Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö tori.fi:ssä enää kauppa?

Vierailija
12.05.2025 |

Onko muilla samaa kokemusta: tori-uudistuksen jälkeen kauppa ei enää käy, eikä ilmoituksia hädintuskin katsota? Vielä pari vuotta sitten ei tarvinnut kuin ilmoitus kirjata mistä tahansa mööpelistä tai mööpelin osasta, niin 10 minuutissa alkoi viestit paukkua.

Nyt hiljaista on kuin huopatossutehtaalla. 

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on toridiilissä aika suolaiset hinnat. Jos myyt euron t-paitaa, niin toimitusmaksu on 1,5 € ja postitus 2 €. Postitus tietysti maksaa, mutta torin osuus saisi olla kohtuullusempi.

Vierailija
82/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on toridiilissä aika suolaiset hinnat. Jos myyt euron t-paitaa, niin toimitusmaksu on 1,5 € ja postitus 2 €. Postitus tietysti maksaa, mutta torin osuus saisi olla kohtuullusempi.

Pyhällä hengelläkö odotat torin teleporttaavan euron T-paidan asiakkaan postilaatikkoon?

En yksinkertaisesti tajua millä talousmatematiikalla euron, parin artikkelin myynti ja postitus voi olla kenellekään taloudellisesti kannattavaa tai edes järjellistä ajankäyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhällä hengelläkö odotat torin teleporttaavan euron T-paidan asiakkaan postilaatikkoon?

En yksinkertaisesti tajua millä talousmatematiikalla euron, parin artikkelin myynti ja postitus voi olla kenellekään taloudellisesti kannattavaa tai edes järjellistä ajankäyttöä.

Eihän torissa myyminen ole tarkoituskaan olla mitään taloudellisesti kannattavaa liiketoimintaa. Siellä myydään itselle tarpeetonta tavaraa. Ja myyntiä harrastavat ne, joilla on tuollaiseen turaamiseen aikaa.

Vierailija
84/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hinnoitellut millä hinnalla olen valmis luopumaan tavarastani. Ja sinä joko hyväksyt sen tai et.

Ihan uteliaisuuttani kysyn että mitä sitten tapahtuu kun ostajat toteavat kuorossa että "en hyväksy".

Elätkö lopun ikääsi kasvavan romuvuoren keskellä jonka kunta joutuu sitten aikanaan kuljettamaan kaatopaikalle kun olet sanellut viimeisen hintasi joka ei ketään kiinnosta.

Vierailija
85/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrättäminen on meidän suvussamme tärkeä arvo, vaikka olemmekin keskusta-oikeistolaisia. Kierrättämällä haluamme kunnioittaa edesmennyttä läheistämme, jolle kierrättäminen oli erityisen tärkeää.

Meidän ajankäyttömme ei ole asia, jota sinulla on oikeus moittia 

Vierailija
86/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hinnoitellut millä hinnalla olen valmis luopumaan tavarastani. Ja sinä joko hyväksyt sen tai et.

Ihan uteliaisuuttani kysyn että mitä sitten tapahtuu kun ostajat toteavat kuorossa että "en hyväksy".

Elätkö lopun ikääsi kasvavan romuvuoren keskellä jonka kunta joutuu sitten aikanaan kuljettamaan kaatopaikalle kun olet sanellut viimeisen hintasi joka ei ketään kiinnosta.

Tyydyttyykö uteliaisuutesi, kun kerron, että myymättömät tavarat kiertävät diakonialle, lähetyskirpputorille tai UFFille.

Vierailija
87/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyydyttyykö uteliaisuutesi, kun kerron, että myymättömät tavarat kiertävät diakonialle, lähetyskirpputorille tai UFFille.

Uteliaisuus päinvastoin lisääntyy kun on mahdotonta ymmärtää miksi ylipäätänsä haaskaat kaikkien aikaa laittamalla niitä myyntiin toriin hintapyynnöllä joka on puhtaasti mielikuvituksesi tuotetta mutta johon hirtät itsesi niin ettet voi edes kuunnella ostajien tarjouksia.

Vie romusi suoraan lähetyskirpputorille ja jätä tori niille jotka osaavat tehdä kauppaa.

Vierailija
88/107 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilla on liian vahva "monopoli" asema, ainakin ihmisten mielissä, kunpa ihmiset älyäisivät massoittaan siirtyä muualle sieltä, esim Findit.fi myynti paikkaan, joka on sellainen kuin Tori oli aikoinaan kauan sitten.

Suomalaiset on niin lampaita, ja se näkyy tässäkin asiassa....

Vierailija
89/107 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uteliaisuus päinvastoin lisääntyy kun on mahdotonta ymmärtää miksi ylipäätänsä haaskaat kaikkien aikaa laittamalla niitä myyntiin toriin hintapyynnöllä joka on puhtaasti mielikuvituksesi tuotetta mutta johon hirtät itsesi niin ettet voi edes kuunnella ostajien tarjouksia.<

Noin vahvan asenteen vääristämien lasien läpi katsottuna on ymmärrettävästi vaikea ymmärtää.

Vierailija
90/107 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torilla on liian vahva "monopoli" asema, ainakin ihmisten mielissä, kunpa ihmiset älyäisivät massoittaan siirtyä muualle sieltä, esim Findit.fi myynti paikkaan, joka on sellainen kuin Tori oli aikoinaan kauan sitten.

Suomalaiset on niin lampaita, ja se näkyy tässäkin asiassa....

Tämä on ongelma: tori on saanut liian johtavan aseman. Pitäisi ryhtyä käyttämään esim RegiOnlinea. Tai onko Huutonet vielä voimissaan?

Vierailija
91/107 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen näki myyjän kaikki ilmoitukset. Oli kätevä katsoa heti, saisiko isomman paketin (ja sitä kautta postituskulut eivät olisi kohtuuttomat) tai voisiko hakea kerralla isomman erän.

Nyt myyjän kaikki ilmoitukset näkee vain jos laittaa myyjälle viestiä. Eikä tämä ole myyjästä kiinni vaan tori laittaa automaattisesti kaikkien ei-tunnistautuneiden ilmoitukset piiloon.

Tee siinä sitten kauppaa kun ilmoituksia ei näe.

Näkeehän ne, jos klikkaa myyjän nimeä. Ja osan tuotteistaan näkee myytävän tuotteen alapuolella.

Vierailija
92/107 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti käynyt kauppa kyllä, verrattuna vuodentakaiseen. Itse ajattelen, onko ihmisten ostovoima heikentynyt niin, että kaikki ylimääräinen jätetään hankkimatta?

Jätätkö tuotteen ostamatta, jos et voi ostaa sitä Toridiilillä? En ole lähtenyt tähän, koska minusta on outoa antaa ulkomaiselle välikädelle pääsy tilitietoihinsa - käsittääkseni kaikkiin, ei vain yhteen tiliin kyseisessä pankissa.

Vierailija
93/107 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti käynyt kauppa kyllä, verrattuna vuodentakaiseen. Itse ajattelen, onko ihmisten ostovoima heikentynyt niin, että kaikki ylimääräinen jätetään hankkimatta?

Jätätkö tuotteen ostamatta, jos et voi ostaa sitä Toridiilillä? En ole lähtenyt tähän, koska minusta on outoa antaa ulkomaiselle välikädelle pääsy tilitietoihinsa - käsittääkseni kaikkiin, ei vain yhteen tiliin kyseisessä pankissa.

Ihmiset ostaa temusta ja osamaksulla kaupasta sen saman tavaran. Vaikka saisi torista käytetyn halvemmalla. Eli kyllä ei ole rahaa.

Vierailija
94/107 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtona posti, jolla euron paidan postittamiseen menee vähintään 5,50€, olettaen että saat pakattua sen postiluukusta mahtuvaan kirjekuoreen.

Vierailija
95/107 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän naurettavaa, että jos tuote maksaa 5€,  niin postikulujen kanssa 13.90 tms.    

Vierailija
96/107 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa ei käy. Omat hinnat ovat halpoja verrattuna laatuun ja alle puolet myyntihinnasta joten tuskin hinnasta kiinni. Pitäisikö lisätä hintaa koska voisin pyytää enemmän kun näköjään epäilyttää halpa hinta? 

Myöskään ilmaiset tavarat eivät mene. Ihmiset vaan laittaa sydämen ilmoitukseen joka tarkoittaa sitä etteivät osta. Aika monta sydäntä tulee ilmoitukseen (ainakin 9) mutta ei tule kyselyitä. Ennen uudistusta olisi mennyt kahdessa päivässä. Ihan kuollutta.

Voitteko suositella jotain muuta?

Vierailija
97/107 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin vaihtoehtoja torille. Toimiiko RegiOnline? Vai onko vain paikallinen?

Vierailija
98/107 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vähän naurettavaa, että jos tuote maksaa 5€,  niin postikulujen kanssa 13.90 tms.    

Ei naurettavaa vaan ylihintaiset toimituskulut ja maksutapahtumaan liittyvät paljon tuotteen arvoa suurempi riski tappavat koko kaupan.

Ajattelepa että myyjä ja ostaja ovat yhtä mieltä siitä että tuotteen arvo on 5€.

Tämä tarkoittaa tietenkin sitä että ostaja on valmis maksamaan 5€ siitä että tuote on kädessä ja myyjä odottaa että hänellekin jää käteen 5€ kun tuote on myyty. Mahdoton yhtälö jos postituskulut ovat yli 0€

Ei kukaan vitosen tuotteesta maksa lähes kolminkertaista hintaa eli 13,90€ ja turha sitä on myydä jos ostajalle pitää oikeastaan maksaa siitä että se ottaa paketin vastaan.

Vierailija
99/107 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti käy kauppa. 

Vierailija
100/107 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ostaa temusta ja osamaksulla kaupasta sen saman tavaran. Vaikka saisi torista käytetyn halvemmalla. Eli kyllä ei ole rahaa.

Torista saisi käytetyn halvemmalla kuin Temusta uuden kotiovelle toimitettuna?

Missä kohtaa piti nauraa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi