Työtön ei saa omistaa mitään.
Nykyään on paljon pätkätöitä niin ei kannata ostaa mitään minkä joutuu myymään kun jää työttömäksi. Kokoomuksen toimilla kaikesta työstä tulee kannattamatonta jos tai kun jää työttömäksi ja kuka tahansa voi joutua työttömäksi.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on ihan reilua, ettei yhteiskunta tue verovaroin niitä, joilla on omaisuutta. Yhteiskunnan pitää huolehtia heikoimmista, niistä, joilla ei oikeasti ole mitään.
Ehkä tämä myös paremmin kannustaa ottamaan töitä vastaan.
Mielestäni on aika outo ajatus, että yhteiskunnan pitäisi kustantaa kaikki.
Tuolla logiikalla meillä on muutaman vuoden kuluttua yli 90% ihmisistä yhteiskunnan sosiaaliturvan varassa ja alle 10% omistaa kaiken..
Kokoomuksen ikiaikainen pyrkimys.
Miksi levität valheita, mitä hyödyt siitä, vai saatko siitä palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on ihan reilua, ettei yhteiskunta tue verovaroin niitä, joilla on omaisuutta. Yhteiskunnan pitää huolehtia heikoimmista, niistä, joilla ei oikeasti ole mitään.
Kannustaa ottamaan töitä vastaan? Mitä töitä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi jos tekee Putinit ja pitää omaisuutta kavereiden tai sukulaisten nimissä.
Putini on köyhä mies Zelenskyn-perheen verrattuna :))) ei muuta kun lisää miljardeja sinne Ukrainaan. Otetaan vaikka lisää velkaa ...
Kouluihin pitää saada luetunymmärtäminen omaksi oppiaineekseen, koska vihervassujen ymmärrys ei riitä edes tulkitsemaan yksinkertaisia tiedotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla logiikalla meillä on muutaman vuoden kuluttua yli 90% ihmisistä yhteiskunnan sosiaaliturvan varassa ja alle 10% omistaa kaiken..
Toisaalta nyt 10% työssäkäyvistä maksaa yli 50% välittömistä veroista, joten eikö tuo olisi vain reilua? Miksi minun pitää käydä töissä ja maksaa tuloistani 42% veroja, jotta sinä saat työstäkieltäytymällä saman elintason kuin minä?
Vierailija kirjoitti:
Saa omistaa nyt ja jatkossakin.
No talon joutuu myymään /mökin ja ne rahat käyttää eka jos haluaa tukia nostaa .Ehkä veneen paitsi jos on joku halpa mutta auton saa omistaa mutta siihen on max.hinta että minkä arvoisen.
Saa omistaa mutta ei kannata kertoa mitä omistaa. Olen muun muassa ostanut veneen tekemällä pimeitä töitä. Vene maksoi 10000 euroa. On minulla pelit ja vehkeet kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No talon joutuu myymään /mökin ja ne rahat käyttää eka jos haluaa tukia nostaa .Ehkä veneen paitsi jos on joku halpa mutta auton saa omistaa mutta siihen on max.hinta että minkä arvoisen.
Paitsi jos ne eivät näe mistään että sulla on esim. vene niin ei tarvitse kertoa että on jos on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi jos tekee Putinit ja pitää omaisuutta kavereiden tai sukulaisten nimissä.
Putini on köyhä mies Zelenskyn-perheen verrattuna :))) ei muuta kun lisää miljardeja sinne Ukrainaan. Otetaan vaikka lisää velkaa ...
Miksi suollat paskaa?
Putinin omaisuuden arvoksi on laskettu jopa yli 200 miljardia euroa.
Putin on rikkaampi kuin talouslehti Forbesin maailman rikkaimpien ihmisten listauksen kärkinimet Jeff Bezos, Elon Musk ja Bernard Arnault.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannustaa ottamaan töitä vastaan? Mitä töitä?
Meillä oli avoinna työpaikka 1.4. - 31.10.2025. Ei kelvannut työttömille, koska on pätkätyö, kuulemma työnteko ei kannata. kun menee suojaosa. Otettiin sitten eläkeläinen, joka totesi, että 2800 e/kk on kiva lisä 1900 euron eläkkeen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kohta työtön joutuu ottamaan sen mikä hänelle kuuluu vaikka väkisin, jos ei muuten tukia saa. Siinä on rikkaat ihmeissään, kun omaisuutta alkaa katoamaan.
Tervetuloa SPEDE koettamaan onneasi!
Vierailija kirjoitti:
Saa omistaa mutta ei kannata kertoa mitä omistaa. Olen muun muassa ostanut veneen tekemällä pimeitä töitä. Vene maksoi 10000 euroa. On minulla pelit ja vehkeet kotona.
Mulla ei venettä. Auto on vain 2000€ arvoinen mutta kotona on pelit ja vehkeet.
Siellä sosturva uudistuksen työryhmissä on kaikki eduskunnan puolueet päättämässä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta työtön joutuu ottamaan sen mikä hänelle kuuluu vaikka väkisin, jos ei muuten tukia saa. Siinä on rikkaat ihmeissään, kun omaisuutta alkaa katoamaan.
Tervetuloa SPEDE koettamaan onneasi!
Siinä voi sulle käydä huonosti tai sitten sille tulijalle. Se riippuu täysin siitä kuka/ketkä tulee että miten siinä kenellekkin käy t:eri
Nykyinen politiikka ajaa siihen että kaikista tehdään heikkoja ja köyhiä. Itsekin olen pudonnut kuoppaan josta en enää nouse.
3/2025 kaikki työnhakijat yhteensä 555 033
https://www.tyollisyyskatsaus.fi/graph/tkat/tkat.aspx?ssid=250509172655…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei joudu. Työttömyystuessa ei ole omaisuusrajoja ja ansiosidonnaisesta ei edes pääomatulot vaikuta.
Kiljuämpäristäni en suostu luopumaan.