon ihminen. Tämän ketjun avasin ja uutisen. Ja olen edelleen sitä mieltä etten käsitä, miksi tällainen asia pitää tuoda julkisuuteen. Järjen puutetta.

Siksi, että tuo on iso osa julkista keskustelua mm. jenkeissä, missä tämä mereläkin tällä hetkellä taitaa majailla. Siellä sedät ja tädit kontrolloivat pimppoja. Samaa henkeä on aistittavissa suomessa ja jossain määrin tuo aalto tulee varmasti rantautumaan myös tänne.

Vierailija
28/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi lukea koko juttua, mutta niinhän se on jo ihan tutkitustikin, ettei se abortti paina mieltä, jos sen on itse halunnut tehdä. Eri asia, jos olisikin halunnut vauvan.

Kummasti se on vaan monesti täysin vaiettu aihe heille, jotka sen ovat tehneet. Joku siinä painaa, kun ei siitä voi kerran puhuakaan. Tämä Kaisa oli toki nyt poikkeus.

Kyllä, viha ja häpäisy, jota tänäänkin olemme saaneet lukea tältä palstalta. Ja juuri siksi siitä puhutaan.

Vierailija
29/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen murhaaja kuuluu saunan taakse ja piste.

Okei viharikollinen, sen sijaan sinä kuulut vankilaan muiden viharikollisten kanssa.

Vierailija
30/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei paina yhtään mikään. Ei vaan huvita kaikkien kiihkomielisten kanssa vääntää omista henkilökohtaisista asioista. Hyvä että joku viitsii ja asia normalisoituu.

Vierailija
31/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kannattaisi se seksikin jättää pois, jos ei vanhemmuus huvita. Rusinat pullasta meininki ei kanna kovin pitkälle tässä elämässä.

Nimenomaan se kantaa. Elämässä ei pääse yhtään mihinkään jos tekee muiden mieliksi asioita joita ei itse halua.

Elämä ei toimi niin, että tehdään vain itselle mielekkäitä asioita. Jos kaikki toimisivat noin, niin yhteiskuntamme olisi äärimmäisen surkea. Itse asiassa sitä ei olisi edes olemassa.  Ylipäätään se, että asumme itsenäisessä Suomessa ja keskustelemme tällä palstalla suomeksi, johtuu siitä, että esivanhempamme eivät ajatelleet vain omaa etuaan. Moni uhrasi jopa henkensä, jotta Suomi pysyisi vapaana maana.

Vierailija
32/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerta kaikkiaan ymmärrä naisia, jotka kertovat julkisuudessa niin henkilökohtaisesta ja ristiriitaisesta asiasta kuin abortti! Lähimpien luotettujen ihmisten kanssa ko. kokemusta voi ja on tärkeääkin saada  purkaa. Ymmärrän täysin, että abortti on joskus paras mahdollinen ratkaisu mutta siinä on oikeasti kyse alullaan olevan ihmiselämän päättämisestä. Siinä tilanteessa joittenkin emojien ja kommenttien lähettely tuntuu lähes irvokkaalta.

Vierailija
33/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä pitäisi puhua? Siksi, että ulkopuoliset ihmiset pääsevät tuomitsemaan ja jeesustelemaan? Mitä puhuttavaa siitä ylipäänsä on.

Vierailija
34/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei toimi niin, että tehdään vain itselle mielekkäitä asioita. Jos kaikki toimisivat noin, niin yhteiskuntamme olisi äärimmäisen surkea. Itse asiassa sitä ei olisi edes olemassa.  Ylipäätään se, että asumme itsenäisessä Suomessa ja keskustelemme tällä palstalla suomeksi, johtuu siitä, että esivanhempamme eivät ajatelleet vain omaa etuaan. Moni u

Toimiipas, ja juuri sillä tavalla elämästä tulee mielekästä kaikille. Lait ovat sitten sitä varten, ettei rikota toisten vapautta elää mielekkäästi, vastaan.

Vierailija
35/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei paina yhtään mikään. Ei vaan huvita kaikkien kiihkomielisten kanssa vääntää omista henkilökohtaisista asioista. Hyvä että joku viitsii ja asia normalisoituu.

Itse voin vääntää aiheesta kuin aiheesta tuntikausia, koska omatuntoni on puhdas. Jos ihmistä painaa jokin asia, hän yleensä vaikenee siitä.

Vierailija
36/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessa romantisoidaan vaikka mitä, mm. vanhemmuutta. 

Vierailija
37/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerta kaikkiaan ymmärrä naisia, jotka kertovat julkisuudessa niin henkilökohtaisesta ja ristiriitaisesta asiasta kuin abortti! Lähimpien luotettujen ihmisten kanssa ko. kokemusta voi ja on tärkeääkin saada  purkaa. Ymmärrän täysin, että abortti on joskus paras mahdollinen ratkaisu mutta siinä on oikeasti kyse alullaan olevan ihmiselämän päättämisestä. Siinä tilanteessa joittenkin emojien ja kommenttien lähettely tuntuu lähes irvokkaalta.

Niin. Siksi sinä et olekaan feminismin keihäänkärki vaan täällä vauvalla ihmettelemässä meidän muiden kanssa. Kaisa tekee omaa juttuaan ja siinä ei ole edes mitään rikollista.

Vierailija
38/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tällainen on elämän halveksuntaa. Eräs tuttuni teki abortin, vaikka hänellä oli vakiintunut suhde. Eipä sitten mennyt kauan, kun hän oli uudestaan raskaana ja piti vauvan. Tietysti voi ajatella, että eka abortti antoi tuolle toiselle vauvalle mahdollisuuden, mutta tuntui vastenmieliseltä kuitenkin, siis elämän lahjan heittäminen heppoisin perusteluin menemään. 

Onko tullut koskaan mieleen, että vauva on voinut olla esim pahasti kehityshäiriöinen ja siksi tuttusi päätyi aborttiin. Anna kun arvaa, ei ole. Sinä vain oletat ja luulet.

Vierailija
39/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, kaikki eivät hahmotakaan asioita kuten sinä. 

Vierailija
40/926 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei toimi niin, että tehdään vain itselle mielekkäitä asioita. Jos kaikki toimisivat noin, niin yhteiskuntamme olisi äärimmäisen surkea. Itse asiassa sitä ei olisi edes olemassa.  Ylipäätään se, että asumme itsenäisessä Suomessa ja keskustelemme tällä palstalla suomeksi, johtuu siitä, että esivanhempamme eivät ajatelleet vain omaa etuaan. Moni u

Älä viitsi jeesustella. Ei siitä mitään hyvää seuraa, että nainen tekee vauvan jota ei halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän