Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tää nykyajan palkkatasohan on täysi vitsi. Aloitin niin sanotusti alusta, kävin koulut ja vaihdon alaa asiantuntijahommiin.

Vierailija
11.05.2025 |

Palkka 3300 kk. Ylempi tutkinto. Yksityinen sektori ja iso TES.

Mitä ihmettä? 

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3k brutto 9 kk koulutuksella :D

Vierailija
2/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusinflaatio. Ylikoulutus on vittumainen juttu. On selvää, että korkeakoulututkinnolla ei ole sellaista arvoa kuin ennen. Tämä on oikea ongelma, mutta myös luonnollinen kehitys.

Luonnollinen kehitys tarkoittaa, että kun ihmiset kouluttautuvat yhä enemmän, tutkintojen arvo alenee. Kun monilla on samanarvoinen tutkinto, kilpailu on kovaa ja se laskee palkkoja. 

Vierailija
4/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sed palkka heti ole huipussaan.

Vierailija
5/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutusinflaatio. Ylikoulutus on vittumainen juttu. On selvää, että korkeakoulututkinnolla ei ole sellaista arvoa kuin ennen. Tämä on oikea ongelma, mutta myös luonnollinen kehitys.

Luonnollinen kehitys tarkoittaa, että kun ihmiset kouluttautuvat yhä enemmän, tutkintojen arvo alenee. Kun monilla on samanarvoinen tutkinto, kilpailu on kovaa ja se laskee palkkoja. 

Yhteiskunnan koulutusinto ei suinkaan johdu siitä, ettei maailmasta löytyisi tekemätöntä työtä, jota kuka tahansa pystyisi tekemään. Ja vielä vähemmän siitä, että akateemisista lässyttäjistä olisi pulaa. Työhaluiset ihmiset ovat ilman työtä siksi, että nykyisessä järjestelmässä vain pääoma voi työllistää. Ja suurpääomallehan menee nykyään sitä paremmin mitä vähemmän se työllistää ihmisiä pienemmällä palkalla. 

Vierailija
6/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoritin nuohoojan ammattitutkinnon ja voin itse säädellä sekä palkkani, että työaikani. Työmarkkinoita pitää osata lukea. On aina  ollut illuusio, että koulutuksen arvo säilyy läpi elämän. 

- KTM, nuohooja

Vierailija
7/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän kun lisää yleisen hintojen nousun ja sen ettei veroille saa enää oikein mitään vastinetta, alkavat varsinkin lapsia tehneet keskiluokkaiset olla aika ahtaalla ja vihaisia

Vierailija
8/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoritin nuohoojan ammattitutkinnon ja voin itse säädellä sekä palkkani, että työaikani. Työmarkkinoita pitää osata lukea. On aina  ollut illuusio, että koulutuksen arvo säilyy läpi elämän. 

- KTM, nuohooja

Kirjoitit tästä joskus aikaisemminkin. Silloin innostuin mutta googlaillessani huomasin ettei nuohoojia kouluteta täällä Turussa lainkaan vaan Tampere taisi olla lähin? Vai mistä turkulaiset nuohoojat saavat koulutuksensa? Muuten voisin harkitakin jos nykyisestä työstä joskus kenkää saan.

Vierailija
9/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- KTM, nuohooja

Ohis mutta pidäthän vapaa-ajalla lihaskunnostasi erityisen hyvää huolta. Noissa hommissa kun menee esim. selkä niin se on sitten siinä

T. ammatillista kuntoutusta tekevä fyssari

Vierailija
10/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finanssikriisi, korkeakoulutetuille ei ole koittanut hyviä aikoja. Talouskehitys on ollut finanssikriisin jälkeen yksi Euroopan huonoimpia. Meillä on 18 vuoden jakso, jonka talouskasvu on karkeasti ottaen nolla.

Vierailija
11/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla Talenomilla töissä. Ihan pilkkanaan pitävät työntekijöitään! Työntekijä tekee laskutettavaa työtä yritykselle 130 000 - 160 000 euroa vuodessa -> palkkataso 3000 - 3200 euroa! Hahahah! 4 kuukaudessa palkkakulut sivukuluineen laskutettu, loppuvuoden laskutukset menevät omistajien taskuun. Aivan naurettavaa hyväksikäyttöä ja ahneutta.

Vierailija
12/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isojen palkkojen perässä te oikein olette? Perustakaa yrityksiä, niin alatte tienaamaan.

Vierailija
13/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- KTM, nuohooja

Ohis mutta pidäthän vapaa-ajalla lihaskunnostasi erityisen hyvää huolta. Noissa hommissa kun menee esim. selkä niin se on sitten siinä

T. ammatillista kuntoutusta tekevä fyssari

Tein tätä ennen lähes 20 vuotta näyttöpäätetyötä, eikä sekään paljon armoa antanut passiiviselle elämäntavalle.

Vierailija
14/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sed palkka heti ole huipussaan.

Omalla alalla katselin kollegoiden verotiedoista, että palkka nousee 35 tonniin yliopistotutkinnolla noin kymmenessä vuodessa. Aloituspalkka oli 2100e. Tämä ei kelvannut minulle ja vaadin enemmän, no nostivat 2300 euroon, oli pakko suostua, mutta otin aika nopeasti loparit. Sinne ne hölmöläiset jäivät puurtamaan.

Vierailija
15/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän kun lisää yleisen hintojen nousun ja sen ettei veroille saa enää oikein mitään vastinetta, alkavat varsinkin lapsia tehneet keskiluokkaiset olla aika ahtaalla ja vihaisia

Ai veroille ei saa vastinetta? Joutuvatko vanhemmat maksamaan lasten perusopetuksesta? Jos sattuu jokin onnettomuus tms, eikö pelastuslaitoksen väki tule auttamaan paikalle sekä tarvittaessa myös poliisi. Halutessasi voit mennä kirjastoon ja lainata sieltä monenlaista lukemista. Tarvitset välitöntä (elintärkeää) terveydenhuoltoa, saat sitä monessa eri muodossa tarvittaessa.... Itse ainakaan en olisi hengissä enää ilman Helsingin pelastuslaitoksen ensihoitoa ja Meilahden sairaalan erikoislääkäreitä. Itse maksan tästä 25€ omavastuun ambulinssista ja pienen omavastuun per hoitovuorokausi sairaalaan. Luuletko oikeasti, että nämä palvelut eivät ole vastinetta veroille ja ne toimisivat, jos ei veroja olisi?

Vierailija
16/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- KTM, nuohooja

Kirjoitit tästä joskus aikaisemminkin. Silloin innostuin mutta googlaillessani huomasin ettei nuohoojia kouluteta täällä Turussa lainkaan vaan Tampere taisi olla lähin? Vai mistä turkulaiset nuohoojat saavat koulutuksensa? Muuten voisin harkitakin jos nykyisestä työstä joskus kenkää saan.

Koulutuksessa ei ole montaa lähiopetuspäivää. Oppiminen tapahtuu pääosin päivittäisissä työtehtävissä, eli sinun pitää löytää ammattilainen, joka ottaa sinut oppiin. 

Vierailija
17/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla Talenomilla töissä. Ihan pilkkanaan pitävät työntekijöitään! Työntekijä tekee laskutettavaa työtä yritykselle 130 000 - 160 000 euroa vuodessa -> palkkataso 3000 - 3200 euroa! Hahahah! 4 kuukaudessa palkkakulut sivukuluineen laskutettu, loppuvuoden laskutukset menevät omistajien taskuun. Aivan naurettavaa hyväksikäyttöä ja ahneutta.

Siitä vaan sitten perustamaan oma yritys, rahan tuloa ei voi estää!

Vierailija
18/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten isojen palkkojen perässä te oikein olette? Perustakaa yrityksiä, niin alatte tienaamaan.

4000 kuukaudessa ei olisi kohtuuton vaatimus asiantuntijatyöstä joka vaatii korkeakoulututkinnon.  Karvan päälle 3000 on jo ihan pelkkää vattuilua.

Vierailija
19/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan sitten perustamaan oma yritys, rahan tuloa ei voi estää!

Monet heistä tekevät sivubisnestä, koska tuollaisella pilkkapalkalla ei perhettä elätetä!

Vierailija
20/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- KTM, nuohooja

Koulutuksessa ei ole montaa lähiopetuspäivää. Oppiminen tapahtuu pääosin päivittäisissä työtehtävissä, eli sinun pitää löytää ammattilainen, joka ottaa sinut oppiin.

Joo katsoinkin että näköjään oppisopimus myös mahdollista jos löytyy vaan työnantaja mikä sitten onkin toinen juttu mutta hyvä tietää että vaikuttaisi kuitenkin mahdolliselta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi