Sinkkumies sanoi, ettei hän ala parisuhteeseen kolmevuorotyötä tekevän naisen kanssa
Mitäs tähän kommentoitte:
Olen pari kertaa tavannut sinkkumiehiä, jotka ovat sanoneet, että he haluavat parisuhteessa ollessaan tavata joka päivä tyttöystävää.
Tämä rajoittaa sitä parinvalintaa jo aika paljon, koska käytännössä sitten tällöin ei kannata valita itselleen kumppaniksi kolmevuorotyötä tekevää naista. Koska jos ajatellaan, että jos mies tekee päivätyötä virka-aikaan ja naisystävä on vaikka lähihoitajana töissä klo 22 asti, niin meinaako se mies sitten tulla myöhään illalla käymään naisen luona?
Ja yksi mies sanoi, että sen lisäksi, että hän etsii naista, joka ei tee vuorotyötä, täytyy naisen asua riittävän lähellä, että sitten onnistuu päivittäiset tapaamiset.
Eli jos vaikka tämä mies asuu Helsingissä, niin hänelle ei käy Sipoossa tai Mäntsälässä asuva nainen, kun sitten välimatka on liian pitkä (n. 45-60min).
Jos vielä asuu keskikokoisessa suomalaisessa kaupungissa, niin keitä potentiaalisia kumppanivaihtoehtoja sinne enää jää, jos ajattelee asiaa matemaattisesti? (Kun niitä kriteerejä on varmasti muutenkin pitkä lista...)
Kommentit (45)
Minulla on oma terveys mennyt exän kolmivuorotyön takia ja toipuminen epäsäännöllisestä arjesta oli pitkä sprosessi. Toista vuorotyöläistä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Eikö niillä miehillä itsellään ole iltaisin jotain harrastuksia? Miten sitä aikaa riittää Tavata joka päivä?
No kun kolmivuorotyö on epämääräistä. Ei sitä vapaata aikaa aina ole juuri iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Onko työtön parempi? Heillä on aikaa. Aika vammasta vaatia päivätyön tekemistä.
Mikäs siinä on vammasta? Kai parinvalinnassa saa olla vaikka mitä kriteerejä. Ja eihän sen tarvitse olla päivätyö tai edes yksivuorotyö välttämättä, kunhan ei kolmivuorotyö.
Puolisoni sanoi, et meidän pitkän parisuhteen salaisuus varmaan onkin se, että minä teen vuorotyötä eikä nähdä usein eikä toisen naama ala liian nopeasti kyllästyttämään. Hyvin saatiin järkättyä lasten päivähoidot yhdessä ja nytkin vastuut on jaettu, eli meille sopii ihan hyvin. Nytkin istun kotona ja puoliso soitti monelta tulee, niin teen ruuan valmiiksi. Ja kun minä olen iltavuorossa, tekee puoliso ruuan perheelle ja minä pääsen töistä suoraan kattilan ääreen. Meillä on yhteistä aikaa ja on omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni sanoi, et meidän pitkän parisuhteen salaisuus varmaan onkin se, että minä teen vuorotyötä eikä nähdä usein eikä toisen naama ala liian nopeasti kyllästyttämään. Hyvin saatiin järkättyä lasten päivähoidot yhdessä ja nytkin vastuut on jaettu, eli meille sopii ihan hyvin. Nytkin istun kotona ja puoliso soitti monelta tulee, niin teen ruuan valmiiksi. Ja kun minä olen iltavuorossa, tekee puoliso ruuan perheelle ja minä pääsen töistä suoraan kattilan ääreen. Meillä on yhteistä aikaa ja on omaa aikaa.
Joillekin se toimii ja hyvä niin. Äitini teki vuorotyötä ja se toimi vanhemmilleni. Mulle ei toimisi, koska haluan viettää puolison kanssa enemmän aikaa.
Kummallinen syytös.
Moni syyttää muita ihmisiä liian valikoiviksi. Tämä on mielestäni kummallinen syytös. Mielestäni on ihan järkevääkin, että pohdimme tarkoin, kenen kanssa alamme parisuhteeseen.
Uskon vahvasti, että parisuhteet päättyvät niin usein ja herkästi erityisesti siksi, että ne on alunperinkin aloitettu väärän ihmisen kanssa. En usko, että pelkkä sukupuoli riittää toimivan parisuhteen perustaksi. Muutakin yhteensopivuutta vaaditaan.
Ihan yhtä hyvä "vaatimus" kuin mikä tahansa muukin.
Jokainen voi omalle kumppaniehdokkaalleen asettaa kriteerit vapaasti. Aina toki hyvä muistaa, että mitä tiukemmat omat kriteerit on niin sitä pienemmästä joukosta pitäisi kohdata joku kenen kriteereihin minä itse sovin ja kenen kanssa löytyy oikeanlaista kemiaa. Pelkää kriteerien täyttäminen ei ole vielä mikään tae parisuhteen syntymiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen syytös.
Moni syyttää muita ihmisiä liian valikoiviksi. Tämä on mielestäni kummallinen syytös. Mielestäni on ihan järkevääkin, että pohdimme tarkoin, kenen kanssa alamme parisuhteeseen.
Uskon vahvasti, että parisuhteet päättyvät niin usein ja herkästi erityisesti siksi, että ne on alunperinkin aloitettu väärän ihmisen kanssa. En usko, että pelkkä sukupuoli riittää toimivan parisuhteen perustaksi. Muutakin yhteensopivuutta vaaditaan.
Samaa mieltä. Ihmettelen näitä keskusteluja, joissa provosoidutaan milloin mistäkin valintakriteeristä. Silloinkin, kun ne eivät edes kosketa henkilöä itseään. Toitotetaan että kemia riittää eikä kukaan oikeasti mieti lainkaan järjellä parisuhdetta, ikään kuin kaikilla olisi samat tavat ja perusteet. Parisuhde vaikuttaa niin moneen asiaan elämässä, jopa terveyteen, että kyllä sen suhteen on minusta ihan aiheellista olla valikoiva.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi omalle kumppaniehdokkaalleen asettaa kriteerit vapaasti. Aina toki hyvä muistaa, että mitä tiukemmat omat kriteerit on niin sitä pienemmästä joukosta pitäisi kohdata joku kenen kriteereihin minä itse sovin ja kenen kanssa löytyy oikeanlaista kemiaa. Pelkää kriteerien täyttäminen ei ole vielä mikään tae parisuhteen syntymiselle.
Loppujen lopuksi se potentiaalisten kumppanien joukko on meille kaikille aika pieni. Toiset vain tiedostavat toiveensa paremmin. Minä koen että se auttoi valinnassa, kun pystyi fokusoimaan oikeisiin ihmisiin eikä tuhlannut omaa tai muiden aikaa väärien ihmisten deittailuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin se toimii ja hyvä niin. Äitini teki vuorotyötä ja se toimi vanhemmilleni. Mulle ei toimisi, koska haluan viettää puolison kanssa enemmän aikaa.
Minullekaan ei toimisi. Meidän pitkän parisuhteen salaisuus on nimenomaan se, että voidaan olla vaikka 24/7 yhdessä, eikä toisen naama ala silti kyllästyttämään.
Ite ottaisin mieluiten vuorotyötä tekevän niin saisin välillä omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen syytös.
Niinpä, jos on samankaltaiset tai hyvin yhteen sovitettavissa olevat elämäntavat, luonteet, arvot, toiveet, tavoitteet jne. liiton luulisi kestävän aika huomattavasti todennäköisemmin kuin jos ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Näin vuorotyötä tekevänä ymmärrän hyvin. Onhan tämä ihan peestä kaikkien kannalta. Mitään ei voi suunnitella 3 viikkoa pidemmälle.
Ei kaikki vuorotyöt estä yli 3 viikon päähän suunnittelua. Minä tiedän jo vuoroni elokuun loppuun asti
Minusta tuo on täysin ymmärrettävää, ajattelen naisena itse samoin. Ei ole koskaan ollut ongelma, suurin osa tuntemistani ihmisistä muutenkin tekee päivätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Näin vuorotyötä tekevänä ymmärrän hyvin. Onhan tämä ihan peestä kaikkien kannalta. Mitään ei voi suunnitella 3 viikkoa pidemmälle.
Tein katkeavaa kolme vuorotyötä, eli ma-pe oli työtä aamua viikko, seuraava iltaa ja kolmas yötä, kyllä siinä meni aina kaksi viikkoa yksin, ilta-yöviikot kun työvuorot oli klo 14-22 ja 22-06, ei muita juurikaan nähnyt kuin työkavereita ei edes kotiväen kanssa paljon ehtinyt olemaan, kun muut ei ehtineet kotiin kun itse lähti ja yövuorossa meni päivät nukkuessa.
Vierailija kirjoitti:
Ite ottaisin mieluiten vuorotyötä tekevän niin saisin välillä omaa aikaa.
Täällä toinen.
Miehet haluaa parisuhteen naiset haluaa seksiä. Nainen laittaa oman uransa etusijalle ja käy sitten panee silloin tällöin panomiestä. Sitten kun halutaan asettua aloille huudetaan kun miehet haluaa nuoren naisen.
Jos naiseni tekisi kolmivuorotyötä, hän olisi silti minulle maailman paras ihminen.
Onko työtön parempi? Heillä on aikaa. Aika vammasta vaatia päivätyön tekemistä.