Käykö tori.fi:ssä enää kauppa?
Onko muilla samaa kokemusta: tori-uudistuksen jälkeen kauppa ei enää käy, eikä ilmoituksia hädintuskin katsota? Vielä pari vuotta sitten ei tarvinnut kuin ilmoitus kirjata mistä tahansa mööpelistä tai mööpelin osasta, niin 10 minuutissa alkoi viestit paukkua.
Nyt hiljaista on kuin huopatossutehtaalla.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torilla on liian vahva "monopoli" asema, ainakin ihmisten mielissä, kunpa ihmiset älyäisivät massoittaan siirtyä muualle sieltä, esim Findit.fi myynti paikkaan, joka on sellainen kuin Tori oli aikoinaan kauan sitten.
Suomalaiset on niin lampaita, ja se näkyy tässäkin asiassa....
Tämä on ongelma: tori on saanut liian johtavan aseman. Pitäisi ryhtyä käyttämään esim RegiOnlinea. Tai onko Huutonet vielä voimissaan?
On www.huuto.net olemassa. Tekevät jotain isoa uudistusta ja välillä järjestelmä takkuilee. Mutta viime päivinä on taas siellä kauppa käynyt ihan hyvin. Ja siellähän palvelupalkkion alustalle maksaa myyjä eikä ostaja, kuten Torilla.
Mikä huutonetin palvelupalkkio? Eikö siellä voi enää käydä kauppaa ihan vanhaan tapaan eli ostaja maksaa rahat myyjän tilille/käteen ja ostaja saa tavaran? Ei mitään maksuja mihinkään muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torilla on liian vahva "monopoli" asema, ainakin ihmisten mielissä, kunpa ihmiset älyäisivät massoittaan siirtyä muualle sieltä, esim Findit.fi myynti paikkaan, joka on sellainen kuin Tori oli aikoinaan kauan sitten.
Tämä on ongelma: tori on saanut liian johtavan aseman. Pitäisi ryhtyä käyttämään esim RegiOnlinea. Tai onko Huutonet vielä voimissaan?
On www.huuto.net olemassa. Tekevät jotain isoa uudistusta ja välillä järjestelmä takkuilee. Mutta viime päivinä on taas siellä kauppa käynyt ihan hyvin. Ja siellähän palvelupalkkion alustalle maksaa myyjä eikä ostaja, kuten Torilla.
Mikä huutonetin palvelupalkkio? Eikö siel
50 kohdetta vuodessa maksutta. Sen yli menevistä menee provikat.
Uudistuksen tultua oli hiljaista. Nyt keväällä otin toridiilin käyttöön ja olen saanut hyvin kauppoja tehtyä. Turhaan ihmiset diiliä pelkäävät, todella helppo, ei ole mitään ongelmia esiintynyt.
Olen ainakin itse ostellut innokkaasti niin noudolla kuin toridiililläkin. Myymisestä ei oo nyt lähiajoilta kokemusta, joten vaikea sanoa onko siellä muita ostajia mun lisäksi 😆
Hakuvahti on ainakin tosi näppärä jos tietää mitä on tavaraa on hakusessa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä huutonetin palvelupalkkio? Eikö siel
Myyjä, joka tekee 50 tai yli kauppaa 12 kk aikana, maksaa Huuto.netille 5 % kauppasummasta Huuto.netille
Miten muilla menee menee Torissa nyt, tuleeko kauppoja? Itselläni loppui täysin tässä syksyn aikana. Enää 1 alle kympin kauppa viime kuussa ( syyskuu). Olisi kiva tietää, onko vain aika sellainen, että muillakin hiljentynyt, vaanko vain minulla.
Vinted on sata kertaa parempi. Ei tarvitse edes jutella ostajan kanssa, ilmoitusten laitto ja lähettäminen on todella helppoa. Torissa samoja tavaroita myynnissä, ei ole muuta kuin kyselyitä vaikka ilmoituksessa lukisi vastaus. Uudistuksen myötä torista on tullut huono paikka.
Vierailija kirjoitti:
Miten muilla menee menee Torissa nyt, tuleeko kauppoja? Itselläni loppui täysin tässä syksyn aikana. Enää 1 alle kympin kauppa viime kuussa ( syyskuu). Olisi kiva tietää, onko vain aika sellainen, että muillakin hiljentynyt, vaanko vain minulla.
Näyttää siltä, että torin algoritmi nostaa maksetut ilmoitukset listauksen kärkeen (l. maksat näkyvyydestä). Tällaisten ilmaiseksi ilmoittajien, kuten itse, ilmoitukset painuvat hetkessä jonnekin ö-mappiin. Hakusanallakaan ei tahdo oma ilmoitus löytyä. Hyviä, laadukkaita ja uusia, tai lähes uudenveroisia tuotteita myynnissä. Ei vain ole katsojia eikä ostajia. Itse haen aina ostetaan-puolelta tuotteita ja tarjoan. Joskus ostavat, joskus eivät. Vuosia sitten näkyvyys oli eri tasolla, ja kauppa kävi. Ei edes esim. virheettömät maripaidat tai laadukkaat pellavavaatteet hyvin kohtuuhinnoilla käy kaupaksi. Ja sitten se tinkaaminen, rasittavaa. Mutta siis, taustalla on tämä norski schibsted-systeemi. Ja nyt on ilmeisesti salasanaton kirjautuminen tulossa, l. joudut jollain tavalla omat identifikaatiotiestosi luovuttamaan. Tori-diiliä en tule koskaan käyttämään - minkään kauppapaikkainstanssin ei tarvitse tilitietoihini päästä. Ihmiset eivät tajua tietoturvariskejä. Näyttää siltä, että itse lopetan kaupankäynnin torissa kokonaan. Vaan eipä tuolla huutonetissäkään tavara liiku. Pitäisi olla tuhatmiljuunaa suosituspistettä, mutta milläs niitä alkuvaiheessa saat...on vaikeaksi mennyt nettikirppistely.
Tori on nykyisin suomen surkein myyntipaikka.
Vierailija kirjoitti:
No on toridiilissä aika suolaiset hinnat. Jos myyt euron t-paitaa, niin toimitusmaksu on 1,5 € ja postitus 2 €. Postitus tietysti maksaa, mutta torin osuus saisi olla kohtuullusempi.
Toridiili on paskaa, turha rahastaja, välistävetäjä.
Vierailija kirjoitti:
Tori on nykyisin suomen surkein myyntipaikka.
Osto toimii, myynti ei.
Koko tori on nykyisin aivan perseestä, en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että jonkun pikku tavaran takia pitää aina alkaa viikon mittaiseen viestittelyyn. Ei kiinnosta lähteä siihen viestirumbaan kun on järkevämpääkin tekemistä kuin vaihdella about 30 viestiä jostain pikkurojusta. Eli pitäkää tunkkinne.
Silloin kun siellä vielä kauppa kävi, niin oli puh numero näkyvissä johon soitettiin, kaupat ja asiat tuli heti kerrasta selväksi.
Ota toridiili käyttöön, niin rumba vähenee. Jos myyjä on valinnut osta heti -vaihtoehdon, niin tarvitaan 0 viestiä.
Toridiiliä ei kannata koskaan ottaa käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että jonkun pikku tavaran takia pitää aina alkaa viikon mittaiseen viestittelyyn. Ei kiinnosta lähteä siihen viestirumbaan kun on järkevämpääkin tekemistä kuin vaihdella about 30 viestiä jostain pikkurojusta. Eli pitäkää tunkkinne.
Silloin kun siellä vielä kauppa kävi, niin oli puh numero näkyvissä johon soitettiin, kaupat ja asiat tuli heti kerrasta selväksi.
Ota toridiili käyttöön, niin ei tarvita yhtäkään viestiä. Painat vain osta-painikkeesta, ja saat ilmoitukset, kun tavara on pakettiautomaatissa.
Miksi tämä saa alapeukkuja? Toridiili on oikeasti kätevä.
Toridiiliä ei kukaan järkevä käytä, ei missään tapauksessa mitään paskaa diiliä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään juuri selailin toria. Vastaan tuli useampikin ihmeellisen vihamielinen ilmoitus, joissa tiukkaan sävyyn lueteltiin, miten hän ei lähetä tavaroita, joten jos nouto on ongelma, älä laita viestiä. Ja että toridiilin käyttöä on turha ehdottaa. Ja että naurettaviin tarjouksiin hän ei edes vastaa.
Useammassa ilmoituksessa lueteltiin noita samoja hyvin tympeään sävyyn. Ei kovin myyntihenkistä!
Miten niin? Jokainen myyjä voi ilmoittaa omat ehdot kaupankäynnille, ei kovin ostohenkistä kritisoida niitä täällä.Itse laitan hinnan millä myyn, en tingi siitä, en postita mitään ja myyn käteisellä.Jos se on ostajalle ongelma niin hän voi ostaa toiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn siellä vain sellaista, mitä ei vintedin kautta viitsi postittaa. Tinkijät ärsyttää, just laitoin ovh. 250€ tuotteen myyntiin 70€ ja silti joku yritti tingata sen 50€, no ei todellakaan onneksi tarvinnut..
Tuossapa tuli tyypillisen torikauppiaan profiili eli syy siihen miksi kukaan ei halua ostaa torista enää mitään.
Ai kun Suomeen ei haluta tuoda tinkimiskulttuuria?
"Tuoda"?
Mitä ihmeen somekuplassa kasvaneita pikkulapsia tänne on eksynyt.
Käytetyllä tavaralla ei ole koskaan ollut mitään muuta nollasta poikkeavaa hintaa kuin se jonka ostajan ja myyjä keskenään neuvottelevat.
Nykyään puolet torissa myytävistä tuotteista on puhdasta roskaa jonka hävittämisestä jou
Sun kanssa nyt ei kukaan halua asioida, tyhmä nilkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hinnoitellut millä hinnalla olen valmis luopumaan tavarastani. Ja sinä joko hyväksyt sen tai et.
Ihan uteliaisuuttani kysyn että mitä sitten tapahtuu kun ostajat toteavat kuorossa että "en hyväksy".
Elätkö lopun ikääsi kasvavan romuvuoren keskellä jonka kunta joutuu sitten aikanaan kuljettamaan kaatopaikalle kun olet sanellut viimeisen hintasi joka ei ketään kiinnosta.
Tyydyttyykö uteliaisuutesi, kun kerron, että myymättömät tavarat kiertävät diakonialle, lähetyskirpputorille tai UFFille.
Uteliaisuus päinvastoin lisääntyy kun on mahdotonta ymmärtää miksi ylipäätänsä haaskaat kaikkien aikaa laittamalla niitä myyntiin toriin hintapyynnöllä joka on puhtaasti mielikuvituksesi tuotetta mutta johon hirtät itsesi niin ettet voi edes kuunnella ostajien tarjouksia.<
Taidat olla aivan helvetin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti käynyt kauppa kyllä, verrattuna vuodentakaiseen. Itse ajattelen, onko ihmisten ostovoima heikentynyt niin, että kaikki ylimääräinen jätetään hankkimatta?
Jätätkö tuotteen ostamatta, jos et voi ostaa sitä Toridiilillä? En ole lähtenyt tähän, koska minusta on outoa antaa ulkomaiselle välikädelle pääsy tilitietoihinsa - käsittääkseni kaikkiin, ei vain yhteen tiliin kyseisessä pankissa.
Jätän tuotteen aina ostamatta jos Toridiili on ainoa vaihtoehto tai jos myyjä ei postita tuotetta ilman Toridiilin käyttämistä.
- eri