Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä väliä tällä hetkellä on, jos jotkut ovat ideologisesti työttömiä?

Vierailija
11.05.2025 |

Aivan järjetön keskustelu, kun ei työpaikkoja löydy sille suuremmalle osalle, joka tekisi mitä vain saadakseen työpaikan. Onko sillä siis mitään merkitystä, jos pieni osa niistä, jotka eivät tekisi töitä muutenkaan, eikä heille edes olisikaan työpaikkoja vaikka haluaisivat? Miksi näistä edes puhutaan, kun työtä ei löydy muillekaan?

Jos paikkoja olisi, niin sitten olisi tietysti tämän keskustelun aika.

Mikä järki? Meillä ei ole tällä hetkellä sitä ongelmaa, ettei ihmiset haluaisi töihin, vaan se, ettei työpaikkoja vain ole. Järkevää kurjistaa niiden oloja, jotka ovat koko elämänsä maksaneet veroja niska limassa ja tehneet kaikkensa uransa eteen - ja jotka ovat työttömiä tahtomattaan?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse työtön. Teinistä asti kiltisti veroja maksanut, hienot koulutukset löytyy ja tekisin mitä tahansa jos pääsisin takaisin töihin. Minulle on tällä hetkellä aivan sama, jos joku lorvii - eipä heille kelpaisi työt muutenkaan eikä heille niitä olisikaan. Turha keskustelu ja tarkoituksena vain luoda vihaa kaikkia työttömiä kohtaan, jotta voitaisiin hyväksyttää kaikkien työttömien elämän kurjistaminen. 

Vierailija
2/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ideologisesti karhu koska oon iso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se järki, että jos ideologisesti työtön ei saisi etuuksia, niin keskituloisen vero% olisi noin 15 eikä 23 kuten nyt.

Vierailija
4/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se järki, että jos ideologisesti työtön ei saisi etuuksia, niin keskituloisen vero% olisi noin 15 eikä 23 kuten nyt.

Miten tämä ratkaistaan, että kuka on ideologisesti työtön ja kuka ei? Vai viedäänkö kaikki työttömät samaan aikaan kodittomaksi, niin sekö ratkaisee? Mitä sitten, jos itse joudut työttömäksi? 

Vierailija
5/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä muutenkaan ole juuri merkitystä, ilmiö on marginaalinen. 

Vierailija
6/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla lukutaidossa vikaa vai muussa ymmärryksessä? Työpaikkoja ei ole. Ne ideologisesti työttömät eivät luultavasti työllistyisi kuitenkaan ja veroprosenttiin tämä ei vaikuta sitä taikka tätä. Tällä hetkellä on yksilön kannalta parempi ajatella, että en haluaisi töihin kuitenkaan.

T. Veroprosentti 30

Vierailija
7/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella näin väität? Valtiolla menee eniten rahaa eläkkeisiin, ikääntymisen kustannuksiin ja terveydenhuoltoon. Muutama ideologisesti työtön ei sitä venettä keikuta. 

Vierailija
8/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä muutenkaan ole juuri merkitystä, ilmiö on marginaalinen. 

Mitenköhän suuri osuus heitä oikeasti on? Miksi näistä jaksetaan jauhaa, kun eivät todellakaan ole Suomessa mitenkään merkittävä ongelma - etenkään tällä hetkellä, kun paikkoja ei vain ole.

Vierailija
9/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole ideologisesta työttömyydestä vaan sillä, että eletään ideologisesti muiden siivellä ja tämä siis tarkoitettu niille joille ei ole pienintäkään aikomusta edes yrittää työllistyä.

Vierailija
10/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sillä kotona makoilijan tai pienituloisen mielestä mitään väliä ole. Itse kun on ponnistellut 25 vuotta oman uran ja palkkakehityksen eteen pitkien päivien, unettomien öiden ja työuupumusten läpi ja siitä minut palkitaan nyt ottamalla puolet joka ikisestä tilipussista jaettavaksi kotona makoilijoille ja työn välttelijöille, niin voin sanoa että minulle on todellakin väliä.

Vierailija
11/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Jos toivoa ei ole , miks pysyä harhaisesti kiinni jossain mitä ei oo. Jos itse tiedostaa ettei olisi muutenkaan sellainen joka palkattaisiin niin miksi pitää itseään motivoituneena turhaan. Mun mielestä pitää keskittyä heihin joilla toivoa on työllistyä sekä heihin joita halutaan palkata jos töitä ilmaantuu. Turhaa laitetaan elottomiin resursseja. 

Vierailija
12/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla lukutaidossa vikaa vai muussa ymmärryksessä? Työpaikkoja ei ole. Ne ideologisesti työttömät eivät luultavasti työllistyisi kuitenkaan ja veroprosenttiin tämä ei vaikuta sitä taikka tätä. Tällä hetkellä on yksilön kannalta parempi ajatella, että en haluaisi töihin kuitenkaan.

T. Veroprosentti 30

Jep, putosin juuri 6600 e palkoilta tukien varaan eli verojakin saanut mukavasti maksella, niin melkein toivoisin, että olisinkin ideologisesti työtön ja hyväksyisin vain tilanteen. Aika mahdotonta on työn hakeminen. Olen hakenut varmaan 100 paikkaa, ja jokaiseen hakemukseen olen panostanut erikseen. Pääsin kolmeen haastatteluun ja viimeiseen kierrokseen asti,  josta yhteen työhön valittiin. Juuri ennen allekirjoitusta yritykseen tuli Yt ja peruvat rekryn. Aaargh epätoivoista. 

Vierailija
13/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihainen ihminen tarvitsee vihalleen purkamiskohteen. Rikolliset ovat pelottavia, työtön on harmiton. Samasta syystä ne miehet hakkasivat vaimojaan eivätkä kavereitaan ja pomojaan.

Vierailija
14/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sillä kotona makoilijan tai pienituloisen mielestä mitään väliä ole. Itse kun on ponnistellut 25 vuotta oman uran ja palkkakehityksen eteen pitkien päivien, unettomien öiden ja työuupumusten läpi ja siitä minut palkitaan nyt ottamalla puolet joka ikisestä tilipussista jaettavaksi kotona makoilijoille ja työn välttelijöille, niin voin sanoa että minulle on todellakin väliä.

Ai puoletko muka menee kokonaan huvikseen työttömille.. ja miten voi vältellä jotain mitä ei ole ..

Vierailija
15/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nykyinen hullu keskitysleirimeininki antaa sellaisen kuvan kuin kaikkia työttömiä pidettäisiin ideologisesti työttöminä.

Vierailija
16/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin myös ne työttömäksi jääneet suurin osa on ollut. Mitä luulet että muuttuisi, jos myös nämä harvat ideologisesti työttömät aktivoituisivat nyt työn hakemiseen? Mitä se ratkaisisi? 

Vierailija
17/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä ratkaistaan, että kuka on ideologisesti työtön ja kuka ei? Vai viedäänkö kaikki työttömät samaan aikaan kodittomaksi, niin sekö ratkaisee? Mitä sitten, jos itse joudut työttömäksi? 

Jos ei todistettavasti hae töitä, on ideologisesti työtön. Työttömän ei tarvitse olla koditon, töissäollessa voi vaikka säästää, oletko kuullut sellaisesta vaihtoehdosta. Tai sitten Saksan ja Italian tapaan muuttaa takaisin vanhempien luokse. Jos jään työttömästi, elän sijoituksilla kohtalaisen mukavasti noin 8 vuotta.

Vierailija
18/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon työssäkäyvien veroprosentti laskisi, jos nyt ne kaikki ideologisesti työttömät aktivoituisivat työn hakemiseen? 

Vierailija
19/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut oikeasti luulevat, että Suomen talous nousisi, jos Pera tarttuisi haravaan.

Vierailija
20/75 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työuupumus ole mikään pakollinen osa uraa, vaan itse olet tuon valinnut. Turha siitä on muutamaa työtöntä rangaista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä