Mitä mä teen tuon miehen kanssa?
Meillä on pitkä parisuhde ja mies on aina mennyt tosi "rajoilla", mitä tulee toisiin naisiin. Ja rajojen yli on mennyt sitten valehtelu toisista naisista. Jo suhteen alkupuolella esimerkiksi saattoi viettää iltaa naispuolisen kaverin kanssa, vaikka mulle oli sanonut menevänsä baariin miespuolisen kaverimme kanssa.
Vuosien varrella on tosi monesti käynyt niin että mies saattaa vaikka kertoa jostain työpaikan uudesta naistyökaverista, mutta sanoo ettei ole koskaan jutellut hänen kanssaan tai ollut muutenkaan missään tekemisissä. Kunnes sitten yhtäkkiä käy ilmi että ovat hyviäkin kavereita, nainen tietää meidän lasten nimet ja harrastukset jne jne jne. Välillä on tullut treffikutsujakin ym, ja mies on sanonut ettei ymmärrä miten nämä naiset ovat "ymmärtäneet hänet aivan väärin".
Tai, mies sanoo jotain naistyökaveria todella ärsyttäväksi tyypiksi jota ei siedä yhtään, mutta kun menen hänen työpaikkansa ohi, he nojailevat pihalla toisiinsa ja on oikein läheinen hetki menossa.
En OLLUT mustasukkainen, mutta näiden kymmenien ja kymmenien kertojen takia olen sellaiseksi tullut. Ennen kaikkea en ymmärrä miehen valehtelua. Hänellä ei ole mitään syytä valehdella mulle, koska totuus on aina parempi. Joskus on voinut kertoa jostain asiasta ja itsekin huomannut etten suutu. Ja niin se onkin, en mä mikään seko ole, vaan tajuan että työkaverin kanssa voi tulla hyväksikin kaveriksi, tottakai. Mutta valehtelu on aivan pskaa, se pilaa aivan kaiken. Ja kaiken tämän keskelläkin en usko että hän olisi touhunnut petipuuhia kenenkään kanssa. Sekoilu on ollut kevyempää.
Nyt joitain vuosia meillä on mennyt hyvin. Mies ei ole "jäänyt kiinni" mistään ja minulla on ollut avoin pääsy hänen puhelimelleen, jossa en kuitenkaan ole aikoihin käynyt.
Kunnes nyt. Kävin hänen facessaan ja näkyi että hän on käynyt jonkun naisen sivuilla useita kertoja. Tykännyt profiilikuvasta, ja sitten poistanut tykkäyksen. Nimestä päätellen arvelen kyseessä olevan jonkun saman alan ihmisen, mutta en tiedä. Kysyin mieheltä tästä, ja taas rehellinen vastaus olisi ollut niin hyvä, on nainen sitten kuka vaan. Mutta mies kiisti kaiken. Ei ole käynyt naisen profiilissa. Ei tiedä kuka on kyseessä. Ei ole tykännyt mistään kuvasta. Ja jos/kun sieltä näkee että hän ON naisen profiilissa ollut, niin se on ollut täysin vahinko.
Samalla selvisi että hän käy useinkin katselemassa vähäpukeisten/nakujen naisten kuvia, eri maalaisten, mitä nyt vastaan tulee. Tästä kertoi itse. Klikkaa kuvia auki kuulemma "vaan nähdäkseni onko ne naiset niin nättejä kuin pikkukuvissa näyttää". Ilmankos hänelle on tyrkyllä tällaisia kuvia koko ajan.
Mies raivostui tästä keskustelusta täysin. Ei ole kuulemma tehnyt mitään väärää, ei tiedä ketä ne naiset on ja kaikki on ollut about vahinkoa. Huusi kuinka minun pitäisi nyt löysätä vähän ruuvejani, koska olen sairas. Huusi, raivosi ja haukkui minua. Kuinka pska olenkaan. Ja käskin hänen lähteä.
Ja tänään hän laittoi viestiä josko tulisi kotiin ja voitaisiin nyt saada jokin keskitie sovittua.
Minä nyt vaan en jumanauta tajua. Jos hän ei salaisi minulta asioita, valehtelisi ja kiistäisi asioita, en todellakaan olisi mustasukkainen. Mutta tämä kaikki saa minut tuntemaan oloni niin arvottomaksi. Ja sitten muka kaikki syy on vain minussa.
Onko??
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Soitin miehelle. Ristiriitaiset tunnelmat itsellä, hänellä ei niinkään. Toivoo että jatkettaisiin liittoa.
Perjantaina tulee kotiin, kaipa tästä viikonloppuna keskustellaan ja jotain ratkaisua saadaan jossain vaiheessa. AP
anna kun arvaan, mies ei tiennyt miksi riitelittekään?
Olet sanonut miehellesi näin: "kukaan muu nainen ei varmasti olisi tätä katsellut edes muutamaa vuotta."
Tällähän oikestaan sanot, että vain sinä olet se nainen, joka kokee itsensä niin arvottomaksi, että sallii tuollaisen käytöksen. Miehesi kyllä varmasti jo tietää tämän, joten ei sitä tarvitse hänelle erikseen kertoa.
Voi olla, ettei miestä edes oikeastaan kiinnosta itse pettäminen, vaan vain naisista fantasioiminen ja ehkä kokee itsensä arvokkaaksi, kun joku nainen osoittaa vastakaikua. Molemmat haette arvostusta, sinä haet sitä mieheltäsi, miehesi muilta naisilta.
Käy läpi yhteiset hyvät hetkenne. Johtuivatko nämä miehestä vai olivatko nämäkin jotain sellaista, jonka sinä loit ja mies oli menossa mukana? Ovatko yhteiset hetkenne illallisia, joissa sinä kokkasit, passasit, miellytit? Matkoja, jotka sinä järjestit ja organisoit? Kuinka paljon suhteenne hyvästä, johtuu sinun panoksestasi, kuinka paljon miehesi panoksesta?
Jos tulet siihen tulokseen, ettei suhteenne ole sitä, mitä toivoisit, uskalla lähteä. Se on pelottavaa, varmaan koet itsesi ajoittain yksinäiseksi, mutta toisaalta voit voittaa itsesi arvostuksen ja se on tuhannesti arvokkaampaa kuin se, että miehesi käyttäytyy ajoittain kunnolla ja sinua loukkaamatta. Elämä on sinullekin ihan kivaa ja jännittävää, kunhan vain uskallat elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voisit ap alkaa laskemaan uusia verkkoja vesille. Katsele jo uutta kumppania. Toihan on rasittava suhde mikä teillä on.
Löytyis varmaan helpompi kumppani, joka ei jaksa valehdella alvariinsa.
No en voisi alkaa. Olen edelleen suhteessa ja avioliitossa. Eikä kyllä kiinnosta uusi suhde enää muutenkaan, jos tämä päättyy. AP
Sinä olet yksiavioisessa suhteessa mieheesi kun taas näyttää, että miehesi on jonkinmoisessa avoimessa suhteessa kanssasi.
Niin. Minä en ala samaan toimintaan, mitä en häneltäkään hyväksy. AP
En tarkoittanut, että sun pitäisi alkaa pettämään, tarkoitin että älä haaskaa aikaasi mieheen, joka ei anna sulle uskollisuutta vastavuoroisesti. Itse joskus aikanani tein tuon virheen kun en jättänyt petturieksääni paljon aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voisit ap alkaa laskemaan uusia verkkoja vesille. Katsele jo uutta kumppania. Toihan on rasittava suhde mikä teillä on.
Löytyis varmaan helpompi kumppani, joka ei jaksa valehdella alvariinsa.
No en voisi alkaa. Olen edelleen suhteessa ja avioliitossa. Eikä kyllä kiinnosta uusi suhde enää muutenkaan, jos tämä päättyy. AP
Sinä olet yksiavioisessa suhteessa mieheesi kun taas näyttää, että miehesi on jonkinmoisessa avoimessa suhteessa kanssasi.
Niin. Minä en ala samaan toimintaan, mitä en häneltäkään hyväksy. AP
En tarkoittanut, että sun pitäisi alkaa pettämään, tarkoitin että älä haaskaa aikaasi mieheen, joka ei anna sulle
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Käy läpi yhteiset hyvät hetkenne. Johtuivatko nämä miehestä vai olivatko nämäkin jotain sellaista, jonka sinä loit ja mies oli menossa mukana? Ovatko yhteiset hetkenne illallisia, joissa sinä kokkasit, passasit, miellytit? Matkoja, jotka sinä järjestit ja organisoit? Kuinka paljon suhteenne hyvästä, johtuu sinun panoksestasi, kuinka paljon miehesi panoksesta?
Meillä on siis ollut hyviä aikoja paljon, kuukausia, ehkä kokonaisia vuosiakin. Mutta en minä todellakaan ole ollut ainoa, joka on panostanut. Jossain juhlapäivissä ja illanvietoissa kyllä, mutta muuten meidän normi arjessa mies tekee paljon. On auttavainen, tekee asioita puolestani, huolehtii etten rasitu liikaa. Ahkeroi kotona, tekee remontteja. Kysyy aina kuulumisiani vaikka ihan työpäivästäkin, on paljon yhteydessä jos ollaan erillämme. Järjestää työstään vapaaksi päivän jos olen menossa vaikka lääkäriin, koska tietää että inhoan mennä yksin. Auttaa iäkkäitä vanhempiani mukisematta. Kiittää aina, vaikka vain olisin tiskannut tai pessyt pyykkiä. Tai jos on lähdössä töihin niin lenkittää koiran ennen lähtöään, ihan vaan siksi että mun ei tarvitse oman työpäiväni jälkeen lähteä. Ja niin edelleen. Ja suurimman osan ajasta meillä on tosi mukavaa yhdessä.
Kun hän ei ole ollenkaan läpeensä huono aviomies. Päinvastoin, mutta ero näissä hetkissä on todella merkittävä. On vaikea tajutakin sitä että miten hän sitten taas välillä käyttäytyy minua kohtaan niin kamalalla tavalla. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on siis ollut hyviä aikoja paljon, kuukausia, ehkä kokonaisia vuosiakin. Mutta en minä todellakaan ole ollut ainoa, joka on panostanut. Jossain juhlapäivissä ja illanvietoissa kyllä, mutta muuten meidän normi arjessa mies tekee paljon. On auttavainen, tekee asioita puolestani, huolehtii etten rasitu liikaa. Ahkeroi kotona, tekee remontteja. Kysyy aina kuulumisiani vaikka ihan työpäivästäkin, on paljon yhteydessä jos ollaan erillämme. Järjestää työstään vapaaksi päivän jos olen menossa vaikka lääkäriin
Narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on siis ollut hyviä aikoja paljon, kuukausia, ehkä kokonaisia vuosiakin. Mutta en minä todellakaan ole ollut ainoa, joka on panostanut. Jossain juhlapäivissä ja illanvietoissa kyllä, mutta muuten meidän normi arjessa mies tekee paljon. On auttavainen, tekee asioita puolestani, huolehtii etten rasitu liikaa. Ahkeroi kotona, tekee remontteja. Kysyy aina kuulumisiani vaikka ihan työpäivästäkin, on paljon yhteydessä jos ollaan erillämme. Järjestää työstään vapaaksi päivän jos olen menossa vaikka lääkäriin
Mies haluaa pitää sekä hyvän parisuhde- ja perhe-elämän uskollisen naisen kanssa, että jännittävän sinkkuelämän seikkailuineen muiden naisten kanssa. Hän petaa hyvällä käytöksellään kuvaa itsestään hyvänä aviomiehenä, jotta sekä hän itse että sinä voitte pitää häntä sellaisena, ja jotta tällainen kaksoiselämä jatkuu ja jotta näiden välinen ristiriita olisi hämmentävä.
Suosittelen sinullekin Lundy Bancroftin kirjaa "Why does he do that? Inside the minds of angry and controlling men". Kirja löytyy netistä nopeasti googlaamalla ilmaisena pdf:nä.
Katkelmaa kirjasta: "The symptoms of abuse are there, and the woman usually sees them: the escalating frequency of put-downs. Early generosity turning more and more to selfishness. Verbal explosions when he is irritated or when he doesn't get his way. Her grievances contantly turned around on her, so that everything is her own fault. His growing attitude that he knows what is good for her better than she does. And in many relationships, amounting sense of fear or intimidation. But the woman also sees that her partner is a human being who can be caring and affectionate at times, and she loves him. She wants to figure out why he gets so upset, so that she can help him break his pattern of ups and downs. She get drawn into the complexities of his inner world, trying to uncover clues, moving pieces around in an attempt to solve an elaborate puzzle."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi puoli-OT mutta tässä hyvä esimerkki siitä mitä kaikkea yhdessä parisuhteessa voi olla. Jos ihmiset kuulisi ja näkisi vain tämän niin suhdetta pidettäisiin aivan upeana ja miestä tosi ihanana. Kuulostaa täydelliseltä. Ja kun lukee aloituksen niin ihan kp äijä. Tämän vuoksi moni ulkopuolinenkin miettii että turha ero kun nähdään vaan ne hyvät asiat. Ei tiedetä mitä pinnan alla on. Aloittajalle tsempit.
Kaikesta huolimatta en usko, että miehellä mitään salasuhdetta olisi. Siis ainakaan viestittelyä pahempaa. Töissä käy, on tehtävässä jossa ei pysty touhuamaan mitään "omiaan". Vahvistetut työvuorolistat on jääkaapin ovessa, ja on niin pihi mies että tuskin ottaisi mitään palkattomia. Ja missään muualla ei käy työn lisäksi, ollaan paljon yhdessä, matkat ym tehdään yhdessä. Jättää kännykkänsä minne sattuu eikä sitä vahdi, ja minulla tosiaan on puhelimeen vapaa pääsy.
Että kaikesta huolimatta uskon että se ihailu naisia kohtaan on nykyään vaan ihailua. Aiemmin myönsi että naisten ihastuminen häneen tuntuu tosi hyvälle, tästä kauan aikaa ja sanoo ettei näin enää ole, koska ei halua suhdettamme rikkoa. Ja no, nykyään mahakas, silmäpussinen keski-ikäinen mies ei ehkä niin ihailua enää kerääkään.
En tiedä mitä teen. Huomenna tulee kotiin ja viikonloppuna varmasti keskustellaan. AP
Oletko kallistumassa jäämään suhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Pettäjät tekee tuota, että raivostuu ja alkaa uhkailla erolla sekä haukkua hulluksi, jos heidän tekemisistään kyselee. Tiedän, kun oma isä oli sellainen. Huusi, raivosi ja haukkui, lähti ovet paukkuen...varmaan sen hetkisen sivuhoidon luo.
Jeepp kokemusta on. Hullu kuulin olevani ja samaan aikaan äijä pyöritti paria naista muualla. Ei muka mitään perää epäilyissä, niin niin.
Elän vastaavassa suhteessa. Perhe on perustettu joten minkäs teet. Lapset onneksi isoja mutta tuskin heiltä perhettä haluaa hajottaa sen jälkeenkään. Ollaan ja elellään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta huolimatta en usko, että miehellä mitään salasuhdetta olisi. Siis ainakaan viestittelyä pahempaa. Töissä käy, on tehtävässä jossa ei pysty touhuamaan mitään "omiaan". Vahvistetut työvuorolistat on jääkaapin ovessa, ja on niin pihi mies että tuskin ottaisi mitään palkattomia. Ja missään muualla ei käy työn lisäksi, ollaan paljon yhdessä, matkat ym tehdään yhdessä. Jättää kännykkänsä minne sattuu eikä sitä vahdi, ja minulla tosiaan on puhelimeen vapaa pääsy.
Että kaikesta huolimatta uskon että se ihailu naisia kohtaan on nykyään vaan ihailua. Aiemmin myönsi että naisten ihastuminen häneen tuntuu tosi hyvälle, tästä kauan aikaa ja sanoo ettei näin enää ole, koska ei halua suhdettamme rikkoa. Ja no, nykyään mahakas, silmäpussinen keski-ikäinen mies ei ehkä niin ihailua enää kerääkään.
En tiedä mitä teen. Huomenna tulee kotiin ja viikonloppuna varmasti keskustellaan. AP
Ei varmaankaan käy vieraissa, koska ei ehdi tai pysty. Haluja kuitenkin selvästi olisi. Mies kuitenkin valehtelee niin paljon että mitään varmuuttahan asiaan ei oikein saa. En olisi kovin yllättynyt jos miehellä sittenkin olisi töissäolonsa aikana vähän omia menoja, joko lounastunnilla tai palkattomien vapaiden muodossa. Onhan miehen käytös muutenkin näennäisen ristiriitaista.
Vierailija kirjoitti:
Olisko kuitenkin niin, että silmäpusseineen ja vatsoineneen ei enää saa sitä ihailua, vaikka kuinka yrittäisi ja alkaa itsekin ymmärtää, että näillä spekseillä kannattaa panostaa siihen, että edes se vaimo pystyisi elämässä aka tyytyminen? Mä en löydä tästä hyvän suhteen elementtejä, vaikka auttavaisuutta yms esiintyykin. Se kaikki on ihan normaalia ihmissuhdetta, ei romanttista suhdetta ja arvostusta.
Niin no. Eihän sitä tietenkään tiedä onko miehellä jotain "säätöä". Eikä tiedä, millä mielellä hän kanssani on. Yhdessä haluaa jatkaa, sanoo hyvin hermostuksissaan olleensa nämä 3 vuorokautta, pelänneensä että tämä oli tässä. Toivoo että jokin keino löydettäisiin jotta jatkaa voisi. Ap
Mies tuli kotiin. Kuin ei mitään riitaa olisi koskaan ollutkaan. AP
"Kuin mitään riitaa ei olisi ollutkaan" suostuuko keskustelemaan? Tota ei kannata jättää muhimaan, etkä varmaan siihen itse suostuisikaan?
Vierailija kirjoitti:
"Kuin mitään riitaa ei olisi ollutkaan" suostuuko keskustelemaan? Tota ei kannata jättää muhimaan, etkä varmaan siihen itse suostuisikaan?
Tänään ei keskustella, kun on väsynyt. Mutta tässä viikonlopun aikana kyllä, todellakin. AP
Toivotaan että saatte juteltua kunnolla.
Pettäjät tekee tuota, että raivostuu ja alkaa uhkailla erolla sekä haukkua hulluksi, jos heidän tekemisistään kyselee. Tiedän, kun oma isä oli sellainen. Huusi, raivosi ja haukkui, lähti ovet paukkuen...varmaan sen hetkisen sivuhoidon luo.