Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuntuu että nykyisin mies on perheessä lähinnä siittäjä ja maksaja, ei kumppani eikä isä?

Vierailija
13.05.2025 |

Tämä ei ole katkera avautuminen vaan vilpitön kysymys. Olen katsellut lähipiirissäni useita perheitä sisko, ystävät, tuttavat. Kaavasta on tullut pelottavan tuttu:

Mies halusi lapsia, mutta nyt häntä pidetään lähinnä riesana.

Hän saa kyllä maksaa, mutta ei päättää.

Vauvan synnyttyä hänestä tulee ylimääräinen kuin joku ulkopuolinen assistentti joka saa osallistua jos äiti niin suvaitsee.

Jos hän haluaa omaa aikaa, hän on itsekäs. Jos äiti haluaa, se on voimaantumista.

Yhdessä perheessä mies yritti järjestää vauvasta hoitoa että he pääsisivät hetkeksi kahdestaan. Vastaus: Tämä on nyt mun ja vauvan aikaa, et sä voi viedä meitä mihinkään.

Toisessa mies ehdotti nukkumavuorojen vuorottelua. Se tulkittiin hylkäämiseksi ja tunnekylmyydeksi.

Ja sitten ihmetellään miksi miehet etääntyvät, lamaantuvat, pettävät tai vetäytyvät kokonaan.

Ehkä he eivät etäänny ehkä heidät työnnetään ulos.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex oli oman elämänsä Peter Pan.

Piti suusta ääntä kuinka hyvä ihminen on ja lähipiiri hurrasi.

Tosi elämässä monta lasta, nukkui yönsä, ei ikinä syöttänyt tai vaihtanut vaippoja.

Jos yritin lenkille niin vartin päästä puhelin soi että ei pärjää ja kotia kohti koska sitä murjotusta ei kukaan jaksanut.

Esimerkkejä on miljoona lisää lasten kasvaessa.

Veti silti mega kilarit kun laitoin kierukan.

Alkoi päivittäinen "olen vaan siittäjä ja maksaja" marina.

Mitä hä olisi halunnut olla, äitikö? 

Miksi miehet kokevat tuon niin vähäpätöisenä roolina? Jos hoitaa maksuroolinsa hienosti niin vaimo ihailee ja lapset ihailevat. Mitä ihmettä he oikein kuvittelevat niistä lapsista ja naisesta saavansa?

Vierailija
42/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä muut ihmiset voi toiselle määritellä vastuita ja rooleja. Mies voi ihan itse olla kumppani ja isä, eikä odottaa lapaset sojottaen että joku määrää hänelle jonkin roolin.

Minun lähipiirissä miehet ovat lähes poikkeuksetta hyviä isejä ja puolisoja, ja on vaikea keksiä, miten joku toinen voisi muuttaa heidän luonnettaan niin perustavanlaatuisesti. 

Heh. Alistaminen ja alistuminen kaksi eri asiaa. Miehen osa ei ole tuollaisessa tilanteessa helppo, koska mies menettää erossa enemmän. Alistuminen on siis helpoin ratkaisu.

Mitä mies menettää erossa enemmän?

No kun sitten mies joutuu vuoroviikoin hoitamaan yksin niitä lapsia, eikä ole ketään tekemässä ruokaa ja

En usko että olen ainoa joka tekee hyvää ruokaa ja siivoaa.

Tykkään molemmista, löydän noista hommista zen olotilan.

Maalasin juuri keittiön kaappeineen kun alkoivat olla nuhruiset.

Mieheni mielestä tämä on vallan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin jo kauan sitten eläväni loppuelämäni yksin mikäli vaimo menehtyy ennen minua. Takana on kymmenien vuosien koulutusjakso jossa minua on koulutettu ajoittain kuin koiraa. Kun käyttäytyy kiltisti, niin hyvin menee. Kun lähtee omille teilleen eli harrastuksiin niin on vuorossa kurinpalautus tai jäätäviä kommentteja. Jos olisin tämän aikanaan tiennyt, niin olisin vain lahjoittamut sukusoluja ja elänyt vanhan pojan elämää. Erota en halua kun on yhteiset lapset.

Kymmeniä vuosia, niin eikö ne lapset ala olla jo itsekin eroamisiässä ja kestävät jos vanhempi alkaa elää omaa elämää.

Et vain uskalla lähteä. Liian mukavaa kun toinen päättää ja passaa.

Vierailija
44/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä muut ihmiset voi toiselle määritellä vastuita ja rooleja. Mies voi ihan itse olla kumppani ja isä, eikä odottaa lapaset sojottaen että joku määrää hänelle jonkin roolin.

Minun lähipiirissä miehet ovat lähes poikkeuksetta hyviä isejä ja puolisoja, ja on vaikea keksiä, miten joku toinen voisi muuttaa heidän luonnettaan niin perustavanlaatuisesti. 

Heh. Alistaminen ja alistuminen kaksi eri asiaa. Miehen osa ei ole tuollaisessa tilanteessa helppo, koska mies menettää erossa enemmän. Alistuminen on siis helpoin ratkaisu.

No kun sitten mies joutuu vuoroviikoin hoitamaan yksin niit

En usko että olen ainoa jo, olenka tekee hyvää ruokaa ja siivoaa.

Tykkään molemmista, löydän noista hommista zen olotilan.

Maalasin juuri keittiön kaappeineen kun alkoivat olla nuhruiset.

Mieheni mielestä tämä on vallan normaalia.

Et ole. Minä hoidan edelleen kaiken kokkaamisen, olen siinä paljon miestäni parempi. Siivoan työkseni, joten mies siivoaa kotona ja hakee minut iltavuoroista. Se on hänestä vallan normaalia. Meidän lapsi on jo aikuinen, mutta keittiön kaapit ovat saaneet olla nuhruiset, täällä rakennellaan vania. Siitäkin saa zen-olotilan, kuten harrastuksista yleensäkin.

Vierailija
45/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ex oli oman elämänsä Peter Pan.

Piti suusta ääntä kuinka hyvä ihminen on ja lähipiiri hurrasi.

Tosi elämässä monta lasta, nukkui yönsä, ei ikinä syöttänyt tai vaihtanut vaippoja.

Jos yritin lenkille niin vartin päästä puhelin soi että ei pärjää ja kotia kohti koska sitä murjotusta ei kukaan jaksanut.

Esimerkkejä on miljoona lisää lasten kasvaessa.

Veti silti mega kilarit kun laitoin kierukan.

Alkoi päivittäinen "olen vaan siittäjä ja maksaja" marina.

Mitä hä olisi halunnut olla, äitikö? 

Miksi miehet kokevat tuon niin vähäpätöisenä roolina? Jos hoitaa maksuroolinsa hienosti niin vaimo ihailee ja lapset ihailevat. Mitä ihmettä he oikein kuvittelevat niistä lapsista ja naisesta saavansa?

En tiedä. Otti loparit töistä ja ajattelin että ehkä ottaisi enemmän lasten juttuja haltuun kun kerrankin on tilaisuus.

5 vuotta riideltiin. Minulla oli vain yksi lapsi lisää huollettavana. Valitti että tarvitsee enemmän rahaa harrastamiseen.

On edelleen katkera ja selittää kaikille kynnelle kykeville että lähdin yllättäen.

Nykyinen mies on tasavertainen kumppani.

On omaa aikaa, ruoka on valmiina kun tulen töistä puolilta öin ja on pyykätty ja imuroitu.

Osaan arvostaa tätä.

Vierailija
46/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta mies menettää, äidin, huaran, kokin, siivoojan, lastenhoitajan, lastenkasvattajan, sosiaalisten suhteiden ylläpitäjän.

Nainen menettää huonon seksin.

Vierailija
47/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on aina ollut, mutta nykyään ollaan suoraviivaisempia eikä yritetä esittää mitään.

Vierailija
48/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun

Mennään tänään katsomaan matkailuautoa. On -60 luvulta. Seuraava zen toivoakseni sen kunnostamisesta :)

Vierailija
49/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan miehestä itsestä kiinni minkä roolin ottaa perheessä. Ei kukaan voi hänelle rakentaa valmiiksi roolia.

Yleensä ne isät jotka ottavat roolia lasten hoidossa jo näiden ollessa pieniä, ovat aivan tasavertaisia vanhempia, joskus myös pääasiallisia päättäjiä ja huolehtijoita. 

Moni mies taas jättää pikkulapsiajan täysin naisen harteille ja ajattelee että lastenhoito on "luontaisempaa" naisille. Hän ottaa roolia sitten joskus kun lapset on isompia. Tällöin voi olla vaikea luottaa hänen itsenäiseen päätöstentekokykyynsä, koska hän ei tunne lapsiaan eikä osaa hoitaa näitä. Tämäkin on monen perheen surullinen tilanne.

Vierailija
50/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan saa olla ihan mitä haluaa. Miesten ulinaa tuo, että olisi pelkkä se tai tuo mahdollisuus olla.

Kaikkein naurettavin ja törkein valhe eräässä tapauksessa on ollut juuri tuonsuuntaisia, että ei anneta jonkun olla muuta kun maksumies ja Hehheh jos oikeasti on väitetty,  että on ollut pelkkä maksumies maksamalla jotain,  niin siinä vuosisadan vitsi. 

No ei tarvitse olla kovinkaan älykäs tajutakseen, että kyseessä oli töysin erään naisen ja äidin törkeä mustamaalauskampanja. 

Kyllä varmaan löhes kaikki äidit haluavat että se mies osallistuu mahdollisimman paljon sekä taloudellisesti ja muussakin mielessä. Nynnyy taas, ja varsinkin jos taloudellisessa mielessä pitäisi osallistua, se sitten nähtävästi tarkoittaa, että ei ole mitään muuta kun maksajan roolia,  eikä saa olla? Jos ei siis ole pelkässä maksajan roolissa, ei pitäis maksaa paljon mitään? Raha on toissijainen asia? 

Onko ihan kielletty ottamasta jotain muutakin roolia? Ja ihan kun nuo ovat toisensa poissulkevia asioita?

Voisiko isällekin antaa wilma tunnukset opettaja inisi. Hehheh oikeinko pitää tyrkyttää, että haluaako niitä asioita hoitaa? Muuten omii lapsen asioita? Kysyräänjö kaikilta äideiltä. Voi voi kun isäparalla  ei ole ollut mahdollisuutta olla se  isä? Onko nyt varmasti tiedossa kaikki juuri niin kuin ne on? Epäilen! 

Vierailija
51/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies menettä

Mennään tänään katsomaan matkailuautoa. On -60 luvulta. Seuraava zen toivoakseni sen kunnostamisesta :)

Oi! Jos se sytyttää molemmat, yhteistä puuhaa tulee riittämään, joka vuosi tulee parannuksia. Meillä on miehellä tekniikka ja sähköt ja mulla kalusteet ja verhoilu. Talveksi riisutaan peltikuorille muuhun käyttöön ja kesät siinä asutaan (vähän vie raajoja mennessään tämäkin touhu), joten riittää hommaa tähän aikaan :D

Vierailija
52/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö nyt ihan vakavissaan? Oletko niin pihalla?

Niin, ne suomalaiset naiset ovat paskoja ja ym mitä nyt kirjoititkaan - ihan niinkuin äitis.

Vierailija
53/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan miehestä itsestä kiinni minkä roolin ottaa perheessä. Ei kukaan voi hänelle rakentaa valmiiksi roolia.

Yleensä ne isät jotka ottavat roolia lasten hoidossa jo näiden ollessa pieniä, ovat aivan tasavertaisia vanhempia, joskus myös pääasiallisia päättäjiä ja huolehtijoita. 

Moni mies taas jättää pikkulapsiajan täysin naisen harteille ja ajattelee että lastenhoito on "luontaisempaa" naisille. Hän ottaa roolia sitten joskus kun lapset on isompia. Tällöin voi olla vaikea luottaa hänen itsenäiseen päätöstentekokykyynsä, koska hän ei tunne lapsiaan eikä osaa hoitaa näitä. Tämäkin on monen perheen surullinen tilanne.

Höpö höpö.  Naiset ovat täysiä kotityranneja jotka avaavat kyynelkanavat heti jos jokin ei mene heidän Pyhän tahtonsa mukaan.  Pyhä tahto kuuluu miehen luonnollisesti selvittää telepatialla.  Ei enää koskaa parisuhdetta naishirviöiden kanssa, olette pahempia komentelijoita kuin kersantti armeijassa!

Vierailija
54/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä itte ulkona liikkuessa ainakin näen isiä lapsiensa kanssa. ehkä sen isän pitää itse aktiivisesti osallistua, eikös naiset pitemminkin valita sitä ettei miehet osallistu tarpeeks kodinhoitoon

Vierailija
55/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän iltasatu :D

Vierailija
56/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, työnnä pääsi sieltä peräkammarista ja käy tutustumassa johonkin naiseen sen sijaan että valitat incelinä miten vaikeata miehillä on. 

Ei mulla ole tullainen kokemus. Olen aktiivisesti osallistunut perheen ja lapsen elämään ja molemmat vaimon kanssa kustannetaan se. Perhe-elämä on ollut elämäni parasta aikaa, joskin nyt kuuskymppisten lähellä alkaa katselemaan jo eläkeipivien harrastuksia kohti....jos haluat olla pelkästään alullepaneva voima ja sen jälkeen pelkkä lompakko, niin sekin onnistuu mutta on kyllä kaikken kannalta surullisin vaihtoehto. 

Vierailija
57/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyään muka näin? Ysärillä minä synnytin, hoidin lapsen, tein ansiotyötä ja hoidin kotihommat. Naisena koin itse olevani kaikkea tuota, mitä luettelit, mutta hommia vielä päälle. Ero tuli kyllä, totta kai.

Vierailija
58/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Loinen menettää. Ei mies, eikä nainen oletusarvoisesti menetä enempää eikä vähempää.

Vierailija
59/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten elämä on niin mustavalkoista nykyisin. Ainoa millä on väliä on seuraajien määrä instassa. Miehet sun muut ovat vain väline siihen. Halutaan komea ja rikas mies mutta ei siitä miehestä itsessään välitetä. Esimerkkinä kiira korpi joka paljastui umpilesboksi. Noh, saipahan hienot kuvat instaan "unelmahäistään".

Vierailija
60/71 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö nyt ihan vakavissaan? Oletko niin pihalla?

Kysyn, voitko vas

Tuleeko sulle yllätyksenä esim. isien heikko asema erotilanteessa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi