Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika pyörtyi mutta päivystyksessä ei otettu tosissaan

Vierailija
11.05.2025 |

Leukaan tullut haava tikattiin. Siinä kaikki. Vasta kun olin kymmenettä kertaa todennut, että nyt on pari kertaa tullut huimauskohtaus ja tämä pyörtyminen niin vaadin tutkimuksia niin saatiin huomiselle lastenlääkärille aika. Aluksi kysyttiin kävisikö etäaika. Olen järkyttynyt ja kamalan huolissani. 

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peukkua vetänyt ja ei ne kerkiä tuommoisiin aikaansa laittaa. Joillakin on oikea hätä.

No ei tosiaan ole. Ap

Niinhän ne äipät aina sanoo.

Ne on aina muiden lapsia ne "peukuttelijat".

Vierailija
62/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs vaarallista pyörtymisessä on?

Pään lyöminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On melko yleistä, että teini-ikäiset huimaavat ja jopa pyörtyvät, jos he nousevat seisomaan liian nopeasti. Se on osittain perinnöllistä. Isoisäni, isäni ja minä olemme kaikki pyörtyneet teini-iässä.

Kuinka tyhmä pitää olla ettei tajua mennä kyykkyyn ku meinaa pimetä silmissä....

Ja kuinka hemmetin tyhmä pitää olla ettei edes opi menemään kyykkyyn tossa tilanteessa...

Vierailija
64/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti huomenna pääsette jatkotutkimuksiin. Ei ole normaalia pyörtyillä minkään ikäisenä eikä varsinkaan lapsena.

Mutta miten niin ei otettu tosissaan, jos heti saitte ajan lääkäriin ?

Murrosiässä minä pyörryin päivittäin kun oli ja on edelleen alhainen verenpaine. Nykyään sentään en joka päivä. Vanhinta odottaessa oli verenpaine 65/45 silloin sai juosta vessaan kun ylös nousi että on istualleen kun pyörtyy 

mullakin suht alhaiset paineet. Olin lääkärin vastaanotolla, joka mittasi alapaineeksi 43, yläpainetta en muista, oisko ollut 80+

Vierailija
65/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään hoitoa saa vain rahalla tai vaatimalla vaatimalla. 

Näköjään. Ap

Näköjään kyynistyneen, leipiintyneen, heikon ammattitaidon ja epäammatillisen osaamisen hoituri eli hoitsu.

Vierailija
66/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlainen aliarvostus miesjoukkoja kohtaan on havaittavissa hoitohenkilöissä, jotka usein edustavat naisyhteisöä.😫

Toivoisinkin, että naispuoleiset hoitohenkilöt hieman menisivät itseensä.😲

Olisi sitten turvallisempaa meillä mieshahmoillakin asioida terveysasemilla.🤗

Vierailija
67/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, ei noid3n ihmisten kanssa kannata alkaa vääntämään, hae hoito yksityiseltä, kyllä se raha jostain löytyy. Julkisella saa vaan pelkkää paskaa, sen työntekijät on pelkkää paskaa. Kas noin. Nyt se tulikin sitten  sanottua  minkä kaikki jo tiesi.

Vierailija
68/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti huomenna pääsette jatkotutkimuksiin. Ei ole normaalia pyörtyillä minkään ikäisenä eikä varsinkaan lapsena.

Toivottavasti. Niin, eihän tuo ole normaalia. Ei oltais saatu, jos en olisi oikeasti vaatinut. Minulle todettiin, että tällaista sattuu välillä eikä taustalla ole useinkaan mitään vakavaa varsinkaan tämän ikäisillä. Vasta kun monta kertaa olin sanonut, että minä haluan, että tuota tutkitaan lisää, niin alettiin katsomaan lääkäriaikaa ja siinäkin ensin kysyttiin kävisikö etäaika. Minun mielestäni asenne oli vähättelevä varsinkin kun minusta varmasti näki että olen hyvin huolissani. Ap

Just tuollaista se usein on. Pitää tosissaan vaatia.sama huomenna ,kun menette lastenlääkärille. Jos senkin jälkeen uusi ,niin rakettina lääkäriin.

Vierailija
69/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pyörtyilee toisinaan. Ei mitään ihmeellistä. 

Ei kaikki pyörtyile, minä eikä lapseni tai lapsenlapseni, ei olla ikinä pyörrytty.

Vierailija
70/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matala verenpaine

Niin en tiedä mikä tuota aiheuttaa. Onneksi huomenna on lääkäriaika. Toivottavasti hän ottaa tilanteen tosissaan ja tutkii kunnolla. Ap

Joskus ihan nestehukka tai joku ravintoon liittyvä. Toivottavasti selviää.

Vierailija
71/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva että tikattiin. 

Laskin tossa juuri miten monta pyörtymistä olen sattunut näkemään. Niitä ihmisiä jotka kertovat pyörtyneensä kerran tai useammin on paljon.

Jos ei ole hauras vanhus tai tule jotain vammoja niin ei kukaan lähde lääkäriin pelkän pyörtymisen takia. Eikä pääse, paitsi tietysti yksityisellä voi laukata niin paljon kuin huvittaa. 

Vierailija
72/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin äkkiseltään kannattaa pitää juotavaa ja joku välipalapatukka mukana. Varmaan nyt hoksaa sen huonon olon tunteen ja jos johtuu uupumuksesta niin voi kokeilla helpottaisiko syöminen ja juominen.

Urheiluhyllystä on sellaisessa pienessä litteässä annospussissa suoloja ja hiilihydraatteja sisältävää geeliä. Sellaisella saisi energiaa pikana, eikä vie tilaa. Kannattaa katsoa, ettei vahingossa ota kofeiinia sisältävää versiota. Kätevä kuljettaa mukana ja repussa

Vierailija
73/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko taustalla kaatuminen? Jos oli, tämä ei ole lainkaan hauskaa!

Ei ollut. Ap

Vierailija
74/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matala verenpaine

Niin en tiedä mikä tuota aiheuttaa. Onneksi huomenna on lääkäriaika. Toivottavasti hän ottaa tilanteen tosissaan ja tutkii kunnolla. Ap

Joskus ihan nestehukka tai joku ravintoon liittyvä. Toivottavasti selviää.

Toivottavasti. Nyt voi jo ihan normaalisti. Ap

Vierailija
75/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoa ottan liikaa 

Vierailija
76/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetän kokkelia nenään 

Vierailija
77/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapetes?

Vierailija
78/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uidut Hgissä jatkotutkimuksiin.. älä unta nää. Kotiin. Seuraa.

Pakko mennä yksityiselle.

Vierailija
79/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista energiageeleistä vielä. Maku on sitten aika suolainen ja päälle makea. Mutta voihan se olla, että mielummin nauttii sellaisen kuin pyörtyy uudelleen. Mutta mikä tahansa energiapitoinen eväs on hyvä. 

Tuo geeli ei myöskään sula taskuun helteessä. 

Vierailija
80/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen puute. Halusi pllua niin pyörtyi