Käykö tori.fi:ssä enää kauppa?
Onko muilla samaa kokemusta: tori-uudistuksen jälkeen kauppa ei enää käy, eikä ilmoituksia hädintuskin katsota? Vielä pari vuotta sitten ei tarvinnut kuin ilmoitus kirjata mistä tahansa mööpelistä tai mööpelin osasta, niin 10 minuutissa alkoi viestit paukkua.
Nyt hiljaista on kuin huopatossutehtaalla.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn siellä vain sellaista, mitä ei vintedin kautta viitsi postittaa. Tinkijät ärsyttää, just laitoin ovh. 250€ tuotteen myyntiin 70€ ja silti joku yritti tingata sen 50€, no ei todellakaan onneksi tarvinnut..
Tuossapa tuli tyypillisen torikauppiaan profiili eli syy siihen miksi kukaan ei halua ostaa torista enää mitään.
Kerrotko, miksi mun pitäisi myydä sulle tuote halvemmalla kuin mitä saan joltakulta toiselta? Tinkiminen on suorastaan törkeää. Mene ja osta uutena sitten.
Mitä törkeää on tinkimisessä? Eikös sellainen kuulu nimenomaan käytetyn tavaran kauppaan?
Sinä sitten hylkäät tai hyväksyt tarjouksen,
No sittenkin sinulla ei ole otsikossa kuvailtua ongelmaa, jos kerran kauppa käy ja jonoa on.
Ei olekaan, enkä edes myy torissa kuin silloin, kun tavara on liian iso tai hankala myytäväksi vintedin kautta. Luki mun viesteissä tää kaikki tieto, jos vaivauduit lukemaan. Mutta en todellakaan ihmettele torin käytön vähenemistä, kun ostajakunta tuntuu tosiaan olevan pelkkää persaukista tinkijää, jolla ei ole mitään realistista käsitystä minkään oikeasta arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn siellä vain sellaista, mitä ei vintedin kautta viitsi postittaa. Tinkijät ärsyttää, just laitoin ovh. 250€ tuotteen myyntiin 70€ ja silti joku yritti tingata sen 50€, no ei todellakaan onneksi tarvinnut..
Tuossapa tuli tyypillisen torikauppiaan profiili eli syy siihen miksi kukaan ei halua ostaa torista enää mitään.
Kerrotko, miksi mun pitäisi myydä sulle tuote halvemmalla kuin mitä saan joltakulta toiselta? Tinkiminen on suorastaan törkeää. Mene ja osta uutena sitten.
Mitä törkeää on tinkimisessä? Eikös sellainen kuulu nimenomaan käytetyn tavaran kauppaan?
Sinä sitten hylkäät tai hyväksyt tarjouksen, tai teet vastatarjouksen.
Miksi pitäisi neuvotella jonkun tinkijän kanssa, jos joku kerran jo tarjosi täyttä hintaa..? Ihmeellistä kaupantekoa sulla! Itse en taas jaksa juuri tuota sun vääntöä ja viestikaupalla neuvottelua, onneksi diili vähän hillitsee tuota.
Itsehän en edes vastaa tinkijöille ikinä mitään.
Mistä minä voin ostajana tietää minkälainen jono siellä sinulla jo on?
Eikä tarvitse vääntöä, ihan vaan riittää "ei sovi".
Kerran olen kysynyt neuvotteluvaraa toimitusmuodossa, ja sain vastaukseksi v*ttuilua. En vastannut mitään.
Meni pari viikkoa ja laittoi kyselyä, että vieläkö olen kiinnostunut ostamaan jos hän nyt sitten joustaa. No, en ollut.
Kyllä tuolla kaupankäynti heikkeni muutosten myötä. Itse yritin myydä kannettavaa Macbook Pro konetta. Yksi oli kiinnostunut, mutta en ollut juuri sillä hetkellä kotona. Laitoin myöhemmin viestiä, että vieläkö kiinnostaa. Ei kuulunut mitään. Eli kone jäi itselleni. Pari viikkoa käytetyn kahvinkeittimen myynti oli todella takkuista, mutta meni lopulta. Itselle jäi ylimääräiseksi tietokoneen kotelo, eikä mikään parhaasta päästä. Sain tuosta lopulta 15€, mutta useamman viikon sai roikottaa myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Minulla on oaljon vaatteita 2 - 4 eurolla myynnissä. Ei mene nekään, vaikka hintaa ei taatusti ole liikaa.
Lataa vintediin. Ei ostajakunta ole enää torissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä sitten hylkäät tai hyväksyt tarjouksen,
Mistä minä voin ostajana tietää minkälainen jono siellä sinulla jo on?
Eikä tarvitse vääntöä, ihan vaan riittää "ei sovi".
Kerran olen kysynyt neuvotteluvaraa toimitusmuodossa, ja sain vastaukseksi v*ttuilua. En vastannut mitään.
Meni pari viikkoa ja laittoi kyselyä, että vieläkö olen kiinnostunut ostamaan jos hän nyt sitten joustaa. No, en ollut.
Ei tarvi vastata edes sitä, itse en vastaa mitään.
Itsehän edellä neuvoit vääntämään? Että oikein kuuluu kaupankäyntiin yms. Ei helvetti. Just tota Torissa ei jaksa, en etsi kirjeenvaihtokavereita vaan ostajaa ylimääräisille tavaroilleni.
Kuten sanottu, Toridiili 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi vastata edes sitä, itse en vastaa mitään.
Itsehän edellä neuvoit vääntämään? Että oikein kuuluu kaupankäyntiin yms. Ei helvetti. Just tota Torissa ei jaksa, en etsi kirjeenvaihtokavereita vaan ostajaa ylimääräisille tavaroilleni.
Kuten sanottu, Toridiili 👍
No huhhuh. En miellä vastaamista "en hyväksy tarjousta" vääntämiseksi, mutta eipä sillä.
Enemmän viestittelyä on tullut jo siitä, kun sopii myyjän kanssa milloin sopii tulla tavara hakemaan, mutta en ole alkanut kiukuttella siitä, että en itse kirjekavereita.
"Ei todellakaan kuulu. Olen itse arvioinut tuotteeni ja ostaja joko ostaa tai ei osta sillä hintaa. Tinkijälle en myy koskaan, eikä ole tarvinnutkaan, koska aina on ollut joku jo ostamassa itse määrittelemääni hintaan sitä tavaraa. Mun hinnat alakanttiin jo valmiiksi."
Heh, ja sitten nämä vielä ihmettelevät kun torissa on ostajapuolellakin jäljellä enää ihan samanlaisia tyyppejä. Hakatkaa siellä keskenänne päätä seinään.
Kaikki jotka kykenevät asioimaan verkossa englanniksi ovat siirtyneet aikoja sitten Temuun, saksan Amazoniin tai ihan suomalaisiin verkkokauppoihin joiden tarjouksista saa uutta tavaraa halvemmalla kotiovelle toimitettuna kuin torista nykyään ihan normaaleilla, turvallisilla maksutavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla kaupankäynti heikkeni muutosten myötä. Itse yritin myydä kannettavaa Macbook Pro konetta. Yksi oli kiinnostunut, mutta en ollut juuri sillä hetkellä kotona. Laitoin myöhemmin viestiä, että vieläkö kiinnostaa. Ei kuulunut mitään. Eli kone jäi itselleni. Pari viikkoa käytetyn kahvinkeittimen myynti oli todella takkuista, mutta meni lopulta. Itselle jäi ylimääräiseksi tietokoneen kotelo, eikä mikään parhaasta päästä. Sain tuosta lopulta 15€, mutta useamman viikon sai roikottaa myynnissä.
Tuossa vaikuttaa paljon se, millä sävyllä olet ostajalle vastannut, miten pitkään vastauksessasi on mennyt jne.
Itse kun olen saanut vastauksen tyyliin "No ei sovi haku tänään" vailla mitään vastaehdotusta, niin siirryn seuraavaan ilmoitukseen.
Miten te saatte tavaa hyvin kaupaksi? Minulla on lastenvaatteita parilla eurolla, eikä mene edes käyttämättömät mitenkään hyvin. Joku vaate silloin tällöin menee.
Onko teillä menestyvillä myyjillä kaikilla jotain jopoja ja huonekaluja myynnissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Minulla on oaljon vaatteita 2 - 4 eurolla myynnissä. Ei mene nekään, vaikka hintaa ei taatusti ole liikaa.
Laitoin kokeeksi pari hyvää tuotetta vintediin. Aivan yhtä olematon tulos oli sielläkin.
Selvästikin teen siis jotain täysin väärin. Otan kyllä hyvät kuvat, tutkin hinnat ja hinnoittelen alakanttiin, kirjoitan perusteelliset kuvaukset. Silti huonosti liikkuu tavara. Kitkutellen kyllä, mutta minulla on myynnissä vajaa sata tuotetta ja vain kymmenisen on mennyt.
Joten kaikki vinkit kelpaavat. Ehkä minulla vain on vääränlaista tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että uudistusten jälkeen toria ei enää selata huvikseen. Näin jää kaikki heräteostokset tekemättä. Harmi myyjälle.
Näin kävi minullekin, oli tiettyjä genrejä mitä tuli päivittäin selattua ja aina välillä löytyikin jotain, nyt tuo hupiselailu on jäänyt kokonaan pois ja ostan ainoastaan jotain isoja tuotteita harvoin.
Viimeksi ostin tuolin. Kaksi kertaa ostanut jotain viimeisen vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin kokeeksi pari hyvää tuotetta vintediin. Aivan yhtä olematon tulos oli sielläkin.
Selvästikin teen siis jotain täysin väärin. Otan kyllä hyvät kuvat, tutkin hinnat ja hinnoittelen alakanttiin, kirjoitan perusteelliset kuvaukset. Silti huonosti liikkuu tavara. Kitkutellen kyllä, mutta minulla on myynnissä vajaa sata tuotetta ja vain kymmenisen on mennyt.
Joten kaikki vinkit kelpaavat. Ehkä minulla vain on vääränlaista tavaraa.
Pakko kysyä, että miten sinulle kertyy ylimääräistä tavaraa niin, että myytävää lähes sata tuotetta?
Hinta ja kunto nyt tulee ihan ekana mieleen. Kivijalkakirppiksillä tullut nähtyä lähes pikemminkin roskikseen kuuluvaa tavaraa melkein uudem hinnoin, niin joskus sitä vaan ei tosiaan ehkä näe sen tavaransa aitoa kuntoa, kun muistelee vain miten hyvä tämä on ollut silloin joskus käytössä. Tai sitten on jokin kallis merkki, mutta se merkkikään ei pelasta jos tuote on ihan nuhjaantunut.
Olen ostanut ainakin kolme kertaa nyt kahden viikon aikana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa vaikuttaa paljon se, millä sävyllä olet ostajalle vastannut, miten pitkään vastauksessasi on mennyt jne.
Itse kun olen saanut vastauksen tyyliin "No ei sovi haku tänään" vailla mitään vastaehdotusta, niin siirryn seuraavaan ilmoitukseen.
Vastasin hänelle, että nyt en ole kotona, mutta myöhemmin tänään sopii. Olin poissa kotoa ehkä 2-3 tuntia, ja kun tulin takaisin laitoin viestiä, että nyt olisin kotona. Haku olisi nyt mahdollinen. Nähtävästi ei enää kiinnostanut/sai koneen muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ostajissa on näitä "ei sovi"-ihmisiä. Esimerkiksi, myyjänä laitan viestin:"Tänään sopii haku klo 19." Ostaja vastaa:"Ei sovi."
Laitan uuden viestin: "Haku huomenna klo 10." Ostaja vastaa:"Ei sovi."
Laitan taas uuden viestin:"Haku huomenna klo 17." Ostaja vastaa:"Ei sovi."
Kun olen kolme kertaa ehdottanut hakuaikaa eikä ostaja ole kertaakaan laittanut vastaehdotusta, en enää välitä kirjekaveruudesta.
"Pakko kysyä, että miten sinulle kertyy ylimääräistä tavaraa niin, että myytävää lähes sata tuotetta?"
Meillä on iso talo, jonne mahtuu paljon tavaraa. Aloin viime talvena siivoamaan. Ja äkkiä niitä tuotteita kertyy paljon, kun laittaa muutaman paidan, housut, mekon, kengät. Ja sitten sama toisessa koossa. Ja vielä muutama turha astiakin, niin parissa päivässä voi tulla 20 - 30 tuotetta myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että uudistusten jälkeen toria ei enää selata huvikseen. Näin jää kaikki heräteostokset tekemättä. Harmi myyjälle.
Näin kävi minullekin, oli tiettyjä genrejä mitä tuli päivittäin selattua ja aina välillä löytyikin jotain, nyt tuo hupiselailu on jäänyt kokonaan pois ja ostan ainoastaan jotain isoja tuotteita harvoin.
Viimeksi ostin tuolin. Kaksi kertaa ostanut jotain viimeisen vuoden aikana.
Millainen tori oli aiemmin, jos sitä tuli silloin selailtua enemmän? En ihan hahmota, kun voihan nytkin valita vaikka lasten kengät ja selailla niitä. Tai iittalan astiat ja selailla niitä.
Nykyään torissa on vain näitä tinkaajia, hinta on liian kova vaikka puolet, 1/3 siitä mitä kaupassa vaikka uuttakin ja käyttämätöntä myisit, saisiko toimituskulut samaan hintaan ja toimitatko minulle kotiin kyselijöitä...
Mitäpä luulet lähdenkö viemään rakennustarvikkeita, puutavaraa, koneita tai huonekaluja... Se on ilmeisesti nykyään liian ylivoimaista tai vaikeaa vuokrata/lainata peräkärry, ihan maksaa siitä hiukan ja hakea itse...
Myynyt lähes kaiken. Ei ole enää myytävää.
Toridiilihän on todella hyvä ja kätevä.itse olen tyytyväinen, että otin käyttöön.