Pariskunnat teettekö vuoroin ruokaa teille molemmille?
Meillä on outo tilanne. Minä teen ruokaa molemmille, mutta puoliso ei tee minulle ruokaa, vaan näpertää vain itselleen niinä harvoina päivinä, kun ei ole ruuanlaittotuulella.
Kommentit (70)
Kysyin juuri mieheltäni, että miksi et ole tehnyt ruokaa meille, vaikka eilen lupasit.
Selitys: on niin kuuma ja eikö tuolla jääkaapissa ole sitä sun tekemää salaattia eilisestä. Sanoin, ei ole. Etkö ole katsonut jääkaappiin? Mielestäsikö desi kaks jäävuorisalaattia riittää minulle täksi päiväksi, vaikka se olisi jääkaapissa.
Selitus nro 2: on niin kuuma mutku on niin kuuma , että eikö tuolla kaapissa ole niitä valmisruokia, johon lisätään vain keitetty vesi.
Minä: sinä lupasit tehdä meille ruokaa tänään. Et voi käskeä minua ottamaan valmis ateriaratkaisua kaapista. Se ei ole ruuan laittamista, että osoitat sormella kaappia, josta minun pitää itse ottaa purkki.
Niin onks tää äijä kehvana?
Meillä tehdään aina omat ruoat, ehkä pari kertaa vuodessa tehdään yhdessä ruokaa.
Voi jestas. Minusta aivan kammottavaa, jos toinen ei tekisi myös toiselle ruokaa. Ei tulisi pieneen mieleenkään. En alkaisi tuollaisen kanssa suhteeseen. Itsekkyys huipussaan. Sama myös se, että syö kaiken ja jättää vain rääppeet. Se on vain silkkaa kiusaa. Kaikki tietää, ettei millään kahdella ruokalusikalla elä ja kai sitä aikaisemminkin on nähnyt puolison syövän annoksia... Tekoselitystä, laiskuutta sekä ahneutta. Meille ruoan tekee se, joka on kotona. Olemme vuorotyössä molemmat. Syömme myös kaksi lämmintä päivässä, joista toki toinen töissä. Silloin voi olla eväänä edellisen päivän ruokaa tai kaupasta evästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Juuri näin että vuoron perään molemmille.
No ei meillä vuoroja lasketa 😅
Minä pystyn laskemaan miehen vuorot. Niitä on 2-3 vuodessa.
Ja silloinkaan hän ei ole itseohjautuva asiassa.
Nyt vatsa kurnii kun ruokaa en ole laittanut. Voiskohan sillä olla alkava muistisairaus vai onko vaan täysi sika?
Veikkaan jälkimmäistä. Ikävää, että osasi on tuo.
Vierailija kirjoitti:
Se joka tekee, tekee kaikille. Tuohan on ihan päivänselvä juttu!
Ois tosi ikävää, jos mies lapiois kaiken itselle. Siinä jäis lapset ja vaimo ruuatta.
Hmm, erikoista. Oletteko koskaan puhuneet asiasta vai oletatko että puolison pitäisi ajatella asiasta samoin ja/tai ymmärtää ajatuksesi ilman keskustelua? Kyllä meillä molemmat laittaa yhteistä ruokaa oletusarvoisesti ja yritetään huomioida toisten mieltymyksiä esim. maustamisen suhteen jossain määrin myös. Ei kyllä mitenkään vuorotellen tai jonkin systeemin mukaan, vaan kumpi nyt sattuu ehtimään paremmin. Aika tasan ne menee.
Vierailija kirjoitti:
Mies laittaa arkisin minulle koska hänen työpäivänsä loppuu kaksi tuntia ennen minua. Näin viikonloppuisin osat vaihtuvat.
Mitä ruokia miehesi tekee.
Tekeekö monen päivän keittoja?
Me syömme eri ruokaa, lähinnä minun ruokarajoitteideni takia, joten emme tee toisillemme ruokaa. Joskus harvoin syön miehen lapsille ja itselleen laittamaa ruokaa ottaen sitä ennen kuin hän lisää ruoka-aineen, jolle olen allerginen. Yleensä kumpikin laittaa omat ruokansa.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin juuri mieheltäni, että miksi et ole tehnyt ruokaa meille, vaikka eilen lupasit.
Selitys: on niin kuuma ja eikö tuolla jääkaapissa ole sitä sun tekemää salaattia eilisestä. Sanoin, ei ole. Etkö ole katsonut jääkaappiin? Mielestäsikö desi kaks jäävuorisalaattia riittää minulle täksi päiväksi, vaikka se olisi jääkaapissa.
Selitus nro 2: on niin kuuma mutku on niin kuuma , että eikö tuolla kaapissa ole niitä valmisruokia, johon lisätään vain keitetty vesi.
Minä: sinä lupasit tehdä meille ruokaa tänään. Et voi käskeä minua ottamaan valmis ateriaratkaisua kaapista. Se ei ole ruuan laittamista, että osoitat sormella kaappia, josta minun pitää itse ottaa purkki.
Niin onks tää äijä kehvana?
Sanoin äijälle, että tilaa taksi.
Se tekee, joka ehtii ja jos ollaan molemmat paikalla, niin tehdään yhdessä. :)