Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa

Vierailija
14.05.2025 |

Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.

Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän. 

Kommentit (1331)

Vierailija
941/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosaa joku kirjoitti elämästä 80-luvulla versus nyt. Noinhan se just on. Silloin oltiin paljon tekemisissä toisten ihmisten kanssa ja nähtiin, että ne toiset eivät ole uhkia. Nyt ollaan vaan omissa poteroissa ja heti kun oman miehen duokaveriksi on tulossa nainen, ollaan varpaillaan. Aika surullista.

Vierailija
942/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä aihe huolestuttava. Oma kokemus on, että mieheni aloitti läheisen suhteen / harrastuksen kollegansa kanssa. Kyllä minä näin mitä tapahtui, mutta uskoin hänen vilpittömyyteensä ja oikeudentajuunsa, kunnes tajusin että tunteet minua kohtaan olivat hälveneet jo aikoja sitten ja hän vain näytteli ja sinnitteli kanssani. Ei ollut hänessä miestä lopettaa ensin avioliitto ja vasta sitten aloittaa suhde toiseen. Ihastusta miehelläni oli heti, ja sen kyllä näki ja aisti kaikesta, kun sielun yhteys löytyi toisen kanssa. Meidän parisuhteen tunneilmasto muuttui kuin veitsellä leikaten. No, tuli itselle puskista, mut nyt yritän koota omaa elämääni ja löytää merkitystä ja onnea yksin.

Tsemppiä vaan kaikille, jotka kokee parisuhteen haasteet tällä saralla... Ei hyvältä näytä kun toinen lähtee sooloilemaan toisiin juttuihin, toisiin naisiin.

No tuo tuollainen elämäntapa on kyllä kauhea. Mulla on yksi ystävä (nainen) jolla tuollainen tyyli, et etsii sen seuraavan, joka antaa syyn eroon. Useamman miehen tiedän toimivan myös noin. Ovat näistä puhuneet ihan avoimesti. 

Siinähän ei ole kyse mistään harrastuksen aloittamisesta. Näin he toimivat harrastuksesta huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka miehellä tuossa ei olisi mitään salarakasajatuksia vielä takana, niin usein käy niin, että kun viettää toisen kanssa paljon yhteistä aikaa, tunteetkin kasvaa.

Mulla on miespuolinen kaveri, johon mulla ei ollut mitään tunteita. Ihan kiva kaveri, mutta sen vaimo on mun parempi kaveri. Meillä on saman ikäiset lapset, jotka päätyivät samaan harrastusryhmään ja nyt mä vietänkin sen kaverin kanssa enemmän aikaa kuin koskaan ennen. Aluksi mä ihmettelin, että mitäköhän mä puhun sen kanssa odotellessamme lapsiamme. Mutta kun me alettiin viettää sitä yhteistä aikaa, niin mä huomasinkin, että sehän oli paljon mukavampi kuin mitä olin ajatellut. Nykyään mietin, että minkäköhänlainen se olisi puolisona. En halua mitään suhdetta, enkä tykkää, että hän on enemmän ajatuksissani.

Tuon takia näyttelijät on aina keskenään suhteessa.

Vierailija
944/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän ex luuhasi kodin ulkopuolella, sitä enemmän hän vertasi minua työkontakteihin, harrastusmiehiin ja ennen kaikkea some-miehiin.

Vika ei ollut missään näissä edellämainituissa eikä korjaannu sillä, että rajoittaa seuraavan kumppanin harrastushalukkuutta. Ette vaan sopineet yhteen. 

Vierailija
945/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys " yksi juttu johtaa toiseen, miksi johtaisi?". Siinäpä pulma. Sen kun joku osaisi kertoa niin olisi viisas ja moni harmi jäisi pois. Mutta elämässä näin vain tapahtuu, en osaa selittää sen kummemmin kuin, että kiinnostuvat ensin vähemmän, sitten enemmän toisistaan. Jos ei ole keskinäistä kemiaa saattaa olla, ilmeisesti onkin, ettei sen enempää tapahdu. Mutta jos vetovoimaa ja kemiaa toista kohtaan löytyy, saattaa, ja ilmeisesti tapahtuukin enemmän. 

Mielestäni avainsana on vetovoima. Siksi pettämistä tapahtuu ja täytyy olla myös henkilö joka tuntee samoin. 

Ei elämässä näin vain tapahdu. Ihmiset tekee sen valinnan, tai on tekemättä. Ei tässä ole mitään automatiikkaa taustalla, paitsi jos oletetaan että ihmiset on kaneja keväällä tai Talebaneja (heidän omien puheidensa perusteella).

Tää on samanlaista ajattelua,

Kyllä he tajuavat, että pitää valita. Mutta monet sitten kuitenkin valitsevat sen pettämisen. Mutta edelleen, usein ensin on olemassa se vetovoima jonka jälkeen tekevät sen valinnan. Jos vetovoima puuttuu ei valintaa. 

Ne jotka jättävät valitsematta pettämisen ovat turvallisuushakuisia, eivät ota riskejä, monesti taloudelliset syyt painavat. Paljastuminen ja sen myötä mahdollinen ero laskisivat elintasoa tai ainakin tietäisivät rahanmenoa. Elämä ylipäätään hankaloituisi. Myös ura, kulissit ja kasvojen säilyttäminen ovat tärkeitä. Mitä muutkin ihmiset ajattelevat. Vaikka tuntevat kiusausta pettää painavat nämä syyt enemmän kuitenkin, ei jalous tai hyvveelisyys, kuten usein annetaan ymmärtää. Joillakin on niin, että ei vain ole ollut tilaisuutta tai oma persoona on sellainen ettei ole joutunut "valitsemaan". Silloin on helppoa olla "kunnon ihminen". Sisimmässään ehkä haluaisikin, mutta elämä tekee valinnan. 

Vierailija
946/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AP:n mies haluaa nimenomaan duon? Tuntemani miehet tykkäävät soitella ja lauleskella yksin jotain Neil Youngia, tai sitten soittavat bändissä, jossa vähintään kitara, basso ja rummut.

Onko asetettu jotain tavoitteita? Kenen biisejä esitetään? Onko naisella omat laulukamat? Missä treenataan? Nykyään monella kitaristilla on kotistudio oman makkarin nurkassa.

Onhan se hieman outoa, että ensin ollaan 40h viikossa samalla työpaikalla ja sitten illat/viikonloput treenataan. Onko nainen sinkku? Nuorempi kuin mies? Oletko tavannut häntä? Oletko nähnyt kuvia? Onko mies äänittänyt naisen laulua sinun kuultavaksi? Mikä naisen ääniala on/ketä muistuttaa ääneltään? Kyselepä hieman.

Vierailija
947/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tää systeemi ei anna lainata pitkän ketjun viimeistä tekstiä, mutta vastaan sulle, joka et ymmärrä miten ryhmäjumppa ja kahden kesken kultivoitu oma taideprojekti eroaa toisistaan.

Menetkö sinä ryhmäjumppaan jakamaan sielusi ja arvokkaat vaivalla hankitut taitosi kahden kesken jonkun kanssa? Kannustamaan ja annat myös toisen kannustaa sinua? Jaatte yhteiset tavoitteet, onnistumiset, voitatte yhdessä haasteet ja epäonnistumiset, kehitytte yhdessä, jopa pidätte yhteistä taloutta treenikämpän vuokran yms kulujen kanssa? Teette taidetta yhdessä, LUOTTE yhdessä?"

Kaikki tuo kuulostaa ystävyydeltä. Sukupuolesta riippumatta, noinhan hyvässä ystävyydessä parhaimmillaan tapahtuu. Jos kyse on samaa sukupuolta olevasta ystävyydestä, näkisitkö asian samoin?

Se, että nämä samat asiat toistaa uudestaan ja uudestaan, ei muuta sitä tosiasiaa, että kyse on mustasukkaisuudesta. Näitä tuntoja et suvaitse miehen kanssa. Tuskin itsellesi olisi ongelma kokea itse jotain tuollaista naisystävän kera.

"Jos et nytkään vielä ymmärtänyt, kannattaa käydä syvä ja rehellinen keskustelu itsesi kanssa siitä, että sinä olet yksinkertainen ihminen, jonka on vaikea käsittää suomea. Se seikka saattaa olla sinun ongelmiesi suurin käytännön syy. Mutta kai nyt todellakin ymmärsit."

Miten tällainen ilkeys edistää tämän sanomasi ymmärtämistä? Yleisesti toimii päinvastoin.

Vierailija
948/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on teillä ongelmat. Minulla on mieheni kanssa samoja harrastuksia, eikä hän harrasta mitään kavereiden kanssa, saatikka sitten naispuolisten kanssa.

Joo, miksi tulet tänne ilkkumaan toisten kurjia tilanteita? Tämä ketju on olemassa juuri siksi, että jollakin on tällainen ongelma. Ei kukaan kysynyt, että "onko joku, jokla ei ole tällaista ongelmaa", hölmö.

Siksi, että on oikeamielinen ja hyvä teko ilmoittaa itse itselleen olemattoman ongelman luoneelle, että ongelma on itse luotu ja sen voi ratkaista hyvin yksinkertaisesti vain toteamalla että ongelmaa ei olekaan.

Sama kuin jos joku kokisi elämää ravistelevaksi ongelmaksi aamuisen auringonnousun, niin kyllä hänelle kannattaa kertoa että terveelle valtaväestölle asiassa ei ole mitään ongelmaa

"Oot tyhmä ja sydämetön. Et käsitä ihmissuhteiden tai toisaalta oikeudenmukaisuuden nyansseja alkuunkaan. Siksi sinulla ei ole tällaisia ongelmia, koska kukaan ei ole kiinnostunut yhtä tylsästä ja tyhmästä miehestäsi, sillä kukaan kiinnostava ei tuollaista ilkeää, töimielistä eukkoa ota."

Voisko joskus edes käydä keskustelua siten, ettei menis henkilökohtaisuuksiin? Eikö tässä aaiassa riitä keskusteltavaa ihan asiana? Todella rumaa tällainen. 

Vierailija
949/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nähtävästi mies pitää kivempana viettää aikaa uuden naisen kanssa kuin vaimonsa ja perheensä kanssa. Mielekäs tekeminen ja elämykset saadaan sieltä. Vaimon osaksi jää niellä oma pahanolon tunteensa, jotta ei tule leimatuksi mustasukkaiseksi.

Tuossa tekstissä on kaikki irvokkaan vääristynyttä.

Kyse on musiikkiharrastuksesta, ei toisesta naisesta.

Kyse ei ole kilpailuasetelmasta naisten välillä eikä edes harrastuksen/perheen ajankäytön, koska AP:n mukaan joku muu vastaava harrastus ei tuottaisi ongelmaa. 

Vaimon pahanolon tunne on seurausta hänen psyykkisestä vauriostaan/epäkypsyydestään. Hänen tehtävänsä ei ole alistamalla miestä poistaa sitä, eikä kärsiä siitä ikuisesti, vaan ratkaista varsinainen ongelma. Terapiaa tai ero.

Kyse ei ole siitä että kukaan leimaisi naista miksikään. Hän ON mustasukkainen il

No siinä tapauksessa minä ja mieheni ja lukemattomat muut ihmiset tässä maassa ja maailmassa ovat sairaalloisen mustasukkaisia ja hoidon tarpeessa. En pitäisi kivana jos mieheni (joka muuten harrastaa musiikkia) perustaisi duon vieraan naisen kanssa. Mieheni samoin pitäisi varmasti kummallisena jos yhtä äkkiä alkaisin tiiviisti viettää intiimiä aikaa (duon harrastaminen on sitä) vieraan miehen kanssa.

Jos sun mielestä täydellinen menemisen vapaus on parisuhteen edellys, niin sulle se on sitä, mutta sanoisin, että suurimmalle osalle ihmisistä se ei ole.

Vierailija
950/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan turhaa pilata elämäänsä alkamalla keksiä mustasukkaisuuden pelkoja. Todellisuudessa ihminen ei lajina ole yksiavioinen eikä sellaiseksi tule koskaan sopeutumaan.

Ja noin yleisesti: sillä ei ole mitään väliä, mitä toinen tekee muiden kanssa ollessaan poissa. Vaan merkitystä on vain sillä mitä toinen tekee toiselle silloin kun ovat läsnä. Jos sen kohdan suhteestanne pilaat mustasukkaisuudellasi, niin jäljellä ei ole mitään.

Jälkimmäinen kappale sisältää kyllä totuuden sanoja ja jokaisen tulisi kohdallaan miettiä, eikä nyt edes missään uskottomuuden epäilyssä ainoastaan vaan ihan kaikessa.

Milloinpa ei itse kutakin joku asia hiertäisi ja kiukuttaisi parisuhteessa. Niistä pitää toki puhua, mutta kannatta tosiaan miettiä että jossain ruuhkavuosisss kun de pariskunnan yhteinen aika on melko rajallinen, että mihin sen oikeasti haluaa käyttää. Pur

Samaa mieltä. Ja ei, kyse ei ole intiimistä suhteesta, vaan siitä, että tuulettuu välillä. Ja saattaa jopa purkaa niitä kotipaineita sille jollekin tai vaan tekemällä jotain omaa. Sama koskee tietenkin mol. vanhempia. 

Vierailija
951/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meillä mies on lähdössä kesällä kahdestaan reissuun tämän pitkäaikaisen naispuolisen harrastuskaverinsa kanssa. (En ole siis ap.) 

Kurjalta tuntuu, etenkin kun kotona mies on täysin passiivinen, aloitteeton, todella monessa suhteessa kuin lapsi. Ymmärrän kyllä yskän, ja olen sanonut, että on vapaa lähtemään kokonaan, mutta hän ei lähde. Mukavaa olla ja mökötellä täällä kotona kuin esiteini. 

Ongelma on siis se, miten miehesi on kotona, ei niinkään se, et toisen naisen kanssa reissaa, vai?

Vierailija
952/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätön tämä ketju.

Mies harrastaa. Kiva harrastus onkin. Siitä näinkin moni heti vetää johtopäätöksen, että kyseessä tottakai on paljon muutakin kuin vain harrastus.

AP:ta ärsyttää, kun miehen harrastukseen menee perheen yhteistä aikaa - heti perään sanoo, että kaikki olisi ok, jos harrastaisi porukalla. Eli tuo yhteisen ajan väheneminen onkin pelkkä tekosyy jolla piilotella mustasukkaisuutta.

Ja "koska MINUN mieheni petti minua, niin tietysti myös AP:n mies petää AP:ta".

"Kyllä mies saa harrastaa ja omia kavereita saa olla, kunhan minä saan sanella, mitä harrastaa, kenen kanssa, missä, milloin..."

Ei hyvää päivää. Jos AP:n mies saisi tietää näistä AP:n aivoituksista, niin eiköhän se olisi sen suhteen loppu, ei harrastus toista sukupuolta olevan ihmisen kanssa. Minä itse antaisin helpommin anteeksi vaikka yhden kerran pettämisen - pettäminen saattaa jäädä siihen yhteen kertaan, mutta tuollainen mielenlaatu on ja pysyy.

N49

Vierailija
953/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Danny & Armi kuvio. Olet kaukaa viisas. "Tahdon olla sulle hyvin hellä, kukka kämmenellä",,,

Suomalaisen sisäsyntyinen oletus että heti jos mies ja nainen on toistensa kanssa tekemisissä niin se johtaa automaattisesti sänkyyn?

Ei se automaatio ole, eikä mikään suomalainen juttu, vaan universaali, että monissa tapauksissa ennen pitkää kuitenkin näin käy.

Vierailija
954/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ:

----Siitä tässä on kyse. Heti kun panostaa saman määrän tunnetta, aikaa, kärsivällisyyttä ja hyvää käytöstä lasten musiikkiharrastuksen etenemiseen ja taiteen tekemiseen puolison kanssa, ongelma lakkaa olemasta.----

Turha syytellä ketään mustasukkaisuudesta, kun tässä on ongelman ydin. Laatuharrastus toisten kanssa on pois perheen ajalta ja esim lasten taitojen kehittämiseltä. Omasta puolisosta tehdään kotipiika ja itse huidellaan jossain nautiskelemassa elämästä.

Tollainen on vain väärin, vaikka siinö ei olis minkäänlaista suhteen alkuakaan koskaan. Se on väörin, ellei vastaavaa määrää omaa aikaa ole puolisolla ja ellei vastaavaa määrää yhteistä, laadukasta, läsnäolevaa aikaa järjestö myös omalle perheelleen.

Jos nämä kunnossa, duossa ei ole mitään pahaa. Jos nämä ei ole kunnossa, duossa on juuri tämä paha.

Ja aikuisten oikeesti:

Totta kai voi alkaa suhde. Jo ihan siellä työpaikalla töiden lomassa. Missä vain. Siksi olennaisempaa onkin, minkälainen suhde on siipan kanssa, eikä se toinen. Jos siippa vaan kieltää täysin omat harrastukset, ei sillä vielä estetä sitä toisen matkaan lähtemistä. 

Vierailija
955/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tollainen on vain väärin, vaikka siinö ei olis minkäänlaista suhteen alkuakaan koskaan. Se on väörin, ellei vastaavaa määrää omaa aikaa ole puolisolla ja ellei vastaavaa määrää yhteistä, laadukasta, läsnäolevaa aikaa järjestö myös omalle perheelleen."

Eli ongelma ei ole harrastuksen laatu, vaan se poissaolo perheen parista. Siis se ja sama, viettääkö sen ajan urheillen, vai laulaen.

Vierailija
956/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Danny & Armi kuvio. Olet kaukaa viisas. "Tahdon olla sulle hyvin hellä, kukka kämmenellä",,,

Suomalaisen sisäsyntyinen oletus että heti jos mies ja nainen on toistensa kanssa tekemisissä niin se johtaa automaattisesti sänkyyn?

Ei se automaatio ole, eikä mikään suomalainen juttu, vaan universaali, että monissa tapauksissa ennen pitkää kuitenkin näin käy.

Ei ole universaali juttu. Suomessa vaan ihmiset eivät ole enää tottuneet olemaan toistensa kanssa. Tällainen maailmankuva on todella outo ja paluu 1800-luvulle. Syytän persuja. Omassa lähipiirissäni tällaista ei onneksi ole.

Vierailija
957/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä tuossa ei ole mitään outoa. Olen itsekin musiikki-ihmisiä (nainen) ja tottunut siihen, että ihmiset soittaa eri kokoonpanoissa, milloin kaksin, milloin kolmisin, milloin on enempi porukkaa. En voi kuvitellakaan eläväni suhteessa jossa toisen harrastuksia rajoitetaan, varsinkaan musiikkia. 

Joo. MUTTA ONKO SINULLA TALIPÄÄ LAPSIA, KUTEN TÄMÄN KETJUN MIEHELLÄ ON? 

Siitä tässä on kyse, että miehen vaimo on ilmaisena piikana sen ajan kun sinä toteutat itseäsi hänen perheensä ajalla. Jos vaimolla samat mahdolisuudet harrastaa ja jos vaimoon upotetaan yhtä paljon kannustavaa laatuaikaa, asia on ok. Mutta jos ei, niin perseestä. Koska PERHEESTÄ.

Rauhoitu hyvä ihminen! Siinä sit apn tarttee vaan käydä keskustelu miehensä kanssa ajankäytöstä. Jos kerran se laulaminen ei olekaan ongelma.

Vierailija
958/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä tuossa ei ole mitään outoa. Olen itsekin musiikki-ihmisiä (nainen) ja tottunut siihen, että ihmiset soittaa eri kokoonpanoissa, milloin kaksin, milloin kolmisin, milloin on enempi porukkaa. En voi kuvitellakaan eläväni suhteessa jossa toisen harrastuksia rajoitetaan, varsinkaan musiikkia. 

Joo. MUTTA ONKO SINULLA TALIPÄÄ LAPSIA, KUTEN TÄMÄN KETJUN MIEHELLÄ ON? 

Siitä tässä on kyse, että miehen vaimo on ilmaisena piikana sen ajan kun sinä toteutat itseäsi hänen perheensä ajalla. Jos vaimolla samat mahdolisuudet harrastaa ja jos vaimoon upotetaan yhtä paljon kannustavaa laatuaikaa, asia on ok. Mutta jos ei, niin perseestä. Koska PERHEESTÄ.

"On lapsia ja lapsetkin harrastaa musiikkia. Turhaan kuitenkaan minulle rähjäät koska en ole tuo nainen, joka viettää aikaa ap:n miehe

n kanssa.

Toimivassa parisuhteessa molemmilla on hyvä olla omaa aikaa, tasapuolisesti. Tehköön kumpikin sillä ajalla sitten mitä tekee. "

AAMEN

Vierailija
959/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tollainen on vain väärin, vaikka siinö ei olis minkäänlaista suhteen alkuakaan koskaan. Se on väörin, ellei vastaavaa määrää omaa aikaa ole puolisolla ja ellei vastaavaa määrää yhteistä, laadukasta, läsnäolevaa aikaa järjestö myös omalle perheelleen."

Eli ongelma ei ole harrastuksen laatu, vaan se poissaolo perheen parista. Siis se ja sama, viettääkö sen ajan urheillen, vai laulaen.

Avauksen tapauksessa tämä ei ollut ongelma. Ongelma muodostui nimenomaan siitä kahdenkeskisestä ajasta naisen kanssa. Muut harrastukset samalla ajankäytöllä olisivat OK.

Vierailija
960/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nuorena sitä tulee tehtyä kaikkea typerää parisuhteissa. Puolison toimien rajoittaminen on yksi niistä. Keskustelkaa asiasta rakentavasti, mutta älä rupea vaatimaan. Hajotat vaan itse suhteenne. Puolisoon on uskallettava voida luottaa. Jos puolisosi ei ole luottamuksesi arvoinen, olet väärässä suhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi