Minut pakotettiin heti uskoon tulleena nuorena ihmisenä hihhuloimaan
Ja kun sopinut siihen pirtaan, sain potkut seurakunnasta. Olisi heti välittömästi pitänyt alkaa tekemään jotain radio-ohjelmaa jossa olisin puhunut uskoontulostani, ujona introvertti-persoona en pystynyt siihen. Toinen asia oli kun eri paikkakunnalla asuva silloinen miesystäväni tuli luokseni yökylään - vaikka nukkui sohvalla, ei ollut mistään seksuaalisesta kanssakäymisestä kyse niin seurakunnan johtajan mielestä minä olen houkutellut hänet syntiin jossa voi lihan himot herätä.
Kommentit (39)
Jeesukselle kelpaa ihan sellaisenaan, ei tartte olla huippusuorittaja ja näytellä jossain seurakunnassa "tekopirteetä" kaiken osaajaa. Jos olen ottanut Jeesuksen vastaan omassa pienessä hiljaisessa Mellunmäkeläisessä yksiössäni sen pitäisi riittää.
No mutta miten voit olla takuuvarma että pääset taivaaseen, jos en kertakaikkiaan jaksa aina saarnata ihmisille taivaasta ja helvetistä ja pelastuksesta, olet vaikka sairas, pitäiskö sun kuiteskin olla kaduilla huutamassa ihmisille, että jos että nyt perkule saatana tee sitä parannusta niin jodutte kadotukseen, vaikka itsekkin olen veropetoksen tehnyt ja pettänyt puolisoani, olen varastanut ja valehdellut.
Jeesus itse sanoi, menkää ja tehkää kaikki kansat minut opetuslapsikseni. Tässähän on jo ristiriita. Ensin hän sanoo, että kenenkään ei tarvitse tehä mitään kun hän on jo tehnyt kaiken meidän puolestaan - ja sittenkin kuitenkin pitää mennä ja tehdä jotain eli usko ilman tekoja on kuollut. Miksi se on näin?
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ihmiset on helposti huijattavissa vaikka mihinkälaisiin juttuihin, siihen aikaan kun minä olin nuori ei ollut mitään nettiä älypuhelinta tms. Siihen aikaan oli lankapuhelin, paskahuussi, puu wc. Jos jollakin naapurilla oli televisio se oli huippuluksusta, voisin jatkaa tätä loputtomiin. Nyt varmaan kuulostan joltain yläasteen opettajalta, siihen aikaan oli muuten kansa- ja kansalaiskoulu. Kouluun mentiin talvella suksilla hiihtäen ja kesällä polkupyörällä, eikä pelätty susia vaikka niitä oli, eivät ne ihmisille tehneet mitään pahaa. No, tässäpä tämä tällä kertaa.
Nykypäivänä on niin helppo esiintyä vaikka minä. AP:n horinat eivät ota tuulta alleen koska ihmiset tunnistavat provot jo kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus itse sanoi, menkää ja tehkää kaikki kansat minut opetuslapsikseni. Tässähän on jo ristiriita. Ensin hän sanoo, että kenenkään ei tarvitse tehä mitään kun hän on jo tehnyt kaiken meidän puolestaan - ja sittenkin kuitenkin pitää mennä ja tehdä jotain eli usko ilman tekoja on kuollut. Miksi se on näin?
Vastaus on yksinkertainen:
Olet psykkosissa. Hankkiudu hoitoon.
Pilanpäiten-ohjelmassa Jeesus kun meni kapakkaan niin punaviinilasit alkoivat jotenkin ihmeellisesti täyttyä.
Kertokaas te viisaammat mulle, miksi kaikki muut uskonnot sallitaan suomessa mutta kristinusko kielletään, lapsillekaan ei saa enää kertoa Jeesuksesta mutta muhammetista saa, isä meidän rukousta ei sallita eikä suvivirttä laulaa kouluissa mutta muiden uskonnoiden juttuja saa. Onkohan tässä menossa väestönvaihto? Hys hys
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas te viisaammat mulle, miksi kaikki muut uskonnot sallitaan suomessa mutta kristinusko kielletään, lapsillekaan ei saa enää kertoa Jeesuksesta mutta muhammetista saa, isä meidän rukousta ei sallita eikä suvivirttä laulaa kouluissa mutta muiden uskonnoiden juttuja saa. Onkohan tässä menossa väestönvaihto? Hys hys
Huonoa sarkasmia.
En ymmärrä kun jossain kohtaa Raamattua sanotaan "ne kaikki jotka oli säädetty iankaikkisen elämään tulivat uskoon" tms.
Ja samaan aikaan "Jumalan tahto on että kaikki pelastuisivat"
Vierailija kirjoitti:
No mutta miten voit olla takuuvarma että pääset taivaaseen, jos en kertakaikkiaan jaksa aina saarnata ihmisille taivaasta ja helvetistä ja pelastuksesta, olet vaikka sairas, pitäiskö sun kuiteskin olla kaduilla huutamassa ihmisille, että jos että nyt perkule saatana tee sitä parannusta niin jodutte kadotukseen, vaikka itsekkin olen veropetoksen tehnyt ja pettänyt puolisoani, olen varastanut ja valehdellut.
Tekikö veropetos, aviorikos, varkaus ja valehteleminen jotenkin olemattomaksi Jeesuksen sanat: *Se on täytetty!* ?
Kun täydellinen armahdus kaikesta synnistä on jo hankittu, niin miksi et sinä vaivainen syntinen uskossa ota sitä vastaan? Odotatko vielä huonommaksi tulevasi? Paremmaksi et tule muuttumaan, siitä voit olla varma.
Mikä seurakunta? Itse kun tulin uskoon ja liityin helluntaiseurakuntaan, niin vuoden sisällä sinne saapui Toronton siunaus, nauruherätys. Sitten alkoi kunnon hihhulointi. Se oli oikeastaan kundaliniherätys, eikä se oikein sovi kristinuskoon.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa erikoiselta. Itse olen pyörinyt ns. hihhuliporukoissa vuosikausia ja koskaan ei ole pakotettu mihinkään. Pyydetty on usein, mutta aina on voinut kieltäytyä. Tuota yhdessä nukkumista en tosin ymmärrä ennen avioliittoa. Miksi kiusata itseään, kun on kuitenkin koko loppuelämä aikaa nukkua vierekkäin sitten avioliitossa?
Jaaha. Sieltä tultiin sitten pätemään omalla kokemuksellaan ja vihjaamaan kierosti kulman takaa että ap:n kokemukset ovat vääriä. Voitko edes kuvitella miten paljon pahuutta seurakunnissa, JOTKA EIVÄT OLE SINUN SEURAKUNTASI, tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoa sarkasmia.
Täyttä realismia. Avaa silmäsi. Ai niin, siinäpä tarvitaan omaa tahtoa.
Uskonnot ovat p askaa. Kenenkään ei pitäisi tuhlata sekuntiakaan aikaa noihin pelleilyihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
River-seurakunta? Äärimeininkiä.
Sekin tuli mulle mieleen paitsi ettei se nyt noin äärimmäinen sekään ole.
Epäilenpä että olisi River. Vaikuttaa että ap:n kokemukset saattaisivat olla aikaisemmalta ajalta. Eikä ymmärrykseni mukaan oikein kuvailukaan vastaa mainittua seurakuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoa sarkasmia.
Täyttä realismia. Avaa silmäsi. Ai niin, siinäpä tarvitaan omaa tahtoa.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
River-seurakunta? Äärimeininkiä.
Menestysteologiaa opettava yhteisö joka pyörii yhden "coolin" kulttihahmon ympärillä. Kierrön kaukaa
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää ymmärtää että pelastus ja uudestisyntyminen on lahja. Sen jälkeen alat vaeltamaan taivaan kansalaisen ohjattavana.
Itse kun tulin uskoon, en odottanut seurakuntien olevan kyllä mikään rakkauden satama. Opiskelin asioita itse ja vahvistin omaa uskoani. Nyt olen vasta mennyt mukaan.