Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihminen kuolee, mitä häneltä yli jääneille reseptilääkkeille pitää tehdä?

Vierailija
14.05.2025 |

Roskiin vaan kun saa kierrättääkään? Jos vaikka joukossa on potenssilääkkeitä, joissa on vielä hyvin päiväystäkin jäljellä? Saako ottaa itselle tai jakaa perinnöksi?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se,  joka vei avaamattomat käyttökelpoiset lääkepaketit vanhainkotiin. En jättänyt viihdekäyttöön 

Vierailija
22/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti pitää toimia, niin kuin omienkin vanhentuneiden tms lääkkeiden kanssa. Kerätään johonkin pussiin tai astiaan ja viedään apteekkiin, niissä on yleensä joku astia, mihin ne voi pudottaa tai voi antaa  henkilökunnalle.

Tai sekajätteeseen niiku useimmat oikeasti tekee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi murskata ja tehdä illanistujaisiin kivoja värikkäitä coctaileja, eritoten vahvan alkoholin kanssa moni lääke antaa yllättäviä käänteitä.

Vierailija
24/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika iso epäkohta siinä ettei lääkkeitä voi toimittaa eteenpäin vaikka ne olisivat avaamattomina pakkauksessa ja käyttöaikaa jäljellä kuukausia tai jopa vuosia. Olisin itse mielelläni antanut ilmaiseksi tarvitseville mutta sellaista järjestelmää ei ole olemassa. Minulla olisi ollut vuosien mittaan yhteensä monien tuhansien eurojen edestä pois annettavaa. Syynä monien omaisten kuolemat, yllättävät lääkeallergiat ym. Moni lääke on kaiken lisäksi yksittäispakattu joten paketin aloittaminenkaan ei haittaa.

Vierailija
25/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti pitää toimia, niin kuin omienkin vanhentuneiden tms lääkkeiden kanssa. Kerätään johonkin pussiin tai astiaan ja viedään apteekkiin, niissä on yleensä joku astia, mihin ne voi pudottaa tai voi antaa  henkilökunnalle.

No ei todellakaan tee. Jos sinun piireissä tehdään niin kannattaa vähän katsoa miten roskasakissa pyörii.

Vierailija
26/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos ihminen kuolee"!

Ei tarvitse jossitella.

Vierailija
27/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morfiinit ym. herkut kannattaa popsia parempiin suihin. Myös Xanorit, Xanaxit, Ritalinit ja muut ehdottomasti huuleen!

Vierailija
28/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden lääkkeitten perään kukaan viranomainen kysele.  Oikea ja jopa ohjeistettu tapa on viedä ne kaikki apteekkiin.  Siellä on yleensä sellainen luukku, mihin voi laittaa vanhentuneet ja ylijääneet lääkkeet.  Ei luulisi olevan ylivoimaista kenellekään.  Kuolinpesissä on paljon hankalampiakin hävitettäviä ja jonkun sekin on kuitenkin tehtävä.

Käyttökelpoiset lääkkeet voi tietysti ottaa omaan käyttöönsä, jos tietää mitä ne on ja mihin tarkoitukseen.  Mitään sydänlääkkeitä ja semmoisia en ottaisi, mutta joku buranapurkki varmasti lähtisi omaan käyttöön.  Sehän on ihan oma asia mitä tekee.  

Vierailija
29/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut, mutta ajattelin että näin tulee hyödynnettyä nämäkin lääkket. Yhteiskunta maksaa niistäkin, elikkä me veronmaksajat

Ajattelit että veronmaksajat siis haluaisi mieluummin kustantaa sinun viihdekäyttöäsi kuin että hävittäisit lääkkeet oikeaoppisesti?

Kaikkia lääkkeitä ei voi viihdekäyttää, ap ei kertonut mitä lääkkeitä löytyy.

Vierailija
30/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapset ottaa ne talteen ja myy kadulla. 

Vierailija
31/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne voi murskata ja tehdä illanistujaisiin kivoja värikkäitä coctaileja, eritoten vahvan alkoholin kanssa moni lääke antaa yllättäviä käänteitä.

Harva lääke antaa.

Vierailija
32/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan tee. Jos sinun piireissä tehdään niin kannattaa vähän katsoa miten roskasakissa pyörii.

Elä sinä vaan vihreissä unelmissa. Minä heitän AIVAN KAIKEN sekajätteisiin. Kahvinporot, elektroniikan, paristot, lääkkeet, tölkit ym ym

Vierailija
33/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisten kesken jaetaan tarvitseville ja loput hyväntekeväisyyteen esim. Uffin tai Pelastusarmeijan laatikkoon.

Vierailija
34/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä sinä vaan vihreissä unelmissa. Minä heitän AIVAN KAIKEN sekajätteisiin. Kahvinporot, elektroniikan, paristot, lääkkeet, tölkit ym ym

Ihan tutkimusmielessä, oletko kouluttamaton? Entä työtön? Masentunut?

Vierailija
35/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se,  joka vei avaamattomat käyttökelpoiset lääkepaketit vanhainkotiin. En jättänyt viihdekäyttöön 

Vanhainkodissa kuolleiden lääkkeitä ei anneta omaisille. Vaan ehkä menevät apteekkiin takaisin. 

Vierailija
36/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi tullut mieleenikään ottaa käyttöön äidiltäni jälkeenjääneitä  voimakkaita syöpä kipu lääkkeitään. Kun voimat antoi myöten, niin kyllä niiden pääteasema oli apteekki. 

Mulle taas tuli hyvinkin mieleen. Jaettiin äidin kipulääkkeet siskon kanssa. Ei olisi tullut mieleenkään heittää pois hyviä vahvoja kipulääkkeitä. Tuli hyötykäyttöön.

Vierailija
37/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tulet tänne oikein pullistelemaan sillä miten typerä olet.

Vierailija
38/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhainkodissa kuolleiden lääkkeitä ei anneta omaisille. Vaan ehkä menevät apteekkiin takaisin. 

Apteekkiin hävitettäväksi.  En millään jaksa uskoa että joku hoitopaikka ottaisi vastaan ja käyttäisi jonkun reseptilääkkeitä ja syöttäisi asiakkailleen.  Eiköhän se olisi laitonta. 

Muistatteko kun Lahdessa pieni apteekki uudelleen myi näitä hävitettäväksi tuotuja lääkepakkauksia?  Meni luvat omistajalta. 

Vierailija
39/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kokeiltiin laittaa nitroja lintulaudalle.

Ette kokeilleet.

Vierailija
40/66 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran virkku vanhus että vien heti apteekkiin jämät.  Ei kasaannu pillerivuorta.  Omaisillani ei ainakaan sitä huolta ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä