Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö tori.fi:ssä enää kauppa?

Vierailija
12.05.2025 |

Onko muilla samaa kokemusta: tori-uudistuksen jälkeen kauppa ei enää käy, eikä ilmoituksia hädintuskin katsota? Vielä pari vuotta sitten ei tarvinnut kuin ilmoitus kirjata mistä tahansa mööpelistä tai mööpelin osasta, niin 10 minuutissa alkoi viestit paukkua.

Nyt hiljaista on kuin huopatossutehtaalla. 

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te saatte tavaa hyvin kaupaksi? Minulla on lastenvaatteita parilla eurolla, eikä mene edes käyttämättömät mitenkään hyvin. Joku vaate silloin tällöin menee.

Onko teillä menestyvillä myyjillä kaikilla jotain jopoja ja huonekaluja myynnissä?

Eipä nuo oikein tunnu liikkuvan, itsellä sama vika. Ehkä vaatteet pitäisi laittaa vain paketteina myyntiin, niin toimituskulut eivät olisi niin järjettömät suhteessa myytävien määrään. Asun kuitenkin isossa kaupungissa, joten luulisi, että täällä tavara liikkuisi noutonakin, mutta harvemmin ellei ole just joku spesifi tuote. Oletettavasti ainakin osasyy on tuo jonkun mainitsema hupiselailun väheneminen ja heräteostokset.

Vierailija
62/107 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen näki myyjän kaikki ilmoitukset. Oli kätevä katsoa heti, saisiko isomman paketin (ja sitä kautta postituskulut eivät olisi kohtuuttomat) tai voisiko hakea kerralla isomman erän.

Nyt myyjän kaikki ilmoitukset näkee vain jos laittaa myyjälle viestiä. Eikä tämä ole myyjästä kiinni vaan tori laittaa automaattisesti kaikkien ei-tunnistautuneiden ilmoitukset piiloon.

Tee siinä sitten kauppaa kun ilmoituksia ei näe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torin eduksi täytyy sanoa, että siellä on se "osta heti" -painike, mikä tekee ostamisesta helppoa ja nopeaa.

Vintedissä käydään tarjouskauppaa, heitellään tarjouksia ja vastatarjouksia, ja myynti ja ostaminen kestää. Vintedissä tingitään, torissa se on vähäisempää.

Minulla onkin Vintedissä korkeammat hinnat, jotta niissä on tinkivaraa. Torista ostaja saa siis halvemmalla ja nopeammin.

Vierailija
64/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että jonkun pikku tavaran takia pitää aina alkaa viikon mittaiseen viestittelyyn. Ei kiinnosta lähteä siihen viestirumbaan kun on järkevämpääkin tekemistä kuin vaihdella about 30 viestiä jostain pikkurojusta. Eli pitäkää tunkkinne.

Silloin kun siellä vielä kauppa kävi, niin oli puh numero näkyvissä johon soitettiin, kaupat ja asiat tuli heti kerrasta selväksi.

Ota toridiili käyttöön, niin rumba vähenee. Jos myyjä on valinnut osta heti -vaihtoehdon, niin tarvitaan 0 viestiä.

Vierailija
65/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hiljaista on ellei ole lasten kausivaate tai harrastuväline. Astiat menee kyllä ok postituksella.

Miten saat niitä menemään? Minä en saa edes 2 eurolla, vaikka myyn oikean kauden vaatteita.

Vierailija
66/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että jonkun pikku tavaran takia pitää aina alkaa viikon mittaiseen viestittelyyn. Ei kiinnosta lähteä siihen viestirumbaan kun on järkevämpääkin tekemistä kuin vaihdella about 30 viestiä jostain pikkurojusta. Eli pitäkää tunkkinne.

Silloin kun siellä vielä kauppa kävi, niin oli puh numero näkyvissä johon soitettiin, kaupat ja asiat tuli heti kerrasta selväksi.

Ota toridiili käyttöön, niin ei tarvita yhtäkään viestiä. Painat vain osta-painikkeesta, ja saat ilmoitukset, kun tavara on pakettiautomaatissa.

Miksi tämä saa alapeukkuja? Toridiili on oikeasti kätevä.

Vierailija
67/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyn siellä vain sellaista, mitä ei vintedin kautta viitsi postittaa. Tinkijät ärsyttää, just laitoin ovh. 250€ tuotteen myyntiin 70€ ja silti joku yritti tingata sen 50€, no ei todellakaan onneksi tarvinnut..

Tuossapa tuli tyypillisen torikauppiaan profiili eli syy siihen miksi kukaan ei halua ostaa torista enää mitään. 

Ai kun Suomeen ei haluta tuoda tinkimiskulttuuria?

Vierailija
68/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyn siellä vain sellaista, mitä ei vintedin kautta viitsi postittaa. Tinkijät ärsyttää, just laitoin ovh. 250€ tuotteen myyntiin 70€ ja silti joku yritti tingata sen 50€, no ei todellakaan onneksi tarvinnut..

Tuossapa tuli tyypillisen torikauppiaan profiili eli syy siihen miksi kukaan ei halua ostaa torista enää mitään. 

Kerrotko, miksi mun pitäisi myydä sulle tuote halvemmalla kuin mitä saan joltakulta toiselta? Tinkiminen on suorastaan törkeää. Mene ja osta uutena sitten.

Mitä törkeää on tinkimisessä? Eikös sellainen kuulu nimenomaan käytetyn tavaran kauppaan?

Sinä sitten hylkäät tai hyväksyt tarjouksen, tai teet vastatarjouksen. 

Mistä olet saanut käsityksen, että sé jotenkin kuuluisi käytetyn tavaran kauppaan? Minä olen hinnoitellut millä hinnalla olen valmis luopumaan tavarastani. Ja sinä joko hyväksyt sen tai et. Miksi pitää alkaa kyselemään, että olenko varmastì harkinnut asian riittävän hyvin?

Vierailija
69/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika hiljaista vaikka laadukasta merkkitavaraa myynnissä. Sillon tällöin menee jotain, varmaan viisi myyntiä tänä vuonna ja osa tavaroista pitkään myynnissä.

Vierailija
70/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri selailin toria. Vastaan tuli useampikin ihmeellisen vihamielinen ilmoitus, joissa tiukkaan sävyyn lueteltiin, miten hän ei lähetä tavaroita, joten jos nouto on ongelma, älä laita viestiä. Ja että toridiilin käyttöä on turha ehdottaa. Ja että naurettaviin tarjouksiin hän ei edes vastaa.

Useammassa ilmoituksessa lueteltiin noita samoja hyvin tympeään sävyyn. Ei kovin myyntihenkistä!

Vierailija
71/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tavaran saanut myydyksi kuukauden aikana. Ei käy kauppa kuten ennen. 

Vierailija
72/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun Suomeen ei haluta tuoda tinkimiskulttuuria?

"Tuoda"?

Mitä ihmeen somekuplassa kasvaneita pikkulapsia tänne on eksynyt. 

Käytetyllä tavaralla ei ole koskaan ollut mitään muuta nollasta poikkeavaa hintaa kuin se jonka ostajan ja myyjä keskenään neuvottelevat.

Nykyään puolet torissa myytävistä tuotteista on puhdasta roskaa jonka hävittämisestä joutuu maksamaan joten myyjän kannattaisi tarjota kymppi tai pari käteistä jos joku suostuu ottamaan ne riesakseen.

Jos joku ehdoin tahdoin haluaa ostaa roskaa ja maksaa siitä niin Temusta sitä saa halvemmalla kotiovelle toimitettuna eikä tarvitse asioida torin vallanneiden sekopäiden kanssa.

Vierailija
73/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä myy ja missä.   Oma sijainti on suht lähellä isoa kaupunkia maaseudulla. Kauppa käy huonosti, koska kaupunkilaiset ostaa kaiken sieltä kaupungista.   

Ne mitkä menee kaupaksi, ostaa ne, jotka ajelee tästä ohi säännöllisesti ja silloin tarvitaan tuuria, että kysyntä ja tarjonta kohtaa

Vierailija
74/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin olen sieltä uudistuksen jälkeen, tänä vuonna ostanut :

Puhelimen, vanhan mallisen akkuja ja latureita.

Pesualtaan.

Kaksi pikkukaappia.

Pakastettuja kanttarelleja.

Kattiloita.

Hajuvesiä kalliita.

Dylon tekstiilivärejä.

Ym, jne, etc.

