Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa
Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.
Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän.
Kommentit (1331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi ymmärtävän, että tuo ei yksinkertaisesti ole sopivaa. Joku voi väittää, että on oikeus ja kyllä onkin, mutta ei hän noin toimiessaan parisuhdettanne ja perhettänne arvosta. Tuosta ei seuraa kuin ongelmia tavalla tai toisella vaikka olisikin vilpitön ajatus
Oletko tavannut naisen? Jos kutsutkin hänet kylään ja tutustuisit häneen ja tekisit hänestä myös sinun ystäväsi, voisit jättää mustasukkaisuuden taaksesi. Jos musiikki kuitenkin on miehellesi tärkeää niin voisit ennemminkin tukea häntä harrastuksessaan.
Kuulostaa tosi houkuttelevalta.
Mies käy toisen naisen kanssa harrastelemassa. Vaimo sitten kestittää tämän uuden naisen, ja jää toki yksin kotiin lasten kanssa siivoamaan jäljet, kun pariskunta lähtee tref... treeneihin.
Vähän niinkuin piika. Pitää huolen, että paikat on siistit ja pöytä koreana, kun toiset pitävät hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
hNo eipä minulta tuossa keskustelussa kukaan kysynyt, mitä ovat nämä syvälliset keskustelut. "Hän" esitti, että se on jo pettämistä, jos puhuu syvällisiä. Minulla on niistä eri käsitys (pettäminen-penetraatio). Minun puolestani mieheni saa keskustella syvällisesti kenen kanssa haluaa, ja se edelleen on eri asia kuin pettäminen/penetraatio.
eli sinulle vasta penetraatio on pettämistä? Monella muulla raja menee jo aiemmin. Mitä mielestäsi ovat nämä syvälliset keskustelut? Vieläkään et siihen vastannut, mikä ei kyllä ole yllätys
Niin, onko henkisen romanttisen yhteyden muodostaminen pettämistä? Yhteisen tulevaisuuden ja tapaamisten suunnittelu? Hyvän yön viestit ja hyvän huomenen toivotukset? Kyselyt kuinka nukuit kulta? Tätä kaikkea voi olla jo kun sitä fyysistä pettämistä suunnitellaan tai se on jo tapahtunut. Ruoditaan myös sitä olemassaolevaa parisuhdetta ja niitä ongelmia sen toisen kanssa siinä, että mistä on jäänyt paitsi ja miten on kohdeltu huonosti ja miksi pitäisi erota. Ja kun on nyt vielä ne tunteet sitä toista kohtaan.
Kysymys " yksi juttu johtaa toiseen, miksi johtaisi?". Siinäpä pulma. Sen kun joku osaisi kertoa niin olisi viisas ja moni harmi jäisi pois. Mutta elämässä näin vain tapahtuu, en osaa selittää sen kummemmin kuin, että kiinnostuvat ensin vähemmän, sitten enemmän toisistaan. Jos ei ole keskinäistä kemiaa saattaa olla, ilmeisesti onkin, ettei sen enempää tapahdu. Mutta jos vetovoimaa ja kemiaa toista kohtaan löytyy, saattaa, ja ilmeisesti tapahtuukin enemmän.
Mielestäni avainsana on vetovoima. Siksi pettämistä tapahtuu ja täytyy olla myös henkilö joka tuntee samoin.
Vierailija kirjoitti:
Danny & Armi kuvio. Olet kaukaa viisas. "Tahdon olla sulle hyvin hellä, kukka kämmenellä",,,
Suomalaisen sisäsyntyinen oletus että heti jos mies ja nainen on toistensa kanssa tekemisissä niin se johtaa automaattisesti sänkyyn?
Vierailija kirjoitti:
:No eipä minulta tuossa keskustelussa kukaan kysynyt, mitä ovat nämä syvälliset keskustelut. "Hän" esitti, että se on jo pettämistä, jos puhuu syvällisiä. Minulla on niistä eri käsitys (pettäminen-penetraatio). Minun puolestani mieheni saa keskustella syvällisesti kenen kanssa haluaa, ja se edelleen on eri asia kuin pettäminen/penetraatio."
No mä en jää odottelemaan, että olis oikeus lähteä suhteesta vasta, kun ovelle ilmestyy raskaana oleva toinen nainen tai saan sukupuolitaudin. Minulle riittää, että mies osoittaa olevansa vähän liian kiinnostunut toisesta naisesta tai salailee/peittelee/valehtelee asiasta.
Miehellä nimittäin oli salainen naisystävä. Siis omien sanojensa mukaan olivat pelkkiä ystäviä. Oli poistanut heidän väliset viestit ja tapasivat, kun olin töissä tai vaikkapa sairaalahoidossa. Sanoi, että valehteli, koska pelkäisi minun kieltävän heidän suhteensa.
Pitkään minäkin ajattelin, että eihän mulla ole oikeutta erota tai edes suuttua, koska mulla ei ole todisteita seksin harrastamisesta.
Sittemmin tulin järkiini ja kerroin miehelle, että yksikin vastaava valhe/salaisuus tai poistettu viestiketju niin tämä oli tässä. En todellakaan jää päässäni pyörittelemään, oliko heillä seksiä vai ei, koska sillä ei ole mitään merkitystä. En ole salapoliisi, joten minun tehtäväni ei ole kuluttaa elämääni todisteita etsimässä.
Välillä tuntuu, että parisuhteessa täydellistä vapautta rakastavien ihmisten mielestä ihanteellinen parisuhde on sellainen, jossa vietetään mahdollisimman vähän aikaa keskenään tai perheenä. Tärkeintä on absoluuttinen vapaus mennä ja tulla mielensä mukaan toisen sitä estämättä.
Mitä nämä ihmiset oikeastaan edes parisuhteelta haluavat, mikä se kumppani oikein on jos hauskanpito ja elämykset haetaan etupäässä suhteen ulkopuolelta? Näille ihmisille kumppani nähtävästi vain sujuvan arjen mahdollistaja, jonka kanssa jaetaan ehkä lapset ja asuntolaina, mutta ei elämän tärkeimpiä hetkiä ja elämyksiä.
Nuorempana seurustelin muutaman kuukauden miehen kanssa, joka suhteen loppupuolella lähinnä puhelimitse raportoi kiireisestä aikataulustaan. Minä en enää siinä vaiheessa ottanut häneen enää yhteyttäkään, koska käytännössähän suhde oli jo ohi. Kun sitten sanoin suoraan, että tämä suhde taisi olla tässä, hän oli selvästi närkästynyt.
Kauan olin sen jälkeen sinkkuna ennen kuin tapasin mieheni. Nyt olen ollut naimisissa jo pian 25 vuotta ja kyllä, mieheni on tärkein ihmissuhteeni, jonka edelle ei mene joku harrastus vieraan miehen kanssa.
Kumpikaan meistä ei ole mustasukkainen tai toisen kyttääjä. Kodin ulkopuolisia harrastuksia on ja saa olla. Mieheni harrastaa myös musiikkia, soittamista ja biisien tekoa, mutta pitäisin kyllä outona jos hän yhtäkkiä perustaisi duon jonkun vieraan naisen kanssa.
Ihanteellinen perhe on sellainen, että ollaan uskollisia omalle rakkaalleen.
Uskottomuus ei kuulu parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hNo eipä minulta tuossa keskustelussa kukaan kysynyt, mitä ovat nämä syvälliset keskustelut. "Hän" esitti, että se on jo pettämistä, jos puhuu syvällisiä. Minulla on niistä eri käsitys (pettäminen-penetraatio). Minun puolestani mieheni saa keskustella syvällisesti kenen kanssa haluaa, ja se edelleen on eri asia kuin pettäminen/penetraatio.
eli sinulle vasta penetraatio on pettämistä? Monella muulla raja menee jo aiemmin. Mitä mielestäsi ovat nämä syvälliset keskustelut? Vieläkään et siihen vastannut, mikä ei kyllä ole yllätys
Niin, onko henkisen romanttisen yhteyden muodostaminen pettämistä? Yhteisen tulevaisuuden ja tapaamisten suunnittelu? Hyvän yön viestit ja hyvän huomenen toivotukset? Kyselyt kuinka nukuit kulta? Tätä kaikkea voi olla jo kun sitä fyysistä pettämistä suunnitellaan tai se on jo tapahtunut. Ruoditaan myös sitä olemassaolevaa parisuhdetta
Seksiä ei välttämättä edes harrasteta ennen eroilmoitusta, mutta kaikki tuo, mitä mainitsit, on jo toteutunut.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin ap:n huolen. Mutta entä jos menisit mukaan harjoituksiin?
Jep! Kannatan ideaa. Tässä on rakentava idea, joka kyllä toimii joka tapauksessa.
Jos lauluinto on aitoa, niin kiva tukea miehesi harrastusta, jos taan on ketunhäntä kainalossa, niin sitten kannustaminen paikan päällä on myös hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, onko henkisen romanttisen yhteyden muodostaminen pettämistä? Yhteisen tulevaisuuden ja tapaamisten suunnittelu? Hyvän yön viestit ja hyvän huomenen toivotukset? Kyselyt kuinka nukuit kulta? Tätä kaikkea voi olla jo kun sitä fyysistä pettämistä suunnitellaan tai se on jo tapahtunu
Ilmeisesti tuon eron puheeksi ottamista kontrollointina pitävän naisen mielestä häntä ei olisi petetty, vaikka hänen miehellään olisi romanttinen suhde toisen naisen kanssa, jonka vuoksi hänet yllättäen jätetään. Lennosta vaihto.
Vierailija kirjoitti:
Ihanteellinen perhe on sellainen, että ei olla uskollisia omalle rakkaalleen.
Uskottomuus kuuluu parisuhteeseen.
Mies harrastaa mitä haluaa ja siihen akoilla EI ole mitään sanomista tai painuu hevon vi--uun kitisemästä
M69
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies harrastaa mitä haluaa ja siihen akoilla EI ole mitään sanomista tai painuu hevon vi--uun kitisemästä
M69
Samoin akat saa harrastaa mitä haluaa, eikä ukoilla ole siihen mitään hevon v--un kitisemistä. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Danny & Armi kuvio. Olet kaukaa viisas. "Tahdon olla sulle hyvin hellä, kukka kämmenellä",,,
Suomalaisen sisäsyntyinen oletus että heti jos mies ja nainen on toistensa kanssa tekemisissä niin se johtaa automaattisesti sänkyyn?
Miten niin "suomalainen?"
Mietipä miten paljon maailmassa on maita, joissa nainen ei saa katsoakaan vierasta miestä, kun se on jo aihe pahoinpitelyyn ellei peräti naisen tappoon.
On myös kaikenlaisia uskontoja, jotka kieltävät miehen ja naisen yhdessäolon, elleivät nämä ole naimisissa. Aina ei suostuta edes kihlaparin yhteiseen hotellihuoneeseen. Saati että voisivat olla ihan vaan ystäviä.
Indonesiassa tuli voimaan laki, jossa kielletään avoliitot ja kaikki avioliiton ulkopuoliset suhteet. Rangaistukset aika kovat.
Suomi on yksi maailman vapaamielisimmistä maista.
Mistä luulet nuo muitten maitten ja kulttuurien käytännöt ja tavat syntyneen? Eiköhän vaan juuri siitä, että heti kuvitellaan yhdessäolon johtavan seksiin. Muuta vaihtoehtoa ei oleteta olevan edes olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, onko henkisen romanttisen yhteyden muodostaminen pettämistä? Yhteisen tulevaisuuden ja tapaamisten suunnittelu? Hyvän yön viestit ja hyvän huomenen toivotukset? Kyselyt kuinka nukuit kulta? Tätä kaikkea voi olla jo kun sitä fyysist
Minä olen niin syvällisesti ja ikuisesti rakastunut... ainanki parikymmentä minuuttia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M69
Samoin akat saa harrastaa mitä haluaa, eikä ukoilla ole siihen mitään hevon v--un kitisemistä. 😊
Ei se järvi soutamalla kulu...tyttö pieni
Vierailija kirjoitti:
Kysymys " yksi juttu johtaa toiseen, miksi johtaisi?". Siinäpä pulma. Sen kun joku osaisi kertoa niin olisi viisas ja moni harmi jäisi pois. Mutta elämässä näin vain tapahtuu, en osaa selittää sen kummemmin kuin, että kiinnostuvat ensin vähemmän, sitten enemmän toisistaan. Jos ei ole keskinäistä kemiaa saattaa olla, ilmeisesti onkin, ettei sen enempää tapahdu. Mutta jos vetovoimaa ja kemiaa toista kohtaan löytyy, saattaa, ja ilmeisesti tapahtuukin enemmän.
Mielestäni avainsana on vetovoima. Siksi pettämistä tapahtuu ja täytyy olla myös henkilö joka tuntee samoin.
Ei elämässä näin vain tapahdu. Ihmiset tekee sen valinnan, tai on tekemättä. Ei tässä ole mitään automatiikkaa taustalla, paitsi jos oletetaan että ihmiset on kaneja keväällä tai Talebaneja (heidän omien puheidensa perusteella).
Tää on samanlaista ajattelua, mitä linnakundeilla on. Ne ryöstöt tapahtui kun olin paikalla, se henkilö sit menehtyi kun tapeltiin, jne. Ei oteta vastuuta omasta toiminnasta, melkein oikeutetaan se. Kun miehet, naiset ihmiset nyt vaan tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "suomalainen?"
Mietipä miten paljon maailmassa on maita, joissa nainen ei saa katsoakaan vierasta miestä, kun se on jo aihe pahoinpitelyyn ellei peräti naisen tappoon.
On myös kaikenlaisia uskontoja, jotka kieltävät miehen ja naisen yhdessäolon, elleivät nämä ole naimisissa. Aina ei suostuta edes kihlaparin yhteiseen hotellihuoneeseen. Saati että voisivat olla ihan vaan ystäviä.
Indonesiassa tuli voimaan laki, jossa kielletään avoliitot ja kaikki avioliiton ulkopuoliset suhteet. Rangaistukset aika kovat.
Suomi on yk
Niin noissa maissa nimenomaan naisilta vaaditaan uskollisuutta ja siveyttä, miehet saavat tehdä, mitä huvittaa.
"Välillä tuntuu, että parisuhteessa täydellistä vapautta rakastavien ihmisten mielestä ihanteellinen parisuhde on sellainen, jossa vietetään mahdollisimman vähän aikaa keskenään tai perheenä. Tärkeintä on absoluuttinen vapaus mennä ja tulla mielensä mukaan toisen sitä estämättä."
Oiot aika lailla mutkia suoriksi. Täällä ei ole kukaan toisten ihmisten kanssa kaveeraava tai harrastava sanonut sitä, etteikö se oma puolisoni ole ykkönen. Itsellänikin on näin. Ollaan mieheni kanssa yhdessä lähestulkoon 24/7, mutta silti ehditään viikottain harrastaa omia juttuja ja toisinaan tavata niitä kavereitakin. Miksi pitää yliampua se harrastusten ja kaveritapaamisten määrä viikottain, kun se ei monellakaan sitä ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ai jos ovat vaikka menossa samaan kisaan, ei saa matkustaa yhdessä? 😄 Kuinka sekaisin täällä porukka on? Oikeastiko tällaisia ihmisiä on olemassa? Ilmeisesti. Säälittää teidän puolisot."
Sama varmaan työmatkoilla. Minäkin olen taatusti kauhea pettäjämuija, kun olen lukemattomia kertoja matkustanut kaksin miespuolisten kollegoideni kanssa autolla asiakkaalle ja takaisin. Ihan kaksistaan autossa, järkyttävää!
Oletteko yöpyneet reissussa samassa hotellihuoneessa?
No miksi oltaisiin?
Itsekään en alkaisi missään nimessä rajoittamaan kenenkään menoja. Eksää en rajoittanut, lasten hoito jäi mulle, samoin kodin, en saanut koskaan missään edes pientä jeesiä, joten on nyt eksä kun ei se kuuluisa puhe auttanut. Kuusi vuotta yritin.
Sit taas tuohon puhepuoleen vielä sellainen seikka, jos toinen on pettäjä tai jotain siihen viittaavaa, hän ei todellakaan sinulle puhu asioista niiden oikeilla nimillä, ihan sama miten kauniisti yrität asioista puhua. Itse olen opetellut puhumaan ja terapiani käynyt. Ja tosiaan rajoittamiselle ei ole tarvetta. Ihmisten pitää antaa elää, mutta jos hän ei sitten syystä tai toisesta kunnioitakaan parisuhdetta tai pidä yhdessä sovitusta kiinni, en ole sellainen ihminen, joka jäisi sellaista loppuelämäksi katselemaan.