Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika pyörtyi mutta päivystyksessä ei otettu tosissaan

Vierailija
11.05.2025 |

Leukaan tullut haava tikattiin. Siinä kaikki. Vasta kun olin kymmenettä kertaa todennut, että nyt on pari kertaa tullut huimauskohtaus ja tämä pyörtyminen niin vaadin tutkimuksia niin saatiin huomiselle lastenlääkärille aika. Aluksi kysyttiin kävisikö etäaika. Olen järkyttynyt ja kamalan huolissani. 

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulepa kohdalleni, niin huomaat kuinka pulassa olet 🙂

Jaa eli pitää kutsua vartija häätämään asiattomasti käyttäytyvä rääkyvä mamma pois vastaanotosta. 

Juu, painele heti työajan alussa vartijakutsua ja ihan varulta puolentunnin välein tai ainakin facepäivitysten ja mahjongien välissä, ehkä myös kahvitunnilla ja sieltä palatessa.

Vierailija
102/110 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä yökastelija? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusverikokeesta selviää paljon, eikä ole kovin kallis. Samoin verenpaineen mittaaminenkaan ei paljoa rokota, eikä sydämen kuuntelukaan ole kallista. Mielästäni nämä rutiinitutkimukset pitäisi tehdä.

Vierailija
104/110 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On melko yleistä, että teini-ikäiset huimaavat ja jopa pyörtyvät, jos he nousevat seisomaan liian nopeasti. Se on osittain perinnöllistä. Isoisäni, isäni ja minä olemme kaikki pyörtyneet teini-iässä.

Kuinka tyhmä pitää olla ettei tajua mennä kyykkyyn ku meinaa pimetä silmissä....

Ja kuinka hemmetin tyhmä pitää olla ettei edes opi menemään kyykkyyn tossa tilanteessa...

Jaa, kukahan se tyhmä on. Huomaa, ettet ole koskaan pyörtynyt, ei se pyörtyminen välttämättä varoita etukäteen mitenkään, yhtäkkiä vain huomaat pikkuhiljaa heräileväsi lattialla huolestuneita ihmisiä ympärilläsi.

Kyllä mulla silm

Se olisikin hyvä, jos sen aina huomaisi etukäteen, valitettavasti kohdallani ei ole ollut noin.

Vierailija
105/110 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, ei noid3n ihmisten kanssa kannata alkaa vääntämään, hae hoito yksityiseltä, kyllä se raha jostain löytyy. Julkisella saa vaan pelkkää paskaa, sen työntekijät on pelkkää paskaa. Kas noin. Nyt se tulikin sitten  sanottua  minkä kaikki jo tiesi.

Ei ole ihme että julkisella ei saa hoitoa kun jotkut eukot vaativat pyörtymisen takia lisätutkimuksia vaan koska "minä vaadin ja haluan".

Minulla on sinulle ikäviä uutisia jos luulet yksityisellä olevan jotenkin ihmeellistä. Toki saat rahalla herkemmin tutkimuksia kuin sadantuhannen "paskan" tekemänä.

Sulle ei kuulu kenenkään vakuutusasiat. Kun apua tarvitaan, sitä haetaan ja yleensä myös saadaan, kun on kyse normaalisti toimivasta organisaatiosta.

Julkisilla on töissä vain turhia palkannostajia, joilta puuttuu osaaminen ja

Onko tullut mieleen, että jhe toimivat sen ohjeistuksen mukaan jonka ovat saaneet. Jos lääkäreistä on pula, on pakko priorisoida.

Vierailija
106/110 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti äiti tulee kertomaan, mitä löytyi lääkärissä. Muutenhan  tämäkin ketju oli turhaa melua tyhjästä.

Vierailija
107/110 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusverikokeesta selviää paljon, eikä ole kovin kallis. Samoin verenpaineen mittaaminenkaan ei paljoa rokota, eikä sydämen kuuntelukaan ole kallista. Mielästäni nämä rutiinitutkimukset pitäisi tehdä.

Luultavasti tehty. Mitään hälyttävää ei löytynyt sitten.

Vierailija
108/110 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmasti ainakaan julkiselle saa tuolla perusteella seuraavalle päivälle erikoislääkärin aikaa. Eli yksityisellä kävitte, eivätkä meinanneet antaa aikaa vaikka olette maksavia asiakkaita? Se kyllä kummastuttaa.

Vierailija
109/110 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä nyt kävi?

Vierailija
110/110 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ani harvoin pyörtyminen on vakavaa, mutta esimerkiksi pitkä QT -oireyhtymä voi aiheuttaa pyörtyminen kaltaista tajuttomuutta.