Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo suuttui "kun puin lapsen väärin"

Vierailija
20.12.2023 |

Ajattelin tässä taannoin lapsen mukaan kauppareissulle ja menimme sitten eteiseen haalaria etsimään. 

No. Homma ei ollutkaan niin yksinkertainen kuin olisi kuvitellut. En kyllä ollut kiinnittänyt huomiota aiemmin siihen haalariarmeijaan mikä vastassani oli. Otin sitten ensimmäisen haalarin mikä käteeni osui ja puin lapsen. Juuri kun olimme poistumassa, vaimo syöksyi jostakin paikalle ja alkoi minua sättimään, että väärä haalari, ei tuo käy alkuunkaan, koska se ei ole oikea haalari kauppaan. Katsoin riehuvaa aikuista naista ja tuumasin tyynesti, että haalari kuin haalari, mitä väliä sillä oikein on. 

Kuulemma on. Sitten tuli kuin konekiväärin suusta sitä papatusta autohaalarista lasketteluhaalariin. Siinä ei kyllä selvinnyt mikä tuon lapsen päälle laittamani haalarin käyttötarkoitus sitten oli. Kysyin varovaisesti ja sain täydellä huudolla vastauksen olevani idiootti ja kyseisen haalarin olevan viikonlopun ulkoiluhaalari. Aha, vai niin. Että lapsi tarvitsee 10 eri haalaria. Mutta päätin olla vaihtamatta, koska mikähän se kauppahaalari sitten oikein olisi enkä jäänyt selvittelemään asiaa, kun lapsen alkoi tulla kuuma, ja itselle myös. 

Voisiko joku äiti selittää, miksi ja mihin tarvitaan useampi haalari? 

Kommentit (411)

Vierailija
1/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagram-kuviin?

Vierailija
2/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itselläni oli vielä pieniä lapsia, niin muistan tuon samanlaisen ajattelumallin. Jos mies valitsi lapselle esimerkiksi päivävaatteet, niin lähes aina ne oli omasta mielestäni eri paria, eli housut ei sopineet paidan väriin tms. Mutta koska mies oli ja on edelleen hyvä isä ja viettää paljon aikaansa lasten kanssa sekä hoitaa puolet kotitöistä, en tuosta koskaan suutani avannut tai reagoinut mitenkään. Jos johonkin tilaisuuteen halusin tietyt vaatteet niin valitsin ne itse. Ei kai hän voi sille mitään, että hän ei ajattele noin vähäpätöisiä asioita kuten minä. Eikä maailma kaatunut vääränvärisiin vaatteisiin. Jos vaimosi ei ole tuota haalariasiaa sinulle aiemmin maininnut, niin vika ei ole sinussa. Ja myöskään reaktio asiaan ei pitäisi olla noin vähäpätöisessä asiassa tuollainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin ketutti aikannan, kun mies laittoi lapselle leikkipuistoon "pyhäkengät" ja ne meni piloille! 

Vierailija
4/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on varmaan lämpötilaeroja. Osassa voi tulla kylmä ja toisessa kuuma. Ehkä sun pitää varmistaa aina etukäteen haalarit vaimolta. Tai kännykkään kuvat ja lukee vaikka "pakkasella" ja astemäärä. Myös pitää haalarin alla olevat vaatteet tietää, kauluri ja hatut jne.

Vierailija
5/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi et ole aikaisemmin ulkoillut lapsen kanssa tai keskustellut vaimosi kanssa lapsen ollessa haalari-iässä.

Suosittelen ostamaan vaimollesi kukkaset, molemmille sopivaa juotavaa ja keskustelemaan asioista lapsen ollessa nukkumassa. Tee muistiinpanoja tarvittaessa. 

Näin saat vaimosi leppymään, eikä enää samasta asiasta tule eripuraa. 

Voit myös ostaa lapselle isähaalarin, jossa liikutaan isän kanssa, niin kaikki menee hyvin jatkossa. 

Vierailija
6/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös tuon edellisen kirjoittajan ehdottaman isähaalarin ostamista. Sellainen talviulkoiluun sopiva arkinen haalari kannattaa ostaa.

Vierailija
7/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa kyllä, jos isä on lapsensa kanssa niin vähän, ettei edes tiedä millaisia ulkovaatteita tällä on.

Sitä en tiedä, mihin tarvii kymmenen erilaista haalaria ja miksi kauppaan ei voisi mennä missä vaan haalarissa, mutta ap:n vaimon reaktio kertoo ehkä nyt aika paljon yleisestä turhautumisesta tilanteeseen eikä niinkään siitä että ap laittoi "väärän haalarin". 

Vierailija
8/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä naiset? Täällä kehotetaan kukkasia ostamaan ja lepyttelemään ja ymmärtämään puolisoa asiasta, josta toisella osapuolella ei ole ollut tietoa ja saanut sen vuoksi riehuvan ja haukkuvan naisen vihanpurkauksen päälleen! Minun mielestä toista osapuolta kohtaan ei käyttäydytä noin asiassa, joka ei olisi normaalilla puheella selvinnyt. En katselisi päivääkään ihmistä, joka noin minulle tekisi. Teettekö te töissäkin noin? 

Vierailija
9/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ikäisestä lapsesta on oikein kyse jos et kiinnitä häneen sen vertaa huomiota että tietäisit millaisia ulkovaatteita hän käyttää?

Vierailija
10/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pari eri toppahaalaria, joista toinen on ohut ja kulahtanut rymyhommiin ja toinen kunnollinen ja lämmin. Lisäksi kauppaa ym varten siisti takki, jota ei toivoisi sotkettavan. Lisäksi on tietty välikausivaatteet jotka ei ole kylläkään talviaikaan missään esillä. Ei mun miehellä ole kyllä ollut mitään ongelmaa katsoa, että on tilanteeseen sopivat vaatteet lapsilla päällä. Värit ei aina mätsää niinkuin itse laittaisin, mutta eipä sillä niin väliä. 

Vierailija
11/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä naiset? Täällä kehotetaan kukkasia ostamaan ja lepyttelemään ja ymmärtämään puolisoa asiasta, josta toisella osapuolella ei ole ollut tietoa ja saanut sen vuoksi riehuvan ja haukkuvan naisen vihanpurkauksen päälleen! Minun mielestä toista osapuolta kohtaan ei käyttäydytä noin asiassa, joka ei olisi normaalilla puheella selvinnyt. En katselisi päivääkään ihmistä, joka noin minulle tekisi. Teettekö te töissäkin noin? 

Meillä on vain yhden osapuolen näkemys asiasta. Voihan olla, että ap:n vaimo on avautunut haalareista aiemminkin, mutta ap ei vaan ole kuunnellut tai ymmärtänyt kuulemaansa. Aika sokea saa olla, jos ei ole aiemmin huomannut, että eteisessä (tai lapsen päällä!) on erilaisia haalareita. 

Vierailija
12/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsellani oli kaksi haalaria , toinen ihan ohut ja toinen paksu toppahaalari talven koville pakkasille ulkoiluun . Ohut kelpasi syksystä  pitkälle kevääseen asti kun laittoi tarvittaessa sopivaa välivaatetta . 

Vierailija
13/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun lapsen isällä PITÄISI kyllä olla tietoa siitä millaiset ulkovaatteet lapsella on. Ihan ilman vaimon pitämää oppituntia asiasta. 

Vierailija
14/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tiesi kyllä ihan hyvin, että mikä takki, haalari tai muu ulkovaate oli sopiva minnekin. Kauppareissulla lapselle tulee ulkoiluhaalarissa kuuma (minäkään en mene kauppaan toppahousuisa, joten miksi lapsenkaan tartteisi), joten meillä oli sitä varten takit. Mies osasi myös lämpömittarista katsoa mikä on lämpötila ja sen mukaan päätellä, että nollakelillä ei tartte ottaa sitä paksuinta haalaria, vaan riittää kevyempi. Nykyään lapset on teinejä, niin he itse valitsevat vaatteensa (eikä ne tosiaankaan aina ole säähän sopivia....)

Jännä, että moiset asiat tuntuu monelle miehelle olevat kauhean vaikeita. Ehkä mulle vaan sattui harvinaiset fiksu mies sitten? 

Vierailija
15/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisia syitä: joku on vedenpitävä, toinen ei - hengittävyys? Eri paksuiset eri lämpötiloihin: valitsemasi oli ehkä liian kuuma. Kolmanneksi tyyli: sitä kulahtaneinta pihahaalaria ei ehkä haluta kauppareissulle. 

Vierailija
16/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kun lapsen isällä PITÄISI kyllä olla tietoa siitä millaiset ulkovaatteet lapsella on. Ihan ilman vaimon pitämää oppituntia asiasta. 

No niinhän hänellä olikin. Haalari valittiin ja puettiin onnistuneesti eikä kukaan kuollut tälläkään kertaa.

Vierailija
17/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oikea tapa on reagoida asiasta raivoamalla...? 

Vierailija
18/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vain yhden osapuolen näkemys asiasta. Voihan olla, että ap:n vaimo on avautunut haalareista aiemminkin, mutta ap ei vaan ole kuunnellut tai ymmärtänyt kuulemaansa. Aika sokea saa olla, jos ei ole aiemmin huomannut, että eteisessä (tai lapsen päällä!) on erilaisia haalareita. 

Luultavasti asiasta on puhuttu ja sanottu sen sata kertaa ihan nätisti ja esitelty ne kaikki haalarit käyttötarkoituksineen. 

Vierailija
19/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis puolustelet räyhäämistä? Miksi asiasta ei voi huomauttaa ilman tuollaista voimavallan käyttöä? Muotisanalla sanoisin naista toksiseksi kommunikoijaksi.

Vierailija
20/411 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asiasta raivoaminen on kaikkien mielestä ihan ok? Minusta ei ole. Ehkä olen sitten mielipiteeni kanssa yksin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi