Mitä mä teen tuon miehen kanssa?
Meillä on pitkä parisuhde ja mies on aina mennyt tosi "rajoilla", mitä tulee toisiin naisiin. Ja rajojen yli on mennyt sitten valehtelu toisista naisista. Jo suhteen alkupuolella esimerkiksi saattoi viettää iltaa naispuolisen kaverin kanssa, vaikka mulle oli sanonut menevänsä baariin miespuolisen kaverimme kanssa.
Vuosien varrella on tosi monesti käynyt niin että mies saattaa vaikka kertoa jostain työpaikan uudesta naistyökaverista, mutta sanoo ettei ole koskaan jutellut hänen kanssaan tai ollut muutenkaan missään tekemisissä. Kunnes sitten yhtäkkiä käy ilmi että ovat hyviäkin kavereita, nainen tietää meidän lasten nimet ja harrastukset jne jne jne. Välillä on tullut treffikutsujakin ym, ja mies on sanonut ettei ymmärrä miten nämä naiset ovat "ymmärtäneet hänet aivan väärin".
Tai, mies sanoo jotain naistyökaveria todella ärsyttäväksi tyypiksi jota ei siedä yhtään, mutta kun menen hänen työpaikkansa ohi, he nojailevat pihalla toisiinsa ja on oikein läheinen hetki menossa.
En OLLUT mustasukkainen, mutta näiden kymmenien ja kymmenien kertojen takia olen sellaiseksi tullut. Ennen kaikkea en ymmärrä miehen valehtelua. Hänellä ei ole mitään syytä valehdella mulle, koska totuus on aina parempi. Joskus on voinut kertoa jostain asiasta ja itsekin huomannut etten suutu. Ja niin se onkin, en mä mikään seko ole, vaan tajuan että työkaverin kanssa voi tulla hyväksikin kaveriksi, tottakai. Mutta valehtelu on aivan pskaa, se pilaa aivan kaiken. Ja kaiken tämän keskelläkin en usko että hän olisi touhunnut petipuuhia kenenkään kanssa. Sekoilu on ollut kevyempää.
Nyt joitain vuosia meillä on mennyt hyvin. Mies ei ole "jäänyt kiinni" mistään ja minulla on ollut avoin pääsy hänen puhelimelleen, jossa en kuitenkaan ole aikoihin käynyt.
Kunnes nyt. Kävin hänen facessaan ja näkyi että hän on käynyt jonkun naisen sivuilla useita kertoja. Tykännyt profiilikuvasta, ja sitten poistanut tykkäyksen. Nimestä päätellen arvelen kyseessä olevan jonkun saman alan ihmisen, mutta en tiedä. Kysyin mieheltä tästä, ja taas rehellinen vastaus olisi ollut niin hyvä, on nainen sitten kuka vaan. Mutta mies kiisti kaiken. Ei ole käynyt naisen profiilissa. Ei tiedä kuka on kyseessä. Ei ole tykännyt mistään kuvasta. Ja jos/kun sieltä näkee että hän ON naisen profiilissa ollut, niin se on ollut täysin vahinko.
Samalla selvisi että hän käy useinkin katselemassa vähäpukeisten/nakujen naisten kuvia, eri maalaisten, mitä nyt vastaan tulee. Tästä kertoi itse. Klikkaa kuvia auki kuulemma "vaan nähdäkseni onko ne naiset niin nättejä kuin pikkukuvissa näyttää". Ilmankos hänelle on tyrkyllä tällaisia kuvia koko ajan.
Mies raivostui tästä keskustelusta täysin. Ei ole kuulemma tehnyt mitään väärää, ei tiedä ketä ne naiset on ja kaikki on ollut about vahinkoa. Huusi kuinka minun pitäisi nyt löysätä vähän ruuvejani, koska olen sairas. Huusi, raivosi ja haukkui minua. Kuinka pska olenkaan. Ja käskin hänen lähteä.
Ja tänään hän laittoi viestiä josko tulisi kotiin ja voitaisiin nyt saada jokin keskitie sovittua.
Minä nyt vaan en jumanauta tajua. Jos hän ei salaisi minulta asioita, valehtelisi ja kiistäisi asioita, en todellakaan olisi mustasukkainen. Mutta tämä kaikki saa minut tuntemaan oloni niin arvottomaksi. Ja sitten muka kaikki syy on vain minussa.
Onko??
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Älä enää tuollaista suhdetta jatka.
Jatkaa se, ei läheisriippuvainen muuta voi! 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei tule muuttamaan käytöstään. Se jää -yksin- sun päätettäväksi, jäättekö yhteen. Minkä arvoisena pidät luottamusta?
Mä en jäisi. Enkä jäänyt. Mulla on muutakin tekemistä kuin kuluttaa elämääni ja energiaani toisen sekoiluihin. Sekoilkoon ilman mua miten paljon lystää. Voin kertoa, että helpottui elämä ihan hemmetisti, vaikka ei eroaminen mitään kivaa ole.
Ei vaan minkä arvoisena hän pitää ITSEÄÄN. Juuri nyt ei yhtään minkään arvoisena. Kun omanarvontunto löytyy, tuollaisia miehiä ei siedä edes kymmenen metrin läheisyydessä.
Voi hyvin olla näinkin. Mies sanoo ettei ole mitään sekoillut. On vahingossa jonkun vieraan profiilissa käynyt, ei muista tai tiedä miksi. Kuvia on katsellut, sitä pahoitteli, ei ajatellut että se minusta tuntuu pahalta.
Ja eihän nyt periaatteessa kuvien katselu väärin olekaan. Vaan kun sen yhdistää kaikkeen muuhun. Mielelläni sen hyvän itsetunnon löytäisin. AP
Hyvä itsetunto löytyy kun jätät miehen.
Ap mietipä millaista elämää haluaisit viettää vuoden kuluttua. Mieti mitkä olisi kaikista tärkeimpiä asioita.
kysy mieheltä mitä hän haluaa ja mikä miehelle on tärkeää.
voiko näistä saada edes hyvää yhteistä tulevaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Ap mietipä millaista elämää haluaisit viettää vuoden kuluttua. Mieti mitkä olisi kaikista tärkeimpiä asioita.
Molemmat haluaisi elää ihan tätä nykyistä elämää, mutta ilman luottamushuolia. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat haluaisi elää ihan tätä nykyistä elämää, mutta ilman luottamushuolia. AP
Siis mikä nykyelämässä on säilyttämisen arvoista?
Ole rohkeasti ylpeä alfamiehestäsi.
Naisten rima miesten suhteen on hel vetissä.
Oletteko kuulleet yksinolosta?
Miksi sinun pitäisi valehtelevan ja pettävän miehen kanssa tehdä yhtään mitään?
Lopeta tekemiset hänen kanssaan ja suunnista kohti uusia seikkailuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä nykyelämässä on säilyttämisen arvoista?
Liian moni asia, jotta olisi helppoa kaikki hävittää. Ollaan lähivuosina toteutettu ihan valtavan isoja haaveita yhdessä, tehty sekä yhteisistä että omista unelmista totta. Meidän elämä on sellaista kun ollaan kymmenen vuotta haaveiltu. Kyllä nekin asiat ja kaikki yhdessä koettu sitoo.
Paitsi se luottamuspula. AP
Osta miehelle laatikollinen vanukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Ole rohkeasti ylpeä alfamiehestäsi.
Alfamiehellä ei ole tarvetta haeskella jatkuvasti uusia naisia.
Palkkaa yksityisetsivä hankkimaan todisteet, sitten kun saat todisteet, voit nostaa asian miehesi pöydälle, tai tehdä itseksesi päätöksesi erosta tai siitä haluatko jatkaa suhdetta.
Ei kai miehesi voi tehdä sinulle mitään väkivaltaista?
Kun on tunteeton, eikä välitä tunteistasi koska vehtaa muiden kanssa, niin miksi välittäisi hyvinvoinnistasi muutenkaan. Ehkä miehesikin ajattelee että on pakko olla kanssasi koska olette yhdessä toteuttaneet unelmia ja omistatte yhdessä asioita.
Kokeilepa sellaista, että alat samalla tavalla valehdella miehelle kuin hän sinulle. Kun mies kysyy haetko kaupasta maitoa niin sanot "joo" ja sitten unohdat koko jutun. Kerrot, että tänään syödään ruoaksi kinkkukiusausta, mutta laitatkin tomaattikeittoa ja vain itsellesi. Kerrot meneväsi maanantaina aamuvuoroon, mutta menetkin iltaan.
Miehelle kerrot lääkärissä käynnin jälkeen miten jumalattoman komea lääkäri oli! Sellainen luonnostaan timmi, aivan upea nuori mies ja miten sinua harmittaa ettet ole nuorempi. Jos mies harmistuu niin sanot, että vitsi vitsinä, ei kai leikistä suutu! Ja voisi mieskin aina vähän päivittää lookiaan.
Sittenpä alatkin seuraavaksi viihtyä omilla menoilla. Toki niistäkin valehtelet milloin mitäkin.
Sitten lasket aikaa koska mies lähtee. Heh. Varmasti nopeammin kuin sinä.
Ollaan keskusteltu. Mies on ollut todella pahoillaan ja yksin ollessaan tajunnut miten on taas loukannut ja täysin omaa typeryyttään. On ruokkinut ongelmia selailemalla netissä sitä sun tätä .Tajunnut myös sen miten pahalta hänestä tuntuisi, jos minä toimisin samoin. Kertoi avoimesti asioista. Ei ole pettänyt. On viisastunut menneistä sekoiluista, joista on jo aikaa.
Hyväksyi täysin sen tottakai, jos haluan suhteen päättyvän. Sitä oli miettinyt miten tyhjän päälle putoaisi monella tapaa ihan kaikessa silloin, ja se on tottakin. Ei hänellä ole omia kavereita, ei harrastuksia, ei mitään. Kaikki pitäisi rakentaa alusta. Tuon kaiken tiedostan kyllä, mutta eihän se "minun ongelmani" ole. Kertoi myös mitä meidän suhde hänelle merkitsee, ja minä.
Emme nyt ainakaan tällä hetkellä ole eroamassa. Katsotaan. Tänään ollaan tehty remonttia ja pihatöitä. AP
Tsemppiä ratkaisuun. Itsellä vähän sama tilanne.
Siis miksi ihmeessä olet ottanut hänet takaisin? Et saa tuosta suhteesta mitään muuta kuin haavoja.
Älä enää tuollaista suhdetta jatka.