Vierailija
75/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään juuri selailin toria. Vastaan tuli useampikin ihmeellisen vihamielinen ilmoitus, joissa tiukkaan sävyyn lueteltiin, miten hän ei lähetä tavaroita, joten jos nouto on ongelma, älä laita viestiä. Ja että toridiilin käyttöä on turha ehdottaa. Ja että naurettaviin tarjouksiin hän ei edes vastaa.

Useammassa ilmoituksessa lueteltiin noita samoja hyvin tympeään sävyyn. Ei kovin myyntihenkistä!

Onhan siitä puhuttu paljon miten tori/facekirppikset yms on täynnä porukkaa, jotka ei lue ilmoitusta, tai kuvittelee ettei säännöt koske heitä ja siksi myyjät tympiintyy, kun useammalle selittää rautakangen kanssa miksi vain nouto tms. 

Esim itselläni on myynnissä huonekalu, joka ei todellakaan mahdu autooni, vaikka kuin pyytäisit tuomaan. Jos haluat sen, järjestä itse kuljetus.

Sitten on niitä vänkääjiä, jotka kysyy tuonko 3€ tavaran jonnekin xy paikkaan. En tuo, koska mulla ei ole mitään asiaa kyseiseen paikkaan ja siten kaupasta tulisi tappiollinen.   

Myyn vain käteisellä, koska minusta se on reilua molemmille. Ostaja saa tilaisuuden tarkistaa tuotteen ennen kuin tekee lopullisen ostopäätöksen ja myyjä saa varmasti rahansa.

Ihan käsittämätöntä, että monilla on ajatus, että ostajana saa sanella mitä vaan ehtoja ja myyjä tottelee.  

Sitä paitsi, oletko koskaan miettinyt, miksi koet ilmoitukset tylyinä? Ettei vaan olisi joku oman pään sisäinen juttu, jonka kautta tulkitset sävyn negatiiviseksi, vaikka olisikin neutraali?

Vierailija
76/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mulla oli myynnis joku n aika sitte Jopo ja eräs mekko. Ei menneet kaupaksi ! En pyytänyt mahdottomia hintoja. Joku olisi ollut kiinnostunut mekosta,mut se, et mun olis pitäny se lähettää hänelle......ei onnistu ! Pitäisi voida ostajan hakea tuote itse. Ja tää tori-diili homma.......ihan perseestä !!!!!!! Ite en sitä käytä. Se on typerin, mitä voidaan keksiä !!!! Oon kyl ite löytänyt muutaman tuotteen sieltä...........ja suht halvalla.........

Toridiilihän on todella hyvä ja kätevä.itse olen tyytyväinen, että otin käyttöön.

Sama täällä. Harmittaa, kun en heti alkuun ehtinyt tutustua toridiiliin, niin meni pari kauppaa siinä alussa sivu suun.

Vierailija
77/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppa käy ihan ookoo

Miten onnistut siinä?

Vierailija
78/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo just myin käytetyt kalsarit, jarruviivat takana ja sumuvalot edessä. Hyvin meni jollekki kaupaksi

Vierailija
79/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika hiljaista vaikka laadukasta merkkitavaraa myynnissä. Sillon tällöin menee jotain, varmaan viisi myyntiä tänä vuonna ja osa tavaroista pitkään myynnissä.

Minullakin näin. Silti jotkut sanovat, että hyvin menee tavara torissa. Mistä ihmeestä on kysymys?

Onko jollain käsitystä miten torin algoritmi toimii? Mitä ilmoituksia näytetään, kalliita vai esim ahkerien ilmoittajien? Vai mitä?

Vinted kertoo, että laita enemmän ilmoituksia, niin ilmoituksesi näkyvät paremmin. Nämä sovellukset ovat kuin pelejä. Tori ei kerro miten tämä tori-peli toimii. Ja kun ei tiedä sääntöjä, niin ei osaa pelata oikein. Ja silloin peli ei palkitse eikä sitä jaksa jatkaa.

Vierailija
80/107 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden tavaran saanut myydyksi kuukauden aikana. Ei käy kauppa kuten ennen. 

Medioissa toitotetaan miten hallituksen säästöt ajavat perheitä ahdinkoon. Torista lapsille saisi tarvittavaa tarviketta halvalla, mutta ei näköjään ole sellaiselle tarvetta tässä maassa.