G: Työtehtäväsi ja paljon saat rahaa kuussa käteen
Aloittaisin itse paljastamalla omat tuloni, mutta en ole tällä hetkellä työssä. Mutta kertokaas te muut. Kiinnostaa. Ja mietin itselleni uutta uraa.
Kommentit (68)
käteen jää 776 euroa ja lisäksi kotihoidontuki yhdestä lapsesta eli noin 1000 euroa kuussa. Mutta eipä oo sitten hoitomaksujakaan ;-D
Projektipäällikkö teollisuudessa. Työpäivä 7,5h, mutta oikeasti mietin ja stressaan työasioita kaikki illat ja viikonloput. Lapsen takia työpäivä on vaan käytettävä tehokkaasti ja sitten kotiin.
Haluaisin kuulla teidän palkkatasostanne, kun se koulutus kiinnostaisi.
päivätyö, ensimmäinen kokemuslisä tienattuna, kilometrikorvausten lisäksi ei muita " lisiä" , noin 1340 jos ei kilometrikorvauksia.
Ei miljoonatuloja siis. mutta urakehitys on tutkitusti muita aloja nopeampaa. Eli toivossa on hyvä elää!
Koulutus laskentamerkonomi + alan erikoistutkinto.
Mä saisin satasen vähemmän kuussa, jos ei olisi asuntolainaa.
kuussa ja siihen päälle vuosibonukset riippuen henkkohtaisesta ja firman tuloksesta
Miten se on mahdollista, että jollain ekonomilla oli tässä ketjussa veroprosentti 50 luokkaa?
Talouspäällikkö keskisuuressa yrityksessä; Palkka: brutto 4300¿ ja käteen jää n. 3000¿.
Miten lainat vaikuttaa nettoo, joku kysyi? No siten että meilläkin on asuntolainaa PALJON, jonka korot otetaan huomioon veroprosenttia määrätessä. Lisäksi minullakin on pitkä työmatka ja isot matkavähennykset. Näiden avulla veroprosenttini jää alle 30, muuten se olisi huomattavasti enemmän ja näin ollen nettotulo paljon vähemmän.
brutto 1750 ja netto n 1300 euroo..... vähennykseni asuntokorkoja ja kilometrikuluja.....
-enemmänkin vois saada -
Itsekin olen kyllä kotona hoitamassa lapsiani ja arvostan ehdottomasti jokaista joka tekee saman ratkaisun, mutta eihän tämä ole työtä ja siksi on turha valittaa " palkasta" . Hienoa että edes jollain summalla yhteiskunta tulee lasten kotihoitoa.
Vierailija:
Oman lapsen hoito kotona ja " palkka" huimat 335¿/kk - repikää siitä... =0/
Niin siis selvennyksenä vielä, että tämä on KÄTEEN jäävä osuus ja siinä on lapsilisäkin mukana.
kotiäiti sentään tekee montaa hommaa samanaikaisesti...
Vierailija:
Itsekin olen kyllä kotona hoitamassa lapsiani ja arvostan ehdottomasti jokaista joka tekee saman ratkaisun, mutta eihän tämä ole työtä ja siksi on turha valittaa " palkasta" . Hienoa että edes jollain summalla yhteiskunta tulee lasten kotihoitoa.
turhan paljon makoilusta - varsinkin kun joukossa on paljon niitä, jotka eivät oikeasti edes halua töitä. Onhan tässä lasten kanssa kotona oppinut todella tehokkaaksi, pyykkikone laulaa jatkuvasti ja vauvan imettäminen onnistuu oikein hyvin samalla kun laittaa isommille ruokaa. Mutta itse en koe tätä työksi vaan tavallaan elämäntavaksi - itsehän näitä lapsia on haluttu perheeseen lisää ja kyllä sen jo etukäteen tietää että kotitöiden yms. määrä siitä kasvaa. Vaikka tämä sitoo ympäri vuorokauden, on kotona ollessa silti tietynlainen vapaus - ulkoilemaan tai askartelemaan tms. voidaan lähteä juuri sillon kuin huvittaa jne. Ei, ei tämä ole työtä vaan hyvän kasvualustan antamista omille lapsilleen ja oman perheen seurasta nauttimista. Koen itseni etuoikeutetuksi että voin antaa lapsilleni tällaisen kodin, en siis vingu menetettyjen työtulojen perään, jotka minunkin tapauksessa olisivat ihan kivan kokoiset kieltämättä. :)
Vierailija:
kotiäiti sentään tekee montaa hommaa samanaikaisesti...Vierailija:
No eihän tämä nyt ihan lepäilyä ole kotona olla, mutta mites sitten työssä käyvät ovat kesällä lomalla, vaikka heillä on lapsia? Harvempi kotiäitikään varmasti sanoo, että mies kesälomallaan tekee töitä, kun osallistuu perhee hoitoon. (Taikka että vaimo tekee töitä kesälomallaan, mikäli mies on jäänyt kotiin koti-isäksi.)
Itse ainakin koen pääseväni lasten kanssa helpommalla, kuin olemalla töissä. Tämä helppous ei kuitenkaan ole se, mikä on vaikuttanut päätökseeni jäädä kotiin.
Olen siis väärällä alalla..
Teen töitä lääketeollisuudessa (tutkimus ja tuotekehitys), käteen jää n. 1700-1800 euroa, lisäksi minulla on vapaa autoetu, kännykkä ja liikuntasetelit.
Käteen n. 1350¿/kk. Olen äärimmäisen tyytymätön palkkaan.