IL: Asiakas pöyristyi: Isän varpaankynsien leikkaamisesta 89 euron lasku
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/70469235-56b7-4440-9b0a-ee2a66620b77
Noh, ei muuta kuin kansa Kokoomusta äänestämään, niin saadaan kotihoidon hintoja vielä tuostakin ylöspäin.
Kommentit (159)
Sosialistit perustamaan kynsileikkausyritystä ja 5 euron hintaan työt.
Eihän tuo mikään kotihoidon palvelu ollut.
Kotikäynti. Sähköasentaja veloittaa satasen jo siitä, että saapuu paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kotihoidon kautta järjestetty. "Palvelu oli järjestetty isälle kaupungin kotihoidon kautta."
Ei niitä kynsiä leikata suoraan tuosta vain, sitä ennen hoitaja tekee jalkakylvyn. Kuuluu siihen hintaan myös jalkojen hieronta ja kovettumia raspaillaan pois. Toki kynsien leikkuu on se näkyvin osa tuota hoitoa, mutta muuten vähäisin. Kymmenkunta vuotta sitten tuo hoito maksoi Itä-Suomeesakin 60 euroa, eli eihän tuossa ole paljoakaan hinnannousua siihen verrattuna, mitä muut terveysalan hinnat ovat nousseet.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kotihoidon kautta järjestetty. "Palvelu oli järjestetty isälle kaupungin kotihoidon kautta."
Siitä huolimatta ihan turhaa ja harhaanjohtavaa valittaa KOTIHOIDON hinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan, kotihoito on ollut vain välillinen toimija joka on tilannut asiakkaalle palvelun jonka hinta ei ole kotihoidon asia millään tavalla. Jutun omainen voi jatkossa tilata ihan itse haluamansa jalkojenhoitajan isälleen. Problem solved.
Paksuja kovettuineita kynsiä on ihan mahdoton leikata ilman että murenevat ja ylipäätään että saa leikattua. Normaalia että tarvitaan jalkahoitajan käynti tekemään työ. Läheinen toki olisi voinut leikata ja tehdä jalkahoidot ne itse vuosia säännöllisesti niin tätä ei ehkä olisi tapahtunut.. Nimim. Sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä kynsiä leikata suoraan tuosta vain, sitä ennen hoitaja tekee jalkakylvyn. Kuuluu siihen hintaan myös jalkojen hieronta ja kovettumia raspaillaan pois. Toki kynsien leikkuu on se näkyvin osa tuota hoitoa, mutta muuten vähäisin. Kymmenkunta vuotta sitten tuo hoito maksoi Itä-Suomeesakin 60 euroa, eli eihän tuossa ole paljoakaan hinnannousua siihen verrattuna, mitä muut terveysalan hinnat ovat nousseet.
Ja ainahan tuo ihmettelijä olisi voinut kuskata sen iskänsä sinne hoitolaitokselle, hinta olisi varmaan puolittunut jo pelkästään sillä.
Noh leikkaa sitten itse isäsi varpaan kynnet.
Miksi yhteiskunnan pitäisi kompensoida tätäkin?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi voin kilpailuttaa nämä palvelut. Oma jalkahoitoni maksoi alle 70 euroa. Eikö tuon vanhusten jalkahoidon pitäisi olla halvempi jos useampi asiakas samalla reissulla, jalkahoitaja matkustaa vain yhden kerran vaikka asiakkaita olisi useampikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä huolimatta ihan turhaa ja harhaanjohtavaa valittaa KOTIHOIDON hinnoista.
No totta, olet ihan oikeassa.
Tuossa oli kyllä perusteltu että mihin se hinta perustuu. Ja mun mielestä ihan oikein. Onko läheisten, jotka valittaavat turhasta, niin vaikea käydä leikkaamassa isän tai äidin kynnet? Tulisi edullisemmaksi. Totta h*lvetissä palvelu maksaa, oli se sitten mitä hyvänsä palvelua.
Ei nuo ole mitään kotihoidon juttuja.
Ei täällä ihan noin paljon jalkahoito maksa, kun käyvät tehostetussa palveluasumisessa sen tekemässä. Sielläkin käy ulkopuolinen sen tekemässä. Tosin on hinta noussut reilusti, kun se alkuun oli 30 euroa, niin viimeisin taisi olla jo reilusti päälle 50 euroa. On tuossa useampi vuosi jo mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Problem solved." Et sitte voinu suomeksi sanoa, ongelma ratkaistu!
Tsissus näitä' anglismeilla pullistelijoita...
Mun mielestä todella edullinen hinta siitä, että joku tulee kotiin asti hoitamaan jonkun haisevia silsavarpaita. Itse en edes suostuisi tekemään noin halvalla noin ällöttävää hommaa. Tuosta jää edes yrittäjälle paljon mitään käteen sivukulujen jälkeen ja varsinkin aikaa tuhlaantuu tosi paljon ku menee kotiin asti tekemään hoidon.
Ai niin kuin ilmaiseksi pitäisi kaikki saada. Tuo on liian vähän toisen kynsien leikkaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole kaupungissa töissä. Meillä täällä maalla on tasan kaksi vaihtoehtoa jos asiakas tarvitsee jalkojenhoitajaa. Toinen ammattilainen tekee töitä vain hoitolatiloissaan, toinen kulkee muualta satunnaisina päivinä ja tekee paikkakunnalle tullessaan aina useamman asiakkaan samana päivänä ns. suuntakuormana. Mitäpä luulet, onko minulla mahdollisuutta vaikuttaa tilaamani palvelun hintaan, kun asiakas ei todellakaan pääse hoitolaan kulkemaan?
Kannattaa lukea perustelut hinnanmuodostukselle!