Poika pyörtyi mutta päivystyksessä ei otettu tosissaan
Leukaan tullut haava tikattiin. Siinä kaikki. Vasta kun olin kymmenettä kertaa todennut, että nyt on pari kertaa tullut huimauskohtaus ja tämä pyörtyminen niin vaadin tutkimuksia niin saatiin huomiselle lastenlääkärille aika. Aluksi kysyttiin kävisikö etäaika. Olen järkyttynyt ja kamalan huolissani.
Kommentit (110)
Mitäs vaarallista pyörtymisessä on?
Jospa pojalla oli ankara erektio. Veri pakkautunut penikseen ja aivot kärsivät hapen(veren) puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi? Missä tilanteissa pyörtynyt?
12. Ulkona kavereiden kanssa scootatessa. Lapsi sanoi että vähän aiemmin oli tullut huono olo ja sitten pyörrytti. Ap
Kavereiden kanssa rehattu aktiivisuus tapissaan + lämmin aurinkoinen keli ja paksut vaatteet päällä tullut hiki + mitään ei juotu tai syöty moneen tuntiin.
= tuhlaat lääkärin aikaa
Sinä et tutkisi jos kyseessä olisi oma lapsesi?
Mun poika pyörtyi teininä ja soitin päivystysneuvontaan kun takaraivoon tuli haava. Sanottiin, että jos haava yli 2cm tai oksentaa niin pitää käydä siellä. Käytiin, koska haava oli pidempi kuin 2cm ja siihen tuli tikit. En huolestunut vaikka kaatuminen näytti pahalta. Mua on itseäkin huimannut teininä. Tietty tarkkailin pojan kuntoa, mutta ei se sitten toistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12. Ulkona kavereiden kanssa scootatessa. Lapsi sanoi että vähän aiemmin oli tullut huono olo ja sitten pyörrytti. Ap
Kavereiden kanssa rehattu aktiivisuus tapissaan + lämmin aurinkoinen keli ja paksut vaatteet päällä tullut hiki + mitään ei juotu tai syöty moneen tuntiin.
= tuhlaat lääkärin aikaa
Joka niiskaisusta tai yskäyksestä ei tarvitse mennä lääkäriin. Lääkärin diagnoosi on "täysin normaalia ihmiselämää, mikään ei ole vialla." Hysteeriset vanhemmat ovat ruuhkien aiheuttajat.
Kaikki pyörtyilee toisinaan. Ei mitään ihmeellistä.
Omalla lapsella tuli yläkouluikäisenä poissaolokohtaus kun oli kaverinsa kanssa kahdestaan. Päästiin seuraavana päivänä lääkärille, pää kuvattiin ja todettiin neurologinen tila joka vaati leikkausta. Ei siis heti leikattu vaan laitettiin jonoon ja leikattiin yliopistollisessa sairaalassa. Onneksi asiaa heti tartuttiin koska pahimmillaan olisi voinut tulla ajan mittaan halvaantuminen.
Vakava hoitovirhe. Jos pää on osunut johonkin ja oireet ovat tuommoisia, niin pään sisäinen verenvuoto on mahdollinen jolloin pää pitäisi kuvata
Mä olen se, joka pyörtyili koulun aamunavauksissa (siihen aikaan seistiin salissa), ruuhkabusseissa jne.
Edelleen joskus pyörryttää, mutta nykyään osaan heti reagoida tunteeseen.
Saunan jälkeen olen pyörtynyt. Samoin teini-ikäinen lapseni. Hänellä on kyllä matalalla verenpaineetkin.
Toi kyllä on normaalia. Me ei tutkittu ja ei tullut mieleenkään. Ihan kunnossa tuo nuori on. Itse olin samanlainen nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Jospa pojalla oli ankara erektio. Veri pakkautunut penikseen ja aivot kärsivät hapen(veren) puutteesta.
Meidän poika pyörtyä muksahtelee tuon takia monesti päivässä.
Vierailija kirjoitti:
"Ei otettu tosissaan" ...ei ole mikään ihme ku koko terveydenhuolto on tuhottu . Kiitos kokoomukselle .
Ns. Hyvinvointialueet/ maakuntamalli on ollut jo n. 10 vuotta Kepun idea, ja vaatimus edellisissä hallitusneuvotteluissa. Kepu vaati, että se lyödään läpi, vaikka tiedettin ettei se tällä mallilla toimi.
Vierailija kirjoitti:
Koska suurin osa huimauksista ja pyörtymisistä johtuu "vaarattomista" syistä. Useimmiten syy pyörtymiseen on "makasin koko päivän sohvalla syömättä, ja nousin sitten liian nopeaa pystyyn, vettä en ollut juonut koko päivänä". Isolle osalle vanhemmista tulee täytenä yllätyksenä, että lapsellakin voi olla matala verenpaine huonon ruokavalion takia, että se ei ole vain aikuisten ongelma. Ei vaadi tutkimuksia, vaan perehtymisen normaaliin ruokavalioon. Kontrollikäynneissä huimauskohtaukset ovatkin sitten tipotiessään, kun ollaan älytty laittaa lapsi juomaan ja syömään normaalisti. t. hoitaja
Vai sellainen hoitaja. Klassista. Tällaisiin hoitajiin minäkin aina jään jumiin kun yritän oman kuntani sote-keskuksesta saada lääkäriaikaa. Se tyssää aina siihen hoitajan seulaan ja hän päättää pääsenkö lääkäriin vai en. Vastaukseksi saan että olet niin nuori ettei sinull voi olla mitään, kyllä nuo oireet on vaan sitå ja tätä.
oireeni sattuvat olemaan sellaisia mitkä yleensä kuitataan jollain arkipäiväisellå ja sitten oireiden edetessä todetaan suolistosyöpä.
ystävän vanhemmalle kävi vielä huonommin kun yritti saada lääkäriin aikaa ja sama hoitaja vaan totesi puhelimessa ettei hän tarvitse lääkäriä että närästykseltä vaan kuulostaa. Että juo enemmän vettä. Parin päivän päästä yksityiselle mentyään todettiin parantumaton syöpä.
että mielummin sitå tutkimusta kuin vähättelyä tai automaattista arkipäiväisten asioiden piikkiin laittamista.
ap, hyvä kun vaadit hoitoa etkä alistunut!
surullista tämä nykymeno terveydenhoitoalalla
Viime viikolla jalat ei kantaneet ja sain yhteyden arviointiin jossa käskettiin oireiden vuoksi lähteä päivystykseen, se ettei jalat kantaneet, eikä ollut voimia nousta edes seisomaan ei muuttanut tilannetta, että olisi pitänyt heti lähteä lääkärin arvion mukaan polille. Sairasauto ei neuvonnan mielestä ollut todennäköinen vaihtoehto. Nyt viikon päästä on jalkoihin palautunut tunto ja toimivat lähes normaalisti, josta saan kiittää luojaa, en suomalaista terveyden huoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
= tuhlaat lääkärin aikaa
Joka niiskaisusta tai yskäyksestä ei tarvitse mennä lääkäriin. Lääkärin diagnoosi on "täysin normaalia ihmiselämää, mikään ei ole vialla." Hysteeriset vanhemmat ovat ruuhkien aiheuttajat.
Niin, antavat juuri tuollaisia diagnooseja liian helposti ja välillä liian myöhään. Maalaisjärkeä toki käyttäen , mutta miksi pitäisi odottaa siihen asti että liikkuu pää kainalossa? Pyörtyminen ei kuitenkaan mikään niiskaisu ole
Saiko kovankin iskun päähänsä, kun leukaan tullut haava tikattiin?
Jos sai, niin voinee johtua siitä.
Hyvä, että pääset lääkäriin. Itse vastaavassa tilanteessa myös haluaisin.
olen pyörtynyt monia kertoja, 2 x ulkomaillakin, tai toinen kerta oli lentokoneessa tulossa Suomeen. En oo koskaan käynyt pyörtymisen takia lääkärissä, mitään haaveria ei oo sattunut, matala verenpaine mutta iän myötä ei ole sitä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
= tuhlaat lääkärin aikaa
oliko vettä juonut tarpeeksi, ei hälyyttävää
= tuhlaat lääkärin aikaa