Kelan viestit ja päätökset näet nyt vain suomi.fi palvelusta
Kommentit (9)
Pakko niiden on olla myös omakelassa.
Ei kaikki mene sinne suomi.fi koska sitten ei saa paperisena.
Käytän omakelaa. Se suositteli mulle että ottaisin käyttöön suomifi-palvelun. En ota käyttöön. Olen sitä googlaillut. Vaikuttaa mun mielestä siltä että suomifi tuo mukanaan haittoja, mutta ei ollenkaan hyötyjä. Joten todellakaan en ota haittapalvelua käyttöön. Tietysti valtion pitää yrittää saada aikaiseksi tommonen "keskitetty viranomaisportaali", mutta tähän mennessä suomifi ei vielä ole toimiva konsepti, ei hyvä.
Joko aloittaja trollaa tahallaan tai ei ymmärrä lukemaansa.
https://www.kela.fi/ajankohtaista/kela-ottaa-kayttoon-suomi.fi-viestit-…;
Missään ei sanota etteivätkö päätökset näkyisi OmaKelassa. Muutos koskee sitä, että Kelan lähettämistä viesteistä saa jatkossa ilmoituksen Suomi.fi:n kautta, jos on luopunut paperipostista.
Vierailija kirjoitti:
Käytän omakelaa. Se suositteli mulle että ottaisin käyttöön suomifi-palvelun. En ota käyttöön. Olen sitä googlaillut. Vaikuttaa mun mielestä siltä että suomifi tuo mukanaan haittoja, mutta ei ollenkaan hyötyjä. Joten todellakaan en ota haittapalvelua käyttöön. Tietysti valtion pitää yrittää saada aikaiseksi tommonen "keskitetty viranomaisportaali", mutta tähän mennessä suomifi ei vielä ole toimiva konsepti, ei hyvä.
Juuri näin. Miksi pitäisi luottaa sellaiseen heti.
Näkyy ihan normaalisti omakelassa niinkuin ennenkin. Suomi.fi tulee kyllä ilmoitus kelan päätöksistä ja viesteistä.
suomi.fi on kätevä, kun sinne voi kirjautua joko mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla. Itse käytän mobiilivarmennetta.
Vierailija kirjoitti:
Suomi.fi-viestit eivät korvaa OmaKelaa (tai mitään muutakaan viranomaisten Oma*-palveluja). Ne korvaavat paperipostin, jota näiltä viranomaisilta saat. Ne asiakirjat ovat edelleen siellä viranomaisen sähköisessä palvelussa näkyvissä, mutta et saa enää niitä paperikirjeenä kotiin, vaan pelkästään Suomi.fi-viestin, joka tilanteesta riippuen voi sisältää ilmoituksen, että nyt asiakirja x on luettavissa siellä viranomaisen palvelussa, tai sitten viestissä voi olla se asiakirja mukana.
Kyse ei siis ole mistään viranomaisportaalista.
Ai jaa. Eiks toi suomi.fi ole joku jonne pitää ao. henkilön tehdä tunnukset.
Mitä? Eikö tämän asian pitänyt olla niin, että paperikirjeiden lähettämisestä halutaan päästä eroon, ja siksi suosittelevat ihmisiä ottamaan sinne suomi.fi:hin tunnukset.
Ei voi pakottaa, pakko ne päätökset on olla myös siellä OmaKelassa. MIhin ihmeeseen sitä omakelaa muuten tarvittais!