Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi joskus kiva saada tietää mitä kaikkia yhteiskunnan tuilla elävät pitävät itse välttämättöminä asumis- ja elämiskuluina?

Vierailija
14.05.2025 |

"Anne saa Kelalta työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea noin 1 200 euroa kuukaudessa. Laskujen jälkeen hänelle jää 250 ruokaan ja muihin kuluihin."

Mitähän kaikkea "valttämätöntä" nuo laskut pitävät sisällään?

Kommentit (721)

Vierailija
21/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- vuokra

- vesilasku

- sähkölasku

- puhelimen liittymämaksu, toimii myös samalla nettinä

- pakolliset vakuutukset

Vaikkei asuisi helsingissäkään niin tämä syö tuosta jo reippaasti puolet. 

Itsellä menee lisäksi rikoslapsen elatusmaksu (r aiskaus). Monilla on lääkityksiä tai muuta paskaa, mitä ilman luulevat kuolevansa. Ja jotkut saattavat kuollakin, jos lääketeollisuus on vaikka poistanut heiltä sisäelimiä. Lääketeollisuuden hyväksikäyttö ei ole heidän vikansa. Kuten ei sekään, jos on vaikka joutunut rikoksen uhriksi ja maksumieheksi jostakin - harvemmin niistä korvauksia saa, vaan itse joutuu ongelmansa hoitamaan.

Minulla työssäkäyvällä nuo ovat 480 e + 25 e + 20 e + 15 e + 82 e = 622 e. Miksi ihmeessä toimeentuloasiakkaalla on aina se ylenpalttisen kallis vuokra?

Vierailija
22/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vuokra, vesi, sähkö, vakuutukset, autoverot, netti ja puhelin.

Netti ja puhhelin pitää ainakin maksaa itse. Autoveroista en tiedä, kun en ole sellaista koskaan omistanut, mutta luulen että sekin kuuluu niihin itsemaksettaviin...? joku ken tietää kertokoot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä mietin sitä, miten paljon toimeentulotukiasiakkaat maksavat välittömiä veroja, kun aina valitetaan sitä, että vain rikkaiden verotusta kevennetään ja köyhiä syrjitään. Riittääkö 50% tukieuroista veroihin?

Vierailija
24/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin tietää, miksi miljonääri tarvitsee yhteiskunnan tukia elääkseen.

Vierailija
25/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä autoilija :D  Saako fygee myös auton huoltoon, renkaisiin, gasoon (tai sähköautollahan ne nykyään ajaa) ja autoveroon? JEE!

Jos ei ole autoa niin työssäkäyntialue kaventuu todella pieneksi, mikä vaikeuttaa entisestään työllistymistä. Todennäköisempää työllistyä jos on.

Minä en tästä enää välitä. Iso vitsi koko työpelleily ja jumalan tahdon vastaista orjuutta, joten ei haittaa olla työtön ja kapealla elinpiirillä.

Työttömät ovat vaihtopenkkiläisiä -> jos he eivät saa peliaikaa, ei heistä ole mihinkään siellä kentällä. Ja toisaalta jos heitä ei tarvita, niin sitten kannattaa mieluummin kaivaa pillimehu esiin ja nauttia yleisönä olemisesta sen sijaan että haikailisi pelaamaan. Nauttikoo työläiset työstä ja palkasta, minä nautin maisemista.

Vierailija
26/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon vuoksi. Yhteiskunta ei toimi niin, että osalla on pelkkä maksajan rooli. Yhtä hyvin voitaisiin kysyä, miksi jokaisen terveen suomalaisen ei tarvitse tehdä töitä, miksi osa saa valita lokin roolin.

Vierailija
27/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- vuokra

- vesilasku

- sähkölasku

- pakolliset vakuutukset

Itsellä menee lisäksi rikoslapsen elatusmaksu (r aiskaus). Monilla on lääkityksiä tai muuta paskaa, mitä ilman luulevat kuolevansa. Ja jotkut saattavat kuollakin, jos lääketeollisuus on vaikka poistanut heiltä sisäelimiä. Lääketeollisuuden hyväksikäyttö ei ole heidän vikansa. Kuten ei sekään, jos on vaikka joutunut rikoksen uhriksi ja maksumieheksi jostakin - harvemmin niistä korvauksia saa, vaan itse joutuu ongelmansa hoitamaan.

Minulla työssäkäyvällä nuo ovat 480 e + 25 e + 20 e + 15 e + 82 e = 622 e. Miksi ihmeessä toimeentuloasiakkaalla on aina se ylenpalttisen kallis vuokra?

&

Sepä, mutta tuohon ei vaadita kuin yksi tai kaksi muuta kulua päälle, niin toimeentulo on alimitoitettu. Minun kuluni muodostuvat rikoksen uhriksi joutumisesta, jollain toisella se voi olla vaikka rikokseen syyllistyminen ja ulosotto. 

No r aiskauslapsen huoltajuutta minulla ei ole, eli tämän tekemistä rikoksista en sentään joudu vastaamaan.

Vierailija
28/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi ihmeessä toimeentuloasiakkaalla on aina se ylenpalttisen kallis vuokra?"

Koska esimerkkeihin otetaan aina ne jotka asuvat esim. Helsingissä missä nyt vain on korkeampi vuokrataso.

Vierailija
29/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon vuoksi. Yhteiskunta ei toimi niin, että osalla on pelkkä maksajan rooli. Yhtä hyvin voitaisiin kysyä, miksi jokaisen terveen suomalaisen ei tarvitse tehdä töitä, miksi osa saa valita lokin roolin.

Miksi valitsit olla "lokki"?

Vierailija
30/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi ihmeessä toimeentuloasiakkaalla on aina se ylenpalttisen kallis vuokra?"

Tuskin ainoa asia, minkä ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia

Vierailija
31/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki saavat valita työttömyyden, irtisanoutumisesta seuraa vain lyhyt karenssi.

Työstä pitää maksaa inhimillinen palkka, muuten on kyse orjuudesta. Liike-elämä on siinä mielessä haastavaa, että yrityksen pitäisi tehdä reipasta voittoa tai olla vähintäänkin vakaa, ja sen pitäisi pystyä elättämään yrittäjän lisäksi palkolliset. Orjien käyttö on ihmisoikeuksien vastaista ja suomi on sitoutunut ihmisoikeuksiin perustuslaillisesti. Nämä ihmisoikeudet määrittelevät myös sen, mikä katsotaan "inhimilliseksi elintasoksi", jonka valtio on velvollinen kaikille turvaamaan.

Ja suomi saa tästä jopa koko ajan pyyhkeitä, että tuet ovat liian pienet, eivätkä mahdollista ihmisarvoista elämää. Eli tosiasiassa sen sijaan että työttömät pitäisi saada orjatöihin, heille pitäisi korvata avokätisemmin sitä, ettei valtio ole onnistunut tarjoamaan heille kunnollista työtä.

Vierailija
32/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vakuutuksia pidetään välttämättöminä? Pakollinen on vain liikennevakuutus jos omistaa auton. Olen pärjännyt elämäni oikein hyvin lihottamatta vakuutusyhtiöitä. Nehän ovat liikeyrityksiä jotka tuottavat voittoa, ei mitään hyväntekeväisyyttä. 

Vierailija
33/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan elätillä pitää olla auto? Ei minulla ollut autoa silloinkaan kun tein raksahommia pk-seudulla, bruttotulot oli n 3200 euroa/kk.

Niin... Pk seudulla..

Vierailija
34/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä ymmärrät ettei nykyaikana (teollinen vallankumous) niitä töitä tarvitsisi kenenkään tehdä niska limassa 8h päivässä.

Vierailija
35/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- vuokra

- vesilasku

- sähkölasku

- pakolliset vakuutukset

Minulla työssäkäyvällä nuo ovat 480 e + 25 e + 20 e + 15 e + 82 e = 622 e. Miksi ihmeessä toimeentuloasiakkaalla on aina se yl

Mitä ihmettä ne muut kulut ovat? Tämä on se omituinen asia, jota normaali työssäkäyvä ihminen ei yksinkertaisesti ymmärrä ja mitä nyt kysellään. Mitä ovat rikoksen uhrille tulleet kulut? Kuka ne määrää, oikeuslaitosko? Ulosotto taas ei ole mikään yhteiskunnan kontolle määrättävä maksu, koska tuossa on aikaisemmin käyttänyt rahaa tai jättänyt maksuja maksamatta, miksi ihmeessä ulosottokuluja pitäisi yhteiskunnan korvata?

Vierailija
36/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, pitäisikö köyhän selvittää oikein julkisuudessa, mihin vähät rahansa käyttää?

Niinpä, naurettavaa kun köyhän pitäisi selvittää mihinkä ne roposet kuluu. Aina löytyy joku jonka mielestä köyhimmälläkin juuri ja juuri hengissä pysymiseen on liikaa rahaa.

Vierailija
37/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prostituoidut, tupakki ja alkoholipitoiset juomat. Nämä ovat hyvinvointia lisääviä asioita.

Vierailija
38/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan elätillä pitää olla auto? Ei minulla ollut autoa silloinkaan kun tein raksahommia pk-seudulla, bruttotulot oli n 3200 euroa/kk.

Pk-seudulla asuvana voi tietenkin ymmärtää, että muualla maassa ei julkinen liikenne ole samalla tasolla joka paikassa, ei vaikka asuisit keskustassa. Sun pitäisi ymmärtää olla tyytyväinen, ettei kaikki Kelaelätit asu pk-seudulla, koska ne vasta kalliiksi tuleekin. 

Vierailija
39/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä välttämättömiä. Hyödykkeitä.,vesi,ruoka,sähkö, liikkuminen,hygienia,lääkkeet, puhelin, tarkemmin möärittelemöttömöt toiminta menot jotka ei ole säännöllisiä. 

Niitä on vaatteet, matka ja liikkumiskohteet, tavarat , huollot, korjaukset ja pienimuotoiset hankinnat kuten vaikka pölyimuripussit tai uusi paistinpannu noin esimerkkinä

Vierailija
40/721 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, pitäisikö köyhän selvittää oikein julkisuudessa, mihin vähät rahansa käyttää?

Niinpä, naurettavaa kun köyhän pitäisi selvittää mihinkä ne roposet kuluu. Aina löytyy joku jonka mielestä köyhimmälläkin juuri ja juuri hengissä pysymiseen on liikaa rahaa.

Jep, mikä ihmeen vimma on kadehtia kaikista vähäosaisempia? Eivät he ole niitä joilla on liikaa, vaan ne jotka tulee toimeen niin hyvin että heillä on varaa kuluttaa yli todellisen tarpeen. Ei yksittäinen ihminen oikeasti tarvitse sitä rahaa tolkuttomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi