Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tää nykyajan palkkatasohan on täysi vitsi. Aloitin niin sanotusti alusta, kävin koulut ja vaihdon alaa asiantuntijahommiin.

Vierailija
11.05.2025 |

Palkka 3300 kk. Ylempi tutkinto. Yksityinen sektori ja iso TES.

Mitä ihmettä? 

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvasin, olet yksi Kokoomuksen tai Persujen äänestäjistä. Silloin sun täydellinen ymmärtämättömyytesi veroista olisi selitettävissä helpoiten. Tietysti on aina sekin vaihtoehto, että olet vain muuten empatiakyvytön. Jo se, että julkinen terveydenhuolto pelastaa rahassa mittaamattoman arvokkaita ihmishenkiä, on kaikkien maksamiesi verojen arvoista.

Lisäksi, jotta sulla menee tuon verran ansiotuloista veroa, sulla täytyy olla kohtuullisen hyvä palkka eli saat nettona enemmän kuin moni saa bruttona. Onneksi et kuulu minun ystäväpiiriin.... 

Ensinnäkin se että "saan nettona enemmän kuin moni saa bruttona" EI OLE mikään peruste oikeuttaa ryöstämään minulta yli puolta palkastani.  Kyllä, yli puolet palkastani loppu vuonna menee veroihin ja veroluonteisiin maksuihin (veroprosentti 48 ja tähän päälle ne veroluoteiset maksut

Uliulivalivali... Kenelläkään ei saisi toivoa pahaa, mutta toivottavasti saat pari hitaasti ja kivuliaasti etenevää syöpää, olethan jo maksanut niiden hoidot veroina, ja sen jälkeen kun olet joutunut vuodepotilaaksi, saat keuhkokuumeen tms...

Vierailija
82/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

te korkeakoulutetut saatte kyllä mun mielestä aika hyvä palkkaa, jos palkka on 3000-4000e/kk se on todella hyvä kun itse saan juuri ja juuri 2400e/kk miinus verot. sillä ei meinaa kunnolla tulla toimeen edes.

ja mitä joku asiantuntijakin tekee päivässä hyödyllistä?? olkaa tyytyväisiä kun ei tarvitse työvaatteita edes käyttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

te korkeakoulutetut saatte kyllä mun mielestä aika hyvä palkkaa, jos palkka on 3000-4000e/kk se on todella hyvä kun itse saan juuri ja juuri 2400e/kk miinus verot. sillä ei meinaa kunnolla tulla toimeen edes.

ja mitä joku asiantuntijakin tekee päivässä hyödyllistä?? olkaa tyytyväisiä kun ei tarvitse työvaatteita edes käyttää

Esim minun ja kollegojen ansiosta ihmiset saavat nopeammin lääkkeitä jotka voivat säästää heidän henkensä. Firmalle me tehdään 50 hengen tiimillä 100 miljoonan säästöt joka vuosi. Mitä hyödyllistä sä teet? 

Vierailija
84/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3300?

No onhan sitä jo siinäkin!

Kuinka paljon sitä palkkaa sitten oikein pitäisi saada jotta hänen kuninkaallinen akateemisuutensa tai muu korkeakoulutettuutensa suvaitsisi nostaa kultaisen ja laventelintuoksuisen ahterinsa sohvalta ja mennä töihin?

Ei varmaankaan alle puoli miljoonaa kuukaudessa riitä ensinkään?

Kuinka paljon tuollainen korkeakoulutettu ihminen oikein pystyy syömään jos se ei edes 3300 e / kk "elä"?

Jummi jammi!

Ei kenellekään pitäisi maksaa palkkaa yli 2500 e / kk, siis palkkatyötä tekevälle: ei ihme että Suomi on niin jumalattoman kallis, ja köyhälle ihan painajaismainen mesta asua ynnä elää, kun työläisten palkat ovat sellaista tasoa että 3300:stakin kehdataan valittaa.

Palkat, verot ja hinnat alas: karsitaan yhteiskunnan turhia menoja. Poistetaan kaikki Kela-rahoitteiset ikiterapiat, ilmaiset korkeakoulutukset, turhat virastot ja määräykset (mm. rakennusvalvonta, kaikenlaiset sisäilmamääräykset, -minimit, raja-arvot ja niiden mittailu), turhat liitot ja yhdistykset - tai siis niiden tukeminen julkisista verovaroista (mm. Hengitysliitto ja muut erityisherkkisten jutut), sukupuolen tutkimuslaitokset ym. kaikki eff-makoiden tiedekunnat ja laitokset, transsxuliitot sekä sukupuolenvaihdosharrastukset julkisessa terveydenhuollossa, ilmainen ehkäisy ja abortit, Setan tukeminen ja kaikki Pridet, ns. "alkuperäiskulttuurien" (lue: pakanoiden) tukeminen, viidakko- ja savannivaltioiden kehitysapu, julkisrahoitteinen joukkoliikenne ts. kaikki joukkoliikenne markkinaehtoiseksi, Sossu ja Työvoimalaitos millä nimellä lieneekään kokonaan pois... ja paljon muuta vielä...

Säilytetään vain: maksuton julkinen peruskoululaitos ja terveydenhuolto (sis. sairaanhoito ja sairaalalaitos), julkiset tiet, poliisi, palotoimi, ambulanssitoimi.

Sinkkunaisten koirat ankaran verotuksen alle. Lentopolttoaineen verottaminen ankarasti.

Yksityisautoilun, alkoholin sekä tupakan verotus nollaan: täysin verottomiksi kaikki nämä välttämättömyydet.

Muu hyyssäminen ja lellintä pois, paitsi kaikille vain rahaa käteen kun elämä prakaa: "Money talks" on paras hoitomuoto kaikkiin vaivoihin.

Yleinen ja yhtäläinen työttömyyskorvaus ja eläke 1500 e / kk indeksiin sidottuna kaikille: työkykyisille ainoana vaatimuksena vastaanottaa mitä tahansa työtä olipa koulutettu tai ei.

Pääomavero ja pääomatulovero nollaan.

Kaikki verot pitäisi kerätä työläisiltä, joiden palkat pidettäisiin matalina, ja myös ne verot matalina.

Aloituskirjoittaja Akateeminen: kieltäydy ja ota karenssia, älä mene milloinkaan mihinkään töihin ja kuole vapaasti nälkään.

Pablo Perrsauuki

Vierailija
85/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3300 on juniorille ihan ok palkka. Siitä se sitten nousee, kun alat olla arvokkaampi firmalle.

Vierailija
86/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 3k brutto 9 kk koulutuksella :D

Suoritin nuohoojan ammattitutkinnon ja voin itse säädellä sekä palkkani, että työaikani. Työmarkkinoita pitää osata lukea. On aina  ollut illuusio, että koulutuksen arvo säilyy läpi elämän. 

- KTM, nuohooja

Pitäisiköhän opiskella itsekin tuohon? Mulle ammatinvalintaopas antoi ammateiksi 1. kirjailija 2. arkkitehti 3. nuohooja ja mikään noista ei kiinnosta.

Vierailija
87/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ottanut ennakkoon yhtään selvää tulevasta palkasta?

Oma mokasi. 

Vierailija
88/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim minun ja kollegojen ansiosta ihmiset saavat nopeammin lääkkeitä jotka voivat säästää heidän henkensä. Firmalle me tehdään 50 hengen tiimillä 100 miljoonan säästöt joka vuosi. Mitä hyödyllistä sä teet? 

Kerropa konkreettisesti mitä teet joka viikko mainitsemasi nopeuden eteen? Mitä  työnkuvaasi kuuluu? Kuulostaa vähän siltä, ettet kuitenkaan tee joka päivä ihan poikkeuksellisen suuria päätöksiä. 

Vierailija
89/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin halveksiva kommentti? Tuskin itse esim. kasvatat ruokasi, valmistat vessapaperisi, korjaat autosi, rakennat puhelimesi ynnä muut itsellesi välttämättömät asiat, joita tekevät ihmiset saavat työstään vähän palkkaa. Et pysty tulemaan toimeen ilman heitä. 

Vierailija
90/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla brutto 2400 e/kk kokopäivätyöstä 20 v kokemuksella.

Vierailija
91/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa konkreettisesti mitä teet joka viikko mainitsemasi nopeuden eteen? Mitä  työnkuvaasi kuuluu? Kuulostaa vähän siltä, ettet kuitenkaan tee joka päivä ihan poikkeuksellisen suuria päätöksiä. 

Kehitämme ja ylläpidämme ohjelmistoa jonka avulla lääkekehitys saa lääkkeet nopeammin potilaiden käyttöön. Käytännössä se on esim uusien ominaisuuksien kehitystä, ohjelmiston käyttöönottoa eri tehtaille, sen varmistamista että se täyttää kaikki regulaatiot jne. Ei minun tarvitse joka päivä tehdä "poikkeuksellisen suuria päätöksiä", harva asiantuntijatyö sellaista on. Mutta joskus yksi tunti minun työtäni voi säästää 100 tuntia muiden työtä, tai jouduttaa kehitystä vaikka usealla kuukaudella.

Jos haluat ihan käytännön esimerkin niin istun kokouksissa, katselmoin dokumentteja ja suunnittelen muiden töitä ja ohjelmiston ominaisuuksia. Mutta tätä työtä osaa tehdä hyvin hyvin harva, ja siksi siitä maksetaan. Esim itselläni on 2 masterintutkintoa ja 20v kokemusta, ja kaikki se tulee tarpeeseen. 

Vierailija
92/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Esim itselläni on 2 masterintutkintoa..."

Joo elämässä kaikki paitsi maisterismi on turhaa.

Pablo Perrsauuki

Vierailija
93/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos haluat ihan käytännön esimerkin niin istun kokouksissa, katselmoin dokumentteja ja suunnittelen muiden töitä ja ohjelmiston ominaisuuksia. Mutta tätä työtä osaa tehdä hyvin hyvin harva, ja siksi siitä maksetaan. Esim itselläni on 2 masterintutkintoa ja 20v kokemusta, ja kaikki se tulee tarpeeseen."

Todellisuudessa hyvin koulutettu apinakin osaa tehdä kaiken tuon ja paljon halvemmalla ...

Vierailija
94/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos haluat ihan käytännön esimerkin niin istun kokouksissa, katselmoin dokumentteja ja suunnittelen muiden töitä ja ohjelmiston ominaisuuksia. Mutta tätä työtä osaa tehdä hyvin hyvin harva, ja siksi siitä maksetaan. Esim itselläni on 2 masterintutkintoa ja 20v kokemusta, ja kaikki se tulee tarpeeseen."

Todellisuudessa hyvin koulutettu apinakin osaa tehdä kaiken tuon ja paljon halvemmalla ...

No jos sä koulutat sitä apinaa yliopistossa yhteensä 7-10 vuotta ja odotat 15+vuotta siihen päälle että se kerää tarvittavan työkokemuksen, niin en usko että sekään parilla banaanilla hommaa tekee 🐵

Vierailija
95/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sä koulutat sitä apinaa yliopistossa yhteensä 7-10 vuotta ja odotat 15+vuotta siihen päälle että se kerää tarvittavan työkokemuksen, niin en usko että sekään parilla banaanilla hommaa tekee 🐵

No ei tarvitse noin pitkää koulutusta ostaakseen tuon työn, mutta onhan se kivaa yrittää trollata  nettipalstalla olevansa korvaamaton.

Vierailija
96/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö? Itse teen asiantuntija työtä ja tarvitsen todella monenlaisia työvaatteita, joudun ja menen sellaisiin paikkoihin mihin monelta jäisi menemättä. Ja sitten se hyödyllisyys. Jos esim tätä minun työtä ei tehtäisi, niin näkisit vaikutukset heti seuraavana päivänä. Tuo sinun kommentti on juuri sitä kun luulot ja tieto ei ole kohdannut toisiaan.

Vierailija
97/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähtee kouluttautumaan uudelle alalle, niin ihan ensimmäiseksi tutkitaan mikä on markkinatilanne, eli onko uudelle osaamiselle kysyntää. Heti seuraavana tulee palkkataso, eli vastaako se omia odotuksia. Jos näihin vastaa kyllä, niin sen jälkeen koulun penkille. Muutoin täytyy katsella jotain muuta alaa tai pitäytyä vanhassa.

Tässä on vain nykyään se haaste, että on todella vaikea tietää tulevaisuuden työtilanteista ja markkinoista edes parin vuoden päähän. Tiedän useamman eri työvoimapula-alalle kouluttautuneen, joka ei valmistuttuaan pääse alalle vaikka motivaatiota olisi. Työpaikat ovat hävinneet. Tulevaisuuden työllistymistä ajatellen on useampia pilviä ilmestynyt taivaalle työllistymistä uhkaamaan. 

On aina  ollut illuusio, että koulutuksen arvo säilyy läpi elämän. Aina ihmise

Aikoinaan opiskelin diplomi-insinööriksi ja jotain osaan ehkä vieläkin mutta paljon on unohtunut. Sitten olen kouluttautunut lääkäriksi ja kahden alan erikoislääkäriksi. Tavoite on edelleen oppia uusia asioita vaikka työuran suhteen ollaan loppupuolella. Se on selvää että alanvaihto ei ole suunnitelmissa vaikka välillä tuntuu että voisin tehdä jotain muuta ainakin jonkin aikaa.

Vierailija
98/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Suoritin nuohoojan ammattitutkinnon ja voin itse säädellä sekä palkkani, että työaikani. Työmarkkinoita pitää osata lukea. On aina  ollut illuusio, että koulutuksen arvo säilyy läpi elämän. 

"

On kahdenlaisia nuohoojia, niitä jotka on tippuneet katolta ja joten kuten voivat jatkaa ammatissaan, ja on niin nuohoojia jotka eivät vielä ole pudonneet katolta.

Vierailija
99/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet nyt sortunut tuohon julkisen ajatukseen, että koulutus ja työtehtävä takaa palkan.

Itse aloitin työt vuonna 2013 palkalla 2890€/kk, edelleen sama firma ja palkka 7349€/kk.

Noi on jalka oven väliin palkkoja, sitten pitää näyttää, että osaa ja jaksaa. Ja tottakai tuuriakin pitää olla.

Vierailija
100/120 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut käydään, koska sillä saa siistin sisäduunin ja usein etätyömahdollisuuden. Niiden arvoa ei voi rahassa mitata. Raha sitten tulee tai ei tule kylkiäisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme