Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismasut tiistaina

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, plussia:

+ neuvolassa tänään kaikki todettu olevan periaatteessa hyvin (verenpaine hieman nousussa, proteiinia vähän pissassa ja turvotusta, seurataan...)

+ viikonlopuksi luvattu tosi lämmintä eli näiden lumien on pakko sulaa pois kokonaan!

+ esikoinen on niin ihana ja masu on saanut jo 3 pusua tänään isoveljeltä! =o)

Eli tänään olisi se ns. H-hetki mutta missä supparit?? tai lima??

No, neuvolastäti teki alatutkimuksen ja totesi kohdunkaulan olevan pehmennyt. Pyysin sörkkäisemään kunnolla, josko pääsisin lähtemään ensi yönä. Pitäkää peukkuja! Kohdunsuu ei kuitenkaan kuin yhdelle sormelle auki.

Innolla odotellaan mitä Kättärillä sanovat, kun neuvola täti lupasi laittaa tiedot sinne tuosta kohoavasta verenpaineesta, turvotuksesta ja pienestä proteiinista pissassa. Toivottavasti haluavat ensi viikolla tavata ja saan yliaikakontrollin jo näin aikaistettua! Olisko jopa käynnistystä tulossa???

Kyllä alkaa väki vähetä tällä ketjulla ja kohta me " vikat" saadaan siirtyä jo huhtikuun pinoon! =oD

No, alkaa tosiaan muutenkin omalla kohdalla tuntua siltä että tämä vaavi tulee ulos vasta ENSI JOULUNA! on ihan epäuskoinen olo! jJosko se sitten olisikin viikonloppuna tulossa kun siihen lämpimään ilmaan olen jo menoja suunnitellut! Silloin kun vähiten sitä osaa odottaa!

Positiivisella mielellä kuitenkin!

Vierailija
22/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zeldatar, Raikku ja Tityli hirmuisasti onnea!!!

Leannalle kovasti jaksuja. Mulla VAAN nää 3 lasta ja silti tuntuu ettei välillä jaksa. Mulla ainakin oli loppupäivät tuskaa ja kiukuttelin tietty lapsille, mikä vaan lisäs pahaa oloa.

Papu: täällä toinen joka eilen vaan itki itkemistään. En ole yli viikkoon päässyt ulos ja Kättärillä annettu 2vk:n sisälläolo-ohje tuntui käsittämättömälle. Lisäks noi medän vanhemmat lapset kiukutteli ja kinasteli koko eilisen päivän.

Tänään oltiin Hipun kanssa kontrollissa; kaikki hyvin crp alle 5 ja paino noussut melkein syntymäpainoon. Ja nyt kätilö sanoi, että ulos vaan, ei tarvi sisällä olla (olikin Haikaranpesän mukava kätilö). Miks ihmeessä sitä ei taas luottanut omaan arvioon, olisin hyvin voinut edes kaupassa käydä Hipun kanssa. Onneks taas vk-lopuksi on luvattu poutaa ja keväistä säätä.

Koittakaahan MAALIT jaksella, yritän käydä päivittäin valamassa positiivisuutta teille.

-m- ja Hippu 1vk 1pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut taas kaikille maalispalkintonsa lunastaneille! vähitellen maalismasut muuttuvat kaikki maalismammoiksi.

Zeldatar, onnea! ja sieltä sitten kanssa lähdettiin ambulanssilla. me keravan kalevasta ei taideta osata/viitsiä lähteä muilla menopeleillä... ehkä me tässä jossain vaiheessa vaunuinemme törmätään ulkona.

tänään sain itse ensimmäistä kertaa päivällä nukuttua. hyvä niin. miehellä loppuu nyt isyysloma, ja huomisesta lähtien pitää selvitä itsekseen. vähän kyllä jännittää...

ja nyt aletaan vaatia ruokaa!

ruusunpiikki + poju 2vko1pvä

Vierailija
24/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän kyllä kanssa Leannaa ihan hyvin. Eikä mun olo TODELLAKAAN ole ollut aina näin positiivinen: päin vastoin, mä olen yleensä se varsinainen valivali-hapannaama kun ei jaksa eikä kykene. Jaksamista siis kovasti Leannallekin ja toivottvasti nää mahat kohta kaventuisi itse kullakin.

Neuvolassa kaikki oli ihan ok. Paino oli tosiaan siirtynyt seuraavalle kymmenelle (iiik!) ja pissassa edelleen vähän valkosoluja (?), mutta se alkaa olla ihan normaalia, kun koko ajan on ja oli ekankin kanssa. Sen verran nvltäti suivaantui mun äitiyspolireissun kuultuaan (kun siellä lääkäri ei edes tehnyt sisätutkimusta) että antoi huomiselle oman lääkäriajan. Katsotaan miltä kohdun suu näyttää tällä hetkellä.

Se mua harmittaa tän kaiken positiivisuuspäivän keskellä, että räjähdin taas lapselle. Se nukahti autoon, kun tultiin kerhosta ja muilta asioilta ja ajattelin että mennään yhdessä sänkyyn päikkäreitä jatkamaan. Mä olin itse ihan poikki jo, mutta neiti vaan vehtas sängyssä. Sen verran sitäkin väsytti ettei noussut ylös, mutta niin paljoa ei väsyttänyt että uni olis tullut takasin. Monesti sanoin että menee omaan huoneeseen leikkimään kun makkarissa nyt nukutaan jne. mutta lapsi vain kiukkusi vastaan. Lopulta parin huomautuksen jälkeen laitoin yhden kirjan, jonka plaraamisesta olin sanonut siis pariin kertaan, kaapin päälle ja tyttö sai hirveen hepulin. Se itki ihan raivoissaan ja väsyneenä (noin lohduttomia raivareita se saa tosi harvoin). Lopulta sain siis raivoavan lapsen kainalooni ja siihen se sitten nukahti. Harmittaa vaan, kun joutui niin inhottavasti sanomaan ja tekemään, mutta kun tietää että ilta on muuten tolkuttoman vaikea ja pitkä ilman päikkäreitä. Itse nyt en nukkunut, mutta luin kirjaa ja sain levättyä. Nyt pitää sitten tehdä jotain Oikein Kivaa kun neiti herää, sen verran harmittaa oma käytökseni vaikken mitään pahaa varsinaisesti tehnytkään...

Kaamee tilitys ;). Välillä ei vaan jaksa antaa periksi, kun tietää olevansa oikeassa.

Hui hai! Sellaista tänne kaiken positiivisuuden keskellä -hehheh!

Mutta mua ihan oikeasti kiinnostais mitä sille Tapille kuuluu??? Toivottavasti kaikki on hyvin!

Vierailija
25/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut painoa lisää 8 pvässä, ei turvotusta!! Vy 108 , sekin noussut 3 cm 4 pvässä. SU käynnistys. Eipä mitään positiivista kirjootettavaa, joten kertaan toiseen.

Vierailija
26/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa:

Kättäriltä soittivat ja haluavat nähdä mut jo torstaina sen neuvolatätin lähettämän lähetteen takia (nlassa aamulla hieman raskausmyrkytysoireita). Testataan torstaina proteiini pissasta, katsotaan verenpaine ja tuo turvotus. Jos niitä vielä löytyy, voi olla että joudun jäämään sinne! =oD Kai se täytyy ottaa pesukamat jo mukaan...

Voisiko ne siis jo käynnistää tämän synnytyksen?? rv 40+2 silloin. Olisi se kyllä ihanaa! Valoa kajastaa tunnelin päässä!

Onko kenelläkään tietoa, miten tavallista nuo käynnistykset on näillä viikoilla vai katsovatko vain tilanteen ja toteavat että takaisin kotiin odottamaan synnytyksen käynnistymistä itsekseen?

Verenpaineet ei nimittäin mitenkään hälyttävän korkealla, mutta kun mulla ne on olleet tosi alhaalla koko odotuksen ja nyt lähteneet nousuun useamman viikon ajan. Lukemat siis ihan normaalin rajoissa vielä, paitsi verrattuna edellisiin kuukausiin. Proteiinia pissassa hieman ja turvotusta tullut 1800gr viikossa! SF ei kasvanut kuukaudessa yhtään, päinvastoin laskenut sentillä. Päätä ei varsinaisesti särje kuin aamuisin mutta väsytys on kova pitkin päivää!

Kertokaa näistä käynnistyksistä jos jollain on tietoa miten kovat kivut siinä tulee vrt luonnollinen synnytys ja tekeekö Kättäri helposti näitä käynnistyksiä kun laskettua aikakin on jo mennyt?

=o)

Vierailija
27/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä väki on vähentynyt :) Hieno homma! Ajatelkaapa, että meidän " ilona" on huomenna jo 1kk vanha! Kylläpä aika rientää!! Täällä suunnnitellaan ristiäisiä kovalla tohinalla. Pääsiäisenä olis tarkoitus viettää. Päästiin jopa nimestä yksimielisyyteen :) Tyttö kasvaa silmissä, posket pyöristyvät, ja pieniä " makkaroita" alkaa löytyä jaloista ja käsistä. Tämä on aivan ihanaa, jaksakaa vielä hetki, kyllä se teidänkin Ihmeenne pian on sylissänne :)) 9kk takana, niin muutamia päiviä jaksatte vielä! Kakki vaivat palkitaan kymmenkertaisesti!

Kävin eilen ostamassa apteekista rela-tippoja, vauvalla kun ollut hieman vatsavaivoja (lue jonkin verrankin!) ja tämä päivä ollut rauhallisempi :) Toivottavasti tosiaan auttavat, eikä tämä ole ollut vain sattumaa :)

Tiedättekö mikä tässä vauva-arjessa on kamalaa? Se, että minulla ei ole pojille juuri aikaa, siitä koen tosi huonoa omaatuntoa. Paha mieli asiasta :( Kun vauva on hereillä, vaatii hyssytystä vatsavaivojen vuoksi. Nukkuu päivisin vain pieniä aikoja, jolloin kiireeellä teen ruokaa, pesen pyykkiä yms. Pojat jäävät tosi vähälle huomiolle, nyyh! Kaipa se tästä :)

Mutta kaiken kaikkiaan ihanaa aikaa :)

Caius ja ilona huomenna 1kk

Vierailija
28/28 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista tulin kyselemään, että pitäisikö tuonne vauvapuolelle avata jo maaliksille oma pino? Onko täällä ketään joka meinaa vielä jatkaa jutustelua siellä? Pikapikaa tuossa katselin onko joku jo aloittanut, mutten löytänyt...