Miksi tuntuu että nykyisin mies on perheessä lähinnä siittäjä ja maksaja, ei kumppani eikä isä?
Tämä ei ole katkera avautuminen vaan vilpitön kysymys. Olen katsellut lähipiirissäni useita perheitä sisko, ystävät, tuttavat. Kaavasta on tullut pelottavan tuttu:
Mies halusi lapsia, mutta nyt häntä pidetään lähinnä riesana.
Hän saa kyllä maksaa, mutta ei päättää.
Vauvan synnyttyä hänestä tulee ylimääräinen kuin joku ulkopuolinen assistentti joka saa osallistua jos äiti niin suvaitsee.
Jos hän haluaa omaa aikaa, hän on itsekäs. Jos äiti haluaa, se on voimaantumista.
Yhdessä perheessä mies yritti järjestää vauvasta hoitoa että he pääsisivät hetkeksi kahdestaan. Vastaus: Tämä on nyt mun ja vauvan aikaa, et sä voi viedä meitä mihinkään.
Toisessa mies ehdotti nukkumavuorojen vuorottelua. Se tulkittiin hylkäämiseksi ja tunnekylmyydeksi.
Ja sitten ihmetellään miksi miehet etääntyvät, lamaantuvat, pettävät tai vetäytyvät kokonaan.
Ehkä he eivät etäänny ehkä heidät työnnetään ulos.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä muut ihmiset voi toiselle määritellä vastuita ja rooleja. Mies voi ihan itse olla kumppani ja isä, eikä odottaa lapaset sojottaen että joku määrää hänelle jonkin roolin.
Minun lähipiirissä miehet ovat lähes poikkeuksetta hyviä isejä ja puolisoja, ja on vaikea keksiä, miten joku toinen voisi muuttaa heidän luonnettaan niin perustavanlaatuisesti.
Heh. Alistaminen ja alistuminen kaksi eri asiaa. Miehen osa ei ole tuollaisessa tilanteessa helppo, koska mies menettää erossa enemmän. Alistuminen on siis helpoin ratkaisu.
Mitä mies menettää erossa enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä muut ihmiset voi toiselle määritellä vastuita ja rooleja. Mies voi ihan itse olla kumppani ja isä, eikä odottaa lapaset sojottaen että joku määrää hänelle jonkin roolin.
Minun lähipiirissä miehet ovat lähes poikkeuksetta hyviä isejä ja puolisoja, ja on vaikea keksiä, miten joku toinen voisi muuttaa heidän luonnettaan niin perustavanlaatuisesti.
Heh. Alistaminen ja alistuminen kaksi eri asiaa. Miehen osa ei ole tuollaisessa tilanteessa helppo, koska mies menettää erossa enemmän. Alistuminen on siis helpoin ratkaisu.
Kysytkö nyt ihan vakavissaan? Oletko niin pihalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn, voitko vastata kun tiedät?
Sinusta tuntuu? Ja puhut muutamasta perheestä. 🙄
Miehet on supistaneet itsensä siittäjiksi. Penis on ainoa mitä tuovat parisuhteeseen. Ei osallistu mihinkään mitenkään. Kotona käydään sotkemassa lakanat, muuten eletään sinkkuina ja vaimo kustantaa perheen varsinaisen elämän kun miehen rahat kuluu vapaa-ajan vietossa ja siinä toisessa elämässä mikä kiinnostaa enemmän. Onpahan saatu yhden naisen urakehitys katkaistua, tuhottua sen vapaa-ajan, talouden, vartalon sekä elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun sitten mies joutuu vuoroviikoin hoitamaan yksin niitä lapsia, eikä ole ketään tekemässä ruokaa ja pyykkäämässä.
Joskus toisinkin päin. Meillä rouva ravasi Tupperwarea myymässä kaiket viikonloput pikkulapsiaikana ja myöhemmin muista firmoja. Piti hyvin voimakkaasti puolensa. Lastenhoito ja koti jäi pitkälti itselle. Omat harrastukset jäi täysin. Vasta nyt on voinut taas harrastaa kun lapset ovat aikuisia mutta vaikeaa se on vieläkin kun pirttihirmu vaatii edelleen aika paljon.
Tämä ja myös isyyteen liittyvä miesviha on yllättävän yleistä ja sitä esiintyy jopa ammattilaisten parissa (lastentarhan henkilöstö ja terveydenhuolto). Mutta yrittäkää miehet jaksaa, kyllä ne asenteet vähitellen korjaantuu.
Ihminen on nisäkäs.
Nisäkäsnaaraat elävät kiinni poikasissa, koiraiden rooli on tosiaan siittää.
Oikeampi kysymys on ennemminkin, että miksi mies on rikkonut ja loisinut naisen ja lapsen välisessä suhteessa?
Ennen "aviomiehen" rooli oli kuin koiran omistajan. Naisella ei ollut oikeutta tai mahdollisuuksia elantoon, tämä oli täysin riippuvainen miehestä, ja siksi mm. joutui antamaan pillua orjanomaisesti, ja mies hallinnoi myös lapsia eli poikasia. Naista kuitenkin tarvittiin synnyttämään ja imettämään, nykyään tämäkin prosessi on silpomista ja imetys voidaan kovata lehmäntissillä.
Nykyään mies ei elätä, vaan loisii äitiydessä. Hän leikkii emoa, kuin olisi itse nisäkäsnaaras, ei huolehdi taloudesta, ja tungettelee naisen seksuaalisuudessa (äitiys).
Jos katsotaan luonnon olosuhteita, niin molemmat näistä skenaarioista ovat luonnonvastaisia. Luonnossa naaraat syövät ja elävät täysipainoista elämää siitä huolimatta, onko heillä poikasia vai ei. "Pariutuminen" ei ole nisäkkäille tyypillistä ollenkaan. Koiraat eivät osallistu nisäkkäillä poikasten hoitoon.
Myös ihmisillä on nisäkäsvaistot, sukuelimet ja -aivot, siitä huolimatta että miehet yrittävät larpata jotakin emoja nykyään. Jos ajatellaan vaikka noita "yösyöttövuoroja", niin näitähän ei edes ole luonnossa, sillä poikanen nukkuu emon sylissä ja ruokailee emon nukkuessa. Tämä ei kuormita kumpaakaan. Kuormitus ja ongelmat syntyvä siitä, että mies yritetään keinotekoisesti änkeä sekä naisen sänkyyn (poikasen tilalle) ja poikanen vieroittaa omaan tilaansa aivan liian aikaisin (miehen tilalle).
Vastauksena kysymykseesi: teille on valehdeltu siitä, mitä vanhemmuus on.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on supistaneet itsensä siittäjiksi. Penis on ainoa mitä tuovat parisuhteeseen. Ei osallistu mihinkään mitenkään. Kotona käydään sotkemassa lakanat, muuten eletään sinkkuina ja vaimo kustantaa perheen varsinaisen elämän kun miehen rahat kuluu vapaa-ajan vietossa ja siinä toisessa elämässä mikä kiinnostaa enemmän. Onpahan saatu yhden naisen urakehitys katkaistua, tuhottua sen vapaa-ajan, talouden, vartalon sekä elämän.
Mistä te näitä tahvoja löydätte? En tunne ketään jolla tuollaista olisi.
Minun omat ja lähipiirin kokemukset ovat kyllä päinvastaisia. Haluttaisiin kovasti mies mukaan ottamaan vastuuta lapsista ja jakamaan lasten hoitamista tasapuolisesti.
Miehillä on vaan ne omat menot ja harrastukset päällimmäisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies menettäisi lapsensa, kotinsa ja rahansa erossa?
Vierailija kirjoitti:
Miten minä näen päivittäin miehiä ulkoilemassa lastensa kanssa. Miehet ottavat nykyisin enemmän osaa lasten hoitoon mitä minun lapsuudessani 60-luvulla. Silloin ei tullut kuulonkaan, että mies olisi viettänyt aikaa lastensa kanssa, työnnellyt lastenrattaita tai pessyt muksujensa takamuksia.
Minä olen elänyt 60-luvun lapsuuden osallistuvan isän kasvattamana. Olikin aikamoinen järkytys kun tein lapset toisenlaisen miehen kanssa, en ymmärtänyt edes käydä keskustelua ennen lasten suunnittelua, pidin itsestään selvyytenä että lapsia hoitaa se joka on lähinnä kakkahousua, nälkäistä tai itkevää.
Onneksi pojista kasvoi kuitenkin miehiä, joille lastenhoito on itsestään selvyys, kiitos ukin joka on näyttänyt miehen mallia meidän vanhempien erottua ja taittuu se vaipavaihto 85v isoukiltakin.
Naiset ovat kuin lapsia. Samalla tavalla he mieheltä taloudellista turvaa kuin lapsetkin.
Esimerkki luonnollisesta "monogamisesta" kädellisestä: gorilla.
Jos katsot videoita gorilloista, koiras ei todellakaan osallistu poikasten hoitoon, eikä myöskään ole läheinen naaraan kanssa muuta kuin siittäessään. Poikaset ottavat kontaktia koiraaseen leikki-iässä, mutta pääasiassa koiras jäkittää ja vahtii reviiriä (joka on heidän ruokansa lähde). Poikaset nukkuvat emon vieressä ja kun ovat ihan pieniä, tämän sylissä. Emo suukottelee poikasia, ei koirasta.
Samanlaisia järjestelyjä on monissa alkuperäisheimoissa. Nykyään mies on vähän niinkuin tuossa naisen poikasen asemassa, eikä hoida sitä miehen hommaa (huolehdi ravinnonsaannista).
Elikkäs, ehkäpä kaverisi eivät ole vielä ihan aikuistuneet, vaan kuvittelevat miesvauvuuden olevan aviomieheyttä, ja yrittävät matkia naista emoilussa sen sijaan että ottaisivat tuon miehen roolin.
Mies ei halunnut olla kumppani, eikä maksaja tai isä, lähinnä siittäjä. Nyt kun erosta on 7v, on hän herännyt olemaan isä, pisteet edes siitä. Nykyinen avopuolisoni on kumppani, rakastaja, paras ystävä.
Niin joo, ja gorillakoiras ei myöskään siitä sitä naarasta joka toinen päivä. Vain silloin, kun naaras on kiimassa ja on tilaa uusille poikasille.
Päätin jo kauan sitten eläväni loppuelämäni yksin mikäli vaimo menehtyy ennen minua. Takana on kymmenien vuosien koulutusjakso jossa minua on koulutettu ajoittain kuin koiraa. Kun käyttäytyy kiltisti, niin hyvin menee. Kun lähtee omille teilleen eli harrastuksiin niin on vuorossa kurinpalautus tai jäätäviä kommentteja. Jos olisin tämän aikanaan tiennyt, niin olisin vain lahjoittamut sukusoluja ja elänyt vanhan pojan elämää. Erota en halua kun on yhteiset lapset.
>>>>Lapset, koti ja rahat. Henkisesti kyllä helpottaa päästä eroon narsistista, poislukien lapsen vieraannuttaminen. Suomalainen nainen on maailman paskin kumppani tai äiti.>>>
Sä et vaan pärjännyt tasavertaisessa suhteessa.