Mitä mä teen tuon miehen kanssa?
Meillä on pitkä parisuhde ja mies on aina mennyt tosi "rajoilla", mitä tulee toisiin naisiin. Ja rajojen yli on mennyt sitten valehtelu toisista naisista. Jo suhteen alkupuolella esimerkiksi saattoi viettää iltaa naispuolisen kaverin kanssa, vaikka mulle oli sanonut menevänsä baariin miespuolisen kaverimme kanssa.
Vuosien varrella on tosi monesti käynyt niin että mies saattaa vaikka kertoa jostain työpaikan uudesta naistyökaverista, mutta sanoo ettei ole koskaan jutellut hänen kanssaan tai ollut muutenkaan missään tekemisissä. Kunnes sitten yhtäkkiä käy ilmi että ovat hyviäkin kavereita, nainen tietää meidän lasten nimet ja harrastukset jne jne jne. Välillä on tullut treffikutsujakin ym, ja mies on sanonut ettei ymmärrä miten nämä naiset ovat "ymmärtäneet hänet aivan väärin".
Tai, mies sanoo jotain naistyökaveria todella ärsyttäväksi tyypiksi jota ei siedä yhtään, mutta kun menen hänen työpaikkansa ohi, he nojailevat pihalla toisiinsa ja on oikein läheinen hetki menossa.
En OLLUT mustasukkainen, mutta näiden kymmenien ja kymmenien kertojen takia olen sellaiseksi tullut. Ennen kaikkea en ymmärrä miehen valehtelua. Hänellä ei ole mitään syytä valehdella mulle, koska totuus on aina parempi. Joskus on voinut kertoa jostain asiasta ja itsekin huomannut etten suutu. Ja niin se onkin, en mä mikään seko ole, vaan tajuan että työkaverin kanssa voi tulla hyväksikin kaveriksi, tottakai. Mutta valehtelu on aivan pskaa, se pilaa aivan kaiken. Ja kaiken tämän keskelläkin en usko että hän olisi touhunnut petipuuhia kenenkään kanssa. Sekoilu on ollut kevyempää.
Nyt joitain vuosia meillä on mennyt hyvin. Mies ei ole "jäänyt kiinni" mistään ja minulla on ollut avoin pääsy hänen puhelimelleen, jossa en kuitenkaan ole aikoihin käynyt.
Kunnes nyt. Kävin hänen facessaan ja näkyi että hän on käynyt jonkun naisen sivuilla useita kertoja. Tykännyt profiilikuvasta, ja sitten poistanut tykkäyksen. Nimestä päätellen arvelen kyseessä olevan jonkun saman alan ihmisen, mutta en tiedä. Kysyin mieheltä tästä, ja taas rehellinen vastaus olisi ollut niin hyvä, on nainen sitten kuka vaan. Mutta mies kiisti kaiken. Ei ole käynyt naisen profiilissa. Ei tiedä kuka on kyseessä. Ei ole tykännyt mistään kuvasta. Ja jos/kun sieltä näkee että hän ON naisen profiilissa ollut, niin se on ollut täysin vahinko.
Samalla selvisi että hän käy useinkin katselemassa vähäpukeisten/nakujen naisten kuvia, eri maalaisten, mitä nyt vastaan tulee. Tästä kertoi itse. Klikkaa kuvia auki kuulemma "vaan nähdäkseni onko ne naiset niin nättejä kuin pikkukuvissa näyttää". Ilmankos hänelle on tyrkyllä tällaisia kuvia koko ajan.
Mies raivostui tästä keskustelusta täysin. Ei ole kuulemma tehnyt mitään väärää, ei tiedä ketä ne naiset on ja kaikki on ollut about vahinkoa. Huusi kuinka minun pitäisi nyt löysätä vähän ruuvejani, koska olen sairas. Huusi, raivosi ja haukkui minua. Kuinka pska olenkaan. Ja käskin hänen lähteä.
Ja tänään hän laittoi viestiä josko tulisi kotiin ja voitaisiin nyt saada jokin keskitie sovittua.
Minä nyt vaan en jumanauta tajua. Jos hän ei salaisi minulta asioita, valehtelisi ja kiistäisi asioita, en todellakaan olisi mustasukkainen. Mutta tämä kaikki saa minut tuntemaan oloni niin arvottomaksi. Ja sitten muka kaikki syy on vain minussa.
Onko??
Kommentit (158)
En lukenut koko ketjua, vaan sieltä täältä. Olen ollut ap kanssa samassa tilanteessa ja uskottelin myös itselleni että "he ovat vain ystäviä" yms. Kunnes totuus tuli oikeasti ilmi ja tajusin kuinka hyväuskoinen hölmö olin ollut.
Älä usko selityksiä jos intuitiosi sanoo muuta
Vierailija kirjoitti:
Ukko luiskaan. Tilalle sellainen, joka puhuu totta.
Puhuuko muka joku ukko totta? Ei tietenkään ketään tilalle. Mies on tuote joka ei vaihtamalla parane
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan. Nyt on kyllä myönnettävä etten tiedä yhtään, mitä ihmettä hänelle sanoa. Tässä on jotenkin itsekin lamaantunut ja toisaalta pitkä työviikko takana, on ollut helppo vaan uppoutua töihin ja tehdä pitkää päivää yksin ollessa.
Mies ei halua erota. Sen on jo sanonut. Ja minä en tiedä, mitä haluan. AP
Haluat tietenkin erota, niin voit aloittaa unelmiesi elämän ilman miehen aiheuttamaa pahaa mieltä.
Mies ei tule muuttamaan käytöstään. Se jää -yksin- sun päätettäväksi, jäättekö yhteen. Minkä arvoisena pidät luottamusta?
Mä en jäisi. Enkä jäänyt. Mulla on muutakin tekemistä kuin kuluttaa elämääni ja energiaani toisen sekoiluihin. Sekoilkoon ilman mua miten paljon lystää. Voin kertoa, että helpottui elämä ihan hemmetisti, vaikka ei eroaminen mitään kivaa ole.
Mitä teet. Et ole tehnyt mitään joten kai sen kanssa haluat olla vaikka mies on pettävä paskiainen.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, vaan sieltä täältä. Olen ollut ap kanssa samassa tilanteessa ja uskottelin myös itselleni että "he ovat vain ystäviä" yms. Kunnes totuus tuli oikeasti ilmi ja tajusin kuinka hyväuskoinen hölmö olin ollut.
Niin se tuntuu olevan että mies ei myönnä MITÄÄN. Se, onko sitten mitään isompaa tapahtunutkaan, vai valehteleeko, se on sitten suuri kysymysmerkki. Mitään näyttöähän mulla ei mistään säpinästäkään nyt ole, saati vakavammasta. AP
Toistuva epärehellisyys on täysin pätevä syy erota. Käsittelisin terapiassa läheisriippuvuutta, jos koet tarvetta roikkua noin sairaassa suhteessa. Ja mieshän on pettänyt. Todella sinisilmäistä kuvitella muuta, jos on selvää että muut kiinnostaa eikä valehtelu ole hänelle mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se tuntuu olevan että mies ei myönnä MITÄÄN. Se, onko sitten mitään isompaa tapahtunutkaan, vai valehteleeko, se on sitten suuri kysymysmerkki. Mitään näyttöähän mulla ei mistään säpinästäkään nyt ole, saati vakavammasta. AP
Ystävä hyvä, normaalissa, rehellisessä ja avoimessa suhteessa ei tarvitse kuluttaa aikaansa jatkuvasti, uudelleen ja uudelleen toisen toistuvaan, jopa kasvamiseen, suhteeseen epäluottamusta aiheuttavan käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan. Nyt on kyllä myönnettävä etten tiedä yhtään, mitä ihmettä hänelle sanoa. Tässä on jotenkin itsekin lamaantunut ja toisaalta pitkä työviikko takana, on ollut helppo vaan uppoutua töihin ja tehdä pitkää päivää yksin ollessa.
No ei tietenkään, hirmu vaivalloista etsiä uusi samoja perseilyjä katseleva hölmö.
Olisikohan kannattanut olla "mustasukkainen"? Eli laittaa mies luiskaan heti alkumetreillä.
Better luck next time.
Lopetin lukemisen tossa kohtaa kun sanoit että "nojailee" johonki muijaan töissä.. Jos mun mies nojailis johonki ämmään kerranki nii se olis siinä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä haluaisit olla tuon miehen kanssa? Selvitäpä päätäsi ja listaa se tähän niin saat ilmaista terapiaa kirjoittajilta.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei tule muuttamaan käytöstään. Se jää -yksin- sun päätettäväksi, jäättekö yhteen. Minkä arvoisena pidät luottamusta?
Mä en jäisi. Enkä jäänyt. Mulla on muutakin tekemistä kuin kuluttaa elämääni ja energiaani toisen sekoiluihin. Sekoilkoon ilman mua miten paljon lystää. Voin kertoa, että helpottui elämä ihan hemmetisti, vaikka ei eroaminen mitään kivaa ole.
Ei vaan minkä arvoisena hän pitää ITSEÄÄN. Juuri nyt ei yhtään minkään arvoisena. Kun omanarvontunto löytyy, tuollaisia miehiä ei siedä edes kymmenen metrin läheisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan lillukanvarsia takertua tuohon, myöntääkö mies mitään tai ei. Jaksatko tuollaista käytöstä, veivaamista, epäilyä, huonoa kohtelua jne? Olet niin läheisriippuvainen, että et aseta rimaa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on enempi komea ja tai flirtti, eikä sellainen hyvä tyyppi, ehkä vähän lyhyen läntä tai puskan puoleinen kaverimies, olisin melko varma että haluaisi ainakin pettää.
Tosi moni mies mielellään katselee kuvia , mutta uskolliset varatut miehet eivät tule tai mene liian lähelle fyysisesti tai mitään sellaista peliä, että koittaa hurmata muita....?!
Haukkuu hulluksi? Käyttää siis vielä henkistä väkivaltaa sun alistamiseen..Varo vaan, tuosta ei hyvää seuraa, peli vielä voi koventua. Siis mies ei ole sulle hyväksi! Eräällä tavalla varmaan roikkuu sinussa nyt, mutta entä tulevaisuudessa? Miten sinun käy jos ja kun alkaa kunnolla pettämään? Jäljet jää.
Tuosta ei hyvää seuraa?
Suhdehan on ollut ihan katastrofi ja helvetti jo alkumetreistä. Jos tuo menee pahemmaksi aletaan puhua jo toiminnasta, mistä jaetaan tuomioita oikeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy läpi yhteiset hyvät hetkenne. Johtuivatko nämä miehestä vai olivatko nämäkin jotain sellaista, jonka sinä loit ja mies oli menossa mukana? Ovatko yhteiset hetkenne illallisia, joissa sinä kokkasit, passasit, miellytit? Matkoja, jotka sinä järjestit ja organisoit? Kuinka paljon suhteenne hyvästä, johtuu sinun panoksestasi, kuinka paljon miehesi panoksesta?
Meillä on siis ollut hyviä aikoja paljon, kuukausia, ehkä kokonaisia vuosiakin. Mutta en minä todellakaan ole ollut ainoa, joka on panostanut. Jossain juhlapäivissä ja illanvietoissa kyllä, mutta muuten meidän normi arjessa mies tekee paljon. On auttavainen, tekee asioita puolestani, huolehtii etten rasitu liikaa. Ahkeroi kotona, tekee remontteja. Kysyy aina kuulumisiani vaikka ihan työpäivästäkin, on paljon yhteydessä jos ollaan erillämme. Järjestää työstään vapaaksi päivän jos olen menossa vaikka lääkäriin
Et välttämättä löydä muuten yhtä hyvää miestä.
Menkää pariterapiaan/parisuhdeleireille tms. tai lukekaa itse kirjallisuutta/videoita tms. PARISUHTEEN KOMMUNIKAATIOSTA ja YHTEISISTÄ SÄÄNNÖISTÄ.
Laske nyt plussat ja miinukset. Tärkeintä on olla rehellinen itselleen.