Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Asiakas pöyristyi: Isän varpaankynsien leikkaamisesta 89 euron lasku

Vierailija
11.05.2025 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/70469235-56b7-4440-9b0a-ee2a66620b77

Noh, ei muuta kuin kansa Kokoomusta äänestämään, niin saadaan kotihoidon hintoja vielä tuostakin ylöspäin.

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkkä kynsien leikkaaminen vaadi mitään kylpyjä ja hierontaa! Tässä on kyllä asiakasta vedetty nenästä, hänelle on myyty jalkojenhoito eikä pelkkä kynsien leikkuu. Nim. molempien käyttäjä perheestä löytyy.

Paksuja kynsisienisiä kynsiä ei todellakaan saa leikattua ilman jonkinlaisia valmisteluja. Joskus tietämättömänä hoitajaopiskelijana yritin leikata vanhuksen varpaankynsiä niin eihän siitä mitään tullut. Koko kynsi alkoi murenemaan.

Vierailija
82/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä demariministerit käyvät leikkaamassa vanhusten kynnet. Äänestäkää toki paremmin ensi vaaleissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että hoitajista noin 95%:a ei yhtään kiinnosta paljonko asiakkaan/potilaan rahaa kuluu, kun he tilaavat heille ulkoa palveluja tai hoitotarvikkeita. Tärkeintä on se, että mistä saa sen helpoiten hankittua, ei ole minkäänlaista tulosvastuuta mistään.

Ei hoitajilla ole aikaa ruveta vertailemaan hintoja. Tilatkaa itse omaisille nuo palvelut.

Vierailija
84/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkkä kynsien leikkaaminen vaadi mitään kylpyjä ja hierontaa! Tässä on kyllä asiakasta vedetty nenästä, hänelle on myyty jalkojenhoito eikä pelkkä kynsien leikkuu. Nim. molempien käyttäjä perheestä löytyy.

Kyllä sen voit kotona hänelle tehdä, harva kuitenkaan tekee, koska ongelmia voi tulla. itse en vanhuksen kynsiä lähtisi pehmentämättä leikkelemään, jätän mielelläni ammattilaisen käsiin. Mulle tärkeä ihminen. 

Vierailija
85/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että hoitajista noin 95%:a ei yhtään kiinnosta paljonko asiakkaan/potilaan rahaa kuluu, kun he tilaavat heille ulkoa palveluja tai hoitotarvikkeita. Tärkeintä on se, että mistä saa sen helpoiten hankittua, ei ole minkäänlaista tulosvastuuta mistään.

Ei hoitajilla ole aikaa ruveta vertailemaan hintoja. Tilatkaa itse omaisille nuo palvelut.

Tätä asennetta varmaankin juuri tarkoitettiin.

Vierailija
86/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Se on totuus, omaiset voivat itse vertailla hintoja ja tilata halvimman. Hoitajat tilaavat aina sen saman hyväksi havaitsemansa jalkahoitajan. Ei heillä todellakaan ole aikaa alkaa googlettamaan kaikkia tekijöitä.

Vierailija
87/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kynsiä leikata suoraan tuosta vain, sitä ennen hoitaja tekee jalkakylvyn. Kuuluu siihen hintaan myös jalkojen hieronta ja kovettumia raspaillaan pois. Toki kynsien leikkuu on se näkyvin osa tuota hoitoa, mutta muuten vähäisin. Kymmenkunta vuotta sitten tuo hoito maksoi Itä-Suomeesakin 60 euroa, eli eihän tuossa ole paljoakaan hinnannousua siihen verrattuna, mitä muut terveysalan hinnat ovat nousseet.

Kävin eileen Tukholmassa jalkahoidossa. Maksoi 400 sek eli 36.64 euro

Ota ensi kerralla ysikymppinen isäsi mukaan. Jos matkustit Tukholmaan Helsingistä tai Turusta, joko lentäen tai laivalla, se se vasta halpaa on.

Asun Tukholmassa. Laitoin hinnan vertailuksi. 

Plus paljonko se olisi maksanut kotiin tulevalla palvelulla.

Vierailija
88/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten laitoshoidossa oleville köyhimmillekin jää rahaa noin 100 euroa kuukaudessa, ja sen  voi itse käyttää vaikka hiusten leikkuuseen tai jalkahoidon.

Siitä rahasta maksetaan myös lääkkeet, mahdolliset perusvoiteet, sidetarpeet jos on esim. säärihaavoja ym hoitotarvikkeet.

Vierailija
89/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miesvaltaisilla aloilla pelkkä alkava tunti maksaa tuon verran eli 5 min. Liittimen tai ruuvin kiertämisestä sama summa. Eikä useimmiten edes mitään tartuntavaaraa tai epämielyttäviä hajuja. Siitä ei kukaan valita. 

Juuri näin. Meillä kävi viime kuussa telkkarin asentaja,kun ei itse osattu sitä tehdä, ja hänen veloitus oli noin 80 € alkava tunti. Työ kesti puolisen tuntia mutta ei tullut mieleenkään valitella hinnasta, vaikka työ ei tuntia kestänyt. Ohi aiheen kyllä nyt.

Mielestäni ei ollenkaan ohi aiheen. Palvelu vain on eri. Mielestäni olisi tosi mielenkiintoista tietää, miten nämä halpaa palvelua odottavat pohjimmiltaan ajattelevat. Onko kyse ihan vain ymmärtämättömyydestä yhteiskunnasta ja yritysten toiminnasta, vai eikö toisten tekemää työtä

Täällä jolle vastasit jatkaa, luulen että monet ajattelee että  maksetaan siitä  mikä on "tavaraa", esim. vaikka maitopurkki joka ostetaan ruokakaupasta, jotain mikä on konkreettista käsin kosketeltavaa.  Ei tosiaan  ajatella palveluja tuotteena josta myös kuuluu periä, ja maksaa, käypä kohtuullinen hinta, niinkuin mistä tahansa hyödykkeestä.  

Vierailija
90/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin suomalainen oppii kysymään palvelua tai vaikkaa aikaa erikoislääkärille tilatessaan, että mitä maksaa.  Ja sielläkin vastaanotolla, jos lääkäri ehdottaa jotain koetta tma, niin silloinkin pitää osta kysyä, mitä maksaa.

Ei se ole köyhyyden vaan viisauden merkki, jos kysyy hinnan etukäteen, eikä sitten vain soita iltalehteen itkeäkseen.

Menet erikoislääkärille varmaan syystä. Jos koe maksaa liikaa, niin mitä sitten tapahtuu? Et mene? Sehän se vasta on viisauden merkki.

Jos arvioitu hinta ylittää maksukyvyn, niin voi mennä sitten julkiselle. Diagnoosikin olisi jo tiedossa.

Vierailija
91/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hinnan täysin.

Vierailija
92/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten laitoshoidossa oleville köyhimmillekin jää rahaa noin 100 euroa kuukaudessa, ja sen  voi itse käyttää vaikka hiusten leikkuuseen tai jalkahoidon.

Siitä rahasta maksetaan myös lääkkeet, mahdolliset perusvoiteet, sidetarpeet jos on esim. säärihaavoja ym hoitotarvikkeet.

Ja pyykkihuolto,vaatteet ym....ei noin satanen kuussa oikein tahdo riittää, tai se 15% tuloista mikä jää omaan käyttöön.

Vierailija
93/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkahoito kotikäyntinä? 

Liotelkaa ja Leikatkaa itse jatkossa isänne silsaiset jalat ja sieniset kynnet. Ei mul muuta. 

+Mahd sisään kasvaneet kynnet, hankalia. 

Vierailija
94/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotikäynti. Sähköasentaja veloittaa satasen jo siitä,  että saapuu paikalle. 

Just niin. Mutta koska kyseesssä on pääasiassa naisten tekemä hoitotyö, ei siitä saisi palkkaa olla vailla. Kutsumus vanhusten jalkojenhoitoon tulisi riittää.

Vierailija
95/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kynsiä leikata suoraan tuosta vain, sitä ennen hoitaja tekee jalkakylvyn. Kuuluu siihen hintaan myös jalkojen hieronta ja kovettumia raspaillaan pois. Toki kynsien leikkuu on se näkyvin osa tuota hoitoa, mutta muuten vähäisin. Kymmenkunta vuotta sitten tuo hoito maksoi Itä-Suomeesakin 60 euroa, eli eihän tuossa ole paljoakaan hinnannousua siihen verrattuna, mitä muut terveysalan hinnat ovat nousseet.

Kävin eileen Tukholmassa jalkahoidossa. Maksoi 400 sek eli 36.64 euro

No jos olisit tilannut sen jalkahoitajan kotiisi, hinta olisi taatusti ollut eri luokkaa. Jopa siellä Tukholmassa.

Vierailija
96/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omainen tulee hoivakotiin katsomaan Sirkka-mummia ja kauhistuu, kun yhdeltätoista vielä mummi makaa sängyssä yöpaidassaan ja märässä vaipassa.  Omainen porhaltaa henkilökunnan toimistoon valittamaan asiasta, jolloin työvuorossa oleva hoitaja sanoo, että tänään ei ehditä tehdä aamutoimenpiteitä, kun kilpailutetaan tämän viikon jalkahoitaja- ja kampaamopalvelut.  Omainen perääntyy ymmärtäväisenä ja tyytyväisenä.

Vierailija
97/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä Kela-taksilla jalkahoitajan toimipisteeseen, tulee halvemmaksi itselle mutta ei yhteiskunnalle, jos vuosiomavastuu täyttyy muutenkin. Kielitaidottomilla hoitajilla on liian kiire tehdä kirjauksia yms. meidän susipaskoihin IT-järjestelmiimme, jotka ovat joka kunnassa erilaisia.

Ystävällisin terveisin,

Julkisen sektorin huippuammattimainen laatupäällikkö

Vierailija
98/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkahoito olisi oikeampi nimitys.  Miten halvalla mamma tekisi itse?  Kun kerran oli omainen olisi voinut lyhentää ne kynnet itse.  Tukeva leikkuri tai sakset ja hanskat käteen, vartti.

Vierailija
99/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko tässä pointtina se, että palvelu on tilattu kotihoidon kautta ja oletus on ollut se, että sitä kautta saisi erityisen halpaa palvelua. Joka tapauksessa oli palvelu mistä tahansa tilattu, moni ei ymmärrä yhtään mistä jonkun palvelun hinta koostuu. Olen yrittäjä, ja jostain syystä viime aikoina on taas tullut paljon sellaista kommenttia, että asiakkaat vertaavat mun tuntiveloitusta omaan tuntipalkkaansa ja kauhistelevat sitä. Olen joskus joutunut ihan rautalangasta selittämään, että jos he itse perustavat yrityksen ja palkkaavat työntekijän tekemään sen palvelun heille, niin se ei riitä että he maksavat vain sen työntekijän tuntipalkan. Sellaista vaihtoehtoa ei vain ole, että palvelun saisi mistään pelkän tuntipalkan hinnalla ellei sitten tee itse ilman yritystä taustalla.

Ei minun käteen saamani tuntipalkka ole mikään ihmeellinen, vaan varmasti vähemmän kuin monella hintojani kauhistelevalla asiakkaalla. Minun pitää si

Minulle on jopa toinen yrittäjä ehdottanut että maksaa palvelustani 20€ / tunti koska se on alallani sopiva tuntipalkka. Sanoin, että sopii jos palkkaa mut työntekijäkseen ja maksaa tuntipalkkani lisäksi kaikki sivukulut. Ei tullut kauppoja. Jäi vain hämmästyttämään, miten kujalla jopa itse yrittäjänä toimiva voi olla, joskin hän oli aloittava vasta. Lieneekö toiminta ollut kannattavaa, jos logiikka pelaa noin kurjasti.

Vierailija
100/159 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo mikään kotihoidon palvelu ollut. 

Mutta kotihoidon kautta järjestetty. "Palvelu oli järjestetty isälle kaupungin kotihoidon kautta."

Hyvänen aika. Kotihoidolla ei ole mitään jalkahoitopalveluita. Kotihoito on tilannut yksityisen yrittäjän tekemään jalkahoidon. Järkyttynyt omainen ei tajua, että yrittäjän tarjoama palvelu maksaa. Tuo 89e on jopa naurettavan pieni summa kotiin tuodusta palvelusta. Jos käytät vaikkapa kirvesmiehen palveluita kodissasi niin että hän työskentelee 2h sun luona, on lasku taatusti VÄHINTÄÄN 89e, uskallan väittää että jopa enemmänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi