Kaveri ei löydä kumppania, omat hermot menee
Ollaan omassa kaveripiirissä 35-40 vuotiaita ja yhtä sankaria lukuunottamatta kaikki vakiintuneissa parisuhteissa ja monella lapsia. Sitten on tämä yksi, joka on onnistunut joskus reilu 10 vuotta sitten seurustelemaan puoli vuotta ja siinä kaikki. Kaveri on tehnyt tästä seurustelemattomuudestaan identiteetin itselleen ja omat hermot menee, kun kaikki pyörii sen naisettomuuden ympärillä.
Mitä tuollaiselle voi tehdä? Ei varmaan tule koskaan löytämään naista suhteeseen ja itse en jaksa enää kuunnella jankutusta aiheesta. Vaikea järjestää yhtään mitään juhlia ja tapaamisia kun kaikki kaverit suhteissa ja sitten tätä yhtä täytyy kohdella silkkihansikkain, ettei tule paha mieli tai koko porukan yrittää ratkoa tätä ongelmaa.
Onko teillä kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (318)
Naiset yliarvioi oman tasonsa. Ne alhaisen tason naiset etsii myös niitä alfoja sekä hyvätuloisia statusmiehiä eikä se minun mielestä ole oikein.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä kaverilla on tosiaan pinkka kunnossa, niin miksei käy vaan maksullisissa tai jos sen vaimon väkisin haluaa, niin hae Aasiasta? Siellä on muutenkin paremmat naiset kuin täällä.
Mikset itse hae?
Vierailija kirjoitti:
"Ootteko puhunut tuosta kaverin kanssa? Tunnut näkevän aika hyvin, missä kohtaa vika on. Kaverille voisi olla hyvinkin hyödyllistä kuunnella ja ottaa sulta oppia siitä miten parisuhdetta rakennetaan ja pidetään yllä, miten toista huomioidaan jne. Sulla voisi olla paljon annettava tässä asiassa."
Ja ap olisi siis Samu Sirkkana mukana kaverinsa treffeillä jne?
Ei tietenkään. Ap ketoi, että kaveri kyllä löytää silloin tällöin naisia jotka alkavat hänen kanssaan juttuun mukaan, aluksi, mutta juttu kuivuu kasaan, kun suhdetta pitäisi rakentaa ja siihen panostaa tms, jos kerran sen haluaa sen jatkuvan ja kehittyvän.
Siis vaikka ihan kahden kesken voivat jutella tuosta, miten suhteeseen voisi panostaa noissa joissain perusasioissa paremmin, jotta se ei lopahtaisi jo alkumetreillä. Kun ap on kerran huomioinut kaverin kertomasta näitä ihan päivänselviä facepalm-epäkohtia, joiden takia kaverin alkavat suhteet mitä ilmeisimmin siis kaatuvat.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta jos näin lähellä reissua otat kaverin "puhutteluun", niin se voi kostautua. Voi alkaa marttyyriksi, on hiljainen ja murjottava, ja podet syyllisyyttä reissun ajan.
Onko kaverisi avautuminen ongelma sinulle vai myös muille?
Varminta olisi, jos ratkaisitte miehen naisettomuusongelman. Mistä se johtuu? En ole lukenut koko ketjua, mutta oletko kysynyt? Eikö sulla ole joku aavistus? Että miehen epätoivo näkyy naisille? En usko, että tämä on syy. Miksi tilanne on päässyt epätoivoiseksi? Juurisyy tulisi selvittää. Se voi olla korjattavissa oleva asia. Anna miehelle toivoa, vaikka sen reissun ajaksi ainakin.
Tavallaan ruokit miehen käytöstä. Yksi ratkaisu. Asiassa voi olla jotain kiusallista kaverille, jotain, josta hän ei haluta puhua, joku kysymys, johon hän ei halua vastata. Etsi se. Sitten kun kaveri taas alkaa valituksen, menet heti kiusalliseen aiheeseen. Kaveri oppii, ja lakkaa valittamasta. Ehkä vähän julma
Jaaha, palataanpa näihin nyt kun on muksut saatu maate ja vaimo haluaa omaa rauhaa.
Kaikki me aletaan olemaan kypsiä kaverin jatkuvaan valitusvirteen. Ja jos me pystyttäisiin ratkomaan kaverin naisettomuusongelma, kaveri olisi jo naimisissa. En tiedä tarkalleen mistä johtuu, mutta onhan toi kaveri vähän sellainen omanlaisensa. Hyvä ja kunnollinen tyyppi, mutta pitää tuntea. Jos ei tunne kunnolla, voi antaa itsestään vähän viileän kuvan.
En saa enää lainausta toimimaan, mutta vastaus viestin 236 kirjoittajalle.
Oon sille puhunut ja yrittänyt taivutella, että ei se pelkkä oleminen riitä parisuhteeseen. Siltä puuttuu sellainen sosiaalinen pelisilmä ja naiset valittaneet, että antaa etäisen kuvan ja ettei olis oikeesti kovin kiinnostunut. Yritän miettiä jotain esimerkkiä, mutta eihän ne näin käskemällä mieleen tule.
Mun mielestä kaverilla on ihan normaalit vanhemmat. Eikä kaveri ole mikään äidin passaama. Osaa pitää kyllä ihan itse asioistaan huolen, siivoa, kokkaa ja hoitaa pyykkinsä. Sillä on koti aina viimeisen päälle siisti ja kaikki kalusteet aina laadukkaita. Kaverilla on myös paljon harrastuksia, eli ihan aktiivista elämää viettää. Oikeastaan siitä onkin tullut vähän naisilta sanottavaa, että mihin väliin kaveri aikoo saada parisuhteen edes mahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset yliarvioi oman tasonsa. Ne alhaisen tason naiset etsii myös niitä alfoja sekä hyvätuloisia statusmiehiä eikä se minun mielestä ole oikein.
No siis leikin nyt mukana; jos oletetaan hetki, että näin olisi (ja miehet vastaavasti pyrkisivät suhteeseen vain "tasoistensa" kanssa) , niin voitko kertoa mikä siinä ei olisi "oikein" ja miksi?
Koko "tasoteoriahan" nyt on täysin vääristynyt muutenkin, joten sen pohjalle omia ajatuksiaan ei todella kannattaisi muutenkaan perustaa.
Itse ajattelen, että saattaa ollakin niin, että naiset ovat keskimäärin vähän valikoivampia ja nirsompia parinvalinassa kuin miehet. (Ei tosin minkään sellaisen tasoteorian mukaisesti, jota tällä palstalla on selvennetty). Mutta mitä väärää tai virheellistä siinä olisi, jos näin asia olisi?
No heti tuli yksi tapaus mieleen.
Kaveri oli löytänyt tinderistä tosi lupaavan kuuloisen naisen. Oli vielä sitä hänen tyyliään, sellainen vähän uranainen. Tää juttu ei kuivahtanut ihan heti kasaan, vaan tapailivat siinä kuukauden päivät. Lopulta nainen oli sitten vetäytynyt ja kanssa syyksi sanonut, ettei jaksa roikkua kun ei tunnu toista kiinnostavan riittävästi.
Kamelin selän oli katkaissut tapaus missä kaveri ja tää nainen olivat puhuneet puhelimessa pitkään illalla ja sitten toivottaneet hyvät yöt, kun lopettivat. Nainen oli laittanut sitten vielä perään viestiä, että oli ollut kiva jutella ja toivottanut vielä kerran hyvää yötä. Kaveri ei ollut tähän sitten vastannut mitään, kun olivat kuitenkin jo siinä puhelussa toivoittaneet hyvät yöt. Sillä ei yhtään räpännyt, ettei kyseessä ole mikään turha toisto, vaan enemmänkin sanoa toiselle jotain kivaa.
Tommosta jäykkyyttä ja pelisilmän puutetta siinä on, mikä tuntuu naiset karkottavan.
Tässä kannattaisi toimia niin, että teette seinään reiän ja toiselle puolelle seinää laitatte jonkun tyttöystävän pylly paljaana, niin että reikä on samalla kohtaa kuin tytön reikä. Seinän toisella puolella tämä sinun kaveri saisi painaa reiän kautta tyttöä, eikä kukaan tietäisi kenen tyttöä on painettu. Arvalla valittu, jossa on vain kerrottu paikka ja aika yhdelle tytölle. Saisi kaveriporukan yksinäinenkin naista.
Vierailija kirjoitti:
En saa enää lainausta toimimaan, mutta vastaus viestin 236 kirjoittajalle.
Oon sille puhunut ja yrittänyt taivutella, että ei se pelkkä oleminen riitä parisuhteeseen. Siltä puuttuu sellainen sosiaalinen pelisilmä ja naiset valittaneet, että antaa etäisen kuvan ja ettei olis oikeesti kovin kiinnostunut. Yritän miettiä jotain esimerkkiä, mutta eihän ne näin käskemällä mieleen tule.
Mun mielestä kaverilla on ihan normaalit vanhemmat. Eikä kaveri ole mikään äidin passaama. Osaa pitää kyllä ihan itse asioistaan huolen, siivoa, kokkaa ja hoitaa pyykkinsä. Sillä on koti aina viimeisen päälle siisti ja kaikki kalusteet aina laadukkaita. Kaverilla on myös paljon harrastuksia, eli ihan aktiivista elämää viettää. Oikeastaan siitä onkin tullut vähän naisilta sanottavaa, että mihin väliin kaveri aikoo saada parisuhteen edes mahtumaan.
Aivan. Ei voi mitään tietenkään, jos toinen ei ota onkeensa hyviä huomioita ja neuvojakin, ja sehän onkin hänen asiansa uppoaako kaverin huomiot, ja mitä niillä tekee. Ei tainnut osua spekulaationi ongelmien mahdollisista taustasyistä, kodin roolimalleista ja passauksesta, nyt oikeaan.
Sitä sellaista sosiaalista pelisilmää saattaa kyllä olla aika vaikea opetellakin.
Onko hänen hankala joustaa esimerkiksi siis omista tavoistaan, menoistaan ja rutiineistaan, ja ottaa toista ylipäätään erialaisissa asioissa ja tilanteissa huomioon, tai vaikka suunnitella asioita yhdessä?
Vastaus naisettomuuteen tuli jo sivulla 3. Alkaa emotionaalisesti kiristää ja uhkailla itsemrhalla jo kavereitakaan, jos eivät suostu kuuntelemaan hänen vinkumistaan tai yrittävät vaihtaa puheenaihetta. Todennäköisesti aika vahvoja narsistisia piirteitä ja varmasti myös läheisriippuvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Siltä puuttuu sellainen sosiaalinen pelisilmä ja naiset valittaneet, että antaa etäisen kuvan ja ettei olis oikeesti kovin kiinnostunut. Yritän miettiä jotain esimerkkiä, mutta eihän ne näin käskemällä mieleen tule.
.
Mutta eihän tuo mikään ongelma ole. Alussa nimenomaan parempi olla etäinen. Kun ei vielä edes tunne toista, niin miten siinä nyt voisi olla kauhean kiinnostunut. Ei se nyt tällaisesta voi jäädä kiinni.
Ihan tyypillistä käytöstä jonkin sortin autistilta - sosiaalisen pelisilmän puuttuminen, jäykkyys tehdä asiat vain omalla tavallaan (omat harrasteet joista ei halua luopua, ylisiisteys kodissa eli ei varmaan sietäisi sitä jos kumppaniehdokas jättäisi lautasen väärään paikkaan, viikkaisi pyykit väärin tai laittaisi astiat koneeseen itselleen väärällä tavalla..). Lisäksi narsistisuutta, jollei kaveripiirinsä toistuvista, vuosia kestäneistä vihjeistä tai suoraan sanomisista muuta A, omaa käytöstään illanvietoissa tai B, ota onkeensa ja muuta käytöstään saadakseen sen parisuhteen.
Ei tollaiseen auta kuin se ettei tuota tyyppiä tapaa enää illanvietoissa, vaan parhaimmat ja häntä eniten sietävät kaverukset pienessä porukassa. Ja harvoin. Ei kenenkään täydy altistaa itseään ankeuttajille tai hajottaa koko kaveriporukkaa, vain jotta yksi Oman Elämänsä Upeus saadaan kutsuttua juhliin - istumaan nurkassa kovaan ääneen valittaen muiden käytöksestä puolisoidensa kanssa.
Kyökkipsykologit taas vauhdissa, psykohöpinämuotisanat taas kovassa käytössä: autismi, narsisti, läheisriippuvuus. Vaihtakaa jo levyä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan keskustelussa koittanut tuoda esille, että kaikki eivät koskaan pariudu, ja että moni elää ihan tyytyväistä elämää sinkkunakin.
Häntäkin voi häiritä olla osa parisuhdekinkereitänne ainoana sinkkuna. Muistan itsekin sanoneeni jotakin tuollaista ääneen jännittyneessä tilanteessa, että "kaikilla on toisensa paitsi minulla", mutta oikeasti viihdyn sinkkuna. Siinä tilanteessa vaan oli outo ja kireä tunnelma, joka sitten purkautui noin.
Tyttölapset kannattaa sitten pitää vähän sivussa tuolta tyypiltä ja jättää hänet kutsumatta perhetapahtumiin, joissa on alkoholia. Jotkut isän sinkkukaverit olivat minua kohtaan todella outoja pienenä, traumat jäivät.
Miten hän on ylipäätään päätynyt kanssanne porukkaan, jos olette noin erilaisia?
Hyi olkoon. Miksi niin monet miehet ovat pervoja? Niin monella on näitä "sukulaismies/isän kaveri käyttäytyi limaisesti minua kohtaan kun olin nuori" tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta jos näin lähellä reissua otat kaverin "puhutteluun", niin se voi kostautua. Voi alkaa marttyyriksi, on hiljainen ja murjottava, ja podet syyllisyyttä reissun ajan.
Onko kaverisi avautuminen ongelma sinulle vai myös muille?
Varminta olisi, jos ratkaisitte miehen naisettomuusongelman. Mistä se johtuu? En ole lukenut koko ketjua, mutta oletko kysynyt? Eikö sulla ole joku aavistus? Että miehen epätoivo näkyy naisille? En usko, että tämä on syy. Miksi tilanne on päässyt epätoivoiseksi? Juurisyy tulisi selvittää. Se voi olla korjattavissa oleva asia. Anna miehelle toivoa, vaikka sen reissun ajaksi ainakin.
Tavallaan ruokit miehen käytöstä. Yksi ratkaisu. Asiassa voi olla jotain kiusallista kaverille, jotain, josta hän ei haluta puhua, joku kysymys, johon hän ei halua vastata. Etsi se. Sitten kun kaveri taas alkaa valituksen, menet heti kiusalliseen aiheeseen. Kaver
Ettehän te ole yrittäneet ratkaista kaverin naisettomuusongelmaa, jos ette edes tiedä mistä se johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä häntä ei kannata kutsua niihin iltoihin mukaan joissa kaikilla on vaimot mukana. Vie se joskus baariin kahden kesken.
Tiedän kyllä tyypin, hyvin rasittavaa mussutusta. Miehen veli on mt- ja peliongelmainen keski-ikää lähestyvä juoppo, joka on sitä mieltä että kunhan nainen löytyy niin elämä muuttaa suuntaansa täysin. En oikein tajua mitä hän kuvittelee kymmeniä tuhansia ulosottovelkaa kerryttäneellä pitkäaikaistyöttömällä olevan tarjota naiselle. Mutta perhe pitäisi saada, ja on ihan epäreilua kun sitä ei tulla ovelle tarjoamaan.
Ei työttömyydellä ja velkaisuudella ole mitään väliä, jos mies on itsevarma eikä kadu mitään. Nössö luonne ja kärsimys, jonka luulee johtuvan naisettomuudesta on miehesi veljen ongelma.
No on velkaisuudella ja työttömyydelläkin väliä jos perheen perustamista ajatellaan.
Ex-tyttöystäväni ystävät olivat jo saaneet lapsen ja pyörivät vain sen ympärillä, niin että ystävyyssuhteillakaan ei ollut enää muuta sisältöä. Kyllästyi ja suhteet katkesivat. Kun ex-tyttöystäväni sai aikanaan oman lapsen, hänestä tuli samanlainen. Puhui vain lapsestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa ihan naiselta. Ei kukaan mies kirjoita kavereistaan noin.
M
Tämä. Ap on jonkun feministilorton miesvihapostaus. Miettikää miten säälittävää, että feministin täytyy keksiä vihattavia caseja. Feminismi ihmisyyden alin taso, siinä just ja just natzismin yläpuolella.
M44, nykyisellään parisuhteessa, mutta viettänyt pitkiä aikoja yksinkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kohtelisit häntä jos ei tarvitsisi kohdella silkkihansikkain? Mitä siis tarkoitat tällä
Sanoisin, että lopeta nyt se vinkuminen ja keksi elämääsi jotain muuta sisältöä. Nyt ei saa sanoa sanaakaan vaimosta tai lapsista, kun toinen alkaa heti huokailla, että kyllä se joillain on onni käynyt elämässä.
Tuo on narsistista. Jos hän ei pysty empatisoimaan teidän elämiänne vaan kääntää heti huomion itseensä niin kyseessä on vaan tavan mulkku, eikä ongelma ole hänen naisettomuutensa vaan persoonansa.
Pikkuisen tulee aloituksesta ylipäätään viba, että kyseessä on joku ongelmatapaus. Jos ei ole seurustellut 10 vuoteen niin kyllä hänessä jotakin erikoista on.
Aina näitä "jos olet ollut sinkku tietyn aikaa jotain täytyy olla pielessä". Itse olen ollut 5v sinkkuna, useampia kumppani ehdokkaita on kyllä tullut vastaan, mutta kun ei vaan jaksa. Ja tietääkseni ihan normaali ihminen olen vaikka nyt ei suhteet kiinnostakaan.
Aloittajan kaverin kannattaisi ehkä etsiä kavereiksi muita sinkkuja. Itsellänikin on kavereina sekä varattuja että sinkkuja - jos olisin vain naimisissa olevien ympäröimänä niin luulen, että "ryhmäpaine" olisi paljon kovempi kuin nykyisessä tilanteessani.
Eivät pedot mieltymyksiään yleensä avoimesti mainosta, eiväthän he koskaan saisi niitä tilaisuuksia toteuttaa muuten. Se että mies on promiskuiteettinen ja kiinnostunut jopa mahoista (opettaja) indikoi, ettei hänellä ole normaali seksuaalisuus. Ei ole pakko uskoa, turha sitten tulla nillittämään kun tytär on pilalla.