Lapsettomat, mitä teette tänään?
Kommentit (82)
Paukutettiin päivän kunniaksi lasta alulle, saas nähdä vietetäänkö meillä äitienpäivää 2026?
Lapseni on kuollut. Kävin hänen haudallaan.
Oon vanhempieni luona. Ihan äsken juotiin kahvit ja syötiin kakkua äidin kunniaksi.
Oottelen että vaimo tekee pannukakkua. Nam.
Olin viikonlopun koiranäyttelyssä. Ei ole äitiä eikä mummoa enää, niin äitienpäivänä saan tulla ja mennä ilman äitienpäivän velvollisuuksia. Onnittelin kyllä kaikkia vastaan tulleita tuntemiani äitejä.
Olen kipeänä, joten olen maannut päivän sängyssä ja katsonut netflixiä. Soitin äidilleni ja toivotin hyvää äitienpäivää. Jos olisin ollut terve, olisi vienyt äidille kukkia ja oltaisi juotu kahvit. Loppupäivän olisin viettänyt mökillä puutarhatöitä tehden.
Ihan normi sunnuntai. Äidin kanssa paistettiin lättyjä, lumitöitä, veden ja puitten kantoa.. Mökillä olemme kahdestaan..
Herättyäni join kupin kahvia ja soitin äidilleni. Aamupäivän chillasin vaan kunnes tehtiin puolison kanssa lounasta. Iltapäivällä kävin salilla ja sen jälkeen oli ohjelmassa meal prep sekä päivällisen valmistus.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on kuollut. Kävin hänen haudallaan.
Otan osaa. En voi kuvitella sitä tuskan määrää mitä koet.
Nautin elämästä ilman rääkyvää p.a.s.ka.pe.rs.et.tä.
Aamusta maalasin veistosta. Päivällä soitin äidille ja onnittelin. Kävin kävelyllä ja ruokakaupassa. Maalasin taulua. Nyt rentoudun ja syön suklaata.
Tunnelma vähän huonotuulinen, mutta se ei liity äitienpäivään.
Jossain määrin on tunteet nousseet pintaan, kun tämän piti olla ensimmäinen äitienpäivä, jota pääsen juhlimaan itse. Viime vuonna olin aivan hajalla äitienpäivästä, sillä olin saanut keskenmenon vain viikkoja aiemmin.
Soitin äitille aamulla. Asutaan eri maissa. Tehtiin brunssi kotona. Laitoin kesäkukat ja nyt istun pihalla kun on lämmin ja lueskelen vauvaa, kuuntelen musiikkia ja juon kaljan.
Sain äitienpäiväonnittelut äidittömältä, en ole äiti. Haittaaks se?
Äitini menehtyi viime vuonna. En halunnut, että jatkossa äitienpäivä on surullinen päivä, joten aloitimme uuden perinteen, jossa käymme mieheni kanssa äitienpäivälounaalla ja muistelemme äitiä/juttelemme äideistämme. Toimii, suosittelen muillekin!
Toki myös kävimme anoppilassa äitienpäiväkukan kanssa ja juttelimme pari tuntia.
Sittemmin olen tuuminut pihahommia ja menen tästä hetkeksi ulos askaroimaan ennen iltaruokaa ja jääkiekon MM-kisoja. Ihana sää!
Oikein kiva päivä.
Äidit aina korostavat että vain he kokevat sellaista ihanuutta mitä lapsettomat eivät eläessään koe. Jos tämä usko tekee heidät onnellisiksi niin siitä vaan.
Veimme sisarusteni kanssa äitimme lounaalle hyvään ravintolaan.
Olen töissä iltakymmeneen kuten eilenkin.
Haavoja ovat aiheuttaneet lapsiperheiden v*ttuilu ja vähättely sen vuoksi etten halua omia lapsia. Sekä haukkuminen etten pidä lapsista vaikkei se pidä paikkaansa. Pidän lapsista mutten halua omia. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää.