Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa
Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.
Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän.
Kommentit (1331)
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuolla tavalla parisuhteiden etääntyminen usein alkaa.
Toinen huolehtii kodin pyörityksestä ja arjen rutiineista. Omaa tai yhteistä aikaa kumppanin kanssa ei ole. Toinen taas yhä useammin hakeutuu kodin ulkopuolelle omiin menoihin ja harrastuksiin. Sieltä haetaan ilo ja elämykset. Kotielämä on tylsää pakkopullaa ja kaikki tilaisuudet kodin ulkopuoliseen hauskanpitoon hyödynnetään. Ja sitten ihmetellään, että miksi se kotona puurtava puoliso ei ole tyytyväinen.
Mulle parisuhde merkitsee nimenomaan yhdessäoloa. Yhdessäoloa, jota kumpikin haluaa. Toki sen rinnalla voi olla omia harrastuksia, mutta jos painopiste alkaa keikahtaa kaikkeen kodin ulkopuoliseen, on se hälytysmerkki.
Varmasti monelle menokenkäiselle sopii erittäin hyvin, että toinen hoitaa kodin ja huolto pelaa niinä hetkinä kun menokenkä suvaitsee kotona näyttäytyä. Kotona yhdessä vietetty aika on menohaluiselle kuin rangaistus, mutta ei hän to
Ihmiset on erilaisia erilaisineen tarpeineen ja toiveineen
Onneksi molemmat saa tässä suhteessa mennä ja tehdä. Lapsia on 3.
Kaiken saa halutessaan toimimaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi ymmärtävän, että tuo ei yksinkertaisesti ole sopivaa. Joku voi väittää, että on oikeus ja kyllä onkin, mutta ei hän noin toimiessaan parisuhdettanne ja perhettänne arvosta. Tuosta ei seuraa kuin ongelmia tavalla tai toisella vaikka olisikin vilpitön ajatus
Oletko tavannut naisen? Jos kutsutkin hänet kylään ja tutustuisit häneen ja tekisit hänestä myös sinun ystäväsi, voisit jättää mustasukkaisuuden taaksesi. Jos musiikki kuitenkin on miehellesi tärkeää niin voisit ennemminkin tukea häntä harrastuksessaan.
Kuulostaa tosi houkuttelevalta.
Mies käy toisen naisen kanssa harrastelemassa. Vaimo sitten kestittää tämän uuden naisen, ja jää toki yksin kotiin lasten kanssa siivoamaan jäljet, kun pariskunta lähtee tref... treeneihin.
Ei kannata alkaa parisuhteeseen ollenkaan, jos koko ajan pelkää pahinta toisesta. Vaikka kuinka kahlitset sen oman siippasin pöydänjalkaan kiinni, se kyllä keksii keinot pettämiseen, jos niin haluaa.
Mies haluaa näppäillä naista kuin kitaraa. Siitä tässä on kyse, lupaa kysyy vaimolta.
Jotenkin tässä keskustelussa nousee esiin se, että kaikkia miehiä pidetään vain jokaisen naisen perään kuolaavana viettiensä orjana. Sama ajatushan on vallalla islamilaisissa maissa, jossa tätä mm. burkilla pyritään estämään, eli onko asia sitten naisten mielestä myös näin? Näin reilut parikymmentä vuotta kilpatanssijana oltuani täytyy todeta, että aika tiukkapipoista suhtautumista. Mielelläni vaimon kanssa kisaisin, mutta kun häntä ei laji kiinnosta, ja toisaalta taitotasotkaan eivät kohtaa - olen aloittanut jo kauan ennen kuin hänet tapasin, niin sitten tanssipari on joku toinen, jopa nainen. Ei ole kyllä tullut mieleenkään, että pitäisi alkaa vehtailemaan, ehkä sitten olen jotenkin poikkeava ihminen...
Tietysti jos selviää, että harrastus on vain savuverho jollekin muulle, niin tilanne on yksiselitteisesti väärin, mutta mielestäni nykyisen tasa-arvon aikana miehiä ja naisia ei tulisi lokeroida niin, että vain toisten kanssa saa olla tekemisissä. Vai onko sittenkin niin, että perinteiset sukupuolikuvat ovat pinnan alla hyvissä voimissa oikeaa hetkeä odottamassa?
Ja vielä kun osa suosittelee varautumista eroon esim., taloudellisesti, niin siihen kannustan kaikkia, oli epäilyksiä tai ei. Mielestäni jokaisen kannattaa varautua taloudellisesti siihen, jos toinen osapuoli joku päivä ei olekaan siinä vieressä, oli syy sitten ero, kuolema tai muu. Ei se mitään kriisiä edellytä, on ihan tervettä talousajattelua toimia niin, että varautuu siihen, että on puskuria, jos tarvetta tulee. Jos ei tule, niin hyvä, on kaikkeen kivaankin mahdollisuuksia, ja jos tulee, niin pärjää. Valitettavasti monet eivät varaudu, vaikka olisi resurssejakin. Toki jos ei ole resursseja, niin sitten täytyy keksiä muunlaisia varautumiskeinoja.
Olen keski-ikäinen mies.
Mulla on ollut elämän varrella paljon hissukka-/nörttikavereita. Aika moni on ihan selvin päin tunnustanut haaveilevansa jos kenestä naisesta. Aina se jaksaa hämmästyttää. Se ei katso yhtään kaverin ikää, ulkonäköä, luonnetta, älykkyyttä, parisuhdestatusta. Kyllä ne vain jaksavat haaveilla näteistä naisista, jotka ilmiselvästi ihan eri sarjassa kuin mies itse. Harvemmin nämä miehet pääsevät tekemään juttuja kaksistaan näiden naisten kanssa, mikä varmaan hyvä.
Sitten mulla on niitä pan*mieskavereita, jotka käyttävät aina tilaisuuden hyväkseen. Oltiin sitten baarissa, töissä tai harrastuksen parissa. Sellaista se on, naiset.
"Ai jos ovat vaikka menossa samaan kisaan, ei saa matkustaa yhdessä? 😄 Kuinka sekaisin täällä porukka on? Oikeastiko tällaisia ihmisiä on olemassa? Ilmeisesti. Säälittää teidän puolisot."
Sama varmaan työmatkoilla. Minäkin olen taatusti kauhea pettäjämuija, kun olen lukemattomia kertoja matkustanut kaksin miespuolisten kollegoideni kanssa autolla asiakkaalle ja takaisin. Ihan kaksistaan autossa, järkyttävää!
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tässä keskustelussa nousee esiin se, että kaikkia miehiä pidetään vain jokaisen naisen perään kuolaavana viettiensä orjana. Sama ajatushan on vallalla islamilaisissa maissa, jossa tätä mm. burkilla pyritään estämään, eli onko asia sitten naisten mielestä myös näin? Näin reilut parikymmentä vuotta kilpatanssijana oltuani täytyy todeta, että aika tiukkapipoista suhtautumista. Mielelläni vaimon kanssa kisaisin, mutta kun häntä ei laji kiinnosta, ja toisaalta taitotasotkaan eivät kohtaa - olen aloittanut jo kauan ennen kuin hänet tapasin, niin sitten tanssipari on joku toinen, jopa nainen. Ei ole kyllä tullut mieleenkään, että pitäisi alkaa vehtailemaan, ehkä sitten olen jotenkin poikkeava ihminen...
Tietysti jos selviää, että harrastus on vain savuverho jollekin muulle, niin tilanne on yksiselitteisesti väärin, mutta mielestäni nykyisen tasa-arvon aikana miehiä ja naisia ei tulisi lokeroida niin, että vain toisten kanss
Hyvä vertaus toi eka kappale. Aina sitä ihmettelee, että miten joku maa voi luisua siihen tilaan kuin esmes Afganistan. Ja sitten tulee luettua tällaista kamaa. Että kyllä meiltäkin löytyy omasta takaa (kantis-)porukkaa, jonka sais aika kevyesti käännettyä tohon mielentilaan. Kun eihän ne miehet vaan voi itselleen mitään. Sehän lukee tässä pyhässä kirjassa.
Itse ainakin vaihtaisin mielummin siinä vaiheessa kumppania kuin lopettaisin rakasta harrastusta, jos nykyiseni kieltäisi ilman mitään hyvää perustetta sen että en saa enää laulaa vastakkaisen sukupuolen säestämänä.
Jotenkin huvittava mutta osuva pointti. Muusikoita ei kasva joka oksalla, joten on ihan ymmärrettävää tarttua tilaisuuteen musisoida yhdessä, jos on nimenomaan vaikka säestäjää vailla. Toki tällaisessa on riskinsä, jos kaksikko ei osaa suhtautua projektiinsa ammattimaisesti. Ja onhan näitä muusikkopariskuntia maailma pullollaan.
Ilmeisesti ne joita ei ole petetty ja/tai eivät siitä tiedä puolustavat, että tietenkin voi harrastaa varattu ihminen yhdessä toisen osapuolen kanssa, eihän siinä mitään pahaa ole, miksi pitää aina epäillä, jne...
Sitten ovat nämä, jotka ovat olleet ehkä vain yhden ja saman kumppanin kanssa tai ovat aina olleet suhteessa ilman sinkkuaikaa tai eroa tai muuten ovat ilman sen kummempaa tietämystä elämän totuuksista.
Ehkä on niin, etteivät kaikki petä, mutta aika paljon sitä kuitenkin tapahtuu. Milloin minkäkin varjolla, aika usein niinkin, että toinen ei osaa epäillä kun pettäjät osaavat salata hyvin ja/tai toinen on luottavainen.
Usein on niin, että haetaan vain piristystä arkeen ja/tai itsetuntoon ja ei ole mitenkään tarkoitus erota. Toisen kanssa vietetty aika ja juttelu tuntuu kivalta ja voi jutella sellaisiakin mitä ei ehkä omassa suhteessa voi tai halua puhua. Usein harrastussuhde tai muu ulkopuolinen suhde sitä kautta lähenee ja yksi juttu johtaa toiseen.
"Niin, onko sama määrä tunteja varattu vaimon itsensä kehittämiseen?
Ja vielä siten, että ukko hoitaa sen lasten ja kodin vastuun kokonaan eikä niin, että kotiintultuaam vaimo joutuu etsimään kaiken tarvittavan isosta kaaoksesta, jossa likaiset, räköiset, nukkumaan kaittamattomat lapset repii toisiaan hiuksista miehen uhriutuessa sohvalla ja livahtaessa vähintään kävelylle heti kun vaimo ovesta kotiin tulee."
Tästä perheellisenä miehenä samaa mieltä. Vaikka toki ei tunteja lasketakaan, että kumpi tekee enemmän/kummalla on vapaata vähemmän, tms., niin tärkeää on se, ettei ole itsekäs, vaan huolehditaan puolisosta ja perheestä, ja autetaan, jos toinen on väsynyt, jne. Ei niin, että harrastan mitä haluan ja puoliso selviää lasten kanssa miten selviää.
Vierailija kirjoitti:
Ei toi edes ole mustasukkaista vaan vaimon ajan ja jaksamisen käyttöä omiin ambitioihin. Käytännössä vaimo joutuu ottaan koppia miehen poissaolosta. Se ei perhe pyöri yhtäkään päivää niin, ettei joku aikuinen ruokarumbaa yms lasten harrastuksia ja satoja asioita hoida. Toinen sitten viettää laatuaikaa loilottelemasaa jonkun muun kanssa. Vaikka olis mieskin, niin ei reilua.
Juuri niin. Kun ihminen tekee yhdenkin lapsen, se tarkoittaa että omat harrastukset eivät enää sanele työn/opiskelun ulkopuolista aikaa. Lasten ja kodin hoito vie niin paljon aikaa.
Sitä harrastetaan sitä perhettä. Sillä lailla saadaan hyvä parisuhde ja tasapainoisia lapsia. Omat harrastukset aikataulutetaan puolison kanssa. Jos niihin jää aikaa ja rahaa ilman että joku perheessä kärsii.
Juuri näin ajattelen itse aviomiehenä ja lasten isänä. On tärkeää toimia tiiminä puolison kanssa ja ensisijaisesti pitää huolta omasta perheestä ja sen hyvinvoinnista. Omille harrastuksille ei välttämättä ruuhkavuosina jää aikaa, mutta eivät ne silloin prioriteetti olekaan, ja harvemmin niille jää edes järkevästi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Jos toi ei ole puhtaasti ammatti ja työ, joka tuo koko ajan selkeää rahapalkkaa kotiin, niin ihan älytön kuvio niistää kiireisestä lapsiperheen ajasta toisen puolison aikaa omalle hobbylle, jonka jakaa jonkun toisen naisen kanssa.
Ei ole perheellisen miehen hommaa.
Ei käytännön ajankäyttö-syistä (vaimon hyväksikäyttö, vaimon aika menee kotona piikana lasten huutoa kuunnellen) eikä mielihyvä/paha-syistä (se vaimo edelleen piikana samaan aikaan kun itseKun lapset olivat vielä huollettavia, kävin kaksi kertaa viikossa jumpassa. Tähän ei vissiin kukaan voi sanoa moitteen sanaa?
Miten olisi eronnut tilanteena, jos olisin käynyt musisoimassa sen saman ajan?
Jumpassa käyntiä ei voi mitenkään verrata tähän. Se on tärkeetä oman kunnon ylläpitoa, kenti
Mustasukkaisuushan ja muutkin negatiiviset tunteet on aivan ymmärrettäviä, jos parisuhde ja perhe tuntuvat olevan vaarassa toisen naisen/miehen ilmestyessä kuvioon.
-Perheellinen mies
Miksi mies ei saisi harrastaa kahden naisen kanssa kahdestaan? Olisin heti valmis!
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ne joita ei ole petetty ja/tai eivät siitä tiedä puolustavat, että tietenkin voi harrastaa varattu ihminen yhdessä toisen osapuolen kanssa, eihän siinä mitään pahaa ole, miksi pitää aina epäillä, jne...
Sitten ovat nämä, jotka ovat olleet ehkä vain yhden ja saman kumppanin kanssa tai ovat aina olleet suhteessa ilman sinkkuaikaa tai eroa tai muuten ovat ilman sen kummempaa tietämystä elämän totuuksista.
Ehkä on niin, etteivät kaikki petä, mutta aika paljon sitä kuitenkin tapahtuu. Milloin minkäkin varjolla, aika usein niinkin, että toinen ei osaa epäillä kun pettäjät osaavat salata hyvin ja/tai toinen on luottavainen.
Usein on niin, että haetaan vain piristystä arkeen ja/tai itsetuntoon ja ei ole mitenkään tarkoitus erota. Toisen kanssa vietetty aika ja juttelu tuntuu kivalta ja voi jutella sellaisiakin mitä ei ehkä omassa suhteessa voi tai halua puhua. Usein harrastussuhde tai muu ulkopuolinen s
Sivuhuomio, on aika tympeää olettaa jotain "ilmeistä" niistä kirjoittajista, jotka ovat kanssasi eri mieltä. Täja "yksi juttu johtaa toiseen" on aika hatara peruste yhtään millekään. Miksi johtaisi?
Samaa mieltä olen kanssasi että jos mies on menossa toisen naisen matkaan,anna mennä!
:No eipä minulta tuossa keskustelussa kukaan kysynyt, mitä ovat nämä syvälliset keskustelut. "Hän" esitti, että se on jo pettämistä, jos puhuu syvällisiä. Minulla on niistä eri käsitys (pettäminen-penetraatio). Minun puolestani mieheni saa keskustella syvällisesti kenen kanssa haluaa, ja se edelleen on eri asia kuin pettäminen/penetraatio."
No mä en jää odottelemaan, että olis oikeus lähteä suhteesta vasta, kun ovelle ilmestyy raskaana oleva toinen nainen tai saan sukupuolitaudin. Minulle riittää, että mies osoittaa olevansa vähän liian kiinnostunut toisesta naisesta tai salailee/peittelee/valehtelee asiasta.
Luota intuitioon ja anna miehen mennä jos on mennäkseen,ennemmin tai myöhemmin tulee ero jos noin eri arvot teillä parisuhteessa.Meillä oli myös ja pakkasin hänen tavarat pois nurkistani kun minulle EI käy että puolisoni viettää aikaa "harrastuksen" parissa iltoja ja viikonloppuja.
Toivottavasti olet saanut säästettyä rahapuskuria tilillesi ,nyt viimeistään ala säästämään ja suunnittelemaan miten toimit! Pärjäät kyllä ,lämmin halaus sulle = )
hNo eipä minulta tuossa keskustelussa kukaan kysynyt, mitä ovat nämä syvälliset keskustelut. "Hän" esitti, että se on jo pettämistä, jos puhuu syvällisiä. Minulla on niistä eri käsitys (pettäminen-penetraatio). Minun puolestani mieheni saa keskustella syvällisesti kenen kanssa haluaa, ja se edelleen on eri asia kuin pettäminen/penetraatio.
eli sinulle vasta penetraatio on pettämistä? Monella muulla raja menee jo aiemmin. Mitä mielestäsi ovat nämä syvälliset keskustelut? Vieläkään et siihen vastannut, mikä ei kyllä ole yllätys
Vierailija kirjoitti:
"Ai jos ovat vaikka menossa samaan kisaan, ei saa matkustaa yhdessä? 😄 Kuinka sekaisin täällä porukka on? Oikeastiko tällaisia ihmisiä on olemassa? Ilmeisesti. Säälittää teidän puolisot."
Sama varmaan työmatkoilla. Minäkin olen taatusti kauhea pettäjämuija, kun olen lukemattomia kertoja matkustanut kaksin miespuolisten kollegoideni kanssa autolla asiakkaalle ja takaisin. Ihan kaksistaan autossa, järkyttävää!
Oletteko yöpyneet reissussa samassa hotellihuoneessa?
Kuulostaa tosi houkuttelevalta.
Mies käy toisen naisen kanssa harrastelemassa. Vaimo sitten kestittää tämän uuden naisen, ja jää toki yksin kotiin lasten kanssa siivoamaan jäljet, kun pariskunta lähtee tref... treeneihin.